Kuinka monta ressua mahtuu pieneen TAPAan, pieneen TAPAan...Ilmiselvä TAPA eli TAisteluPAkettiauto. MAKUTAPA olisi sitten se maakuntakomppanian käyttöön tuleva versio.
Tuossa konseptissa on jollain tapaa tuttuja elementtejä. Laplander ja Pinzgauer muistuvat ensimmäisinä mieleen. Pienempikoppinen Laplander on sellainen rapian puoliryhmän ajoneuvo, johon äijät mahtuvat romppeineen mukaan. Siitä on myös se suurempi kolmiakselinen versio.
Hyvä huomio! Yhdennäköisyyttä on, mutta niin kai se on pakko, jos mahdollisimman pieneen tilaan pitää ahtaa mahdollisimman monta soturia?
Yksi kysymys on myös korin toteutus: pultataanko kiinni olemassaolevaan Hiluxin / vast. runkoon vai tehdäänkö itsekantava? Itsekantava säästäisi painossa, minkä kertymistä pitää varoa tässäkin projektissa (ja ressun siviilielämässä). Toisaalta hinta voinee kasvaa rakenteiden suhteen ja valmista arkkitehtuuria jää vähemmän käytettäväksi.
Haaveilisin painoluokasta 3500-5000 kg, mikä on toisaalta aika paljon vaadittu. Yleensä tällaiset vehkeet painavat 10 000 kg toisella puolella. Jopa L-R Snatch, jonka suojaus oli kai lasikuidulla ja kevlarilla tehty, painaa nelisen tonnia. Tämä lähinnä siksi, että maastoliikkuvuus ja osien kestävyys pysyisivät kurissa. Jos siirrytään siviiliosista maastokuorkkiosiin, komponenttien hinta alkaa kasvaa.