Onko autollasi sota-ajan tehtävä?

Älkää nyt viittikö.
Itse suosin uusien autojen hankinnoissa armeijalle kelpaavaa kalustoa, en vältä. Tietysti autot on sen verran kalliita, että kyllä niille pitää tähdellistä siviilikäyttöäkin olla. Joka tapauksessa tässäkin kuussa olen erästä omistamaani ajoneuvoa armeijan tarpeisiin sopivammaksi. Siis muuten tuota metallipajalla erikoismittatilaustyönä tehtyä muutosta ei olisi edes harkittu. On 90% pv:n tarpeisiin tehty muutos.

edit: korjattu Nokilaisella tehtyjä kiroitusvihreitä.
Tätä voisi sanoa jo isänmaalliseksi toiminnaksi.
 
Älkää nyt viittikö.
Itse suosin uusien autojen hankinnoissa armeijalle kelpaavaa kalustoa, en vältä. Tietysti autot on sen verran kalliita, että kyllä niille pitää tähdellistä siviilikäyttöäkin olla. Joka tapauksessa tässäkin kuussa olen erästä omistamaani ajoneuvoa armeijan tarpeisiin sopivammaksi. Siis muuten tuota metallipajalla erikoismittatilaustyönä tehtyä muutosta ei olisi edes harkittu. On 90% pv:n tarpeisiin tehty muutos.

Oletko tiedottanut asiasta aluetoimistolle?

Sehän olisi viheliäistä, ettei autosi erityisominaisuuksia oltaisi valmiita käyttämään hyväksi.

Useimmilla on huolena oma sijoitus - tai sen puute - ,mutta sinun pitää huolehtia vielä autosikin sijoituksesta. Kunnioitettavaa!
 
Oletko tiedottanut asiasta aluetoimistolle?

Sehän olisi viheliäistä, ettei autosi erityisominaisuuksia oltaisi valmiita käyttämään hyväksi.

Useimmilla on huolena oma sijoitus - tai sen puute - ,mutta sinun pitää huolehtia vielä autosikin sijoituksesta. Kunnioitettavaa!

On huolehdittu. Ko. katiskassa on renkaiden välissä 7 hengen ja yhden traktorimönkijän kuormalla 39 cm maavaraa. Takaperän kohdalla on vain 21 cm maavara. Auton pohjan alin osa on 30 cm maasta. Eli ei mikään huippumaasturi, mutta menee kuitenkin kohtalaisessa lumessa ja saa ajettua tieltä pois ja vielä tielle takas. Luonnollisesti neliveto. Punkat vakituiseen kahdelle rajoittamatta auton muuta käyttöä. Vetopaino vaatimattomat 3000 kg. Peruutuskamera. Invertteri ja muita sähköjä. Tukevat tavarahyllyt. Sikana latauspaikkoja. Aina kyydissä lapio, kirves, työkalusalkku, kiipeilyvarusteet, polttoainetta jne jne. Lisälämmittimet. Akkuja 280 ah. Lisävalot. Tikkaat. Ilmanvaihtokone. Työvaloja sisälle ja ulos. Pöytä.

Auto ei ole vielä valmis. Eikä kai koskaan valmiiksi tulekaan. Kilometrejä alle satatuhatta alla. Ehkä jonkun 5-7 vuotta pidän tätä yksilöä vielä. Olis kiva nähdä autonottomiesten ilmeet kun tulisivat hakemaan tuota autoani sotaan.

Minulla on sitten kyllä sellaisiakin autoja jotka eivät mene sotaan. Pitää ajatella vähän perhettäkin.
 
Modasin autoani oma-aloitteisesti PV:n tarpeisiin sopivaksi (olettaakseni). Tässä on sitä suojausta riittävästi. Ja uskokaa tai älkää, ei ole kuin puolitoistavuotta vanha. On vaan niin kovassa ajossa ollut. Hiekkakuopalla kuvasin.

44e3007d15c46e3c1e077afcf9f29a26019fb26d.jpg
 
Modasin autoani oma-aloitteisesti PV:n tarpeisiin sopivaksi (olettaakseni). Tässä on sitä suojausta riittävästi. Ja uskokaa tai älkää, ei ole kuin puolitoistavuotta vanha. On vaan niin kovassa ajossa ollut. Hiekkakuopalla kuvasin.

Luottomekaanikkona Mad Max.
 
Sen verran sanon että autosta kannattaa luopua siinä vaiheessa kun hinnasta vielä tingitään ja rahat saa ennen sodan loppumista.
 
Kyllä on, eräällä niistä.
6 henkilön tilat yhdistettynä isoon lavaan ja 3,5 tonnin vetokykyyn 4-vetoisena... On SA kytkin asennettuna siten, että voi pallokytkimen kääntää sivuun ja istuttaa SA.n karaan suoraan..
Tallissa valmiina, jos joku sattuu PV.n hommissa tartteen. Itse en tarvi, kun olen täällä maailman ääressä taas.
 
Kyllä on, eräällä niistä.
6 henkilön tilat yhdistettynä isoon lavaan ja 3,5 tonnin vetokykyyn 4-vetoisena... On SA kytkin asennettuna siten, että voi pallokytkimen kääntää sivuun ja istuttaa SA.n karaan suoraan..
Tallissa valmiina, jos joku sattuu PV.n hommissa tartteen. Itse en tarvi, kun olen täällä maailman ääressä taas.
Tuohan kuulostaa koirahommiinkin sopivalta :D Liikkuis koko ryhmä ja kamat kans. Mattavihreä?
 
Tämä on kylläkin sellainen vaalean harmaa.. Kiiltopintainen. Kyllä kamat mahtuu ja runko on tukeva, vaikka sergein pulttaisi lavanpäälle :D
 
Kyllä on, eräällä niistä.
6 henkilön tilat yhdistettynä isoon lavaan ja 3,5 tonnin vetokykyyn 4-vetoisena... On SA kytkin asennettuna siten, että voi pallokytkimen kääntää sivuun ja istuttaa SA.n karaan suoraan..
Tallissa valmiina, jos joku sattuu PV.n hommissa tartteen. Itse en tarvi, kun olen täällä maailman ääressä taas.
Haiskahtaa jenkkipick-upilta
 
Noo, se on sellainen terhakka... :)
Mutta kyllä auton pitää olla auto, eikä mikään riisikuppi... Lavalla pitää olla tilaa ja sisällä kans.. Sekä kantavuutta.. :D
 
jos tosipaikka tulee niin mitä kuvittelette niillä autoillanne tekevänne. abc:een pihalla on jonot armeijan tankkiautoja imemäs bensat ja riisselit.
monet kuljetus liikkeet menettää autoja ja kuljettajia ja mekaanikkoja. WTF....
 
pakkotila laki tai jokin sellaanen siis ihan laillinen laki antaa "joukkoyksikön" komentajalle oikeuden vangita siviilejä siirtää heitä ja heirän omaisuuttaan niinkuin haluaa se antaa myös oikeuden takavarikoida siviili omaisuutta.
tossa jutussa on asiaa tietämätön viherpiiperö kukkahattu täti nähny kulta reunuksen ja kyllä ne toimittajien jutut käy joku toinenkin läpi.
on ihan selvä juttu että puolustusvoimien kuljetus kalusto ei riitä alkuunkaan armeijan mittakaavassa.
ihan käsittämätöntä asiantietämättömyyttä. mutta nyt sekin salaisuus on tullut julki.
traktorit kuormaautot pakettiautot maastoautot moottoripyörät. nyky traktori on melkoinen tykin vetäjä. silloin kun olin armeijas valmetin 502 traktori sai just verttyä lavan täyttä ukkoja ja peräs viä heitin.
 
Voin olla huoletta, minun c mallin Mersu tuskin lähtee reissuun. Hyvä kun talvella pääsee eteenpäin :D
 
pakkotila laki tai jokin sellaanen siis ihan laillinen laki antaa "joukkoyksikön" komentajalle oikeuden vangita siviilejä siirtää heitä ja heirän omaisuuttaan niinkuin haluaa se antaa myös oikeuden takavarikoida siviili omaisuutta.

Onko olemassa muita kuin laillisia lakeja, jos ei puhuta korpilaista?
 
yritin asiallisesti esittää että pakkotila laki ei ole se oikea laki jota tarkoitan koska en muista sitä aitoa ja oikeaa lakia.
samoin kun en muista missä laissa oli maininta sotilaspoliisesta.

kapiiis
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top