Pakolaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Yli 2000 allekirjoitti adressin, joka vastusti irakilaisen perheenisän karkotusta Suomesta - tuomittiin nyt lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä...

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/825d35bf-890f-4fd2-8a32-ca1a4d53c1bc_u0.shtml

40067443-1118x629.jpg


Järkevää touhua :coffee:
Jussi Halla-aho

Eilen 17.03 ·

Seitsemän vuotta jatkunut lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Kärsimyskorvauksia 10 000 euroa.
Pahan mielen aiheuttaminen Ylen toimittajalle. Kärsimyskorvauksia 80 000 euroa.

Koska rikosseuraamukset ovat hintalappu, jonka yhteiskunta loukatulle oikeushyvälle asettaa, voidaan sanoa, että yhteiskuntamme arvot ovat aika viturallaan.
Täytyy sanoa, että kieltämättä korvausten suhde on outo.

Toinen joutuu käymään luultavasti pitkäaikaisissa terapiahoidoissa, toinen sai lisää mainetta, kunniaa ja työtilaisuuksia.
 
Joulukuun 10 tai 11 päivä suomi ilmeisesti allekirjoittaa GCM-sopimuksen Marokossa. Paikalle on menossa ainakin Niinistö ja ilmeisesti Sipilä.

https://refugeesmigrants.un.org/intergovernmental-conference-2018

Miksi asiasta EI edelleenkään ole mediassa yhtään mitään??

Mihin Suomi velvoittaa itsensä GCM-sopimuksella?
8.10.2018 14:56
Juha Hämäläinen
united-nations-1184119_1280-990x556.jpg
Kuva Pixabay.

GCM-sopimuksen (Globaali sopimus turvallisesta, järjestelmällisestä ja jatkuvasta maahanmuutosta) allekirjoituksella Suomi velvoittaa itsensä edistämään maailmanlaajuista maahanmuuttoliikettä. Tämänkin sopimuksen takaa löytyy suurteollisuuden ja kansainvälisien jättikonsernien lobbaamisen tulos, jolla pyritään laskemaan tuotantokuluja.
YK-täysistunto hyväksyi New Yorkissa pidetyssä kokouksessa ”Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration” -sopimuksen tekstin. Lyhesti puhutaan Global Compact for Migration -julistuksesta eli GCM-sopimuksesta. Tämän joulukuussa Marokon Marrakechissa allekirjoitettavaksi suunnitellun sopimusluonnoksen hyväksyivät kaikki muut maat paitsi USA ja Unkari. Tanska on arvostellut sopimusta ankarasti ja, Itävalta on ilmoittanut kieltäytyvänsä allekirjoituksesta, jos sopimus velvoittaa ohittamaan kansallisen päätöksen teon.
Euroopan poliittisen keskustelun ja kansalaisten asenteiden muutoksen huomioon ottaen tulisi tämä sopimus esiintyä useammin kansalaiskeskusteluissa, jotta täyttäisimme valtiona EU-arvojen asettaman ”demokratia-arvon” velvoitteet.
Hetki nolla
Keskustelu on Euroopan laajuisesti pysähtynyt hetkeen nolla. Euroopan mediat levittävät lehdistötiedotteita, joissa kammataan sopimusta läpi artikkelin tekijän ideologiakammalla ja pintapuolisesti. Toimimattomasta suomalaisesta mediasta johtuen joudumme käyttämään Saksan median julkaisemia artikkeleita esimerkkinä mediatoiminnasta.
Sveitsiläinen Neue Zürcher Zeitung(NZZ) kirjoittaa:
Maahanmuutto on tunnustettava asia – sanoo täysistunnon presidentti Miroslav Lajcak ja jatkaa – mutta meillä ei ole tähän mennessä ollut työkaluja sen kontrolloimiseen”.
Spiegel Online kirjoittaa:
Louise Arbour, YK:n erityisasiantuntija maahanmuuton osalta, varoittaa ‘kaaoksesta ja vaarallisista riiston mahdollisuuksista’, jos maahanmuuttoa ei voida järjestää laillisesti. Tätä ennen hän oli ylistänyt sitä, että 18 kuukautta kestäneet neuvottelut, jotka on usein ymmärretty tarkoituksella ja vahingoittamismielessä väärin, sujuivat lopulta hyvin”.
Kaikki hyvin Saksan maalla ja Suomessa asiasta ei siis tarvitse edes puhua, mutta mitä tämä hiljaisuus piilottelee varjoissaan?
GCM-sopimus
Katsotaan vielä kerran sopimuksen sisältöä. Siellä lukee, ettei sopimus käsittele pakolaisia tai turvapaikanhakijoita. Heitä varten on olemassa oma sopimuksensa. Sopimusnimessä M tarkoittaa kirjaimellisesti Migration eli siirtolaisia.
”Refugees and migrants are entitled to the same universal human rights and fundamental freedoms, which must be respected, protected and fulfilled at all times. However, migrants and refugees are distinct groups governed by separate legal frameworks. Only refugees are entitled to the specific international protection as defined by international refugee law. This Global Compact refers to migrants and presents a cooperative framework addressing migration in all its dimensions.”
Tässä esitetään selvästi, että sopimuksia on kaksi, joista toinen koskee pakolaisia ja toinen siirtolaisia. Tässä kohtaa kriittinen lukija voi esittää vastaväitteitä ja kaivaa esiin kohtia, joissa pakolaisuus mainitaan sopimustekstissä. Annetaan kuitenkin itse YK-pääsihteerin kanslian raportin kertoa meille, mitä tässä on tarkoituksena saada aikaan.
”Meidän tulee näyttää kunnioitusta yhteisöille, jotka pelkäävät joutuvansa häviäjien joukkoon siirtolaiskysymyksessä, vaikka on olemassa mahtavia todisteita siitä, että siirtolaisuus on siunaus niin lähtö- kuin kohdemaalle. Me emme voi olla sokeita kansalaisten huolille. Yhteisöt, jotka ovat muutenkin epätasapainossa, syyttävät kovin usein siirtolaisia. Tässä tilanteessa on välttämätöntä selvittää, ettei se ole oikein, ja on välttämätöntä käydä ongelmaan käsiksi riittävällä vakavuudella, jotta maahanmuutto toimisi kaikille”.
Kannetaan huolta ja sitten syyllistetään
Pääsihteerin kaunosanat eivät kohtaa todellisuuden kanssa monessakaan Euroopan maassa. Useat tapaukset Euroopassa ovat näyttäneet toteen, että kansalaisten ”pelko” otetaan vastaan syyllistämistekniikalla: jos et usko maahanmuuton kaikkivoipaan hyvyyteen, olet vähintään ksenofoobikko tai rasisti, jopa natsi.
GCM-sopimuksessa itsessään tämä kerrotaan kohdassa 17 ( OBJECTIVE 17) seuraavasti:​
”On eliminoitava kaikki eriarvoistava ja tuettava faktapohjaista julkista keskustelua maahanmuuttoteeman tiimoilla”
ja
”Me velvoitamme itsemme (….) taistelemaan kaikkia siirtolaisiin kohdistuvia eriarvoistavia muotoja vastaan, kuten eriävät mielipiteet, rasistiset teot ja julistukset, rotusyrjintä, väkivalta, ksenofobia ja näihin liittyvä toimia, jotka rikkovat kansainvälisiä ihmisoikeuksia”.
Tähän taisteluun sopimuksen mukaan käydään seuraavin metodein:
”Riippumatonta, objektiivista ja korkeatasoista mediaa on tuettava. Lisäksi journalistit on herkistettävä ja koulutettava sekä sijoitettava etniseen uutisointiin ja mainoksiin. Medioilta, joiden huomataan käyttävän systemaattista epätasa-arvoa, vierasvihaa, rasismia ja muita siirtolaisia syyllistäviä tai raskauttavia keinoja, on lopetettava rahoitus vapaan lehdistön kunnioituksen nimissä”.
Rasismin ja vierasvihan vastainen taistelu ei liene suuri ongelma, mutta jos taistelun kohteeksi valitaan kaikki agendaa vastustava toiminta ja kirjoittelu, joka merkitään heti ”rasisti-” tai ”natsileimalla”, on kyseessä jo loistava propaganda-agenda.​
Valtamedia osa kampanjaa
Valtamedia nähdään asiakirjassa sisäänrakennettuna osana agendaa.​
”Globaali sopimus haastaa yhteistyöhön useita asianomaisia (Stakeholder), sisältäen (….) valtamedian. (….) Me tulemme toteuttamaan tämän agendan yhteistyössä siirtolaisten, kansalaisjärjestöjen (…..) ja median kanssa”.
Vaikeuttaa huomattavasti ”vapaan median kunnioitusta”, jos valtiot ja valtamediat toimivat yhdessä agendan puolesta.
Tähän mennessä voisi sanoa suurella suvaitsevuudella, että hyvän ilmapiirin luominen joka tapauksessa valtaviin massoihin on ehdoton liturgia. Hyvä ilmapiiri syntyy ihmisystävällisyyden käskyllä. Kuitenkin sopimuksen teksti vaatii lisää. Paperissa vaaditaansuosimaan lisävaeltajia ja paperin sitovia kohtia on esimerkiksi tämä:​
”Me velvoitamme itsemme löytämään teitä vakituiseen maahanmuuttoon niin, että työperäistä maahanmuuttoa tuetaan. (….) näin on tutkittava tällaisten teiden saatavuus ja helpottaa niiden laajentamista”.
Sopimus kieltää itse oman arvostelunsa
Tällainen siirtolaissopimus tuhoaa itse itsensä japositiivisessa valossa esittämänsä totuuden sekäantaa samalla oikeuden nimetä kaikki sopimuksen arvostelijat rasisteiksi. Tämä siitäkin huolimatta, että Saksan keskuspankin Bundesbankin tammikuussa tekemässä tutkimuksessa näytettiin toteen, että siirtolaisten vaikutus Saksassa on saanut työmarkkinoidenpalkkakehityksen melkein pysähdyksiin.​
Kehitystä maahanmuuton kautta
Kohdemaiden tulisi paperin mukaan nähdä maahanmuuton positiiviset vaikutukset talouteen ja luoda yhteyksiä maahanmuuton ja kehitysavun välille. Tässä tulee paperin mukaan ottaa huomioon se, että kohdemaat hyötyvät lisätyövoiman kautta ja lähtömaa kotiin lähetettyjen rahalähetysten kautta.
Kuitenkin voisi ajatella, että köyhän Afrikan maan kouluttama lääkäri tai insinööri olisi kenties parempi sijoitus paikallisessa sairaalassa tai suunnittelutoimistossa kuin Euroopan metropoleissa lähettämässä satasia kotiinsa. Rahalähetyksetkään eivät kauan toimi, sillä kuitenkin tilanteen tasaannuttua seuraa perheenyhdistämiset ja rahavirta kotiin katkeaa. ”Aivoviennin” ongelma on vaiettu kuoliaaksi YK-paperissa.​
Muita Euroopan hallitusten lupauksia
Lopuksi pieni yhteenveto EU-paperista jossa hahmotellaan EU-linjaa tulevaan siirtolaissopimukseen. Tämä linja on luettavissa EU-kannanotosta:
”Euroopan parlamentti, joka
– ottaa huomioon Yhdistyneiden kansakuntien peruskirjan,
– ottaa huomioon pakolaisten oikeusasemaa koskevan vuoden 1951 yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemasta vuonna 1967 tehdyn pöytäkirjan,
– ottaa huomioon ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen ja muut YK:n ihmisoikeussopimukset ja -välineet,
– ottaa huomioon lasten oikeuksia koskevan YK:n yleissopimuksen,
– ottaa huomioon Kansainvälisen työjärjestön (ILO) ihmisarvoista työtä koskevan ohjelman ja erityisesti kotitaloustyöntekijöiden ihmisarvoista työtä koskevan ILOn yleissopimuksen nro C189/2011,
– ottaa huomioon 19. syyskuuta 2016 hyväksytyn YK:n yleiskokouksen päätöslausuman A/RES/71/1 ”New Yorkin julkilausuma pakolaisista ja muuttajista” ,
– ottaa huomioon New Yorkin julkilausuman ”Kokonaisvaltainen kehys pakolaisten tilanteeseen reagoimiseksi” liitteen I,
– ottaa huomioon New Yorkin julkilausuman “Kohti globaalia sopimusta turvallisesta, hallitusta ja laillisesta muuttoliikkeestä” liitteen II……… ”

Vuosia valmisteltu ja sitomattomana mainostettu ”GCM-suositus-sopimus” perustuu EU:n kannanoton mukaan YK:n peruskirjalle ja kymmenille muille sitoville sopimuksille.
Tämän saman saa lukea myös virallisesta sopimustekstistä:
”1. This Global Compact rests on the purposes and principles of the Charter of the United Nations.”
Näissä lauseissa voisi kriittinen mieli väittää asuvan loogisen kuperkeikan tai sitten suoranaisen valheen, mutta se lienee liioittelua, koska GCM-sopimus ei sido ketään, vaan pyrkii vapauttamaan kaikki.
EU-paperi jatkaa selvitystään:
A. Toteaa, että ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen 13.2 artiklan mukaan jokainen on vapaa lähtemään mistä tahansa maasta, myös omastaan, sekä palaamaan omaan maahansa; toteaa, että YK:n ihmisoikeuskomitea selvensi vuonna 1999 annetussa yleiskommentissaan nro 273 (8 kohta), että tätä oikeutta ei voida sitoa mihinkään erityiseen tarkoitukseen tai ajanjaksoon, jonka henkilö haluaa viettää maansa ulkopuolella.
B. ottaa huomioon, että YK:n yleiskokouksen New Yorkissa 19. syyskuuta 2016 isännöimässä pakolais- ja siirtolaisasioita käsittelevässä huippukokouksessa YK:n jäsenvaltiot hyväksyivät yksimielisesti New Yorkin julkilausuman pakolaisista ja muuttajista, jonka pohjalta käynnistettiin kaksi erillistä ja toisistaan riippumatonta – vaikkakin sisällöltään yhteenliittyvää – prosessia, jotta vuonna 2018 voidaan hyväksyä pakolaisia koskeva Global Compact -aloite sekä turvallista, hallittua ja laillista muuttoliikettä koskeva Global Compact -aloite, joka allekirjoitetaan Marokon kokouksessa joulukuussa 2018.
C. ottaa huomioon, että New Yorkin julkilausumassa esitetään pakolaisten tilanteeseen reagoimista koskeva kokonaisvaltainen kehys (liite I), joka perustuu kansainvälisen vastuunjaon periaatteeseen ja YK:n jäsenvaltioiden päättäväisyyteen puuttua pakkomuuton perimmäisiin syihin; toteaa, että kyseisessä kehyksessä esitetään erityistoimia vastaanottaviin maihin kohdistuvan paineen helpottamiseksi, pakolaisten omaehtoisen selviytymisen parantamiseksi, kolmansia maita koskevien ratkaisujen lisäämiseksi ja lähtömaiden olojen parantamisen tukemiseksi, jotta turvallinen ja ihmisarvoinen paluu olisi mahdollinen.
E. ottaa huomioon, että EU ja sen jäsenvaltiot osallistuivat valmistelevaan prosessiin ja keskusteluihin, joiden pohjalta esitettiin alustavat luonnokset; ottaa huomioon, että kun aloitetaan prosessin kriittisempi vaihe, ja koska Yhdysvallat päätti lähteä neuvotteluista, on käynyt entistä tärkeämmäksi, että EU ja sen jäsenvaltiot omaksuvat johtavan roolin vahvan, ihmiskeskeisen ja ihmisoikeuksiin perustuvan tekstin varmistamiseksi.
F. ottaa huomioon, että muuttoliike on monimutkainen inhimillinen ilmiö; toteaa, että vaikka pakolaiset on tarkkaan määritelty ja suojattu kansainvälisessä oikeudessa ihmisinä, jotka oleskelevat lähtömaansa ulkopuolella, koska pelkäävät vainoa, konflikteja, väkivaltaa tai muita olosuhteita, ja jotka sen vuoksi tarvitsevat kansainvälistä suojelua, ihmisoikeudet kuuluvat sekä pakolaisille että muuttajille, jotka ovat usein erityisen haavoittuvassa asemassa ja kohtaavat enemmän väkivaltaa ja hyväksikäyttöä muuttoliikeprosessin aikana; toteaa, että pakolaisia koskevan Global Compact -aloite sekäturvallista, hallittua ja laillista muuttoliikettä koskeva Global Compact -aloite ovat toisiaan täydentäviä prosesseja, joiden täytäntöönpano edellyttää yhteisiä toimia.
G. toteaa, että ihmisten liikkuvuus ja muuttoliike ovat laajeneva ilmiö ja että eri puolilla maailmaa on noin 258 miljoonaa kansainvälistä muuttajaa; ottaa huomioon, että muuttajien osuus maailman väestöstä on kasvanut 2,8 prosentista vuonna 2000 3,4 prosenttiin vuonna 2017; toteaa, että 48 prosenttia muuttajista on naisia; ottaa huomioon, että useimmat muuttajat matkustavat turvallisella ja hallitulla tavalla; ottaa huomioon, että 85 prosenttia muuttoliikkeestä tapahtuu samalla kehitystasolla olevien maiden välillä; toteaa, että vuonna 2017 Euroopasta lähti toiseksi suurin lukumäärä kansainvälisiä muuttajia (61 miljoonaa)
H. ottaa huomioon, että YK:n pakolaisasiain päävaltuutetun tietojen mukaan vuoden 2015 lopussa oli noin 65 miljoonaa pakkosiirrettyä ihmistä, joista 12 miljoonaa oli syyrialaisia; ottaa huomioon, että Maailmanpankin mukaan vuosina 2012–2015 noin 9 miljoonaa ihmistä on joutunut siirtymään kotiseudultaan, mikä on vakava haaste maailmanlaajuiselle humanitaarisen avun järjestelmälle; ottaa huomioon, että kehitysmaat tai -alueet, joista suurin osa on Afrikan mantereella, ottavat vastaan 84 prosenttia maailman pakolaisista ja 99 prosenttia maan sisäisesti siirtymään joutuneista henkilöistä, kun Euroopan maat Turkkia lukuun ottamatta ottavat vastaan vain 10 prosenttia pakolaisista; ottaa huomioon, että YK:n pakolaisjärjestön vuoden 2018 maailmanlaajuisten uudelleensijoittamistarpeiden mukaan lähes 1,2 miljoonan ihmisen arvellaan tarvitsevan uudelleensijoittamista; ottaa huomioon, että vuodesta 2000 lähtien maailmassa on kuollut 46 000 muuttajaa ja pakolaista etsiessään turvaa ja ihmisarvoista elämää, mukaan lukien arviolta vähintään 14 500 kuolemantapausta keskisellä Välimerellä vuodesta 2014 lähtien
L. toteaa kokemuksen osoittaneen, että muuttajat antavat myönteisen panoksen maahan, jossa he asuvat, sekä kotimaahansa; ottaa huomioon, että maahanmuuttajat myötävaikuttavat asuinmaidensa talouksiin maksamalla veroja ja käyttämällä noin 85 prosenttia tuloistaan näissä maissa; ottaa huomioon, että vuonna 2017 maailmanlaajuisesti arviolta 596 miljardia Yhdysvaltain dollaria siirrettiin rahalähetyksinä ja 450 miljardia dollaria siirrettiin kehitysmaihin, mikä on jopa kolme kertaa enemmän kuin virallisen kehitysavun kokonaismäärä.
Sekä korostaa, että:
1. tukee voimakkaasti pakolaisista ja muuttajista annetun New Yorkin julkilausuman tavoitteita ja siihen liittyvää prosessia globaalin hallintajärjestelmän kehittämiseksi sekä kansainvälisen muuttoliikkeen, ihmisten liikkuvuuden, laajojen pakolaismäärien ja pitkittyneiden pakolaistilanteiden koordinoinnin parantamiseksi sekä sellaisten kestävien ratkaisujen ja toimintatapojen käyttöön ottamista, joilla tuodaan selvästi esiin pakolaisten ja muuttajien oikeuksien suojelun merkitys.
2. kehottaa EU:n jäsenvaltioita tukemaan yhteistä EU:n kantaa ja puolustamaan aktiivisesti ja edistämään neuvotteluja, jotka käsittelevät turvallista, hallittua ja laillista muuttoliikettä ja pakolaisia koskevaa YK:n Global Compact -aloitetta, joka on hyvin tärkeä;
3. on vakuuttunut, että merkittävien keskinäisten riippuvuuksien maailmassa paras tapa vastata tehokkaasti ihmisten liikkuvuuteen liittyviin haasteisiin on koko kansainvälisen yhteisön yhteistyö; suhtautuu siksi myönteisesti turvallista, hallittua ja laillista muuttoliikettä koskevaa Global Compact -aloitetta koskevien hallitusten välisten neuvotteluiden aloittamiseen sekä siihen, että alustavien luonnosten pohjalta on käynnistetty pakolaisia koskevaa Global Compact -aloitetta koskevat viralliset kuulemiset, jotka on tarkoitus saada valmiiksi heinäkuuhun 2018 mennessä
5. korostaa, että keskeisissä kansainvälisissä ihmisoikeussopimuksissa tunnustetaan kaikkien ihmisten oikeudet, mukaan lukien muuttajat ja pakolaiset heidän oikeudellisesta asemastaan riippumatta, ja velvoitetaan valtioita noudattamaan niitä, myös palauttamiskiellon perusperiaatetta; kehottaa kiinnittämään erityistä huomiota haavoittuvassa asemassa oleviin henkilöihin, jotka tarvitsevat erityistä lääketieteellistä tai psykologista tukea, mukaan lukien fyysisen, ennakkoluuloon perustuvan, seksuaalisen tai sukupuoleen perustuvan väkivallan tai kidutuksen uhrit; kannattaa tähän liittyvien konkreettisten toimien sisällyttämistä Global Compact -aloitteisiin; muistuttaa lisäksi, että haavoittuvuudet johtuvat lähtö-, kauttakulku-, vastaanotto- tai kohdemaan olosuhteista ja ovat seurausta paitsi henkilön identiteetistä myös poliittisista valinnoista, eriarvoisuudesta sekä rakenteellisesta ja yhteiskunnallisesta dynamiikasta.
6. muistuttaa, että Agenda 2030:n sisältämissä kestävän kehityksen tavoitteissa todetaan, että suunnitelluilla ja hyvin hallituilla muuttoliikepolitiikoilla voidaan auttaa saavuttamaan kestävää kehitystä ja osallistavaa kasvua sekä vähentää eriarvoisuutta valtioiden sisällä ja niiden välillä; vaatii kiinnittämään asianmukaista huomiota kestävän kehityksen tavoitteiden ja Global Compact -aloitteiden näkökohtiin, jotka koskevat muuttoliikettä; kehottaa EU:ta ja jäsenvaltioita täyttämään sitoumuksensa lapsiin liittyvien kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamisessa ja panemaan täytäntöön 6. maaliskuuta 2017 annetut EU:n suuntaviivat lasten oikeuksien edistämiseksi.
Erikseen siirtolaisia koskevasta Global Compactista EU-parlamentti on päättänyt olla tätä mieltä:
25. katsoo, että Global Compact -aloite tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden asettaa kehityksen ja muuttoliikkeen välinen yhteys maailmanlaajuiseen poliittiseen toimintaohjelmaan; uskoo vahvasti, että kestävän kehityksen tavoitteet tarjoavat kokonaisvaltaisen ja kattavan kehyksen muuttoliikkeen ja kehityksen välisen yhteyden juurruttamiseksi
26. muistuttaa, että YK:n pääsihteerin raportissa ”Making Migration Work for All” korostetaan, että on olemassa selvää näyttöä siitä, että todellisista haasteista huolimatta muuttoliike hyödyttää sekä muuttajia että vastaanottavia yhteisöjä taloudellisesti ja sosiaalisesti ja että se voi olla talouskasvun ja innovoinnin moottori; tukee voimakkaasti muuttoliikettä koskevan myönteisen sanoman välittämisen jatkamista ja kehottaa unionia ja kansainvälisiä tiedotuskampanjoita kiinnittämään huomiota todisteisiin ja torjumaan rasistisia ja muukalaisvihamielisiä suuntauksia yhteiskunnissamme.
29. uskoo vahvasti, että nyt on aika tuoda yhteen kaikki YK:n arkkitehtuurin osatekijät, mukaan lukien Kansainvälinen siirtolaisuusjärjestö, jotta voidaan tukea kansainvälisiä toimia muuttoliikkeen hallitsemiseksi ja yhteistyön vahvistamiseksi; pitää siksi erittäin valitettavana Yhdysvaltain hallinnon päätöstä lopettaa osallistumisensa neuvotteluihin turvallista, hallittua ja laillista muuttoliikettä koskevasta Global Compact -aloitteesta; kehottaa EU:ta osoittamaan johtajuutta tässä prosessissa ja tuomitsemaan muut maat, jotka lähtevät neuvotteluista tai onnistuvat vesittämään aloitteen sisällön; kehottaa EU:ta kantamaan vastuunsa maailmanlaajuisena toimijana ja toimimaan niin, että varmistetaan neuvottelujen menestyksekäs päätökseen saattaminen; korostaa, että EU:n jäsenvaltioiden on osoitettava yhtenäisyyttä ja puhuttava yhdellä äänellä tukeakseen muuttoliikkeen hallintaa koskevaa kansainvälistä, ihmisoikeuksiin perustuvaa järjestelmä.
30. katsoo, että uusien laillisten väylien, jotka perustuvat muun muassa realistisiin analyyseihin työmarkkinoiden tarpeista, avaaminen muuttoliikkeelle ehkäisisi laitonta muuttoliikettä ja johtaisi siihen, että kuolemantapaukset vähenisivät ja ihmissalakuljettajien ja häikäilemättömien työnantajien harjoittama laittomien muuttajien hyväksikäyttö vähenisi.
33. kehottaa YK:n jäsenvaltioita harkitsemaan yksityiskohtaisten kansallisten tai alueellisten toimintasuunnitelmien hyväksymistä, edistämään koko hallintorakenteen kattavaa lähestymistapaa Global Compact -aloitteen suositusten täytäntöönpanossa, jotta voidaan käsitellä muuttoliikkeen eri ulottuvuuksia, joista mainittakoon kehitys, ihmisoikeudet, turvallisuus, sosiaaliset näkökohdat, ikä ja sukupuoli, sekä ottaa huomioon politiikan vaikutukset terveyteen, koulutukseen, lasten suojeluun, asumiseen, sosiaaliseen osallisuuteen, oikeudenmukaisuuteen, työllisyyteen ja sosiaaliseen suojeluun.
Lisätietoa kyseiseen sopimukseen löytyy Kansalaisen jo tekemien tutkimuksista, joita voi tutkia täälläja täällä sekä täällä.

https://www.kansalainen.fi/mihin-suomi-velvoittaa-itsensa-gcm-sopimuksella/
 
Luonnollisesti Suomi menee ja allekirjoittaa tuon GCM-sopparin täydessä uutispimennossa. Sitten kun nimet on paperissa, voidaan taas vedota siihen että kädet on sidottu kun ne kansainväliset sopimukset. Kansalaisilla ei ole taaskaan mitään hajua siitä, mitä armoitetut johtajamme ovat menneet tekemään heidän nimissään. No, kyllä se katukuvassa taas näkyy ja tuntuu, pienellä viiveellä.

Olen pitkään pitänyt Kalergi-suunnitelmaa sellaisena foliohattuisten juttuna, mutta todistusaineiston kasaantuessa huomaan uskovani siihen pikkuhiljaa itsekin.
 
Luonnollisesti Suomi menee ja allekirjoittaa tuon GCM-sopparin täydessä uutispimennossa. Sitten kun nimet on paperissa, voidaan taas vedota siihen että kädet on sidottu kun ne kansainväliset sopimukset. Kansalaisilla ei ole taaskaan mitään hajua siitä, mitä armoitetut johtajamme ovat menneet tekemään heidän nimissään. No, kyllä se katukuvassa taas näkyy ja tuntuu, pienellä viiveellä.

Olen pitkään pitänyt Kalergi-suunnitelmaa sellaisena foliohattuisten juttuna, mutta todistusaineiston kasaantuessa huomaan uskovani siihen pikkuhiljaa itsekin.


Suosittelen että heimoudumme, kansallisvaltiot on menetetty, jäljelle jää eristäytyminen diasporassa.
 
Edistävät olosuhteet, rikastuttaminen, kestävä kehitys paikallisella, kansallisella, alueellisella ja yleismaailmallisella tasolla.

Kuulostaa erittäin ei-yhtikäs-miltään.
Miksi YK:n himmeli Marokossa muuten? Miksi ei Norsunluurannikolla, jossain mintunkäryisessä kuppilassa?

Ihan kertova risuaita tuolla sivulla: #un4refugeesmigrants. Nimenomaan, hitot eurooppalaisista kansoista.

Tuolla siis sovitaan 'hallitusta' siirtolaisuudesta, että siis jatkossa kaikki kynnelle kykenevät siirtolaiset saavat tulla, mutta eurooppalaisten järjestämin keinoin ja kuljetuksin.
 
Viimeksi muokattu:
Olin tuohon ylemmäs kirjoittelemassa jotain että tällä menolla YK:sta eroaa usea maa kunhan suunta alkaa muuttua.

Suomi tietysti on tuolla ajopuuna mukana.

Ilmastomuutos. Paskaa. Jos kohti pohjoista pusketaan kymmeniä
tai satoja miljoonia asukkaita lisää niin se on todella paskaa.

Jos se taas on totta niin pahimman mahdollisen virheen tekevät.
 
Viimeksi muokattu:
Olin tuohon ylemmäs kirjoittelemassa jotain että tällä menolla YK:sta eroaa usea maa kunhan suunta alkaa muuttua.

Suomi tietysti on tuolla ajopuuna mukana.

Ilmastomuutos. Paskaa. Jos kohti pohjoista pusketaan kymmeniä
tai satoja miljoonia asukkaita lisää niin se on todella paskaa.

Jos se taas on totta niin pahimman mahdollisen virheen tekevät.
Jotenkin itsellekin tullut ajatus että logiikka, ilmastonmuutos ja pakolaispolitiikka ei vain sovi samaan lauseeseen
 
Olin tuohon ylemmäs kirjoittelemassa jotain että tällä menolla YK:sta eroaa usea maa kunhan suunta alkaa muuttua.

Suomi tietysti on tuolla ajopuuna mukana.

Ilmastomuutos. Paskaa. Jos kohti pohjoista pusketaan kymmeniä
tai satoja miljoonia asukkaita lisää niin se on todella paskaa.

Jos se taas on totta niin pahimman mahdollisen virheen tekevät.

Survivalismista tulee aika yleinen harrastus.
 
Positiivista tässä kuitenkin on että ovat siirtyneet mediamyrskystä ja suorasta valehtelusta hyssyttelyyn ja peittelyyn. Eli pelkäävät edelleen että ihmiset äänestävät väärin.
 
Hasan Khademi's fate can be settled in the next few days
image.php

For two years, the rewritten star of life, Hasan Khademi, waited for the administrative court decision. Now it came and the court considers that he should be expelled. PICTURE: KALLE PARKKINEN
STEFAN LUNDBERG
22.10.2018 17:25


Kalevan Luigi's star-girl, twenty-year Afghan refugee Hasan Khademi should not be given asylum in Finland considers the Administrative Court. If the Supreme Administrative Court rejects his request to appeal, a expulsion may come soon

"The request for HFD must be submitted by Wednesday," says Finland's ex-ambassador to Afghanistan, Mikko Pyhälä , who has engaged in the talented youngster's case.
Hasan Khademi has attracted mass media attention because of his record-breaking Finnish language after arriving in the country in the major refugee wave in 2015. Despite sluggish schooling in his former home country, Khademi quickly succeeded in completing elementary school and he received excellent grades in the upper secondary school.
Among the teachers, he is more or less regarded as a genius.
Hasan Khademi belongs to the young refugees who came without family to Finland. Most of his other relatives and relatives have also moved from Afghanistan, and those who may still be in the country have lost contact.
Khademi has created a large network in Tampere through his personality and, besides teachers, pupils and the public, local and national politicians have supported him in the fight for asylum.
An older couple in Tampere has given him a room where he can live and study.
Ambassador Emeritus, Mikko Pyhälä, one of our foremost experts in Afghanistan, has raised Khademi's cases in his attention-paid newspaper columns. Pyhälä has predicted that Khademi may be a future Finnish nobelist if he is not expelled to a country where he has no family, friends and opportunities.
death threats
In its decision, the Administrative Court points out that the Migration Investigation Board's insufficiency is inadequate and that it must be completed before expulsion can be carried out. According to the court, Migri has not ruled whether Hasan Khademi can be placed as an internal refugee in Afghanistan.
"He would probably float in life danger anywhere in Afghanistan," Pyhälä said.
- Hasan Khademi belongs to the Hazarians, who have long been persecuted and enslaved. You recognize the members of the tribe both in appearance and on their name.He would be discovered without further notice.
According to Pyhälä, a hazar always runs an imminent risk of being killed if found by the Taliban. A hazar who also obtained a certain amount of education in Finland is seen as a direct danger that can spread "irrlärär" in Afghanistan.
Pyhälä, in support of an appeal, has asked for a statement by the internationally reputed research organization Afghanistan Analyst's Network on whether it is possible to return Khademi as a refugee in its own country.
- I hope to get the statement today so we can attach it to our request for appeal. It must be submitted to the HFD on Wednesday. If the HFD rejects the request, the expulsion of Khademi can be executed quickly, Pyhälä fears.
Would not tell
Hasan Khademi was in court for several days without telling anyone about it.
- I did not want to tell, because I do not want to feel sorry for me.
Migri denied Khademi both asylum and residence permit in December 2016. He then appealed to the administrative court whose decision has thus been delayed for almost two years.
Khademi can not apply for a residence permit because of studies because secondary education is not sufficient for justification. He may, however, apply for any vocational training to meet the requirements.
Juha Heinonen , one of Hasan Khademi's teachers at Kalevan lukio, tells HBL that Hasan now also has a permanent job beside the studies.
"This case would be a very, very disappointing example for other asylum seekers if Khademi is expelled after all he has invested in his education and integrating into Finnish society," says Mikko Pyhälä.
"It would show that it's the same thing what a refugee does to adapt.
https://www.hbl.fi/artikel/hasan-khademis-ode-kan-avgoras-de-narmaste-dagarna/
 
Eli siis turvapaikkaan pitäisi riittää se, että on opetellut auttavasti suomea ja käynyt täällä pari vuotta alakoulua? Ja tätä edellä mainittua käytetään selityksenä, että Afganistanissa odottaa Varma Kuolema? Hyvä että karkoitetaan, tästä tulisi muuten sellainen ennakkotapaus että jokainen afgaani kävisi istumassa pulpetin ääressä hetken ja hups, turvapaikka taattu.
 
Suomen somalinaisten kokemuksellinen kansalaisuuden määrittely ja eletty kansalaisuus Turussa

Tässä tutkimuskatsauksessa käsitellään Suomen somalinaisten elettyä kansalaisuutta ja tutkitaan, mitä kansalaisuus heille merkitsee ja mitä aineellisia ja sosiaalisia suhteita merkityksiin liittyy ... Suomen somalit voivat islamin, siirtolaiskokemustensa ja paimentolaisperinteensä kautta rikastaa käsityksiä Euroopan kansalaisuudesta.
...
Oma tutkimukseni on paikallista ja se tuo uusia oivalluksia käynnissä oleviin keskusteluihin tarkastelemalla tutkimukseen osallistuneiden somalinaisten innovatiivisia tapoja määritellä Suomen kansalaisuutta. ... Aineistossani ovat yliedustettuna naiset, jotka vielä opettelevat tai vahvistavat suomen kielen taitoaan joko kansalaisyhteiskunnassa tai aikuiskoulutukseen keskittyvissä instituutioissa (taulukko 1).
...
Amina sanoi: “En mä sano ’pelkästään Suomi on rasistinen’ – maailma, joka paikka on rasistinen. Esim. Suomi – puolet on hyviä, puolet on rasistisia”.
...
Amina ja Asha vaativat yksilöllisten erojen ja sen tunnustamista, että on myös ei-rasistisia ihmisiä.
...
Kun kysyin Aminalta, mikä hänelle oli tärkeää ja mitä meidän tulisi tutkia, hän ei epäröinyt: työllistyminen on haaste, meidän tulisi keskustella siitä ja työskennellä siihen liittyvien haasteiden selättämiseksi. Moni osallistuja puhui työn löytämisen vaikeuksista yleisellä tasolla, mutta myös ”maahanmuuttajina”. He olivat sekä Suomen että Somalian kansalaisia. Työtilaisuudet nähtiin vähäisinä kaikille, ja samalla jotkut osallistujista olivat kokeneet rasismia, niin sanottua islamofobiaa ja syrjintää työrintamalla, koska heidän on oletettu olevan ulkomaalaisia nimen perusteella.

Usean osallistujan tavoitteena ja suunnitelmana oli saada ammatti. Joillakin naisilla voi kuitenkin olla vielä pieniä lapsia, heidän kielitaidossaan voi olla vielä kehittämistä ja heillä ei aina ole riittävästi aikaa tai resursseja opiskella. Vaikka he haluaisivat, he eivät välttämättä saavuta ammattitutkintoa eivätkä näkemystensä mukaan sen tuomaa pääsyä paremmin palkattuun ja toivottuun, korkeamman statuksen työpaikkaan.
...
Amina ei koskaan käynyt koulua Somaliassa, mutta hän on oppinut suomea; hän on ollut työharjoitteluissa vuosia ja saanut kokemusta työskentelemällä monikulttuurisella alalla. Ilman tutkintoa hänen arvoaan työntekijänä ei kuitenkaan tunnusteta yhteiskunnassa.
...
Opiskelu, ammattitutkinnon suorittaminen ja työn saaminen ovat vuosia kestäviä prosesseja, ja monien täytyy painotella näiden ja perhe-elämän välillä. Tasapainottelu on mahdollista, kuten taulukossa 1 esitetään, mutta kaikille nämä asiat eivät välttämättä ole helposti saavutettavissa tai ylläpidettävissä. Havaintojeni mukaan lasten lukumäärällä voi olla vaikutusta naisten työllisyyteen, mutta tässä voi olla yksilöllisiä ja perhekohtaisia eroja. Tarkemmin sanottuna, kuten taulukossa 1 havainnollistetaan, Suomessa vietettyjen ja kielenopiskeluun käytettyjen vuosien määrä ei ole suoraan suhteessa kielitaitoon ja työllisyyteen.
...
Monelle tutkimukseeni osallistuneista (Suomen) kansalaisuus edusti avainta internetpankkipalveluihin ja matkustamiseen.
...
Moni nainen mainitsi hakevansa Suomen kansalaisuutta saadakseen passin ja voidakseen matkustaa eri puolilla maailmaa asuvien sukulaistensa ja ystäviensä luokse.
...
Tiedostavuutta ja solidaarisuutta rasismia vastaan lisääviä kampanjoita tarvittaisiin lisää julkisiin tiloihin, ja niitä voitaisiin suunnitella enemmän yhteistyössä niiden kanssa, joita nämä asiat koskevat. ... Työnantajien kanssa voitaisiin järjestää seminaareja ja työpajoja, joissa keskusteltaisiin yhdessä molempien osapuolten tarpeista ja haasteista, joissa voitaisiin rakentaa luottamusta ja työskennellä yhteisten ratkaisujen löytämiseksi esimerkiksi molemman puolisiin ennakkoluuloihin, tietämättömyyteen ja epäluottamukseen, syrjintään ja kommunikaatioesteisiin työympäristössä.
...
Kaikilla ei ole välttämättä ammattia, mutta heillä voi olla kivenkovaa ja arvokasta, kokemukseen perustuvaa tietoa maahanmuutosta, integraatiosta, segregaatiosta ja vuorovaikutuksesta. Heidän tietonsa tunnustamisen helpottaminen ja heidän taitonsa hyödyntäminen voisi osoittautua heille, uusille maahantulijoille, kunnan työntekijöille ja kansalaisyhteiskunnalle hyödylliseksi. Tässä suhteessa kannustaisin lyhyiden kurssien, työpajojen ja koulutusten luomista kartoittamaan, tunnistamaan ja todentamaan tätä osaamista. ... Näiden ihmisten auttaminen Suomen kielen taidon kehittämisessä voi merkitä huomattavan aika- ja energiamäärän laittamista melko yksilölliseen työskentelyyn, joka on haastavaa. Jatkossa tulisikin keskittyä löytämään ratkaisuja näihin haasteisiin.

https://www.turku.fi/sites/default/files/atoms/files//tutkimuskatsauksia_4a_2018.pdf
 
Back
Top