Päivän vitsi

Norjalaiset vihdoin julkaisivat Suomi-vitsin kansallisessa lehdessä, siis kun olen itse asunut täällä - herrat Toivonen ja Pekka :

OECD fremhever tre land som har klart å begrense skadene både på helse og på økonomi.

Det er Estland, Finland og Norge.

Disse landene har ganske sikkert gjort mye bra. Men samtidig er det ingen tilfeldighet at vi snakker om landene med lavest befolkningstetthet i Europa.

Og dermed en særegen kultur. For alle har vel hørt om Toivonen som etter fire dagers festing i stillhet kom på å si «skål», hvorpå Pekka surt svarte
«skal vi prata eller skal vi supa?»


 
Viimeksi muokattu:
Mitä yhteistä on raskaana olevalla 12vuotiaalla tytöllä ja sikiöllä sen kohdussa?
...
Molemmat ajattelee että voi vittu mun mutsi tappaa mut.
 
Kaukokatsoja näytti jälleen kerran itsenäisyyspäivänä perinteistä suomalaisten kokeellista elokuvaa.

TUNTEMATON SOTILAS

Hämmästyttävää ei ole, että Edwin Laine hurahti dadaismiin ja surrealismiin. Hämmästyttävää on, että jörönä pidetty Suomen katajainen kansa on niin syvän rakastunut elokuvaan, jossa koreaan husaarin uniformuun (luurankotakki, pussihousut ja kiiltonahkasaappaat) sonnustautunut hahmo haahuilee vaihtelevissa maisemissa, päässään (pahvi?)laatikko, jonka jokaiseen sivuun on maalattu iso kysymysmerkki.
Elokuva koostuu n. 10 minuutin episodeista, joissa päähenkilö käy täysin irrationaalisia dialogeja vielä omituisempien hahmojen kanssa (Kerberos, Ksantippa, Loyola, Rasputin jne). Kohtaus huipentuu aina huutamalla esitettyyn kysymykseen "KUKA MINÄ OLEN?" ja vastapuolen esittämään arvaukseen. Loppuhuipennuksessa tietenkin päähenkilö ottaa laatikon pois päästään, mutta ennen kasvojen näkymistä laatikosta tulevat myös lopputekstit, joten hahmon todellinen henkilöllisyys jää pimentoon.
Äärimmäisen ohutta yläpilveä, jonka ympärille on muodostunut mielenkiintoinen kultti, jossa katsojat pukeutuneet johonkin elokuvan episodiin sopivalla tavalla ja osallistuvat välihuudoin eri kohtausten keskusteluihin.
 
Neuvostoliittolaista hienomekaniikkaa kuvaava vitsi:

Mikä on omakotitalon kokoinen, polttaa 20 litraa bensaa tunnissa, pitää hirveää melua, savuttaa ja leikkaa omenan kolmeen osaan?

-Neuvostoliitossa tehty kone, jonka on tarkoitus leikata omena neljään osaan.
 
Neuvostoliittolaista hienomekaniikkaa kuvaava vitsi:

Mikä on omakotitalon kokoinen, polttaa 20 litraa bensaa tunnissa, pitää hirveää melua, savuttaa ja leikkaa omenan kolmeen osaan?

-Neuvostoliitossa tehty kone, jonka on tarkoitus leikata omena neljään osaan.

Chernobyl-sarjassa kaivosmiesten vitsi. :)

Miksi DDR:ssä vessapaperi oli uskomattoman karheaa ?

Jokainen persereikä piti saada punaiseksi.
 
Juutalainen Ben on masentunut ja hukuttautuu Genesaretinjärveen. Taivaan porteilla häntä odottaa Jahve, joka toruu:
- Ben, mikä sinulle oikein tuli? Tiedäthän, että itsemurha on juutalaiselle synti!
- Tiedän sen, oi viisas Jahve, mutta olin niin epätoivoinen. Ainoa poikani petti minut, hän asui kolmekymppiseksi asti kotona ja kääntyi lopulta kristinuskoon!
- No mutta Ben, juuri niinhän minullekin kävi, mutta en minä siitä nyt noin masentunut.
- Mitä sinä sitten teit, viisas Jahve?
- Uuden testamentin.
 
Viimeyönä yläkerrassa nussittiin ja joutui niitä ääniä kuuntelemaan. Voihketta,suoraa kirkumista ja hakkaavaa pauketta. Jumalauta se kesti pitkään. Ajattelin että nyt saa naapurin rouva kyytiä. Mutta se olikin hänen vanha äitinsä joka oli tippunut sängystä ja murtanut lonkkansa ja yrittänyt pyytää apua. Nyt vähän hävettää että runkkasin sen tahdissa.
 
Viimeyönä yläkerrassa nussittiin ja joutui niitä ääniä kuuntelemaan. Voihketta,suoraa kirkumista ja hakkaavaa pauketta. Jumalauta se kesti pitkään. Ajattelin että nyt saa naapurin rouva kyytiä. Mutta se olikin hänen vanha äitinsä joka oli tippunut sängystä ja murtanut lonkkansa ja yrittänyt pyytää apua. Nyt vähän hävettää että runkkasin sen tahdissa.
"Not my proudest fap" sanovat ulkomaisilla palstoilla vastaavasta.
 
Back
Top