Tuosta ”tunnin junasta” tulee arviolta 8 miljardin kustannukset veronmaksajille. Budjetti on kai jotain 3 miljardin luokkaa, mutta nuo julkiset hankkeet tulee aina maksamaan 2-3 kertaisesti sen mitä ”arvioidaan”. Ei tuosta hyödy ketään muut mitään kuin hankkeen puuhamiehet ja ”turun liikemiehet”.
On kyllä uskomatonta touhua. Valtion budjetti kyntää 12 miljardia pakkasella ja nämä ovat valmiita syytämään miljardeja täysin hyödyttömään hankkeeseen talouskasvun osalta. Noiden kaikkien ratahankkeiden tuottavuus on täysin onneton. Ja kuka hyötyy siitä yhtään mitään, että pääsee 15 minuuttia nopeammin hki-turku välin junalla.
Tämä on niin selkeä siltarumpu kuin olla ja voi. Parasta oli kun joku totesi että rata olisi hyvä olla kunnossa nousukautta varten. Ei Suomeen tule nousukautta 20 vuoteen.