Pihkakoski
Ylipäällikkö
Joko minä olen sika ja sekaisin, tai kyse on jostakin muusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näytelmä. Toiminta, jossa esitetään ei-totta-olevaa-kokonaisuutta. Vaikka ko. toiminta saattaisi myös tosiolevaan pohjata.
Mutta, näytellään. Kuningas ei oikeasti ole kuningas. Kuten ei palvelija ole palvelija. Oikeasti. Näin minä kuvittelin asian olevan, kunnes minulle kerrottiin että olen rajoittunut normatiiviseen hegemonia-valtaan.
Kansallisteatteri kiinnitti miesnäyttelijän transhenkilön rooliin – ensi-ilta siirtyy transtaiteilijan kritiikin seurauksena: "Meidät nähdään miehinä mekoissa"
Kansallisteatterin roolituksen sanotaan vahingoittavan transihmisiä.yle.fi
Onneksi kaikki muuttuu, paremmaksi. Tälläinen vanha jäärä voi sitten tehdä mitä vanhat jäärät tekevät. Mutta hep.
Entä roolit toisin käännettyinä. Missä ovat marssit ja mielenilmaukset lesbojen esittämille heteroille? Homojen näyttelemille tosi uroille, jotka menevät panemaan. Naista. Tuhmaako. Epärationaalista?
Ei. Ei kumpaakaan noista. Sain kerrottuna tiedon, että ymmärtääkseni valta-uhri-suhteiden laatua ja kerroksellisuutta, joutuisin tähän paneutumaan. Opiskelemaan. En nyt kuitenkaan taida tuohon ryhtyä.
Jep. Tämä hierarkia mikä näihin kuvioihin liittyy, ei ole aivan yksinkertaista saati intuitiolla ymmärrettävää. Mikäli, kuten vaikuttaa olevan, et ole hierarkiatasoista tietoinen. Kehottaisin ottamaan yhteyttä lähimpään toimistoon. Feministisen x-aallon toimistoon.Jaah mieshenkilökö ei voi sit olla transhenkilö ? Mielenkiintoista. Aina oppii uutta.
Mikäli koet tuon annetun (kenen toimesta?) virheelliseksi kuvaksi ihmisyyden muodoista. Olet todennäköisesti sika ja sensellaista.Transnaiset ovat kyllä kelvollisia kilpailurheilemaan naisten sarjassa. Ilmeisesti nyt ollaan kuitenkin ylitetty joku erityisyyden ja ylpeyden raja, että mies ei ole kelvollinen näyttelemään transnaista.
Vain transhenkilö voi ymmärtää transhenkilöä tai esiintyä sellaisena. Transhenkilö on kuitenkin oikeutettu uimaan biologisten veljiensä ja siskojensa joukkoon ja muiden velvollisuus on ottaa heidät vastaan tasa-arvoisina ja vastalauseitta kaikissa yhteyksissä.
Narsismia sanon minä.
Olen siinä mielessä rajoittunut, että ymmärrykseni "ihmisyydestä", pohjautuu lähinnä neurotieteiden, evoluution, solubiologian alalle. Kaikki vieläpä harrastuneisuuden kautta. Olen vajaa-valtainen luonnnehtimaan kutakuinkin yhtään mitään yhtään mistään. Erityisesti tämä pätee luonnontieteiden ulkopuolella luotuihin järjestelmiin tai selityksiin entititeeteista mitkä erovat väitetysti luonnontieteistä.Onko rooliin valittu Janne Reinikainen julkaissut pronomininsa jossain vai perustaako trans ry valituksensa nyt tässä vahingollisiin oletuksiin henkilön sukupuolesta? /s
Kyllä.Tuntuu siltä, että ajattelet tämän olevan paskaa.
Itse asiassa sikäli saa, toki viran edellytyksiin voi liittyä tiettyjä ehtoja, kuten vaikkapa julkisella työskentelevien gynekologien velvollisuus suorittaa abortteja. Tiedän kuitenkin mm. julkisella työskenteleviä kirurgeja, jotka fundamentaalisesti vastustavat esimerkiksi vasektomian tekemistä (meilläpäin n. 1/3), sekä myös varsin paljon sosiaalisista syistä tehtävää aborttia vastustavia lääkäreitä, jotka eivät suostu puoltamaan sitä (nämä yleensä hoidetaan siten, että valitaan joku muu lääkäri talon sisältä puoltamaan). Hippokrateen valahan ei tiukasti tulkittuna sallisi myöskään sterilisaatioita tai abortteja, joten lääkärietiikassa on sisäänrakennettuna tietyt perustason ongelmat niihin.ei lääkärikään saa valita omantuntonsa mukaan, että ketä potilasta suostuu hoitamaan
Totta. Itselle oli naimisiin mennessä tarjolla naispappi mutta onneksi olin hereillä ja onnistuin ajoissa estämään sen. Ei mitään naispappeja vastaan,mutta en halunnut että mikään nunna vihkii kun kerran naimisiin menenTällä on kyllä järjen valo himmentynyt täysin. Ei taida kovin moni heteropari olla muuta kuin tyytyväinen ihan perinteisestä hetero-pastorista häissään.
Nuorkami on vissiin joku polygamisti kuuleman mukaan, oli käynyt itkemässä jossain ohjelmassa kun ukkonsa ei oikein hyväksynyt lorttoiluaAlkaa vihdoin Emmi ja Miisa Nuorgamin ahkera kampanjointi saamelaisasioissa vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen. Sitä niittää mitä kylvää.
Se kohtuullista ja oikein että varttisaamelainen etelästä pilaa saamelaisten bisnekset ja elinkeinon....