kertakenttään
Ylipäällikkö
Todennäköisin uhka perustamisvaiheessa ja paikallisjoukkojen tehtäväkentässä on "pienet vihreät miehet" sekä taistelutilanteen ollessa käynnissä erikois yksiköt... maahanlaskujoukot jne jne?
Onko kes ssiin olemassa sirpaleraketteja? Minulla on käsitys että on... käsittääkseni kessin kudin hinta on noin 200-350€?
Raskas kertasinko hinta kudille on 1500-2000€ käsittääkseni?
Nuo sirpale raketti kessit olisi melko tehokkaita pehmyttä maalia vastaan ja raskas kertasinko taas toimii kaikkeen muuhun paitsi reaktiivi panssariin?
Eli jos porukalla olisi nuita muiden aseiden lisäksi ja kuitenkin se erikois yksikkö on hyökkäävä osapuoli eli jos se havaitaan voi järjestää joko sissityyppisen pistoiskun tai väjytyksen?
Lisäksi jos paikallisporukat opetettaisiin tuon sissityyppisen toiminnan lisäksi miinoittamaan "sovellettua" miinoitusta... eli kaikkea kranaatti ansasta tellu+häväri miinoitukseen (vaikka olisi raivaus panssari niin eteneminen hidastuu huomattavasti) sekä opetettaisiin piilottamaan miinoitukset hyvin...
Itse olen sitä mieltä että suomalaisilla ei ole varaa pelkästään istua mukavassa poterossa odottamassa erikois yksikön iskua vaan yrittää paikallistaa ja saada ainakin etenemistä hidastettua ennen kohdetta mihin sissityylinen toiminta on toimivaa... otetaan esimerkiksi vietkongit... niiden hyökkäykset kesti yleensä 1-3 min
Uudet kessit on aika lailla kalliimpia, muttei silti mitään kovin hintavia.