Oma lentosimulaattori

Tätä DCS:n MiG-21:stä on kehuttu kovasti.


Tässähän olisi jo aihetta kunnon kotisimulle. :rolleyes:

Katso liite: 4751

Suomalaista konetta ei tosin ihan suoraan saisi, kun meikäläisissä oli asennettu ohjaamoon melko lailla länsimaista avioniikkaa.

Hitto kun tehtäisiin näihin hienoihin simulaatioihin kunnon kampanjoita tyyliin Falcon 4. Allied Forcea olen lennellyt paljonkin ja BMS on tietysti hyvä, mutta pakko se on myöntää, että alkaa ikä painaa F4:ää. Hyvällä tahdolla tietysti voi ajatella, että siitä tulee hemaiseva MILF vanhetessaan, mutta useinkin pelien tapauksessa todennäköisempi vaihtoehto on rupsahtanut pirttihirmu o_O

Edit: Pelasin DCS:ää silloin kun se oli vielä "Lock on", missä oli Suhoit ja F-15:t kalustona. Mahtavaa menoa jo silloin, mutta kun se PELI puuttuu niin en jaksanut kokeilua enempää harrastaa.
 
Hitto kun tehtäisiin näihin hienoihin simulaatioihin kunnon kampanjoita tyyliin Falcon 4. Allied Forcea olen lennellyt paljonkin ja BMS on tietysti hyvä, mutta pakko se on myöntää, että alkaa ikä painaa F4:ää. Hyvällä tahdolla tietysti voi ajatella, että siitä tulee hemaiseva MILF vanhetessaan, mutta useinkin pelien tapauksessa todennäköisempi vaihtoehto on rupsahtanut pirttihirmu o_O

Edit: Pelasin DCS:ää silloin kun se oli vielä "Lock on", missä oli Suhoit ja F-15:t kalustona. Mahtavaa menoa jo silloin, mutta kun se PELI puuttuu niin en jaksanut kokeilua enempää harrastaa.

Jep. Itseänikin harmittaa DCS:ssä kampanjatehtävien vähyys. Tosin valmistajan sivuilta saa ladattua pelaajien itsetekemiä minikampanijoita ja yksittäisiä tehtäviä.
BMS:ää olen lennellyt melko paljon, mutta itseäni alkaa jo tympimään nuo vanhat grafiikat (vrt DCS 2.0). Falcon 5 olisi kyllä aika kova juttu :rolleyes:
 
Jep...uskallan unelmoida tuosta sitten Suomen 2. euroviisuvoiton ja jalkapallon MM-kisavoiton jälkeen :D

Tosin...nettijakelun kautta pääsee nykyisin julkisuuteen myös todella kovatasoisia indie-projekteja. Mikään ei ole mahdotonta... :)
Jep. Mikään ei ole mahdotonta, kun ottaa huomioon, että BMS 4.32 kehitettiin ihan siitä alkuperäisesta Falcon 4.0:sta.
 
DCS World 2 Beta ei ollutkaan vielä julkaistu. Vähän sekoilin.
 
Viimeksi muokattu:
@tulikomento @Kalastaja oletteko kokeilleet Tacview työkalua? Saa aika paljon lisää infoa debrieffaukseen.

Täytyy sanoa, että täysin tuntematon käsite.

Menee ehkä aiheen vierestä, mutta onko kukaan täällä tutustunut yhtään tarkemmin tähän ilmatorjuntaohjussimulaattoriin ?

https://sites.google.com/site/samsimulator1972/home

Mallintaa kuulemma millintarkasti useiden venäläisten it-ohjusjärjestelmien toiminnot. Suomalaisittain mielenkiintoista että mukana on myös SA-3 Goa, eli meikäläisittäin ItOhj79.
 
Menee ehkä aiheen vierestä, mutta onko kukaan täällä tutustunut yhtään tarkemmin tähän ilmatorjuntaohjussimulaattoriin ?

https://sites.google.com/site/samsimulator1972/home

Mallintaa kuulemma millintarkasti useiden venäläisten it-ohjusjärjestelmien toiminnot. Suomalaisittain mielenkiintoista että mukana on myös SA-3 Goa, eli meikäläisittäin ItOhj79.

Joskus kokeillut. Vaatii aika paljon opettelua että mitään saa aikaiseksi.
 
DCS:n kehittäjä, Eagle Dynamics, on muuten sitten venäläinen. Pitäisin softan kaukana omista tietokoneista, vielä etäämpänä valtion elektroniikasta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eagle_Dynamics

Rakkaalla itänaapurillamme on varsin hyvät koodarit, siellä ei Pleikkarit juhli joten ovat sitten pelailleet PC:n kanssa ja sitä kautta sieltä tulee aika paljon hyviä pelejä. Jos rajoittaa venäläisen pelituotannon pois niin sotapelaaja kärsii melkoisesti.
 
Kuullut olen, mutta kokeilemaan asti en ole päässyt.

Hetki sitten asensin ja testasin yksinkertaisella 1 vs 1 (BVR) tilanteella. Selventää kyllä merkittävästi tilanteen kulkua kun voi seurata taistelun etenemistä koneiden, aseiden tai koko taistelutilan näkökulmasta.

Itse lensin F-15C ja vastustajalla MIG-29. Vastapuoli ampui ensin R-27R (42 km) ja melkein samantien laukaisin itse AIM-120C. Kumpikaan ei osunut jonka jälkeen laukaisin toisen AIM-120C (20 km) joka osui mutta ei tuhonnut vastustajaa. Lopulta pudotus tapahtui Sidewinderilla.
 
Voisit tehdä vähän taustatutkimusta että kuinka lähellä nämä Eaglen tyypit on Venäjän hallintoa.
Minulla tuskin on resursseja sellaiseen. Siihen on syitä miksi minä en ole esim. kuolinsyyntutkija tai rikospaikkatutkija tai miksen ole biologi ja tongi eläinten jätöksiä tutkimusmielessä. Jos sinä tiedät jotain mitä minä en tiedä, tai jos sinulla on päinvastainen näkemys, niin kakista ulos vaan. Siihen asti minä oletan pahinta, mikä on se, että venäläisen pelin mukana tulee jotain muutakin kuin pelkkä peli, joko kehittäjien tietäessä siitä tai tietämättä siitä. Koko peli voi olla pelkkä tiedustelutyökalu, jolla hahmotetaan kunkin valtiollisen tahon pilottien (tai lupaavien pilottien) taktiikat, menetelmät, lahjakkuudet, taipumukset ja mieltymykset (ylimalkaisesti).
 
Tämä Honkanen tekee juuri kotisimua. Kuvat permalinkissä.

Nurkista löytyi näet alumiiniprofiilia (tein soittimien koteloita pari vuotta sitten) ja ajattelin napata ylijäämävaraston hyötykäyttöön, koska lentokoneethan olivat ennenvanhaan alumiinia!

Profiili on yllättävän jäykkää tuollaisella rakenteella ja esim. sauva on erittäin tanakasti tuossa ristikkorakenteessa kiinni. Aika paljon voimaa tarvitaan että saa väännettyä sen paskaksi eikä WWII koneita todellakaan lennetä sillä tavalla...

Kaasu ja nappulaboxit on kiinnitetty taas räkkiraudalla, josta on tuo eka kuva. Erittäin hyvä "mecano-tarvike" muuten näihin hommiin! Noita Case-tarvikkeita saa sim. Thomannilta tilattua erittäin edullisesti, olikohan tuo 30mm alumiiniprofiilikin jotain pari euroa metri.

Mersun ohjaamo on oikeassa maailmassa noin 90 cm leveimmästä kohdastaan (kuka tietää tarkat mitat?) ja Curtiss Hawk noin metrin. Koko tuo meikäläsen kyhäelmä eli "koeohjaamo" on 94 cm leveä ja tarkoitus on tehdä tuosta geneerinen yleisohjaamo, joka vaihtuu mittaritaulua (ja DeviceLink-mittareita) vaihtamalla Mersuksi, Curtissiksi, Brewsteriksi Fiatiksi, Moraneksi ja jopa Junnuksi!

Talven mittaan kellarissa käyttämättömänä olevat rumpulavan 9 mm vanerit (2 kpl 180 x 12 com) muuttavat muotoaan kotimaiseksi "yleishävittäjäksi", onkohan se sitten nimettävä vaikkapa Hirmumyrskyksi...?


https://www.facebook.com/groups/7162272929/permalink/10153659084302930/
 
Virtuaalista lentelyä Walesin maisemissa Royal Air Forcen Hawk-koulutussimulla.


Tässä on selitetty vähän syvällisemmin tuota brittien simulaattorikoulutusta.

 
 
Back
Top