Minkälaisia elokuvia te katotte?

Youtubesta katsoin eilen on the beach-minisarjan(vai onko se elokuva). Tuli telkustakin joskus. Masentava aihe joskin kökkö toteutus.
Meinaatko sitä Australiaan sijoittuvaa? Minusta kyseessä on mainio sarja joskin aika pienellä budjetilla kyhätty? Cocktail elokuvan baarimestari mukana. Siitä lisäpisteet.
 

Juuri sitä postapokalyptista sukellusvene-elokuvaa/minisarjaa vuodelta 2000. Elokuva tehty 1959, Gregory Peck ja Ava Gardner. Tuota en ole vielä nähnyt.
 
Eikös se lähetin homma ole juosta?
Kävin katsomassa ja tykkäsin. Pääsee minulla uudelleen katsottavien listalle ja sillä listalla ei montaa elokuvaa ole. Pakotin eukon mukaan ja sekin tykkäsi.
Ehkei niiden jotka tykkäävät Marvellin tuotannosta kannata vaivautua.
Lisäys: Sanoisin että sotaelokuva aikuiseen makuun. Pitäisi kyllä miellyttää suurinta osaa palstalaisia.
Menkää kattoon ny, voidaan sitten keskustella.

Palaa teatteriin, liput ostettu.

Nyt katsellut näitä.

tenor.gif



 
Rupesin tänään katsomaan ja vaikuttaa ihan hyvältä. Hieman erilainen näkökulma teemaan mitä Helen Mirrenin tähdittämässä sarjassa Catherine.
Joo, noin niinkuin lievästi sanottuna... :) . Tavoiteltu enemmän komediallista otetta, ja paljon nuoremmilla näyttelijöillä. Mikä toimi mielestäni hyvin hauskasti!
Venäjän historia on ikuista pyrkimystä kontrolliin, ikuisessa kaaoksessa, ja se tavoitettiin tuossa aika osuvasti...
 
Joo, noin niinkuin lievästi sanottuna... :) . Tavoiteltu enemmän komediallista otetta, ja paljon nuoremmilla näyttelijöillä. Mikä toimi mielestäni hyvin hauskasti!
Venäjän historia on ikuista pyrkimystä kontrolliin, ikuisessa kaaoksessa, ja se tavoitettiin tuossa aika osuvasti...

Joo, kuvaa aika osuvasti tuota ryssän orjamentaliteettia hallitsijaa kohtaan. Kansa on tsaarin omaisuuttaa ja käytännössä maaorjia vailla minkäänlaisia oikeuksia. Sama vaikuttaa yhä tänäkin päivänä kun katsoo miten Vladolf Putler operoi.
 
Katselin tänään loppuun Fremenin kehuman draamakomediasarjan The Great. Tai siis sen ykköskauden. Sarjahan kuvaa Venäjän keisarinnaksi nousseen Katariina Suuren aikaa. Huumori on osuvaa ja sarja kuvaa osuvasti venäläistä maaorjuutta. Katariinan aviosiippa tsaari Pietari III on epäpätevä julmuri josta hovin juonittelijat yrittävät päästä eroon.

Oikealla historiankirjoituksella on pyyhitty tietoisesti pöytää ja faktat ja fiktiot ovat täysin sekaisin. Tästäkin huolimatta pidin sarjasta. Tuli katseltua kaikki 10 jaksoa parissa päivässä. Viihdyttävä katselukokemus. Realistista historiadraamaa kaipaavat älkööt vaivautuko.

 
Tämä striimasi vissiin eilen, todella yllättävän hyvä... ensimmäinen Scott Eastwood -leffa jonka olen nähnyt, ja hän kyllä osittain varasti shown... jos kattelin ikkunasta enkä ruutua niin olisin voinut kuvitella faijansa olevan äänessä (noin 60++ vuotta sitten tosin!)... perustuu tositapahtumiin, ja pysytteli todennäköisesti hyvin lähellä totuutta.
Kusinen paikka ja oikeat miehet sattumalta paikalla, satunnaisia sankareita unohtamatta.
Suosittelen lämpimästi, vaikka itse olen niin kypsä koko aiheeseen että meinasin jättää väliin. Löytyy netistä.


Ja tässä taistelu:

 
Back
Top