Pakolaisuus

Sitä saa mitä tilaa. Onnea britit!
Joo noh, sen perusteella mitä olen toisesta kotimaasta kuullut, niin poistettava alkoi huutaa suuna päänä ja matkustajat olivat lähinnä huolissaan omista lomasuunnitelmistaan kun vaativat sen poistamista.
Siellä on tostakin jo vähän enemmän kokemusta, suurin osa jengistä on jo henkisesti luovuttanut ja pullikoivat lähinnä interrupteja omiin aikatauluihinsa... olin syyskuussa 2001 Lontoossa, kun Cityssä valkoiset ja muut kävelivät eri puolilla katua takaisin himaan. Näin omin silmin sen integraation tason. July 2005 oli pahempi, kun osui metroihin. Poliisihan silloin poisti lippaallisen liputtomaan, jäniksenä jahdattuun reppuselkäiseen brasilialaiseen sähköasentajaan.

"One security agency source said later that members of SO19 received training from the SAS. He said the operation was not typical of the police, and bore the hallmarks of a special forces operation."
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Jean_Charles_de_Menezes
 
Pakolaiset ja väestön vaihto oli ajankohtainen puheenaihe jo 2500 vuotta sitten.


Tukydides pohtii 450 ekr miksi juuri Ateena edistyi toisin kuin muu kreikka.


Viljavissa maakunnissa Boiotiassa,Tessaliassa ja Peloponnesoksessa oli jatkuvia rettelöitä ja väestön vaihtoa eri syistä. Viljava maakunta kannattaa valloittaa. Kaupungin väestö saattoi vaihtua samantien sodan päätyttyä tai sitten vähitellen kun voittajan väestöä muuttaa alueelle ja saa maat haltuunsa.


Attikassa ei huonon maaperän vuoksi ollut tällaisia houkutustekijöitä ja se olikin säilyttänyt väestönsä. Muualtakin tuli paljon asukkaita, mutta ne olivat muista maakunnista paenneita mahtimiehiä, joille annettin Ateenan kansalaisuus. Näitä mahtimiehiä Tukydides kutsuu pakolaisiksi. Toivat mukanaan vaurautta Ateenaan.


Tukydideksen mukaan väestön vaihto esti muita maakuntia kehittymästä.
 
Yli 2000 allekirjoitti adressin, joka vastusti irakilaisen perheenisän karkotusta Suomesta - tuomittiin nyt lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/825d35bf-890f-4fd2-8a32-ca1a4d53c1bc_u0.shtml

40067443-1118x629.jpg


Järkevää touhua :coffee:
 
Oikein noheva Ilta-Scheißen journalisti voisi kehittää tästä oikeen napakan lööpin, että käännytyksiä vastustavat puoltavat pedofiliaa.

Kiinnostaisi tietää keitä oli kampanjan organisaattoreina? Minä jo mielessäni arvailen, "no borders no nations" aktivisti ainakin, "*** hospitality club" ja "muutamia" helsinkiläisiä virheitä?
 
Viimeksi muokattu:
Yli 2000 allekirjoitti adressin, joka vastusti irakilaisen perheenisän karkotusta Suomesta - tuomittiin nyt lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/825d35bf-890f-4fd2-8a32-ca1a4d53c1bc_u0.shtml

40067443-1118x629.jpg


Järkevää touhua :coffee:
Vihervasemmiston edustajien typeryys menee käsityskyvyn yli.

Oikeammin mukana lienee myös tarkoituksellista yhteiskunnan vahingoittamista, ihqujen mokka-poikaystävien hankkimista ja hyödyllisiä idiootteja.
 
Vihervasemmiston edustajien typeryys menee käsityskyvyn yli.

Oikeammin mukana lienee myös tarkoituksellista yhteiskunnan vahingoittamista, ihqujen mokka-poikaystävien hankkimista ja hyödyllisiä idiootteja.

Voisiko kuitenkin olla mahdollista, ettei edes uudella puolisolla ollut tietoa teoista?
 
Vähän ehkä jälkiviisasta, jos tietoa ei ole ollut..

On onni että ei sattunut sitä että olisivat kampanjoineet rikollisiksi tiedettyjen henkilöiden kohdalla jotka vielä täällä Suomessakin olisivat syyllistyneet pahuuksiin. Lentokone- ja lentokenttätapahtumissa oli ehkä jo sellaiseen viittaavaa.

Siksi tekee mieli kysellä ketkä noita kampanjoita aloittavat.

En ole osoittelemassa niitä jotka hetken mielijohteesta
osallistuvat "allekirjoituksineen" vaan niitä jotka naruja vetelevät.

Onko todellinen halu auttaa "hädänalaisia pakolaisia" vaiko aiheuttaa
säröjä - ja joiden tarkoitus saattaa olla provosoida ja herätellä toista äärilaitaa.
 
Viimeksi muokattu:
On onni että ei sattunut sitä että olisivat kampanjoineet rikollisiksi tiedettyjen henkilöiden kohdalla jotka vielä täällä Suomessakin olisivat syyllistyneet pahuuksiin. Lentokone- ja lentokenttätapahtumissa oli ehkä jo sellaiseen viittaavaa.

Siksi tekee mieli kysellä ketkä noita kampanjoita aloittavat.

En ole osoittelemassa niitä jotka hetken mielijohteesta
osallistuvat "allekirjoituksineen" vaan niitä jotka naruja vetelevät.

Onko todellinen halu auttaa "hädänalaisia pakolaisia" vaiko aiheuttaa
säröjä - ja joiden tarkoitus saattaa olla provosoida ja herätellä toista äärilaitaa.
Ei Suomessa edes ole mitään toista äärilaitaa. Eikä tule, ei sovi kansanluonteeseemme. Jos jossain vaiheessa peli vihelletään poikki, kyllä se on ihan enemmistö joka sen tekee, jos tekee.
En pidätä henkeäni.
 
Ei Suomessa edes ole mitään toista äärilaitaa. Eikä tule, ei sovi kansanluonteeseemme. Jos jossain vaiheessa peli vihelletään poikki, kyllä se on ihan enemmistö joka sen tekee, jos tekee.
En pidätä henkeäni.


Uskon että konservatiivit pakenevat kirjaimellisesti metsiin, omiin autonomisiin yhteisöihinsä.
 
Ei Suomessa edes ole mitään toista äärilaitaa. Eikä tule, ei sovi kansanluonteeseemme. Jos jossain vaiheessa peli vihelletään poikki, kyllä se on ihan enemmistö joka sen tekee, jos tekee.
En pidätä henkeäni.

Odinit ja SE-porukan voi kyllä hyvin luokitella sellaiseksi. Sitä on haluttu ruokkia.
 
Love story...

Hannan, 35, ja irakilaisen Saifin, 28, avioliitossa kulttuurierot näkyvät joskus: ”Siinä suomalainen puoliso on ihmeissään”


Viime vuonna 2198 naista meni naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa
art-2000005869429.html





Julkaistu: 20.10. 8:03

Kulttuuritaustoista johtuvista väärinymmärryksistä on selviydytty aina puhumalla, naurava aviopari kertoo.

Hanna Al-Gburi tapasi Saifinsakaksi vuotta sitten pyörittäessään vapaaehtoisena kansainvälistä kahvilaa Karjaalla.

– Yritin saada mukaan lisää vapaaehtoisia. Saif innostui, että voisi tulla tekemään ruokaa, Hanna muistelee.

Saif oli tullut Suomeen turvapaikanhakijana Irakin Bagdadista.

Kahvilatyössä tapaamisen jälkeen Hanna ja Saif jatkoivat tutustumista. Seuraavana kesänä Saif sai kutsun Hannan äidin luokse juhannukseksi.

– Äitini oli kotimajoittajana pakolaisille, ja vähän kuin itsestään Saifkin siirtyi äidin luokse kotimajoitukseen, Hanna kertoo.

Kesällä myös Hanna tarvitsi tilapäistä asuinpaikkaa siihen asti, että hänen avioeronsa saatiin hoidettua ositusta myöten.

– Minäkin muutin äitini luokse. Se oli kuin kommuunielämää neljä kuukautta. Siellä asuimme äiti, siskoni, minä ja kaksi irakilaista, Hanna nauraa.

Tuona aikana Hannan ja Saifin suhde läheni.

Jouluna pari muutti yhdessä Hannan taloon. Neljä kuukautta myöhemmin vietettiin suomalais-irakilaisia häitä.

2737a83bf4494a36923ab452b3a4daed.jpg

Hanna Al-Gburi on ammatiltaan kokki. Makujen maailma avautui hänelle aivan uudella tavalla Saifin myötä. Irakilais-suomalainen pari kokkaa mielellään yhdessä. (KUVA: Aleksi Jalava)

Tällä hetkellä Saif opiskelee pintakäsittelyalan ammattitutkintoa ja odottaa turvapaikkapäätöstä. Pari pyrkii elämään normaalia arkea sekä yhdessä että vuoroviikoin Hannan 7- ja 9-vuotiaiden tyttärien kanssa.


Koen, että Irakissa mentaliteetti on huomattavasti konservatiivisempaa, mutta täällä ihmiset hyväksytään helpommin sellaisina kuin he ovat.​
Saifin suurin haaste Suomessa oli aluksi se, että suomalainen kulttuuri piti opetella ihan alusta asti. Hänen äitinsä ja sisarensa kävivät Irakissakin töissä, joten se ei ollut uutta, mutta moni muu asia oli.

– Vastaanottokeskuksessa olin kuin kuplassa. Kun tutustuin paikallisiin, oli helpompi päästä kiinni siihen, miten ihmiset täällä ajattelevat, Saif kuvailee.

Hannalla oli alussa ennakkoluuloja irakilaista kulttuuria kohtaan, mutta nyt ne ovat hälvenneet.

– Koen, että Irakissa mentaliteetti on huomattavasti konservatiivisempaa, mutta täällä ihmiset hyväksytään helpommin sellaisina kuin he ovat.


Arabimaissa on yleistä, että toinen puolisoista lähtee kotoa muutamaksi päiväksi, kun tarvitsee omaa aikaa.​
Kulttuuritaustoista johtuvista väärinymmärryksistä on selviydytty puhumalla. Yleensä taustalla on ollut se, että toinen on olettanut puolison toimivan tietyllä tavalla, ja ihmettelee, kun niin ei käykään.

– Arabimaissa on yleistä, että toinen puolisoista lähtee kotoa muutamaksi päiväksi, kun tarvitsee omaa aikaa. Siinä suomalainen puoliso on ihmeissään, että mistä on kyse, Hanna naurahtaa.

eb79c20e0f2e4d9da8455862022ff75c.jpg

Suurin tapaero on se, että Saif viettää Ramadania, mutta Hanna ei. Muuten uskonnollisuus ei pariskunnan mukaan näy arjessa. (KUVA: Aleksi Jalava)

Saifilla taas on ollut tottuminen siihen, että vaimolla voi olla naimisissa ollessaankin tuttavallisia välejä toisiin miehiin.

– Siihen ei Irakissa suhtauduttaisi näin rennosti.


Tämä on pieni paikkakunta. Ymmärrän, että ihmiset saattavat puhua.​
Suurin tapaero on se, että Saif viettää ramadania, mutta Hanna ei. Muuten uskonnollisuus ei näy arjessa.

Suhteen myötä Hannan aikakäsitys on muuttunut rennommaksi.

– Suomessa ollaan helposti kellon orjia, mutta arabimaissa ei ole niin tarkkaa. Olen itsekin miettinyt, että tarviiko ajasta ottaa niin kovasti stressiä. Pinnani on pidentynyt myös sen ansiosta, että Saif on niin harkitseva luonne.

Irakissa lapset asuvat vanhempien luona senkin jälkeen, kun he ovat menneet naimisiin.

– Jos saamme omia lapsia, saattaisin haluta, että he asuisivat kotona irakilaiseen tapaan, vaikka antaisinkin heidän valita itse, Saif miettii.

Suhteen suurin ongelma on Saifin turvapaikanhakijastatus, joka Hannan mukaan laittaa parin eriarvoiseen asemaan parisuhteen sisällä.

– Toivoisin, että suomalaisella naisella olisi oikeus valita oma puolisonsa ilman, että valtio puuttuu, holhoaa tai epäilee, ettei ihminen itse ole kykeneväinen päättämään omista asioistaan.

Molempien perheet ovat olleet kannustavia.

– Kukaan ulkopuolinenkaan ei ole tullut sanomaan mitään.

– Tämä on pieni paikkakunta. Ymmärrän, että ihmiset saattavat puhua, Hanna arvelee.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005869429.html
 
Pakolaiset ja väestön vaihto oli ajankohtainen puheenaihe jo 2500 vuotta sitten.


Tukydides pohtii 450 ekr miksi juuri Ateena edistyi toisin kuin muu kreikka.


Viljavissa maakunnissa Boiotiassa,Tessaliassa ja Peloponnesoksessa oli jatkuvia rettelöitä ja väestön vaihtoa eri syistä. Viljava maakunta kannattaa valloittaa. Kaupungin väestö saattoi vaihtua samantien sodan päätyttyä tai sitten vähitellen kun voittajan väestöä muuttaa alueelle ja saa maat haltuunsa.


Attikassa ei huonon maaperän vuoksi ollut tällaisia houkutustekijöitä ja se olikin säilyttänyt väestönsä. Muualtakin tuli paljon asukkaita, mutta ne olivat muista maakunnista paenneita mahtimiehiä, joille annettin Ateenan kansalaisuus. Näitä mahtimiehiä Tukydides kutsuu pakolaisiksi. Toivat mukanaan vaurautta Ateenaan.


Tukydideksen mukaan väestön vaihto esti muita maakuntia kehittymästä.

Tämä on aihe, josta luulisi puhuttavan paaljon enemmän alikehittyneiden maiden avustamista ja noista maista ulos suuntautuvaa muuttovirtaa tarkasteltaessa. Toki tästä aivovuodosta maailmalla jonkin verran puhutaankin mutta suhteessa aika harvoin. Suomessa sitten sitäkin vähemmän. Suomessa korostetaan tulijoiden olevan (ainakin potentiaalisia) lentäjäaivokirurgihuippuekonominanoteknologiainsinöörejä, mitä he takuuvarmasti siis ovat koska meille niin sanotaan.

Missään vaiheessa ei pysähdytä miettimään sitä(kään), että noiden ihmisten tehtävähän se olisi omat asuinseutunsa suosta nostaa. Näistä asioista puhuttaessa ei logiikka tosiaankaan liikaa paina.
 
Missään vaiheessa ei pysähdytä miettimään sitä(kään), että noiden ihmisten tehtävähän se olisi omat asuinseutunsa suosta nostaa. Näistä asioista puhuttaessa ei logiikka tosiaankaan liikaa paina.

Ei kerkeä kun on kiire ajaa eurooppalaiset vähemmistöksi, YK määrittelee alkuperäisväestön korvaavat väestönsiirrot kansanmurhaksi,.
 
Back
Top