Operaatio Vastatuuli

[
Itse Vastatuulesta temmattua:

olin tilaisuudessa nähdä Vastatuulen Pääoperaation Nusessa. Kohtuullisen asiallisesti operaatio eteni. Jatkon kannalta antaisin sellaisen ohjeen, että varsinkaan vanhusten ja lasten läsnäollessa ei ehkä kannata kailottaa agendaansa ihan niin kovin äänin. Wanhukset ja lapset kokevat helposti uhkaavana tilanteen, jossa hyvin syötetty miehen karju tulee tukka hulmuten ja huivi lepattaen, banderolli uhkaavasti stondiksessa kohti kapeaa kävelyraittia ja ääntä on enemmän kuin mattopommituksessa.........

Seurasin katseella aktia ja voi että olis ollut mukava temmata Vastatuulen operaattorit PERKn käsittelyyn....koko käsittelylinjaston läpi tulleena ihan lupaavaa sota-ainetta, tykinruokaa siinä missä muutkin. :rolleyes:

Ja toivottavasti aina niin ihana ja yleisön toivomussuosikki, rektaalikanavan analysointi vielä pisteeksi ii päälle.
 
Mun mielestäni tämä on ihan ok. Tällainen malli on maassamme tavallaan sovittu ja roolit jaettu. Tällä mennään ja rutinat pois.

Siis tarkalleen kuka on sopinut? Ei Suomessa ole ollut mitään isoa kokousta, jossa kaikki miehet ja naiset ovat keskustelleet asiasta ja sitten on yksissä mielin sovittu, että miehet hoitavat puolustuksen. Asiasta on päätetty edustuksellisen demokratian keinoin ihan niin kuin kaikista muistakin laissa olevista asioista, eikä kukaan vaadi muiden asioiden kohdalla "rutinat pois", vaan kyllä demokratiaan kuuluu juuri se, että olemassaolevista laeista pitää voida keskustella, eikä niiden muuttamista vaativien sanomisia voi kuitata vain sillä, että "näin on sovittu ja rutinat pois".

Aseistakieltäyjät ovat täysin väärällä agendalla liikkeellä kun kritisoivat koko järjestelmää sen takia kun se ei olisi 100% valmista ja harkittua joka nurkasta katsottuna. Ei maailmassa mikään asia ole täydellistä.

Ja siis tämän vuoksi asioita ei voi yrittää muuttaa kohti parempaa?
 
Siis tarkalleen kuka on sopinut? Ei Suomessa ole ollut mitään isoa kokousta, jossa kaikki miehet ja naiset ovat keskustelleet asiasta ja sitten on yksissä mielin sovittu, että miehet hoitavat puolustuksen. Asiasta on päätetty edustuksellisen demokratian keinoin ihan niin kuin kaikista muistakin laissa olevista asioista, eikä kukaan vaadi muiden asioiden kohdalla "rutinat pois", vaan kyllä demokratiaan kuuluu juuri se, että olemassaolevista laeista pitää voida keskustella, eikä niiden muuttamista vaativien sanomisia voi kuitata vain sillä, että "näin on sovittu ja rutinat pois".



Ja siis tämän vuoksi asioita ei voi yrittää muuttaa kohti parempaa?

Voihan sitä rutista.

Pitäisi toki keksiä sitten joku parempi idea tilalle.
 
Vastaan vaan tuohon viimeiseen. Rahoitus. Ei ole annettu varoja ylläpitää ja kalustaa joukkoja. Eli poliittinen munaus. Luulisi jokaisen tietävän, että poliitikot päättävät pv:n rahoituksesta...

Varsin huono perustelu. Tietenkin puolustuksen järjestely pitää toteuttaa rajallisten resurssien asettamat reunaehdot huomioiden.
 
Samaa mieltä vahvennetusta.

Varmasti Roope ymmärrät, PV:n aseistus ja joukkomäärät ovat kiinni PV:n saamasta rahoituksesta? Ei se varmasti ole juuri sellainen mitä kenraalit ovat miettineet tai mitä he pitävät optimaalisena uhkakuviin nähden.
Kuulisin mielelläni siitä julkisen talouden alasta, jolla omasta mielestään on tarpeeksi resursseja käytettävissä.
 
Sanoin että pitäsi esittää parempia ideoita. Esim. Täällä ei niitä ole esitetty
Tuo on sinun oma mielipiteesi. Se, mitä tämä keskustelunhaara koski oli sitä, voiko nurista siitä, että nykyinen malli on epätasa-arvoinen. Minusta voi nurista ja osa sitä nurinaa on sitten se keskustelu niistä ehdotetuista vaihtoehtoideoista. Tietenkin olisi aika uskomaton tilanne, jos kaikki pitäisivät esitettyjä vaihtoehtoja parempia kuin vallitsevaa tilannetta.
 
Tuo on sinun oma mielipiteesi. Se, mitä tämä keskustelunhaara koski oli sitä, voiko nurista siitä, että nykyinen malli on epätasa-arvoinen. Minusta voi nurista ja osa sitä nurinaa on sitten se keskustelu niistä ehdotetuista vaihtoehtoideoista. Tietenkin olisi aika uskomaton tilanne, jos kaikki pitäisivät esitettyjä vaihtoehtoja parempia kuin vallitsevaa tilannetta.

Totta se on mielipiteeni.
 
Tuo on sinun oma mielipiteesi. Se, mitä tämä keskustelunhaara koski oli sitä, voiko nurista siitä, että nykyinen malli on epätasa-arvoinen. Minusta voi nurista ja osa sitä nurinaa on sitten se keskustelu niistä ehdotetuista vaihtoehtoideoista. Tietenkin olisi aika uskomaton tilanne, jos kaikki pitäisivät esitettyjä vaihtoehtoja parempia kuin vallitsevaa tilannetta.

Maailmassa on paljon ja aina jotain epätasa-arvoista, vaikka mitä systeemiä yritettäisiin. Jos oikein tasa-arvoiseksi väkisin tehdään, se on sitten tehoton.
 
  • Tykkää
Reactions: KIM
Siis tarkalleen kuka on sopinut?......kyllä demokratiaan kuuluu juuri se, että olemassaolevista laeista pitää voida keskustella...
Olisin voinut laittaa lainausmerkit sanaan "sopimus" jos se olisi helpottanut ymmärtämistä. Tämä on kultturisidonnainen juttu ja minun näkökulmastani voidaan pitää sovittuna että ensisijassa miehet taistelevat.
Laiesta keskusteleminen ja niiden muuttaminen kuuluu demokratiaan. Sen sijaan aseistakieltäytyjien toiminta pyrkii rapauttamaan nykyistä puolustusta, koska porukkaa kehotetaan irtautumaan vallitsevasta järjestelmästä. Ensisijaisesti tämä on teidän oma henkilökohtainen valinta ja vasta seuraavaksi agenda muille. Te pelaatte Suomen turvallisuutta vastaan.

Ja siis tämän vuoksi asioita ei voi yrittää muuttaa kohti parempaa?
Kuten palstalla useamman kirjoittajan taholta kommentoitu, aseistakieltäytyjillä ei ole tarjota vaihtoehtoista ja toimivaa ratkaisua. Jotainhan teidän viestinnässä on vialla, kun ammattilaisten laatima malli ja sen hienoiset muutokset ymmärretään kansan piirissä paremmin. Vastuu viestin perillemenosta on aina lähettäjällä.

- Suunnatkaa aseistariisunnan viestiä Venäjälle. Se olisi suunta kohti parempaan ja todellista rauhan tekemistä.


.
 
Olisin voinut laittaa lainausmerkit sanaan "sopimus" jos se olisi helpottanut ymmärtämistä. Tämä on kultturisidonnainen juttu ja minun näkökulmastani voidaan pitää sovittuna että ensisijassa miehet taistelevat.
Laiesta keskusteleminen ja niiden muuttaminen kuuluu demokratiaan. Sen sijaan aseistakieltäytyjien toiminta pyrkii rapauttamaan nykyistä puolustusta, koska porukkaa kehotetaan irtautumaan vallitsevasta järjestelmästä. Ensisijaisesti tämä on teidän oma henkilökohtainen valinta ja vasta seuraavaksi agenda muille. Te pelaatte Suomen turvallisuutta vastaan.

En tiedä, kehen nyt viittaat tuolla "te". Minä en kuulu aseistakieltäytyjiin enkä ole missään tekemisissä AKL:n kanssa.

Se, että sinusta voidaan pitää "sovittuna", että ensisijassa miehet taistelevat, ei minulle ainakaan riitä. Se, että palvelu asevoimissa on avoin myös naisille, selvästikin osoittaa, ettei sotimisen opettelu ole mitenkään naisten kykyjen ulkopuolella.

Mitä "kulttuurisidonnaisuuteen" tulee, niin viimeisen sadan vuoden aikana kulttuuri juuri miehen ja naisen asemasta yhteiskunnassa on muuttunut paljonkin. Naiset ovat saavuttaneet tasa-arvon monissa asioissa, joissa ennen miehillä oli ylivalta (perhe, politiikka, työelämä jne.). Historialliseen kulttuuriin on siis minusta varsin huono vedota, jos samaan aikaan pidetään hyvänä asiana sitä, että muilla elämänaloilla niitä yhteiskunnan historiallisia epätasa-arvokohtia on siivottu pois.

Kuten palstalla useamman kirjoittajan taholta kommentoitu, aseistakieltäytyjillä ei ole tarjota vaihtoehtoista ja toimivaa ratkaisua. Jotainhan teidän viestinnässä on vialla, kun ammattilaisten laatima malli ja sen hienoiset muutokset ymmärretään kansan piirissä paremmin. Vastuu viestin perillemenosta on aina lähettäjällä.

Jälleen kerran, en ota vastuuta siitä, mitä AKL on sanonut, mutta minä olen esittänyt vaihtoehtoisen mallin tuolla toisessa ketjussa. Sitä saa täysin vapaasti mennä repimään riekaleiksi, jos se ei tunnut toimivalta. Mieluiten kuitenkin lue aiempi keskustelu ensin läpi, jottet esitä samoja kommentteja, joihin olen jo siinä keskustelussa vastannut.
 
Sen sijaan aseistakieltäytyjien toiminta pyrkii rapauttamaan nykyistä puolustusta, koska porukkaa kehotetaan irtautumaan vallitsevasta järjestelmästä. Ensisijaisesti tämä on teidän oma henkilökohtainen valinta ja vasta seuraavaksi agenda muille. Te pelaatte Suomen turvallisuutta vastaan.

Reservinkieltäytyminen on laillinen toimenpide, jonka poliitikot ovat tehneet armeijan käyneille kansalaisille mahdolliseksi. Irtautumismahdollisuus on siis poliitikkojen "vika", ei AKL:n, joka vain tiedottaa mahdollisuudesta.

Toiseksi, en näe että Suomen puolustus rapautuu, vaikka reservistä kieltäytyisi yhä useampi. Kenties reserviläisille maksettavaa korvausta aletaan kasvavien kieltäytymismäärien seurauksena nostaa. Muutenkaan en näe että AKL:n toiminnalla olisi negatiivinen vaikutus Suomen turvallisuuteen, merkittävin käytännön vaikutus lienee keskustelun lisääntyminen, jolla on mielestäni vain positiivinen arvo.

Kuten palstalla useamman kirjoittajan taholta kommentoitu, aseistakieltäytyjillä ei ole tarjota vaihtoehtoista ja toimivaa ratkaisua. Jotainhan teidän viestinnässä on vialla, kun ammattilaisten laatima malli ja sen hienoiset muutokset ymmärretään kansan piirissä paremmin. Vastuu viestin perillemenosta on aina lähettäjällä.

Uskonnolliset ihmiset eivät koskaan näe evoluutiota toimivana mallina, vaikka kuinka selittäisi. Kirkkoonkin kuuluu enemmistö kansasta, mutta ei se silti tarkoita että luomiskertomus oikeasti selittää maapallon historiaa evoluutioteoriaa paremmin.

- Suunnatkaa aseistariisunnan viestiä Venäjälle. Se olisi suunta kohti parempaan ja todellista rauhan tekemistä.

Eri maissa toimivat rauhanjärjestöt yleensä keskittyvät oman maansa tilanteen parantamiseen. Venäjän kieltä osaamattomana on vaikea alkaa parantaa sikäläisiä asioita. Jos sinulla on kovasti intoa harjoittaa vapaaehtoista kansalaisaktivismia Venäjän tilanteen parantamiseksi, niin ole hyvä vain, mutta lienee aika turhaa penätä nettipalstalla toistuvasti että joidenkin muiden tulisi näin toimia.
 
Viimeksi muokattu:
No minä repäisen hiukkasen malliasi. Menojen lisääminen ei nyt vaan ole in. Eikä ihan hetkeen tule sitä olemaan. Ja saako PV taatusti sen, mitä katsoo tarvitsevansa Teidän mallissanne?

Moni muukin asia yhteiskunnassa pitäisi virtaviivaistaa ja saattaa tasa-arvoisempaan suuntaan. Otetaan nyt vaikka tulonjako. Tai tasa-arvoinen mahdollisuus sairaanhoitoon, vanhustenhuoltoon jne. Koulut pitäisi saattaa malliin, jossa jokainen ihana piltti saa kokea samaa autuutta kuin muutkin jne.

S
 
No minä repäisen hiukkasen malliasi. Menojen lisääminen ei nyt vaan ole in. Eikä ihan hetkeen tule sitä olemaan. Ja saako PV taatusti sen, mitä katsoo tarvitsevansa Teidän mallissanne?

Moni muukin asia yhteiskunnassa pitäisi virtaviivaistaa ja saattaa tasa-arvoisempaan suuntaan. Otetaan nyt vaikka tulonjako. Tai tasa-arvoinen mahdollisuus sairaanhoitoon, vanhustenhuoltoon jne. Koulut pitäisi saattaa malliin, jossa jokainen ihana piltti saa kokea samaa autuutta kuin muutkin jne.

S

Amen. On sitä tasa-arvotyömaata yhteiskunnan muillakin sektoreilla, jos vain vilpitöntä kiinnostusta riittää.
 
@s91 Olen ymmärtänyt, että olet aseistakieltäytyjä, kuulut heidän leiriin tms... viestisi sisältö oli sen suuntaista. Vedän siis sen verran takaisin, että pois tuo leima sinusta.
Muuten asiat joita olen sanonut, olen sitä mieltä aseistakieltäytyjistä ja muista anarkisteista ja hanttiinpanijoista.

En viitsi alkaa vääntämään jokaisesta napanöyhtästä mitä täällä kommenttina heitellään. Suuret linjat rules.
 
@s91 Olen ymmärtänyt, että olet aseistakieltäytyjä, kuulut heidän leiriin tms... viestisi sisältö oli sen suuntaista. Vedän siis sen verran takaisin, että pois tuo leima sinusta.
Muuten asiat joita olen sanonut, olen sitä mieltä aseistakieltäytyjistä ja muista anarkisteista ja hanttiinpanijoista.

En viitsi alkaa vääntämään jokaisesta napanöyhtästä mitä täällä kommenttina heitellään. Suuret linjat rules.

Argumenttien perusteella menee tietysti Roope Luhtala ja S91 helposti sekaisin. Sen verran samanlaiset "vibat" tulee herrojen mielipiteistä ja niiden ilmaisutavoista vaikka toinen on täällä ilmaistun tiedon mukaan intin käynyt RUKkia myöten ja (ilmeisesti?) ei reservin kieltäytyjä, ja Roope taas ilmeisesti reservinkieltäytyjä (vai inttipudokas?) joka on lyöttäytynyt sitten tähän AKL:n jengiin ajaakseen sitä kautta näkemystään "tehokkaammista asevoimista" (erikoinen kanava, pakko todeta).
 
Back
Top