Erkki
Ylipäällikkö
Liivit?Huomaatteko, mikä virhe tässä mainoksessa on?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Liivit?Huomaatteko, mikä virhe tässä mainoksessa on?
Perkele!
Se on "ruotsalainen nainen".."suomen kieltä"
![]()
Puhun paremmin kun kirjoitan, ja ajattelen nopeammin kun ajattelen
Joskus huoman olevan 5 metria itseni edellä![]()
Puhun paremmin kun kirjoitan, ja ajattelen nopeammin kun ajattelen
Joskus huoman olevan 5 metria itseni edellä![]()
Kuinka moni huomaa, että mikä virhe on otsikossa?![]()
Olen itse suomen kielen käännösten ja oikolukemisen perusteella hieman pedanttinen joistakin asioista.
Ei täydellisyyttä voi tavoittaa, normaali kääntäjän taso on 95% oikein, oikolukijalla 99%.
Mutta perusasiat pitäisi silti olla hallussa.
Törkeintä mielestäni ovat hillittömät kielivirheet Ylen verkkosivuilla. Tosin teen enemmän itse virheitä, mutta yleensä tarkistan ne.![]()
Nykyään tekstejä ei enää tarkasteta ennen julkaisemista (valitettavasti omakohtaista kokemusta on). Omalle tekstille sokeutuu aivan käsittämättömällä tavalla, eikä simppeleitäkään kirjoitusvirheitä löydä kuin joskus myöhemmin (valitettavasti tästäkin on kokemusta). Kun vielä toimittajilla on nykyään aikatauluna "vartti sitten", niin ongelmia tulee. Eri asia tietysti on, pitääkö ja tarvitseeko YLE:n tähän lähteä, mutta nyt se on vallitseva fakta.
Itsellekin tulee varsin törkeitä virheitä joskus kirjoittaessa. Forumilla näitä onneksi pystyy korjailemaan.
200+ silloisen firman porukalle lähetetyssä sähköpostissa ei pystynyt...
Regards meni vahingossa "Retards"..![]()
Joo. Kirotusvihre vajaassa 30.000 lehdessä on aina voimahalin paikka.
Muttei sentään käynyt kuten tuttavalle, joka lähti takki auki (vajaassa 3 promillessa) pitämään aliportaan puheenvuoroa ISON firman vuosijuhlissa:
Etusormella koko auditorion eturiviä yksitellen osoittaen: "DUMBASS, DUMBASS, DUMBASS! DUMBASS, DUMBASS, DUMBASS! DUMBASS, DUMBASS, DUMBASS! jne."
Ai kuten Vatevan pj. -80-luvulla käveli vahvasti konjamiinintuoksuisena puhujalavalle ja tuijotti vaatetusteollisuuden työtekijöiden edustajia (99% naisia) ja kähisi etukumarassa mikkiin:Puhui vain totuutta...omin sanoin![]()
Ai kuten Vatevan pj. -80-luvulla käveli vahvasti konjamiinintuoksuisena puhujalavalle ja tuijotti vaatetusteollisuuden työtekijöiden edustajia (99% naisia) ja kähisi etukumarassa mikkiin:
"Täällähän haisee - PILLU!"
Yhtä hyvin kuin erityispedagogiikan luennolla kuulemani: "Muistakaa viimeisenä keinona, että moderni lääketiede on saanut kehiteltyä rauhallisen neekerinkin."Meni varmasti hyvin kuulijakuntaan...![]()
Yhtä hyvin kuin erityispedagogiikan luennolla kuulemani: "Muistakaa viimeisenä keinona, että moderni lääketiede on saanut kehiteltyä rauhallisen neekerinkin."
No entäs sitten lukion uskonnonkurssilla kuulemani: "Jos te tällä minun uskonnon kurssillani olette Jumalan lapsia, niin silloin te ymmärrätte, että ne toiset lapset siellä minun elämänkatsomustiedon kurssillani ovat sen Toisen Herran lapsia."Jeesuksen Kristuksen Perkele!![]()
No entäs sitten lukion uskonnonkurssilla kuulemani: "Jos te tällä minun uskonnon kurssillani olette Jumalan lapsia, niin silloin te ymmärrätte, että ne toiset lapset siellä minun elämänkatsomustiedon kurssillani ovat sen Toisen Herran lapsia."