Milloin seuraava sotilaallinen hyökkäys Suomeen

Milloin vieras valtio hyökkää laajamittaisesti Suomeen?


  • Äänestäjiä yhteensä
    72
Tykkien kantamakin on ( jopa suurten, perinteisten 300+mm)aneeminen verrattuna vaikka RBS-15 kantamaan. Oma lukunsa on USAN laivaston ERGM (127mm) ja 155 mm Advanced Gun System, mutta vain ERGM on käytössä.
ERGM:n kantama on max. 60 merimailia ja kehitteillä oleva LRLAPin kantama 100 merimailia. LRLAP olisi näillä näkymin tulossa käyttöön 2014.

Noiden aseiden kantama, tarkkuus tai tulenteho eivät ole mitenkään ohjusten yläpuolella, päinvastoin. Etuina olisi pikemminkin edullisuus ja suurempi makasiini aluksilla.

Lisää AGS 155mm:
http://www.navweaps.com/Weapons/WNUS_61-62_ags.htm

Tykillä, jossa 100km kantomatka, ulettuisi hyvin Pietarin keskustaan tuolta Imatran seudulta ammuttuna.
 
Tykillä, jossa 100km kantomatka, ulettuisi hyvin Pietarin keskustaan tuolta Imatran seudulta ammuttuna.

Itse katselin, että jossakin Savitaipaleen seudulla voisi olla hyvä paikka olla asemissa ja vastata pyyntöihin Imatran ja Haminan väliltä. Kouvola ei olisi huono paikka, jos halutaan painottaa enemmän etelän suuntaan. Pystyy kuitenkin tukemaan joukkoja Lappeenrantaan asti.
 
Joskus aikoinaan pidin tätä ketjua lähinnä foliohattuiluna, mutta en enää.

Äänestin 2016-2020 koska pahoin pelkään, että Putinin pysyessä vallankahvassa tullaan vielä tämän vuosikymmenen aikana näkemään Suomeen kohdistuva sotilaallinen painostus tai sotilaallisen voiman käyttö.
 
Meitä on 5,5 miljoonaa, ryssiä on runsas 142 miljoonaa. Tilanne on paljon suotuisampi kuin 70 vuotta sitten. Ei kyse ole pahimmassakaan tapauksessa kuin 25 kertaisesta ylivoimasta ja noin paljon niitä ei sieltä tule, koska Äiti-Venäjä tarvitsee sotilaitaan muuallakin kuin Luoteisrintamalla. Ja mitä sitten, vaikka niitä tulisi sen 140 miljoonaa?! Sitten venäläiset lakkaavat kansana olemasta!

Jotenkin tuntuu siltä, että monella suomalaisella on kusi valununut punttia myöten linttaan astuttuun kumppariin vain ja ainoastaan siksi, että joku torakkalauma vähän metelöi. Menneenä viikonloppuna tuli kuultua sellainenkin näkemys, että "Mieluummin antauduttaisiin ja saataisiin autonomia Suomelle kuin taisteltaisiin ja menetettäisiin 50 000 henkeä ja alueita."

Hei mitä vittua! Putler ei ole kohdistanut meihin lainkaan painetta ja täällä on jo porukka valmiina nousemaan karjavaunuihin kohti keskitysleirejä ja metsäteiden päättäreillä olevia sorakuoppia. Ainoa varma tapa säilyttää rauha on ehdoton antautuminen ja sen seuraukset ovat niin ankarat, että on parempi kuolla taistellen.

Jos tämä kiusallisen pitkä välirauha joskus lähitulevaisuudessa on katkolla, niin ei siinä mitään peruuttamattomia ole vielä tapahtunut. Suomen mies on ammoisista ajoista lähtien torjuen iskenyt itää keskimäärin kerran miessukupolven aikana. Nyt kenties eletään lopun aikoja välirauhan osalta ja tulevaisuudessa on meidän sukupolvemme vuoro. Ei siinä ole mitään sellaista, että etukäteen kannattaa luovuttaa.

Itse sotiminen ei ole yksilön näkökulmasta muuttunut meillä Suomessa kovinkaan kaksisesti ainakaan viimeiseen 1000 vuoteen. Tapetaan ryssiä niin paljon, että tulohalut tai tulijat loppuvat. Ei mitään hitekkiä. Kaikki perustuu tuohon ja jos meillä ei ole halua taistella, niin vaihtoehtona ei ole "autonomia" vaan kansanmurha. Venäläismiehitys tarkoittaa kansallista tuhoutumista ja rajoittamatonta terroria.

Mieleeni muistuu eräs dokkari saksalaisten leirijärjestelmästästä. Siinä dokkarissa joltain vanhalta SS-upseerilta kysyttiin, että miten hän suhtautui yksilönä juutalaisten joukkotuhoon. Vastaus oli mielestäni erittäin looginen: "Juutalaisia oli terrorisoitu 10 vuotta ennen järjestelmällistä tuhoamista. Ne eivät taistelleet missään vaiheessa vastaan vaan alistuivat kaikkeen. Leireillä äidit kantoivat itse lapsensa kaasukammioihin. Mielestäni sellaisen kansan, joka toimii noin saa tuhota."
 
Meitä voi olla 5,5 miljoonaa, mutta siihen määrään kuuluu enemmistö lapsia, naisia, vanhuksia ja muita heikompiosaisia sekä vapaamatkustajia.
Suomen Sota-armenijan vahvuus on kohta enää 230 000 taistelijaa.

Tuollaiset väitteet kuin 1): "Ja mitä sitten, vaikka niitä tulisi sen 140 miljoonaa?! Sitten venäläiset lakkaavat kansana olemasta!" ovat silkkaa lapsellista uhoa ja mikäli esitetty aivan vakavasti otettavasti, ne osoittavat kirjoittajansa heikon realitettien puutteen. Meinaan, vähempikin uho riittää.

2): "Venäläismiehitys tarkoittaa kansallista tuhoutumista ja rajoittamatonta terroria." Samaa voidaan sanoa myös eu:sta sen liittokehityssuunnitelmineen. Eu:ssa edustuksemme suhteessa koko unionin väestömäärään on heikommalla tolalla kuin suhteutettuna Venäjään. Eikä yksikään eu:n jäsenvaltio ole koskaan hallinnoinut keskitysleiri-järjestelmää, eikä moinen muutenkaan voisi koskaan toistua, eihän?


Sen lisäksi, että olen vannonut sotilasvalan sekä sotilaan virkavalan kahteen otteeseen, minua velvoittaa isovanhempieni ja esi-isieni teot. Jos se kerran tulee niin tiedän tulevani taistelemaan, mutta en siltikään oikein jaksa mokomaa uhoamista; tulee se sitten eläköityneen&dementoituneen pv:n komentajan suusta tai palstaveljen ilojuoman kostuttamalta näppäimistöltä. Toistan: vähempikin uho riittää.
 
Meitä voi olla 5,5 miljoonaa, mutta siihen määrään kuuluu enemmistö lapsia, naisia, vanhuksia ja muita heikompiosaisia sekä vapaamatkustajia.
Suomen Sota-armenijan vahvuus on kohta enää 230 000 taistelijaa.

Poliittisesti korrekti luku. Joukkojahan on mahdollista perustaa enemmänkin. Tai ainakin pyssyjä ja muuta on varattu isommalle porukalle kuin 230k hlö.

2): "Venäläismiehitys tarkoittaa kansallista tuhoutumista ja rajoittamatonta terroria." Samaa voidaan sanoa myös eu:sta sen liittokehityssuunnitelmineen. Eu:ssa edustuksemme suhteessa koko unionin väestömäärään on heikommalla tolalla kuin suhteutettuna Venäjään. Eikä yksikään eu:n jäsenvaltio ole koskaan hallinnoinut keskitysleiri-järjestelmää, eikä moinen muutenkaan voisi koskaan toistua, eihän?

On toki, EU:n kärkimaa Saksa suurimpana leirittäjänä. Saksa vaan on vähän kauempana kuin Venäjä ja venäläisillä on hirmutekoja listallaan myös vuoden 1945 jälkeen. Myös liittovaltiokehitys johtaa lopulta samaan eli kenties tulilinjalle jääkin Pierre ja Wilhelm eikä Igor. Pitkällä kantamalla molemmat ovat edessä jos tilanne kehittyy näin. Saa nähdä kummat pitää voittaa ensin.

Jos Kun se kerran tulee niin tiedän tulevani taistelemaan.

Korjattu.
 
Suomen lyhyt historia:

v. 1250-1809: Ruotsin vallan aika
v. 1809-1917: Autonomian aika (Venäjän keisarikunnassa)
v. 1917-1939: Itsenäistymisen aika
v. 1939-1945: Sota-aika
v. 1945-1990: Epäitsenäisyyden aika
v. 1990-1995: Uudelleenitsenäistymisen aika
v. 1995- nyk.: Unionin aika

Historian heiluri heilahtaa äärimmäisyydestä toiseen ja takaisin. Suomessa soditaan joka vuosisatana.
 
Suomen lyhyt historia:

v. 1250-1809: Ruotsin vallan aika
v. 1809-1917: Autonomian aika (Venäjän keisarikunnassa)
v. 1917-1939: Itsenäistymisen aika
v. 1939-1945: Sota-aika
v. 1945-1990: Epäitsenäisyyden aika
v. 1990-1995: Uudelleenitsenäistymisen aika
v. 1995- nyk.: Unionin aika

Historian heiluri heilahtaa äärimmäisyydestä toiseen ja takaisin. Suomessa soditaan joka vuosisatana.

v. 2015- : NATO-aika
 
Niin,kun se Vanha
Poliittisesti korrekti luku. Joukkojahan on mahdollista perustaa enemmänkin. Tai ainakin pyssyjä ja muuta on varattu isommalle porukalle kuin 230k hlö.



On toki, EU:n kärkimaa Saksa suurimpana leirittäjänä. Saksa vaan on vähän kauempana kuin Venäjä ja venäläisillä on hirmutekoja listallaan myös vuoden 1945 jälkeen. Myös liittovaltiokehitys johtaa lopulta samaan eli kenties tulilinjalle jääkin Pierre ja Wilhelm eikä Igor. Pitkällä kantamalla molemmat ovat edessä jos tilanne kehittyy näin. Saa nähdä kummat pitää voittaa ensin.



Korjattu.

On myös mahdollista että kun otat aseen käteen ja meillä on sotilaallinen selkkaus täällä, niin ei ole ulkopuolista kohdetta. Voi olla että seuraava taistelu käydään omaa hallitustamme vastaan.. Vuoden 18 taistelu täytyy käydä jälleen. Ilmeisesti sadan vuoden välein. Kenen puolella silloin seisot. Itse olen aina kansan eli duunarin puolella oli poliittiset liikkeet siellä takana mitä tahansa.
Tänään päätetään sosiaalitukien ja lapsilisien leikkauksista,ja huomenna jostain muusta. Seuraavaksi viedään koulutuksesta ja terveydenhoidosta enemmän ja enemmän. Ei mene kauaa kun vain eliitin lapset saavat laajan koulutuksen ja rahvas on tuomittu oppimattomuuteen ja köyhyyteen. Josko silloin alkaisi liikehdintä. Suomi vuonna 2030 on erittäin surullinen paikka. Reuna-alueet missä tahansa rappeutuvat kun keskusta-alue imee kaiken. Näin myös Eu:ssa.
 
On myös mahdollista että kun otat aseen käteen ja meillä on sotilaallinen selkkaus täällä, niin ei ole ulkopuolista kohdetta. Voi olla että seuraava taistelu käydään omaa hallitustamme vastaan.. Vuoden 18 taistelu täytyy käydä jälleen. Ilmeisesti sadan vuoden välein. Kenen puolella silloin seisot. Itse olen aina kansan eli duunarin puolella oli poliittiset liikkeet siellä takana mitä tahansa.

Tiedostan toki, että on suuri riski joutua taistelemaan myös sisäistä vihollista vastaan esimerkiksi islamin hyökyaallon pysäyttämiseksi tai liittovaltiokehityksen torppaamiseksi. Poliittisesti olen tasavaltalainen antikommunisti ja uskonnolliselta vakaumukseltani kafir. Pidän kaikkia sellaisia vihollisinani, jotka koittavat tehdä minusta orjan eikä puoluekanta ole tuossa ratkaiseva, koska olen itse puoluepoliittisesti sitoutumaton.

Tänään päätetään sosiaalitukien ja lapsilisien leikkauksista,ja huomenna jostain muusta. Seuraavaksi viedään koulutuksesta ja terveydenhoidosta enemmän ja enemmän. Ei mene kauaa kun vain eliitin lapset saavat laajan koulutuksen ja rahvas on tuomittu oppimattomuuteen ja köyhyyteen. Josko silloin alkaisi liikehdintä. Suomi vuonna 2030 on erittäin surullinen paikka. Reuna-alueet missä tahansa rappeutuvat kun keskusta-alue imee kaiken. Näin myös Eu:ssa.

Toisaalta jostain on pakko leikata, koska emme voi lihottaa itseämme velkarahalla eikä verotusta voi rajattomasti nostaa. SOTE-sektorissa on eniten leikattavaa, joten se on aika looginen kohta leikata.
 
Mielenkiintoiseksi menee keskustelu. Kuinka moni tänne kirjoittanut a) on vannonut sotilasvalan tai juhlallisen vakuutuksen ja b) on ajatellut toimivansa sen mukaan?
 
Mielenkiintoiseksi menee keskustelu. Kuinka moni tänne kirjoittanut a) on vannonut sotilasvalan tai juhlallisen vakuutuksen ja b) on ajatellut toimivansa sen mukaan?

En minä näe tuossa mitään ristiriitaa. En ole ikinä vannonut uskollisuutta millekään oligarkkikoalitiolle tai poliittiselle järjestelmälle, joka siirtää kansalaisten antamaan mandaattiin perustuvan valtansa ulkomaalaisille kysymättä siihen lupaa. Päinvastoin olen joutunut miettimään, että edellyttääkä sotilasvala taistelemaan noita vastaan jo tällä hetkellä...
 
En minä näe tuossa mitään ristiriitaa. En ole ikinä vannonut uskollisuutta millekään oligarkkikoalitiolle tai poliittiselle järjestelmälle, joka siirtää kansalaisten antamaan mandaattiin perustuvan valtansa ulkomaalaisille kysymättä siihen lupaa. Päinvastoin olen joutunut miettimään, että edellyttääkä sotilasvala taistelemaan noita vastaan jo tällä hetkellä...

Mitenkäs se valan kaava menikään?
 
Kertauksena Wikipediasta:

Minä N.N. lupaan ja vakuutan
(valassa) kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä,
(vakuutuksessa) kunniani ja omantuntoni kautta,
olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.

Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.
Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.
Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.
Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.

Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää.
 
Back
Top