Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yhtään Su-57:ää ei ole maalattu mihinkään aavikkoväritykseen, saati sitten myyty vientiin. Kuva on Photoshop-muokkaus runko nro 054:n alkuperäisestä maalauskaaviosta, joka sillä oli joskus vuosina 2012-2018. 054 on näitä käsin kyhättyjä esisarjan koneita, lennellyt vuodesta 2012 lähtien.
Vuonna 2018 054 maalattiin "digitaaliseen" kaavioon. Su-57:n värikkäistä maalauksista päätellen venäläisillä ei ole vielä RAM-pinnoiteosaamista tai ainakaan rahaa siihen.
Radar-absorbing material. Jos sitä siis kysyit.RAM-pinnoite?
Radar-absorbing material. Jos sitä siis kysyit.
Lueskelin tätä viestiketjua alusta ja nyt osui ennustus vuodelta 2015 nappiin!5 vuotta vanha lainaus tulee nyt, mutta pakko tehdä:
Häiveominaisuuksista paras tällä hetkellä on se, että koneita ei edes rakenneta kuin 12.
Kävin lukemassa tämän ketjun ensimmäiset sivut vuodelta 2010. Siellä itäteknologian fanitus kohtasi arkirealismin. Näin kymmenen vuotta myöhemmin voidaan todeta että jälkimmäinen vei voiton.Lueskelin tätä viestiketjua alusta ja nyt osui ennustus vuodelta 2015 nappiin!
Aivan, amerikkalaiskoneenahan tuosta tulisi varmaankin aivan erinomainen kokonaisuus ilmaherruuspainotteiseksi isoksi hävittäjäksi, jos/kun moottorit ja muu teknologia (häive ym.) olisi täysin läntisellä tasolla.Su-57 on ideatasolla oikeasti ihan hyvä kone. Siinä on vaan erilaiset lähtökohdat ongelmien ratkaisuun kuin mitä länkkärikoneissa on, mutta kokonaisuus on yllättävän hyvin mietitty.
Teoriatasolla siitä löytyy semmosiakin innovaatioita joita länsikin olisi voinut aivan tosissaan harkita omiin koneisiinsa mutta ei syystä tai toisesta (köh, raha) ole lähtenyt tavoittelemaan. Veikkaan että seuraavissa sukupolvissa lännessäkin tullaan näkemään ihan hävittäjätasolla useampaan suuntaan osoittavia ja eri taajuusalueilla toimivia aesa paneeleja.
Venäläiseen tapaan vain tuo toteutus tuntuu vähän ontuvan eikä resursseja näytä ainakaan toistaiseksi löytyvän viimeistelyyn ja täysimittaisen tuotannon aloittamiseen. Nämä eivät ehkä ole se potentein mahdollinen vastustaja lännen lentäville härveleille tänäpäivänä, mutta jos ruskit taikoo jostain pätäkkää ja tuo design maturoituu, niin näitä ei pidä missään nimessä aliarvioida tai tulee ikäviä yllätyksiä.
Venäjän päivitetty Suhoi Su-57-monitoimihävittäjä teki ensilentonsa – todellisesta suorituskyvystä sangen vähän tietoa, tutkijalta tylyjä kommentteja koneesta
Jos ei viidennen sukupolven hävittäjäkoneen rakentaminen ole järin helppoa Yhdysvalloissa, ei se sitä välttämättä ole Venäjällekään.www.tekniikkatalous.fi