Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092622373360_uu.shtml
"Hallitus aikoo leikata oleskeluluvan saaneiden työttömien työnhakijoiden tukea siten, että heille maksettaisiin työmarkkinatuen sijaan kotoutumistukea."
Kotoutumistuen suuruus olisi 90 prosenttia peruspäivärahan määrästä.
Julkaistu: 26.9. 12:49
Kihlakunnansyyttäjä epäilee Tuusniemen talopalossa rasistista motiivia. Syyttäjä vaatii kahdelle alle 18-vuotiaalle nuorukaiselle Pohjois-Savon käräjäoikeudessa rangaistusta törkeästä vahingonteosta. Omistaja oli suunnitellut poltettuun rakennukseen majapaikkaa pakolaisille.
Tyhjillään ollut kaksikerroksinen rintamamiestalo tuhoutui tulipalossa Tuusniemen keskustassa viime lokakuussa. Paloi osoittautui tahallaan sytytetyksi.
Kihlakunnansyyttäjä vaatii kahdelle alle 18-vuotiaalle nuorukaiselle rangaistusta törkeästä nuorena henkilönä tehdystä vahingonteosta. Syytteen mukaan toisella nuorukaisista oli ollut bensaa kanisterissa. Hänen kaverinsa oli hakenut huoltoasemalta paperia sytykkeeksi. Syyttäjä väittää nuorukaisten täyttäneen yhdessä pullon bensalla ja laittaneen siihen paperia, joka sytytettiin tuleen. Kanisterin tuonut nuorukainen oli syytteen mukaan heittänyt polttopullon sisälle taloon. Talo syttyi palamaan ja tuhoutui täysin.
Syyttäjän väittää parivaljakon jo pidemmän aikaa suunnitelleen talon polttamista. He olivat hankkineet kyydin paikalle ja varustautuneet polttoaineella ja paperilla.
Syyttäjä vaatii kanisteria kantaneen nuorukaisen tuomion koventamista. Perusteeksi syyttäjä ilmoittaa rikoksen tekemisen ”rotuun, ihonväriin, syntyperään, kansalliseen tai etniseen alkuperään perustuvasta tai niihin rinnastettavasta vaikuttimesta”.
Omistaja oli kaavaillut rakennukseen majoitustiloja pakolaisia varten.
– Asia oli vireillä. Talo poltettiin ennen kuin pääsimme tarkempiin neuvotteluihin, talon omistaja kertoo IS:lle.
Kihlakunnansyyttäjä vaatii parivaljakolle rangaistusta myös varkaudesta. Nuorukaiset ovat tunnustaneet murtautuneensa viime syyskuussa liiketiloihin Tuusniemen keskustassa ja vieneensä olutta, viskiä, vodkaa ja tupakkaa. Saaliin arvo nousi noin 3 000 euroon.
Tuusniemen tekninen lautakunta on määrännyt elokuun lopulla antamallaan päätöksellä poltetun talon omistajaa siivoamaan palojätteet 16. lokakuuta mennessä.
IS
"Kun joku humalainen tulee haastamaan riitaa meidän kanssamme, on viisainta poistua paikalta tai olla vain hiljaa, Abbas sanoo."
Olemme voineet olla tyytyväisiä siitä, että hallitus perui esittämänsä 22 prosentin päivähoitokorotukset. Tällä oli suuri merkitys monelle perheelle.
Tästä syystä on todella käsittämätöntä, että hallitus esittää jälleen uusia heikennyksiä työttömien perheille ja opiskelijaperheille. Esimerkiksi ansiosidonnaisen työttömyysturvan leikkaus voi tarkoittaa keskituloiselle työntekijälle jopa 4 500 euron menetystä vuosittain. Tämän lisäksi hallitus esittää lukuisia Kelan etuuksien leikkauksia kotihoidontuesta ja lapsilisistä lähtien. Näillä toimenpiteillä hallitus lisää jälleen lapsiperheiden eriarvoisuutta ja heikentää kaikkein pienituloisempien perheiden elämäntilannetta.
Suomessa on noin 45 000 perheellistä opiskelijaa, heistä noin 60 prosenttia elää köyhyysrajan alapuolella. Nyt hallitus heikentää heidän asemaansa entisestään. Hallitus leikkaa opintotukea 26 prosenttia ja pakottaa opiskelijat ottamaan lainaa toimeentulonsa turvaamiseksi. Hallitus ei huomioi tässä tilanteessa millään tavalla perheellisten opiskelijoiden huoltajuusvastuuta. Tämän seurauksena opiskelijaperheiden köyhyys syvenee entisestään. Tämä pakottaa perheellisen opiskelijan menemään töihin, jolloin riskinä on, että hänen opintonsa viivästyvät tai keskeytyvät kokonaan.
Muiden Pohjoismaiden opintotuessa on käytössä joko lapsi- tai huoltajakohtaiset korotukset, Suomi on ainoa maa, jossa huoltajakorotusta opiskelijaperheille ei ole.
Irakilaiset Hussam Abbas ja Mohammed Fadhel ovat eläneet vuoden Kuopiossa
– Pakenimme sotaa ja tappamista, mutta täällä on henkinen sota, Fadhel kuvaa tunnelmiaan.
Jos humalainen Abbas tulee haastamaan riitaa mun kanssa, niin on parempi olla saatana senkka tatuoituna linnunrintaansa koska feissistä sitä enää näe lukea. Fakta."Kun joku humalainen tulee haastamaan riitaa meidän kanssamme, on viisainta poistua paikalta tai olla vain hiljaa, Abbas sanoo."
Mikähän se viisain tapa olisi silloin jos henkkarit olisi taskussa?
"Kun joku humalainen tulee haastamaan riitaa meidän kanssamme, on viisainta poistua paikalta tai olla vain hiljaa, Abbas sanoo."
Mikähän se viisain tapa olisi silloin jos henkkarit olisi taskussa?
MUSLIMIAKTIVISTI MARYAN ABDULKARIM: ”SUOMESSA RASISMISTA JA JOPA ROTUOPISTA ON TULLUT SALONKIKELPOISTA”
VENLA PYSTYNEN KUVA JONAS LUNDQVIST
klo 12:41 | 23.2.2016
Maryan Abdulkarim, 32, haaveili yläasteella lääkärin ammatista, mutta opinto-ohjaaja kehotti opiskelemaan lähihoitajaksi. Se oli hänestä sopivampi vaihtoehto somalitytölle. Maryanista ei tullut kumpaakaan vaan rasismin vastustaja ja musliminaisten äänitorvi.
Maryan Abdulkarim, 32, puhuisi mielellään kissavideoista. Niistä netin hauskoista videopätkistä, joissa kissanpentu änkeää piparipurkkiin tai koettaa saada itseään monta kertaa suuremman koiran leikkimään kanssaan. Maryan rakastaa kissoja ja kissavideoita, mutta harva toimittaja haluaa puhua niistä hänen kanssaan. Sen sijaan hänet soitetaan paikalle, kun halutaan muslimin mielipide naisten alistamisesta tai itsemurhapommi-iskuista.
Maryan on yhteiskunnallinen aktivisti, feministi ja muslimi, joka kuuluu AntirasismiX-verkoston perustajiin. Hän on myös Naisasialiitto Unionin varapuheenjohtaja ja entinen Väestöliiton monikulttuurisuusasiantuntija. Maryan tuli turvapaikanhakijana Somalian Mogadishusta Tampereelle seitsemänvuotiaana. Kahden kulttuurin välissä eläneenä häntä voi pitää hyvinkin sopivana ihmisenä kertomaan muslimien tunnoista vaikkapa pariisilaiseen Charlie Hebdo -lehteen tehdystä terrori-iskusta. Miksi siis pitäisi puhua mieluummin kissavideoista?
Hijab ei ole pakko
Maryan istuu Helsingin keskustan trendibaarissa ja hämmentää teetään. Hänellä on yllään viininpunainen, hiukset ja hartiat peittävä hijab-huivi ja pitkä hame. On perjantai-ilta, ja viereisissä pöydissä istuu biletoppeihin pukeutuneita, drinkkejä siemailevia nuoria naisia.
Maryan haluaisi puhua höpsöistä videoista, jotta ihmiset huomaisivat muutakin kuin eroavaisuuksia tavatessaan hänet tai muita ”normista poikkeavia”. Esimerkiksi sen, että muslimitkin voivat pitää pörröisistä pennuista. Silloin ”valtakulttuuriin kuuluvat” saattaisivat kohdata hänet vertaisinaan ja jättäisivät ehkä surkuttelematta, kuinka Maryan joutuu peittämään itsensä ja jättämään drinkit kumoamatta uskontonsa takia.
”Miksi minut yritetään saada tuntemaan oloni vääränlaiseksi? Miksi minun pitää perustella, miten pukeudun?”
Koska ei hän mitään joudu. Maryan sanoo, ettei uskonto rajoita häntä mitenkään. Hän itse päättää, miten sitä harjoittaa. Aivan kuten suomalainen kristitty päättää, meneekö joulukirkkoon vai ei, Maryan on päättänyt, ettei juo alkoholia. Mutta on olemassa yksi asia, joka rajoittaa Maryania jatkuvasti. Se on rasismi.
”Miksi minut yritetään saada tuntemaan oloni vääränlaiseksi? Miksi minun pitää perustella, miten pukeudun? Naiset ovat taistelleet oikeudesta päättää pukeutumisestaan, miksi sitä tilaa yritetään kaventaa? On vallankäyttöä väittää, etteivät musliminaiset pystyisi itse päättämään asioistaan. En tarvitse ketään vapauttamaan itseäni”, hän sanoo ja katsoo tiukasti silmiin.
Tervetuloa tapaamaan Maryan Abdulkarimia, uuden sukupolven muslimifeministiä, jollaista monikulttuuristuva Suomi on kipeästi kaivannut.
Kun Maryan oli yläasteella, hän haaveili lääkärin ammatista. Siihen kannustivat myös vanhemmat, olihan isäkin ollut aikoinaan Mogadishussa korkeakoulun opettaja. Tamperelaisen yläasteen opinto-ohjaaja kuitenkin kehotti Maryania olemaan realistinen. Opon mielestä hänen oli parempi hankkia jokin toinen ammatti, vaikkapa lähihoitaja.
Maryan katseli ympärilleen. Hänen näköisiään ihmisiä ei tosiaan näkynyt lääkäreinä, korkeintaan he olivat mopin varressa siivoamassa. Maryan lannistui.
”Jos kasvaa todellisuudessa, jossa ei ole itsensä kaltaisia esikuvia, alkaa ajatella, ettei pysty mihinkään. That can never be me. Mahdollisuudet supistuvat”, hän sanoo.
Kun Maryan nuorena etsi kesätöitä, vaatekaupan myymäläpäällikkö mieltyi kohteliaaseen tyttöön ja pyysi tätä haastatteluun. Mutta nähtyään Maryanin hän sanoikin, ettei paikka ollut enää auki. Maryanista ei ollut edustamaan suomalaista vaatebrändiä.
”Jos kasvaa todellisuudessa, jossa ei ole itsensä kaltaisia esikuvia, alkaa ajatella, ettei pysty mihinkään.”
Maryan oli kuitenkin sinnikäs, ja teki töitä, joita sai. 14-vuotiaana hän jakoi mainoksia koulunsa ohella saadakseen taskurahaa, yläasteen jälkeen hänet palkattiin lähetiksi Tampereen liikennelaitokselle. Koulutoverit kävivät lukiota, Maryan totutteli kellokorttiin. Kotibileissä hän ei käynyt, koska ei jaksanut joka kerta selittää uusille ihmisille, mitä tekee Suomessa. Maryan sai tuntea jatkuvasti olevansa erilainen, poikkeava ja väärä.
”Ei luokkakavereideni olemassaoloa koskaan kyseenalaistettu.”
Herääminen
Sitten Maryan löysi mustien kansalaisoikeustaisteilija Malcolm X:n elämäkerran. Karismaattinen aktivisti antoi sanat Maryanin ulkopuolisuuden kokemuksille. Maryan ymmärsi, että kysymys oli yksilöä suuremmista asioista: vallasta, rakenteellisesta sorrosta ja toiseuttamisesta.
”Aloin ajatella, että ehkä vika onkin yhteiskunnassa, ei minussa. Oivalsin, että olen ihan ok tyyppi, vaikka minulle huudellaankin bussissa. Aloin vaatia tilaa olla oma itseni ja tulla kohdelluksi ihmisenä.”
Maryan päätti sittenkin mennä lukioon ja kouluttautua. Mutta pahin oli vielä edessä.
”Suomalaista identiteettiä ei voi rajata vain valkoisten kristittyjen etuoikeudeksi”, Maryan painottaa baarin pöydässä. Hän ja monet muut vähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat jo täällä, he ovat meitä, ja yhteiskunnan kannattaisi kuunnella kansalaisiaan, Maryan jatkaa. Kannattaisi, jotta heidän potentiaalinsa saataisiin käyttöön. Kannattaisi, jottei syntyisi syrjäytettyjen sukupolvia. Sitä paitsi Maryan on suomalainen, Mogadishussa hän ei ole edes käynyt sieltä lähdettyään.
Maryanin päälle on syljetty, häntä on uhkailtu väkivallalla ja hänen perheensä perään on huudeltu iljettävyyksiä.
”Ensimmäinen askel olisi kuunnella maahanmuuttajia muulloinkin kuin vain ääri-ilmiöistä puhuttaessa. Jos mikrofoni käännetään meihin vain väkivaltaisten tapahtumien yhteydessä, se vaikuttaa siihen, miten valtaväestö näkee meidät ja miten meihin suhtaudutaan.”
Maryan ja hänen kaksi pientä lastaan tuntevat sen lähes joka viikko arjessaan. Maryanin päälle on syljetty, häntä on uhkailtu väkivallalla ja hänen perheensä perään on huudeltu iljettävyyksiä. Vain, koska he näyttävät erilaisilta ja heidän tapansa tuntuvat joidenkin mielestä vierailta.
”Minun aikanani Suomi on aina ollut rasistinen yhteiskunta, mutta nyt rasismista ja jopa rotuopista on tullut salonkikelpoista. Eduskunnassakin ihmisiä on alettu jakaa hyviin ja huonoihin, laiskoihin ja ahkeriin vain taustansa perusteella.”
Tutkijoidenkin mukaan moni puolue on muuttanut diskurssiaan maahanmuuttovastaisemmaksi perussuomalaisten vanavedessä. Myös maltillisten puolueiden kansanedustajat ovat toistaneet urbaanilegendaa designlastenvaunuista, joita sosiaalihuolto jakaa maahanmuuttajille.
Muukalaisviha ja äärioikeiston esiinmarssi ovat koko Euroopan laajuinen ilmiö. Euroopan laajuisesti verkottuneet uusnatsiryhmät saarnaavat valkoisen rodun ylivaltaa, järjestävät jäsenilleen ”itsepuolustuskoulutusta” ja yllyttävät heitä väkivaltaan.
”Näin tapahtuu myös Suomessa, mutta kuitenkin tuntuu, että vain islamisaatiota pelätään”, Maryan huokaa.
Kun uutislähetyksessä lentokone lensi päin WTC:n kaksoistorneja, 19-vuotias Maryan oli juuri tullut koulusta. Hän katseli televisiota järkyttyneenä. Pian Yhdysvallat julisti terrorisminvastaisen sodan, ja yhtäkkiä kaikki maailman mediat puhuivat verenhimoisista muslimiterroristeista ja väkivaltaisesta islamista.
”Oli islamofobiaa ennenkin, mutta 9/11:n jälkeen se meni aivan eri sfääreihin. Minulle huudeltiin jatkuvasti ’onko sulla pommi’?”
Ei mikään uhri
Nuori Maryan ei kuitenkaan halunnut alistua. Hän sitoi sinnikkäästi huivinsa joka aamu, vaikka tiesi, että se saatettaisiin repiä pois hänen päästään.
Kun muu yhteiskunta käänsi selkänsä, ymmärrystä löytyi moskeijasta. Siellä saattoi keittää kannullisen teetä ja istua rauhassa ystävien kanssa. Jutella vaikka siitä, mistä saisi tummalle iholle sopivia meikkejä. Häntä ei kyseenalaistettu eikä hänen tarvinnut jatkuvasti selittää itseään.
Maryanista tuli muslimiaktivisti. Hän oli mukana moskeijan siskojen toiminnassa ja järjesti erilaisia naisten ja lasten tapahtumia. Siellä hänen itsetuntonsa kohosi, mutta julkisuudessa musliminaisista puhuttiin vain alistettuina uhreina. Maryania ärsytti. Kuunneltuaan vuosia sivusta, kuinka muut puhuvat hänen puolestaan, hän meni lopulta mukaan feministiseen toimintaan ja alkoi kirjoittaa feministiseen Tulva-lehteen.
”Feminismi on ollut minulle aina tosi tärkeä aate. Se antaa minulle vapauden olla sellainen kuin haluan. Uskon naiseuteen, siihen, että siskot yhdessä muuttavat asioita.”
Maryan kertoo oppineensa naisten välistä solidaarisuutta kotoa viideltä siskoltaan. Jo alle kouluikäisenä Maryan muistaa pistäneensä hanttiin pihan pojille Mogadishussa, kun nämä kieltäytyivät leikkimästä pikkutytön kanssa.
Loppuvuodesta 2014 Maryan valittiin Naisasialiitto Unionin varapuheenjohtajaksi. Unionissa hän on pitänyt varsinkin vähemmistöjen asioita esillä ja työskennellyt sen puolesta, ettei siirtolaisnaisen euro jäisi 20 senttiin.
“Yhteiskuntaa pitää rakentaa kaikkien ehdoilla. Sen jälkeen ihmiset pystyvät auttamaan itse itseään ja tekemään oman elämänsä. Jokaisessa ihmisessä on kyky ja voima siihen, jos sortavat rakenteet vain puretaan.”
Suomalaiset puolueet voisivat Maryanin mukaan ottaa oppia ruotsalaisesta puolueesta, Feministisestä aloitteesta, joka on tehnyt paljon työtä löytääkseen erilaisia ja eritaustaisia ihmisiä kirjoittamaan poliittista ohjelmaansa.
“Eivät suomalaiset puolueet voi odottaa, että transihmiset tai rodullistetut vain kävelevät heidän toimistoonsa sisään. Se vaatii systemaattista rekrytointityötä.”
Maryanille huivin käyttäminen tarkoittaa oman kehon haltuun ottamista.
Maryan on aktiivinen myös antirasististiseen feminismiin keskittyvässä AntirasismiX-verkostossa. Antirasistista feminismiä tarvitaan Maryanin mukaan, koska fasismi ja sovinismi kulkevat yllättävän usein käsi kädessä.
Elä ja anna elää
Maryanille huivin käyttäminen tarkoittaa oman kehon haltuun ottamista. Hän haluaa itse päättää, mitä kropasta näkyy ja kenelle. Maryanin mielestä naisen ruumis on seksualisoitu, eikä hän halua kilpailla miesten huomiosta pukeutumalla paljastavasti. Se ei tarkoita, etteivät muut naiset saisi pukeutua juuri niin kuin itse haluavat. Maryan tekee töitä sen eteen, että jokainen hyväksyttäisiin juuri sellaisena kuin on tai haluaa olla.
“Useimmiten kuitenkin vain vähemmistöjen tavat näkyä ja olla kyseenalaistetaan”, Maryan huomauttaa.
”Ihmisiä ei pidä väkisin vapauttaa, vaan heidän pitää päästä itse määrittelemään, mitä he haluavat.”
Myös hyvää tarkoittavat ihmiset sortuvat holhoavaan asenteeseen. He saattavat puhua maahanmuuttajien tai vammaisten puolesta, mutta sivuuttavat näiden omat mielipiteet. Tutkimuksen mukaan esimerkiksi somalityttöjä ohjataan Maryanin tavoin usein hoiva-alalle. Koska he ovat useimmiten suurista perheistä, heillä ajatellaan olevan hoivatyössä tarvittavia taitoja. Se kuitenkin pitää vähemmistöt vain tietyissä ammateissa.
Maryan on hyvin tarkka siitä, ettei itse tunge ketään tiettyyn muottiin vain omien ennakkoluulojensa takia.
“Antirasistisen työn ei pitäisi tuottaa lisää sortoa. Se ei saa olla hyvää tarkoittavaa, alentuvaa suhtautumista. Ihmisiä ei pidä väkisin vapauttaa, vaan heidän pitää päästä itse määrittelemään, mitä he haluavat.”
Maryan itse on halunnut elämässään monenlaista. Hän on työskennellyt palveluneuvojana Kelalla ja tutkimusavustajana Helsingin yliopiston sosiaalitieteiden laitoksella. Hän on kouluttautunut leipuri-kondiittoriksi, sillä parikymppisenä käsityöammatti kuulosti romanttiselta vaihtoehdolta. Käytäntö osoittautui toisenlaiseksi. Maryan on mennyt nuorena naimisiin, mutta eronnut sittemmin miehestään.
Nyt Maryan on viittä vaille valmis sosionomi. Hän on tyytyväinen, jos voi kaikessa tekemisessään muokata maailmaa vähän paremmaksi, vähän inhimillisemmäksi. Maryan ei ole koskaan ollut mikään teoreetikko vaan suoran toiminnan kannattaja. Sellainen, joka kysyy Twitterissä Alexander Stubbilta, miksi transihmisiä edelleenkin steriloidaan. Sellainen, joka menee pistämään jauhot suuhun rasistisia kommentteja suoltavalle öykkärille.
Ja sellainen, joka silittää ja hoivaa kissaansa, sileäturkkista, leikkisää otusta.
Siitä lukemaan, jos vaan päänuppi kestää....
http://www.gloria.fi/artikkeli/ihmi...rim_suomessa_rasismista_ja_jopa_rotuopista_on
Tervetuloa tapaamaan Maryan Abdulkarimia, uuden sukupolven muslimifeministiä, jollaista monikulttuuristuva Suomi on kipeästi kaivannut.
Siitä lukemaan, jos vaan päänuppi kestää....
http://www.gloria.fi/artikkeli/ihmi...rim_suomessa_rasismista_ja_jopa_rotuopista_on
Siitä lukemaan, jos vaan päänuppi kestää....
http://www.gloria.fi/artikkeli/ihmi...rim_suomessa_rasismista_ja_jopa_rotuopista_on
Paljonhan siitä on ollut puhetta, kuinka sisäsiittoiset suomalaiset kaipaavat uusia geenejä. Näistä väitteistä ei ole kukaan pöyristynyt, tai ketään viety käräjille. Pikemminkin se on hyväksyttyjen listalla oleva mielipide, siltä osin otsikko pitää paikkansa.
Siitä lukemaan, jos vaan päänuppi kestää....
http://www.gloria.fi/artikkeli/ihmi...rim_suomessa_rasismista_ja_jopa_rotuopista_on
Toi on muuten jännä väite, että noiden Somaleiden päälle syljetään. Se ei kuulosta yhtään Suomalaiselle kulttuurille. Huudetaan ,tönitään yms, mutta en ole ikinä nähnyt kenenkään sylkevän, noh joskus räkä yms roiskuu kun huutavaa kuulapunasena. Mutta reilu räkäsy päin näköä... eih..Minä en oikein usko että Suomessa syljeskellään nuoren naisen päälle ellei hän itse aiheuta epäkorrektilla käytöksellään syljeskelyä. Olipa hän sitten minkä värinen tahansa.
Mutta jos on somaleiden oma "en voi hengittää auvinen", keppihevosakka tai kaiken tuhoamaan pyrkivä äärivasemmistolainen niin sitähän saa mitä tilaa
Sitä en kiellä etteikö hän ole kokenut rasismia lapsena. Hyvinkin mahdollista. Se on sitten sitä oikeaa rasismia erotuksena tähän nykyiseen "rasismiin". Onko hän nyt sitten jonkinlaisella "kostoretkellä"?
Gloria, taitaa kuulua saman tahon omistukseen kuten Helsingin Sanomat
No voi perkele... olette sen verran tuosta artikkelista mouhonneet kaikki että pakko lukea se itsekin.Minä en oikein usko että Suomessa syljeskellään nuoren naisen päälle ellei hän itse aiheuta epäkorrektilla käytöksellään syljeskelyä. Olipa hän sitten minkä värinen tahansa.
Mutta jos on somaleiden oma "en voi hengittää auvinen", keppihevosakka tai kaiken tuhoamaan pyrkivä äärivasemmistolainen niin sitähän saa mitä tilaa
Sitä en kiellä etteikö hän ole kokenut rasismia lapsena. Hyvinkin mahdollista. Se on sitten sitä oikeaa rasismia erotuksena tähän nykyiseen "rasismiin". Onko hän nyt sitten jonkinlaisella "kostoretkellä"?
Gloria, taitaa kuulua saman tahon omistukseen kuten Helsingin Sanomat
Mä olen pyöritellyt mielessäni ajatusta varjovaltiosta Suomen sisällä. Kartelli potenssiin kolme. Eri alojen kantasuomalaiset verkostoituisivat, pyrkien mahdollisimman suureen verkoston sisäiseen omavaraisuusasteeseen. Pankkijärjestelmä, koulutus, terveyshuolto, ruoantuotanto, sisäinen uutisointi, turvallisuus... koko saakelin helahoito. Oltaisiin päällisin puolin työttömiä tai osa-aikatyöllistettyjä mutta kulissien takana täysi työpäivä pimeää organisoitua työtä verkoston hyväksi. Veroja ei kerättäisi juurikaan, tai jos kerätään, niin kanavoidaan ne verkoston sisäisiin tarpeisiin. Nykyvaltiolle, Suomen irvikuvalle, irtoaisi korkeintaan verorippeitä, kun verkosto joutuisi väkisinkin tekemään ulkopuolisia hankintoja. Projekti pitäisi lokeroida tehokkaasti, ja ensisijalla pitäisi olla tyytymättömien jäsenten tyytyväisyydestä huolehtiminen. Invite-only periaatteella mahdollisimman samanhenkistä, motivoitunutta ja itsetietoista porukkaa sisään jottei yhtenäisyys säröilisi. Kunkin jäsenen täytyy omata korkea itsetuntemus, jotta kukin tietää ja osaa ilmaista mitkä asiat tekevät hänet tyytyväiseksi, ja mitkä eivät, ja toisten tunteita on kunnioitettava. Muuten koko roska sortuu lopulta. Jokaisen onnellisuus etusijalle, kunkin yksilölliset henkiset tarpeet huomioiden, kohtuudella. Ainoa mikä särkee sydäntä on jälkikasvu. Heille joutuu ehkä selittämään miksi heidän ei kannata jutella tuntemattomien ihmisten kanssa. Tai lapset voitaisiin pitää täysin pimennossa, ja tämä olisi puhtaasti aikuisten "kerho". Ja voitte olla varmoja että siihen klubiin ei olisi mitään asiaa kenelläkään joka on kätellytkään yhtään mokupoliitikkoa.Omat lapset alkaa olla jo isoja, 2/3 osaa laskusta on maksettu ja kolme välkkyä tulevaa tuottavaa työntekijää veronmaksajaa olen tähän maahan sponsoroinut. Mielellään näkisin heidän verovarojen menevän nykyistä järkevämpiin osoitteisiin, esimerkiksi suomalaisille lapsiperheille, siten että lapsen tekoon liittyviä esteitä ja riskitekijöitä purettaisiin.
Mä olen pyöritellyt mielessäni ajatusta varjovaltiosta Suomen sisällä. Kartelli potenssiin kolme. Eri alojen kantasuomalaiset verkostoituisivat, pyrkien mahdollisimman suureen verkoston sisäiseen omavaraisuusasteeseen. Pankkijärjestelmä, koulutus, terveyshuolto, ruoantuotanto, sisäinen uutisointi, turvallisuus... koko saakelin helahoito. Oltaisiin päällisin puolin työttömiä tai osa-aikatyöllistettyjä mutta kulissien takana täysi työpäivä pimeää organisoitua työtä verkoston hyväksi. Veroja ei kerättäisi juurikaan, tai jos kerätään, niin kanavoidaan ne verkoston sisäisiin tarpeisiin. Nykyvaltiolle, Suomen irvikuvalle, irtoaisi korkeintaan verorippeitä, kun verkosto joutuisi väkisinkin tekemään ulkopuolisia hankintoja. Projekti pitäisi lokeroida tehokkaasti, ja ensisijalla pitäisi olla tyytymättömien jäsenten tyytyväisyydestä huolehtiminen. Invite-only periaatteella mahdollisimman samanhenkistä, motivoitunutta ja itsetietoista porukkaa sisään jottei yhtenäisyys säröilisi. Kunkin jäsenen täytyy omata korkea itsetuntemus, jotta kukin tietää ja osaa ilmaista mitkä asiat tekevät hänet tyytyväiseksi, ja mitkä eivät, ja toisten tunteita on kunnioitettava. Muuten koko roska sortuu lopulta. Jokaisen onnellisuus etusijalle, kunkin yksilölliset henkiset tarpeet huomioiden, kohtuudella. Ainoa mikä särkee sydäntä on jälkikasvu. Heille joutuu ehkä selittämään miksi heidän ei kannata jutella tuntemattomien ihmisten kanssa. Tai lapset voitaisiin pitää täysin pimennossa, ja tämä olisi puhtaasti aikuisten "kerho". Ja voitte olla varmoja että siihen klubiin ei olisi mitään asiaa kenelläkään joka on kätellytkään yhtään mokupoliitikkoa.
Siinä sulle, "monikulttuurisuusunelma". Vai pitäisikö sanoa muslimi-invaasio.
Malli toimisi mokuttajillakin. Menkää ja tehkää oma kartellinne. Ollaan yhdessä erossa toisistamme, vailla kahtiajakautunutta ja skitsofreenistä pakkohallintoa.