Päivän vitsi

Minä: Kuinka tämä ongelma ratkaistaan??!!
Alainen: Tarvitsen tuumaustauon...
Minä: Käytämme metristä järjestelmää!
Alainen: Pidän siis 2,54 cm tauon.
 
Tiedättekö mikä on Latvian vaarallisin eläin?

Olin nimittäin hiljattain Riiassa. Kaupunki on hyvin kaunis näin kevätaikaan ja juomatarjontakin on ihan mukissapysyvää. Istuin kuitenkin liian huoletta lyhytlahkeisissa housuissa puistonpenkillä ja silloin se tapahtui - venäläinen onnistui kiipeämään sääreeni ja puraisi pohkeesta!

Tiesin, että aikaa ei ole hukattavaksi. Ambulanssissa matkalla sairaalaan aloin jo nähdä lilli-Putineita, jotka kehottivat minua äänestämään häntä. Kävin kirjaimellisesti Mordorin porteilla! Minulla oli kuitenkin erinomaisen hyvää tuuria siinä että vastamyrkky tehosi, sillä tyypillisesti oireisen infektion puhjettua mitään ei ole enää tehtävissä, vaan purtu piruparka muuttuu örkiksi ja lähetetään Ukrainaan.

Olkoon tämä opetuksena ja varoituksena kaikille, että ulkoministeriön matkustusohjeet kannattaa ottaa vakavasti, hankkia laaja matkavakuutus ja huolehtia voimassaolevasta rokotussuojasta! Täällä Suomessa tartuntoja on ollut viime vuosina vähemmän, mutta rokotussarjaa voi olla syytä harkita kotimaassakin, mikäli kylpee Serenassa tai mökkeilee Saimaan alueella.
 
Jätkä haki töitä Kemi-yhtiön konttorilta. Sunkku oli vastassa.
"KUKAS MIE OLEN?"
Jätkä katto silemän rävähtämättä.
"Sie olet leivän isä."

Sai urkon.
 
Olipa Lapin syrjäisen pitäjän kirkkoherralla vanhasseen aikaan viisas poika.
Pantiin poika kouluun.
Valmistuttuaan lääkäriksi, poika palasi kaikkien hämmästyksesi tekoselekosille.
Hirmu ilosia ihimiset olivat, kun saatiin lääkäri, eikä sitä tarvinnut erikseen koulia tavoille.

Päivänä muutamana sattui tohtoria lapsena piikonut Kaisu tulemaan lääkäriin.
"Nin on menny kuulo huonoksi, ettei etes ommaa pierua kuule!"
"No Kaisu-rakas, tässä sulle sopiva lääke vaivaan!"
"On se vain, ko tohtori on täsä vieresä ja vielä sai lääkkhein, joka kuulonki parantaa!"
"Ei se Kaisu-riepu kuuloa paranna, mutta pierut kovenee!"
 
Ärsyttää tämä nykyajan hössötys ja holhoaminen kokoajan. Ennen pystyi jättämään joko lapsen tai koiran kauppareissulla autoon helle päivänäkin, nykyisin on pakko ottaa molemmat autoon, vaikka luulis kyllä että happi riittäisi paremmin yhdelle
 
Back
Top