Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Miksi ihmeessä asia edes kuuluu Korkeasaarelle, siksikö että sielläkin on apinoita?
"Haistakaa paska", sanoo Korkeasaari. Siksikö että on varaa sanoa mitä tahansa?

Surkeaa.

”Aino on todella rohkea. Haluaisin olla kuin hän, mutta en ehkä uskaltaisi. Toivon, että uskaltaisin kuitenkin nousta seisomaan hänen kanssaan. Ja haistakaa paska kaikki älämölö-tyypit hänen seinällään. Tehkää itse jotain!”

Todellakin, mitenhän on, jos tuollaisesta alkaa tulla tapa ja se toistuu.

Jos joku alkaa häiriköidä lentokoneessa. On niitä juoppoja ennenkin aseteltu.

Viimeksi muokattu:
Pennanen on huligaani.

Erna Boström a-studiossa "neutraalina" asiantuntijana...
Ihmettelin kyllä missä ne oikeasti neutraalit henkilöt olivat studiosta? Tai missä olivat vastakkaista mieltä edustavat henkilöt?

Ensinnäkin Ernahan on ulkomaalaisten asioiden edistäjä ennen kaikkea muuta. Jo keväällä 2017 oli ajamassa poikien asiaa Rautatientorilla.
Vuosi sitten Ernan esittely YLE:n toimesta "Helsingin yliopiston tutkijana" huomioitiin
https://www.suomenuutiset.fi/yleisr...lahetyksissaan-eika-mainitse-naiden-taustoja/

1533156480895.png

Voihan se olla niinkin, että YLE:llä on jo vaikeuksia saada studioon ketään vastakkaista mielipidettä esittävää henkilöä. Kuka fiksu noiden kanssa oikeastaan jaksaa vääntää?
Kummasti vaan saavat itsensä esille vaikka suomalaiset (enemmistö) ei ole heidän ajatusten kanssa samaa mieltä.

.

https://www.verkkouutiset.fi/nain-lainsaadantosihteeri-yllytti-muitakin-seisomaan-koneessa/
Lainsäädäntösihteeri yllytti näillä sanoilla koneessa muitakin nousemaan
JUHA-PEKKA TIKKA | 01.08.2018 | 23:53- päivitetty 01.08.2018 | 23:56
Vihreiden työntekijän videolla hän kieltäytyy kapteenin ja poliisin käskyistä.
Paljon puhuttanut video vihreiden eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteeri Aino Pennasen toiminnasta Finnairin lentokoneessa tiistaiaamuna sisältää monia yksityiskohtia. Verkkouutiset litteroi videolta muutaman avainkohdan.
Aino Pennasen kuvaama live-stream -video on nähtävissä hänen FB-sivullaan julkisena. Myös alta löytyvä video kestää neljä minuuttia ja kolme sekuntia.
Aivan videon alussa käydään käytävällä seisovan Aino Pennasen ja mahdollisesti koneen kapteenin, jonka kanssa Pennanen on kertonut puhuneensa, välillä seuraava keskustelu:
– Olkaa hyvä ja poistukaa koneesta.
– En, mä en aio poistua, mun lapsi ja mun mies on tuolla.
– No, voitte poistua koko porukalla jos haluatte…
– Ei.
– …tai voitte edelleen mennä istumaan omalle paikalle…
– Ei, mä en aio istua, mä menen seisomaan sinne paikalle. (Mitä?) Mä aion mennä seisomaan sinne paikalle, mä en aio lähteä…
– Ilmoitatteko te tässä vaiheessa että te ette tule noudattamaan miehistön käskyjä?
– Kyllä. Jos hän on tässä koneessa, jos häntä ollaan lennättämässä.
– Asia selvä.
Kohdassa 3:10 poliisimiehiä tulee Aino Pennasen luo koneen käytävälle. Kuuluu seuraava sananvaihto:
– Ole hyvä ja lähde meidän mukaan.
– Mulla on oikeus olla tässä (Poliisi uudestaan: Ole hyvä ja lähde meidän mukaan), mä olen maksanut tän lipun.
– …paa puhelin pois…
– Mä haluan kuvata tän tilanteen. Tässä on mun lapsi ja mun mies.
– Aivan sama. Sulle on annettu ohjeet ja mahdollisuus, sä et ole käyttänyt (epäselvää)…
Kuvaaminen päättyy, mutta ääni nauhoittuu yhä. Taustalla koneen henkilökunta antaa kaiuttimista matkustajille tilanneselvitystä muun muassa poliisin pyytämisestä paikalle.
Kohdassa 3:43 kuuluu Aino Pennasen kovempi ääni:
– Täällä on pakkopalautettava, mä toivon että te ihmiset nousette seisomaan ja estäisitte sen että hänet lähetetään hengenvaaraan. Nouskaa seisomaan ja pyytäkää että kapteeni ei lennä hänen (epäselvää).
Miehen ääni kuuluu taustalta:
Ei todellakaan nousta.
– Niin, kuuluu toinen miehen ääni.
Heti perään miesääni – mahdollisesti poliisin – sanoo jotain ”yleisestä mielipiteestä”.
– (Epäselvää) yleinen mielipide, Aino Pennanen sanoo.
Tämä ON se yleinen mielipide, miehen ääni sanoo.
Tämä ei…, Pennanen sanoo videon loppuessa.

Hmmm:unsure:

Erna Bodström sanoi A-studiossa, että eilen pakkopalautettiin yksi turvapaikanhakija Irakiin ja että kyseessä oli todennäköisesti tämä lentokoneessa ollut henkilö. Tieto tästä oli kuulemma saatu "turvapaikanhakijaverkostolta".

Tästä juttua ajasta 8:37 eteenpäin: https://areena.yle.fi/1-4247259

Tuota noin... Irakin suurlähettiläs sanoi kolme viikkoa sitten, että maa ei ota pakkopalautettavia vastaan, vaan ainoastaan vapaaehtoisesti palaavat sekä rikolliset.

Jos asia on tosiaan näin, kuten Bodström sanoi, niin kumpaankohan ryhmään lentokoneessa ollut mies kuului?
rolleyes.gif

https://yle.fi/uutiset/3-10291174(10.7.2018)

Lainaus
Irak vastustaa pakkopalautuksia Suomesta – suurlähettiläs: "Otamme vastaan vain vapaaehtoisesti palaavat ja rikoksiin syyllistyneet"

Passittomia irakilaisia ei toistaiseksi palauteta Suomesta Bagdadiin. Irakin hallitus on pitkään vastustanut pakkopalautuksia ja nyt se estää ne myös käytännössä, sanoo Irakin suurlähettiläs Matheel al-Sabti.

(...)

Al-Sabtin mukaan kyse ei ole Irakin hallituksen uudesta linjauksesta tai ainakaan hän ei ole sellaisesta kuullut. Pikemminkin kyse on siitä, että Irak toteuttaa nyt käytännössä aikaa sitten ilmoittamaansa linjaa.

Irakin hallitus ilmaisi jo vuosi sitten vastustavansa kansalaistensa pakkopalautuksia Euroopasta.

Pakkopalautukset eivät vaatimuksesta huolimatta loppuneet. Tuoreet epäonnistuneet palautusoperaatiot ovat todennäköisesti osoitus siitä, että Irak ei enää anna EU-maiden toimia vastoin Irakin tahtoa, suurlähettiläs sanoo.

– Otamme vastaan vain vapaaehtoisesti palaavat ja rikoksiin syyllistyneet, mutta vastustamme pakkopalautuksia. EU:n hallitukset eivät voi palauttaa ihmisiä ilman Irakin hyväksyntää, al-Sabti toistaa.
Homma

https://www.verkkouutiset.fi/nain-lainsaadantosihteeri-yllytti-muitakin-seisomaan-koneessa/
Lainsäädäntösihteeri yllytti näillä sanoilla koneessa muitakin nousemaan
JUHA-PEKKA TIKKA | 01.08.2018 | 23:53- päivitetty 01.08.2018 | 23:56
Vihreiden työntekijän videolla hän kieltäytyy kapteenin ja poliisin käskyistä.
Paljon puhuttanut video vihreiden eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteeri Aino Pennasen toiminnasta Finnairin lentokoneessa tiistaiaamuna sisältää monia yksityiskohtia. Verkkouutiset litteroi videolta muutaman avainkohdan.
Aino Pennasen kuvaama live-stream -video on nähtävissä hänen FB-sivullaan julkisena. Myös alta löytyvä video kestää neljä minuuttia ja kolme sekuntia.
Aivan videon alussa käydään käytävällä seisovan Aino Pennasen ja mahdollisesti koneen kapteenin, jonka kanssa Pennanen on kertonut puhuneensa, välillä seuraava keskustelu:
– Olkaa hyvä ja poistukaa koneesta.
– En, mä en aio poistua, mun lapsi ja mun mies on tuolla.
– No, voitte poistua koko porukalla jos haluatte…
– Ei.
– …tai voitte edelleen mennä istumaan omalle paikalle…
– Ei, mä en aio istua, mä menen seisomaan sinne paikalle. (Mitä?) Mä aion mennä seisomaan sinne paikalle, mä en aio lähteä…
– Ilmoitatteko te tässä vaiheessa että te ette tule noudattamaan miehistön käskyjä?
– Kyllä. Jos hän on tässä koneessa, jos häntä ollaan lennättämässä.
– Asia selvä.

Kohdassa 3:10 poliisimiehiä tulee Aino Pennasen luo koneen käytävälle. Kuuluu seuraava sananvaihto:
– Ole hyvä ja lähde meidän mukaan.
– Mulla on oikeus olla tässä
(Poliisi uudestaan: Ole hyvä ja lähde meidän mukaan), mä olen maksanut tän lipun.
– …paa puhelin pois…
– Mä haluan kuvata tän tilanteen. Tässä on mun lapsi ja mun mies.
– Aivan sama. Sulle on annettu ohjeet ja mahdollisuus, sä et ole käyttänyt
(epäselvää)…
Kuvaaminen päättyy, mutta ääni nauhoittuu yhä. Taustalla koneen henkilökunta antaa kaiuttimista matkustajille tilanneselvitystä muun muassa poliisin pyytämisestä paikalle.
Kohdassa 3:43 kuuluu Aino Pennasen kovempi ääni:
– Täällä on pakkopalautettava, mä toivon että te ihmiset nousette seisomaan ja estäisitte sen että hänet lähetetään hengenvaaraan. Nouskaa seisomaan ja pyytäkää että kapteeni ei lennä hänen (epäselvää).
Miehen ääni kuuluu taustalta:
Ei todellakaan nousta.
– Niin
, kuuluu toinen miehen ääni.
Heti perään miesääni – mahdollisesti poliisin – sanoo jotain ”yleisestä mielipiteestä”.
– (Epäselvää) yleinen mielipide, Aino Pennanen sanoo.
Tämä ON se yleinen mielipide, miehen ääni sanoo.
Tämä ei…, Pennanen sanoo videon loppuessa.

Joo, eipä tuossa pitäisi olla mitään epäselvää. Parikin kertaa pyydetään / käsketään noudattamaan miehistön ohjeita. Pennanen selväsanaisesti ilmoittaa kieltäytyvänsä ja sen jälkeen onkin jo virkavalta noutamassa tätä pois koneesta. Vielä kerran todettava että hyvin toimittu Finskiltä ja poliisilta.

Tuo eilinen a-studion "keskustelu"oli hyvin tyypillinen Yleläinen samanmielisten runkkausrinki. En ymmärrä mitä ideaa on edes lähettää tällaista, koska ei siinä esiintuoda kuin tasan yksi näkökanta. Tai no, siinä se idea kai juuri on.

No joka tapauksessa, mielenkiintoista siinä oli se, että miten keskustelijat perustelivat hyväksyntänsä tapahtuneelle. Kansalaistottelemattomuus, ja sitä kautta siis lain rikkominen tai sen noudattamatta jättäminen, on ihan ok silloin kun sillä ei haeta omaa etua.
Mielenkiintoinen tulkinta, vähintäänkin. Aloin heti kelailemaan että mitä kaikkea kivaa sitä voisikaan keksiä, jos tuolla periaatteella alkaisn minäkin harrastamaan kansalaistottelemattomuutta...

Tolle Pennaselle voisi antaa ikuisen lentokiellon. Lisäksi yritti ylyttää muitakin rikokseen (ilmailun häirintään). Pitäisi olla koventamis peruste.

Tolle Pennaselle voisi antaa ikuisen lentokiellon. Lisäksi yritti ylyttää muitakin rikokseen (ilmailun häirintään). Pitäisi olla koventamis peruste.

Tai voihan sille antaa pääsy lennolle neljän poliisin saattamana ja paketoituna.

Nämä ilmailurikolliset ajattelevat senverran vihreästi etteivät tule ajatelleeksi mitä muuta lennolla on. Elinsiirteitä menossa leikkaussaliin, kirurgeja (oikeita) menossa suorittamaan leikkauksia jne. Kaikki matkustajat eivät ole reittilennolla menossa anoppilaan.

Tällävälin suuressa maailmassa.

https://yle.fi/uutiset/3-10333501
Räp-tähdet nyrkkitappelussa – lentokenttä kiinni Pariisissa
Kaksi Ranskan suosituimpia räppäreitä hakkasi toisiaan nyrkeillä Orlyn lentokentän ostosalueella.
Rap
1.8.2018 klo 21:02
13-3-10333498.jpg

Ranskalaisräppäri Booba esiintymässä festivaaleilla Belfortissa, Ranskassa 2017.Hugo Marie / EPA
13-3-7678483.jpg

Marika Kataja

@mmkataja
Jaa artikkeli Facebookissa115
Jaa artikkeli Twitterissä

Lennot olivat myöhässä keskiviikkona Pariisin Orlyn lentokentällä sen jälkeen kun kaksi ranskalaisräppäriä ajautui nyrkkitappeluun.
Ranskalaiset räp-tähdet Booba ja Kaaris sekä heidän seurueensa tappelivat lentokentän verovapaalla ostosalueella. Räppärit pidätettiin tapahtumien johdosta ja viranomaisten oli pakko sulkea lähtevien lentojen alue hetkeksi. Kaikkiaan 11 ihmistä pidetettiin, kertoi poliisi.
Sosiaalisessa mediassa leviävien kuvien ja videoiden mukaan räppärit tappelevat muiden matkustajien seassa ostoskäytävällä ja odotustilassa. Monet ihmiset pyrkivät sivummalle viuhuvien nyrkkien ja potkujen tieltä. Yksikään sivullinen ei kuitenkaan loukkaantunut kahakassa.

French rappers #Booba and #Kaaris fighting in a duty free shop at Paris-Orly airport. Terminal 1 had to be closed to the public, lots flights were delayed​

Räppärit hakkasivat toisiaan muun muassa parfymipulloilla.
Näytä kuva Twitterissä

BLACK PANTHER (2018) | Director of Photography : Rachel Morrison | Director : Ryan Coogler | #OnePerfectShot #Kaaris #Booba #Orly
Twitter Ads -tiedot ja yksityisyys

Orlyn lentokentän viranomaisten mukaan osa lennoista oli 15–30 minuuttia myöhässä.
Räppärit olivat tiettävästi matkalla Barcelonaan konsertoimaan.
Booba, oikealta nimeltään Elie Yaffa, on yksi Ranskan suosituimpia räppäreitä. Hän on ollut riidoissa myös muiden ranskalaisten hiphop-tähtien kanssa. Booba ja Kaaris olivat aiemmin yhteistyössä, mutta riitautuivat sittemmin.
Lähteet: AFP, REUTERS

Viimeksi muokattu:
Olisiko kuherrusaika pikkuhiljaa ohi? Nostan tietysti kategorisesti käden ylös virheen merkiksi, minun vikanihan tämä kuitenkin on...
Ahdistus vastaanottokeskuksissa kasvaa – Turvapaikanhakijat aiempaa väkivaltaisempia henkilökuntaa kohtaan
https://yle.fi/uutiset/3-10333687
Maahanmuuttovirastolla on tieto yhdestä turvallisuusilmoituksesta, jossa mainitaan radikalisoituminen.

Turvapaikanhakijat ovat aiempaa väkivaltaisempia vastaanottokeskusten työntekijöitä kohtaan. Vastaanottokeskusten henkilökuntaan kohdistuvat väkivaltatapaukset sekä väkivallalla uhkaaminen ovat selvässä nousussa verrattuna viime vuoteen. Yle sai asian selville sähköpostista, jossa Maahanmuuttovirasto raportoi Keskusrikospoliisille tilastoista.
Henkilökuntaan kohdistetusta väkivallasta on kirjattu 10–15 ilmoitusta kuukausittain Maahanmuuttoviraston ilmoitusjärjestelmään alkuvuoden aikana.
– Pääsääntöisesti kyse on uhkailusta ja suun soitosta. Joitakin tapauksia on, että täyttyy pahoinpitelyn tunnusmerkit, kertoo Maahanmuuttoviraston tulosalueen johtaja Kimmo Lehto.
Myös väkivalta turvapaikanhakijoiden kesken on kasvussa. Kuukausitasolla on tehty 20–60 ilmoitusta turvapaikanhakijoiden välisestä väkivallasta. Ilmoituksia tehdään paljon myös siitä, että turvapaikanhakijat vahingoittavat itseään tai uhkailevat sillä.
– Vastaanottokeskusten asiakkaat oireilevat enemmän kuin aikaisemmin. Yleisin oire on masentuneisuus. Tämä johtuu siitä, että aika monella on takana kielteinen päätös, mikä osaa ahdistaa. Jos tulee kiistoja tai erimielisyyksiä, niin osalla pinna palaa ja asiakkaat nahistelevat keskenään.
Vastaanottokeskuksissa on tällä hetkellä kirjoilla 11 400 turvapaikanhakijaa, joista 9 000 on saanut kielteisen turvapaikkapäätöksen.
Poliisi: turvallisuustilanne vastaanottokeskuksissa hyvä
Poliisihallituksen poliisitarkastaja Ari Jokinen kertoo, että poliisin näkökulmasta vastaanottokeskuksien turvallisuustilanteessa ei ole tapahtunut muutosta.
– Turvallisuustilanne on hyvä. Me käymme mahdollisuuksien mukaan vastaanottokeskuksissa tapaamassa Maahanmuuttoviraston väkeä sekä vastaanottokeskusten työntekijöitä. Paikallistasolla pyritään pitämään mahdollisimman hyvänä yhteistyö, Jokinen kertoo.
Maahanmuuttoviraston tiedossa on yksi ilmoitus, jossa myös radikalisoituminen on mainittu.
Jokinen ei kerro, onko ilmoituksia radikalisoitumisesta tullut poliisille.
– En ota mitään kantaa lukumääriin. Jos tällaista ilmenee, toimimme viranomaisyhteistyössä asioiden selvittämiseksi ja hoitoon ohjaamiseksi.
Mielenterveysongelmat kasvussa
Maahanmuuttoviraston tietojen mukaan turvapaikanhakijoiden mielenterveyden ongelmat ovat kasvussa. Henkilökuntaa vastaanottokeskuksissa on koulutettu tilanteen takia.
– Työntekijöitä on koulutettu siihen, miten kohdataan ihmisiä, joilla on mielenterveyden ongelmia. Yhteys sairaanhoitopiireihin toimii, ja saamme tarvittaessa mielenterveyspalveluita. Vakavissa ongelmissa ihmiset pääsevät laitoshoitoon, Lehto kertoo.
Lehto kertoo, että Lahdessa toimii myös tehostetun tuen osasto niille turvapaikanhakijoille, jotka eivät ole sairaalahoidon tarpeessa, mutta kaipaavat tukea.
– Suurimmaksi osaksi he ovat masentuneita, ja ovat Lahdessa esimerkiksi kolmen kuukauden hoitojaksolla. Koetamme pitää huolen, että tilanne ei pahentuisi laitoshoitoon asti.
Poliisihallituksen poliisitarkastaja Jokinen sanoo, että poliisille saakka turvapaikanhakijoiden mielenterveyden ongelmat tai ahdistuksen kasvu eivät ole näkyneet.
– Meillä tosiaan tilanne on se, että poliisille näyttäytyy turvallisuustilanne varsin hyvältä.
Maahanmuuttoviraston Lehto painottaa, että vastaanottokeskusten alueella ja ympäristössä ei ole vaarallista.
– Kyse on vähän samasta ilmiöstä, kun esimerkiksi terveydenhuollon puolella aika moni sairaanhoitaja tai lääkäri on kohdannut työssään väkivaltaa, Lehto sanoo.

Maahanmuuttovirasto on myös selvittänyt hiljattain turvapaikanhakijoiden mielipiteitä maahanmuuttokeskuksessa asumisesta (Maahanmuuttovirasto https://migri.fi/artikkeli/-/asset_...t-olonsa-turvalliseksi-vastaanottokeskuksessa). Lehto kertoo, että kyselyn perusteella he tuntevat olonsa turvalliseksi, ja henkilökunta kohtelee heitä hyvin.

Turvallisuusilmoitukset lisääntyneet
Ylipäätään Maahanmuuttovirastolle on tehty tänä vuonna enemmän turvallisuusilmoituksia kuin esimerkiksi viime vuonna.
Vastaanottokeskuksista on tehty maahanmuuttovirastolle heinäkuuhun mennessä 30 prosenttia enemmän turvallisuusilmoituksia kuin samana ajankohtana viime vuonna. Vuoden 2017 alkuvuonna heinäkuun loppuun mennessä Maahanmuuttoviraston tilannekeskukseen oli tullut 477 ilmoitusta. Tänä vuonna samalla ajanjaksolla ilmoituksia on tullut 614 turvallisuusilmoitusta.
Määrän kasvu on huomattava, sillä samaan aikaan myös vastaanottokeskuksissa kirjoilla olevien turvapaikanhakijoiden määrä on laskenut. Viime vuoden heinäkuussa kirjoilla oli 15 400 turvapaikanhakijaa, nyt heitä on noin 11 400.
– On kuitenkin muistettava, että esimerkiksi Turun puukotuksen jälkeen ilmoituskynnys on ollut alhainen. Ja näin olemme myös koulutuksissa painottaneet. Vähemmän vakavista on tullut myös ilmoituksia. Myös uusi ilmoitusjärjestelmä toi ilmoituksiin hetkellisen piikin, Lehto sanoo.
Lehto kertoo, että esimerkiksi väkivallan lisääntyminen henkilökuntaa kohtaan ei aiheuta suuria muutoksia tai toimenpiteitä.
– Olemme asiasta keskustelleet poliisin kanssa. Myös koulutuksissa tämä asia on otettu esille jo viime vuosina, kun epäilystä on ollut, että näin saattaisi käydä. Tietyt toimenpiteet käynnistettiin jo silloin

Olisiko kuherrusaika pikkuhiljaa ohi? Nostan tietysti kategorisesti käden ylös virheen merkiksi, minun vikanihan tämä kuitenkin on...
Ahdistus vastaanottokeskuksissa kasvaa – Turvapaikanhakijat aiempaa väkivaltaisempia henkilökuntaa kohtaan

Niinpä. Maahan tulee nopeassa tahdissa suuret määrät pakolaisia tp-hakijoina. Käsittelyajat venyvät valtavan ruuhkasuman takia pitkiksi. Maanpäälliseksi paratiisiksi mainostettu (kiitos ihmissalakuljettajat ja Juha Sipilä) Suomi ei vastannutkaan odotuksia. Vittumainen ilmasto ja v-mäisiä ihmisiä. Istua nyhjötät vokissa, joka ei mikään luksushotelli ole, vuositolkulla päätöstä odottamassa. Pari negaa jo alla ja pelko persiissä kun palautusuhka on alla. Ja sitten alkaa loputon valituskierre. Jokaisen kielteisen päätöksen jälkeen lykkäät uuden hakemuksen sisään ja koko ruljanssi alkaa taas alusta. Ei ihme että ahdistaa.

Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistosta kuuluu:

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/25...ttamus-turvapaikkapaatoksentekoon-heikentynyt

Me olemme esittäneet, että Afganistaniin ei tulisi palauttaa ketään ja näille ihmisille pitäisi myöntää oleskelulupa. Me ajattelemme, että ei pitäisi olla sellaista välitilaa, että täällä joudutaan oleskelemaan ilman oleskelulupaa. Niille, joita ei voida palauttaa, tulee myöntää oleskelulupa.

Juuri tuollaista automaattiako sitä halutaan ? Käytännössähän tuo arvatenkin tarkoittaisi sitä että oleskelulupa heltiäisi jokaiselle halukkaalle, niillekin joiden osalta mikään turvapaikka / suojelutarve ei täyty, kunhan vaan kieltäytyvät lähtemästä. Ja Touko ja Li komppaavat riemulla.

Tai voihan sille antaa pääsy lennolle neljän poliisin saattamana ja paketoituna.
Olen joskus ihmetellyt sitä, että nämä kovaa huutavat maailman halaajat eivät todellisuudessa halua kuitenkaan auttaa ihmisiä itse vaan huutavat
Selkeästi järjestelmän ja suomalaisten vika. Täytyy antaa automaattisesti turvapaikka jos tulijaa alkaa ahdistamaan liikaa. Väkivaltaa käyttämällä pitää saada tahto lävitse. ;)

Olen joskus ihmetellyt sitä, että nämä kovaa huutavat maailman halaajat eivät todellisuudessa halua kuitenkaan auttaa ihmisiä itse vaan huutavat

Some tuntuu vielä kiihdyttävän sitä huutelua. Johtusiko siitä että vastaanottavat koko ajan ruuduilleen kaikenlaista roskaa. Kokevat että maailma tulee suorastaan iholle. Stressaahan se. Puhelin piippaa, näytöllä vilisee twiitteri ja on synkkää. Vastuullinen media vielä kiihdyttää sitä pahaa oloa. On Trumpia, liskoihmisiä ja maailmanvallankumouskin on alkanut.

Lapsia tuolta pitäisi varjella. Ranskalaisia on tullut moitittua mutta yhdessä asiassa ne osuivat ja se on kännyköiden kieltäminen kouluista.

Back