Terrorismi on uhka kansalaivapauksille
Venäjä on uhka Suomen valtion olemassaololle.
Itse näen että osa maahanmuuttokriittisistä pelkää muutosta ja käyttävät terrorismin pelkoa keppihevosen. Olen itse työskennellyt käytännössä koko työelämäni työpaikoissa joissa on eri maalaisia ihmisiä, niin en osaa "pelätä muutosta" minun arjessani se muutos on ollut jo yli 20 vuotta.
Kyllä. Osa terveesti maahanmuuttokriittisinä esiintyvistä on todellisuudessa jotain ihan muuta. Ihan niin kuin on vastuullisina toimijoina esiintyviä hyvää tahtovia hölmöjäkin. Tämä on niin monimutkainen kokonaisuus ettei hommaa millään pysty typistämään yksinkertaiseen joko-tai-asetelmaan.
Juuri kukaan ei kannata tai vastusta maahanmuuttoa absoluuttisesti vaan vivahteissa löytyy. Pienet vähemmistöt ovat vallanneet estradin ja suurinta osaa porukkaa vituttaa kun tulevat silmänräpäyksessä aiheetta leimatuiksi joko puusilmärasistiksi tai vihervassarivajakiksi. Järkevä keskustelu ei ole enää pitkään aikaan ollut mahdollista.
Riippumatta siitä kenestä kärjistetty vastakkainasettelu onkin lähtöisin niin se ainakin vaikeuttaa tilanteen hallintaa merkittävästi. Syyllisyydestä lienee tässäkin kohdin kaksi täysin päinvastaista ja puhdasoppisen oikeaa mielipidettä...