Terveyskeskus! Pitkästä aikaa.
Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun menin somalialaissyntyiselle lääkärille. Pilkkasi kun välitin kova väsymystä, osoitti sormella mukana ollutta isolla pyörillä varustetun shopperiin. Minulla on selän takia ortopedin nosto kielto tiettyyn painon saakka.,raahan sitä aina kun samalla pitää käydä ostoksilla. Somali sanoi "puhut väsymyksestä, mutta tämähän on painava". Ja katso minua sillä silmällä "noh, olet paljastettu, simuloiva nainen". .Olin mennyt aluksi mykäksi, vastasin "eihän tätä nostetaan eikä kanneta, se ajaa itsekseen pyörillä". Sitten vastasin kuitenkin että rollattorit ovat vielä painavampia, pitääkö niitä kieltää käyttäjillä.."
Hän lausunut lausunut muitakin idiottimaisuutta, 40 min jääritellut yhden pyytämäni koen takia. Hb viitearvojen alarajalla,vaikka minulla on normaalisti ollut aina hyvä Hb, siksi pyysin ferritiini koetta kun väsymys ei hellittänyt.
Voin kuvitella jos joku sairas eksyy pyytämään sairaslomaa, kun keksinyt piikitellä shopperia. Minä en tarvinnut sairaslomaa.
Ja niin, harjoittelija lääkäri, raavasi edes takaisin, kysymään konsultoivalta lääkäriltä, koko ajan vihjaten etten minä saa ferritiini koetta. Tai antanut omalle touhulle jotenkin tärkeyttä. Minä en itse asiassa edes tiedä mihin hän on poistunut,,Koska minulle tulossa kuukausien päästä sisätautilääkäri

. Niin on tulossakin. Mutta ennen sitä mulla voi olla vaikka pää taskussa, se että odottamassa aika sisätautilääkärille ei automaattisesti tarkoittaa että olen erikois sairaanhoito piirissä, aluksi siellä yksi lääkäri yritti minulle tätäkin kertoa. Oikein piti soittaa Malmin sairaalaan sairaanhoitajalle, ja pyydä sairaanhoitaja laittamaan oikein merkinnän heille. Hän sanoi "onpa outo tulkinta terveyskeskuksessa asiasta. Potilas on erikoissairaahoidon piirissä vasta sen jälkeen kun on tavannut erikoislääkärin. Kyllä tämän terveyskeksuksessa tiedetään".
Oma TK lääkäri lomalla, en olisi muuten ikinä suostunut tälläiseen. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun menin somalialaissyntyiselle lääkärille.
Minulla on todettu paha lonkakuluma, kaikki huomasivat jo että onnun hieman. Hän kirjoitti mm tästäkin "kävelee sujuvasti".
40 min varasti elämästäni, jos olisin tiennyt että joudun hänen luo, ja kuuntelemaan kaikkea tätä, menisin SYNlabiin suoraaan.
En vitsi nyt kirjoittaa mitä hän vielä jauhanut, oksettaa..ehkä myöhemmin..