Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minäkin olen taipuvainen uskomaan, ettei tässä kuitenkaan ollut suunnitelmaa takana. Homma lähti lapasesta koska trumpettia vitutti jo valmiiksi ja koska Zelensky ei nuoleskellut 100 %. Ilman idioottia vancea homma olisi ehkä vielä pysynyt kasassa.Tapahtuneen taustana lienee jompikumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta:
1) Putin sanoi Trumpille, että rauhaa ei tule, jos Zelenskyi on Ukrainan presidentti ja Trump yrittää painostaa Zelenskyin eroamaan.
2) Zelenskyi ei ymmärtänyt, kuinka Trumpille pitää puhua. Olihan se nyt noloa katsoa Macronin ja Starmerin äitelää ylistystä aiemmin tällä viikolla, mutta heidät oli briiffattu siihen ja se todella toimi. Zelenskyin olisi pitänyt toimia samoin, mutta hänellä ei hermo kestänyt.
Luulen että kakkosvaihtoehto voisi olla todennäköisempi
3) Zelensky oli briiffattu, että älä lähde mukaan.Tapahtuneen taustana lienee jompikumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta:
1) Putin sanoi Trumpille, että rauhaa ei tule, jos Zelenskyi on Ukrainan presidentti ja Trump yrittää painostaa Zelenskyin eroamaan.
2) Zelenskyi ei ymmärtänyt, kuinka Trumpille pitää puhua. Olihan se nyt noloa katsoa Macronin ja Starmerin äitelää ylistystä aiemmin tällä viikolla, mutta heidät oli briiffattu siihen ja se todella toimi. Zelenskyin olisi pitänyt toimia samoin, mutta hänellä ei hermo kestänyt.
Luulen että kakkosvaihtoehto voisi olla todennäköisempi
No sitten ei taida olla Zelenskillä enää paljoa mielistelyn tarvetta. Tulkaa hakemaan mineraalinne, jos uskallatte.Tulihan se sieltä, eli uhkaus asetoimitusten lopettamisesta.
Siinä taisi selvitä syy maltin menettämiseen: Zelenskyi kutsui Putinia terroristiksi, tappajaksi ja sotarikolliseksi Oval Officessa. Trumpista ehkä tuntui, että Zelenskyi yrittää sabotoida hänen neuvotteluitaan Putinin kanssa.ei vissiin ihan lähivuosina näillä trumpin ehdoilla washingtonissa jatketa zelen kanssa jutustelua "zelen pitää lopettaa putlerin kritisointi"
Lehdistötilaisuuden kokonaisuudessa katsoneena en usko yhtään, että pöydällä olisi ollut allekirjoitusta vailla oleva sopimus. Jos sopimus olisi ollut sellainen, jonka Zelensky olisi voinut allekirjoittaa, en usko, että rauhaa olisi riskeerattu yhdellä tunnin mittaisella lehdistötilaisuudella. Mikäli sopimus olisi ollut todennäköinen, tuskin Vancekaan olisi alkanut kärjistämään tilaisuutta omalla lässytyksellään.
Mikäli sopimus olisi ollut todennäköinen Zelensky tuskin olisi puhunut Putinista tuohon sävyyn tai kritisoinut ryssien aikaisempien tulitaukosopimusten rikkomisia. Eikähän silloin olisi vedetty lehdistötilaisuus ihan varmanpäälle ja Trump olisi vain keskittynyt Bidenin haukkumiseen ja itsensä kehumiseen.
Zelensky kutsuttiin valkoiseen taloon sitä mineraalisopparia allekirjoittamaan, ei rauhan tai tulitaukosoppareita. Ilmeisesti jäi kuitenkin allekirjoittamatta kun ei sisältynyt turvatakuita. Katselen juuri Foxilta Zelen haastattelua jossa puhuu noista turvatakuista ja sanoo että tiedotustilaisuus oli virhe.Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, miksi pelkkä tulitaukosopimus ei riitä Ukrainalle. Itse haastattelussa Zele sanoi ryssien rikkoneen aikaisempia tulitaukosopimuksia 25 kertaa. Itse muistan ainakin kolmen vuoden takaa, kun ryssät hyökkäsivät ihan täysin avoimesti.
Jos tulitauko sopimuksen vakuutena on vain Trump, mitä tapahtuisi neljän vuoden päästä Trumpin kauden päättyessä?
Olen aivan samaa mieltä, että Vancea ei saisi päästää lähellekkään mitään julkista tilaisuutta noilla näytöillä.
Ei tuo rauhansopimus saatika edes tulitaukosopimus tainnut olla oikeasti edes lähelläkään syntymistä. Tämä nyt taisi vain olla tälläinen irvokas näytelmä.