Pakolaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Suomen sananvapaus ei päde facebookiin (joka on yksityinen foorumi). Face on sama kuin tämäkin foorumi eli omistajan sana on laki.
Sitäpaitsi sananvapaus = voit sanoa mielipiteesi ilman ennakkosensuuria. Sanomisen jälkeen voi kyllä tulla penalttia. Kuten nyt tuli.
Juurikin näin. Jos Facebook haluaa niin se voi päättää, että kyseissä palvelussa ei puhuta muusta kuin kukista ja mehiläisistä. Toki jäsenkato olisi ilmeinen mutta yksityinen palvelu saa päättää itsenäisesti sääntönsä kunhan ne eivät ole syrjiviä.
 
Pakolaisia tai siirtolaisia, Suomeen kohdistuvan maahanmuuton paine poistuu, kun poistetaan asiaan liittyvät taloudelliset insentiivit.

Rajoja pitää valvoa. Sillä se poistuu. Ja ne jotka estävät rajavalvontaa niin ne ovat maanpettureita. Ei mitään muuta. Sitäpaitsi, Iso-Britanniakin valvoi rajojaan vaikka oli vuosikymmenet EU:n jäsen.

Ihmettelen miten rajavalvonnasta tuli ongelma.
 
Suomen sananvapaus ei päde facebookiin (joka on yksityinen foorumi). Face on sama kuin tämäkin foorumi eli omistajan sana on laki.
Sitäpaitsi sananvapaus = voit sanoa mielipiteesi ilman ennakkosensuuria. Sanomisen jälkeen voi kyllä tulla penalttia. Kuten nyt tuli.
En kyllä myönnä, että kolme lasten raiskaaja muodostavat kansanryhmän, vaikka he kaikki tiettyyn kansanrotuun kuuluvatkin.
 
Its four key objectives are to:
- Ease the pressures on host countries;
- Enhance refugee self-reliance;
- Expand access to third-country solutions;
- Support conditions in countries of origin for return in safety and dignity.

https://www.unhcr.org/news/stories/...er-turk-explains-global-compact-refugees.html
Tuosta näyttäisi myös selviävän rahalla, tukemalla pakolaisia vastaanottavaa kriisimaan naapurivaltiota.

Edit: Siitä saattaa olla jopa hyötyä meille, jos Venäjä ajaa niin pahasti päätyyn, että ihmiset lähtevät liikkeelle. Myönnetään, melkolailla kaukaa haettua, mutta siihenkin varauduttiin 90 -luvulla.

Täällä ymmärtääkseni oltiinkin sitä mieltä, että pakolaisia autetaan parhaiten kotimaansa lähellä.

Oletteko lukeneet sen Ilkka Remeksen romaanin vuodelta 2017, jossa Venäjä pakottaa 5 miljoonaa köyhää kansalaistaan kävelemään Suomen itärajalle ja rajan yli? Kaamea suunnitelma.
 
Sitomaton sopimus.

Oikeuskansleri katsoo, että YK:n siirtolaisuusasiakirja GCM ei ole valtiosopimus, joka olisi pitänyt saattaa eduskunnan hyväksyttäväksi. Näin ollen valtioneuvosto ei menetellyt väärin, kun asiakirjaan liittymistä ei käsitelty eduskunnassa.

Oikeuskansleri käsitteli asiaa GCM-sopimusta vastustavan perussuomalaisten kansanedustajan Ville Tavion kantelun pohjalta. Tavio katsoi kantelussaan, että sopimus olisi pitänyt hyväksyttää eduskunnalla, koska se hänen tulkintansa mukaan sisältää ”faktisia sitoumuksia Suomelle” ja rajoittaa Suomen päätäntävaltaa siirtolaisuuskysymyksissä.

Oikeuskansleri näkee, että sitoumuksia ei synny. Hän hylkäsi kantelun.

”Kyseisessä asiakirjassa todetaan nimenomaisesti, että se ei ole oikeudellisesti sitova. Tämä oli myös todettu eduskunnalle toimitetuissa selvityksissä. Oikeuskansleri katsoi, ettei asiassa ollut oikeudellisia perusteita arvioida asiaa toisin”, todetaan oikeuskanslerin tiedotteessa.

Oikeuskanslerin mukaan asiakirjan 7. kohdassa todetaan nimenomaisesti, että ”tässä globaalissa kompaktissa esitetään oikeudellisesti sitomaton yhteistyökehys” (engl. ”this Global Compact presents a non-legally binding, cooperative framework”). Myöskään asiakirjassa pääosin käytetty terminologia ei viittaa kansainvälisoikeudellisesti sitovaksi aiottuun asiakirjaan kuten valtiosopimukseen, vaan lähinnä yhteistyöpöytäkirjan luonteiseen dokumenttiin.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/266842-oikeuskansleri-vahvisti-gcm-ei-sido-suomea-perussuomalainen-ville-tavio-eli-seuraava
 
Onpas erikoista, että Pakolaisuusinstituuttin henkilö päätyy tälläiseen johtopäätökseen..

Selvitys: Valitusajat turvapaikkapäätöksissä palautettava normaaliksi, lyhentäminen on vaarantanut turvapaikanhakijoiden oikeusturvan
Lyhennetyt valitusajat eivät selvityksen mukaan tuota mitään hyötyä.
Turvapaikanhaku
12.12.2018 klo 11:08
13-3-8665568.jpg

Toni Määttä / Yle
17-6372357f4a79a13ed3.png

STT–Yle

Turvapaikkapäätösten valitusaikojen lyhentäminen on vaikeuttanut valitusten tekemistä ja vaarantaa hakijoiden oikeusturvan, kerrotaan oikeusministeriön teettämässä selvityksessä(siirryt toiseen palveluun).

Maahanmuuttoviraston kielteisestä päätöksestä tehtävän valituksen määräaikaa lyhennettiin vuonna 2016 aiemmasta 30 päivästä 21 päivään turvapaikka-asioissa. Seuraavan oikeusasteen valitusaika tippui tuolloin kahteen viikkoon, joka on puolet entisestä.

Selvityksen mukaan kaikki tutkimuksessa haastatellut, etenkin hallinto-oikeuksien tuomarit, katsovat valitusaikojen lyhentämisen olleen hyödytöntä.

– Valitusvaihe kestää kokonaisuudessaan niin pitkään, että yhden viikon ajansäästö valitusta tehtäessä ei ole missään suhteessa kokonaisuuteen, selvityksessä sanotaan.

Prosessin nopeuttamisen sijaan lyhentämisestä on aiheutunut oikeuksille vaivaa ja sekaannusta. Kun turvapaikanhakijoilla on kiire toimittaa valitus, hallinto-oikeudet saavat puutteellisia valituksia, joihin toimitetaan jälkeenpäin lisäselvityksiä.

– Tästä aiheutuu hallinnollista vaivaa valitustuomioistuimelle. Valituksia on tehty myös myöhässä, ja korkein hallinto-oikeus on tehnyt menetetyn määräajan palautuksia, koska katsoo, että valitusmahdollisuus kuuluu vähimmäisoikeusturvaan, selvityksessä sanotaan.

Perusteellisesti asioita hoitavat asianajajat tekevät työtä osin hyväntekeväisyytenä
Lisäksi selvityksen mukaan julkisten oikeusaputoimistojen resurssit eivät riitä kaikkien turvapaikanhakijoiden avustamiseen ja yksityiset toimistot pitävät maksettavia korvauksia liian pieninä.

Etenkin hallintovaiheessa palkkiot ovat selvityksen mukaan pienentyneet selvästi. Kun vuonna 2015 keskimääräinen palkkio hallintovaiheessa oli 833 euroa, vuonna 2017 se oli 692 euroa. Valitusvaiheessa keskimääräinen palkkio on pudonnut 807 eurosta 763 euroon.

Asianajajaliiton kyselyyn vastanneista asianajajista 90 prosenttia katsoo, ettei asiakohtainen palkkio korvaa asian hoitamisen vaatimaa työmäärää. Osa kyselyyn vastanneista ilmoitti lakanneensa hoitamasta turvapaikka-asioita alhaisten palkkioiden vuoksi. Turvapaikka-asioita yhä hoitavat asianajajat kertovat joutuvansa kompensoimaan niitä hoitamalla muita paremmin korvattavia asioita.

– Ne, jotka edelleen haluavat hoitaa turvapaikka-asioita yhtä perusteellisesti kuin aiemmin, tekevät työtä osittain pro bono -periaatteella, ilman korvausta, selvityksessä sanotaan.

Hallituksen päätös teki vaikeiden tapausten hoitamisesta vähemmän kannattavaa
Selvityksen mukaan palkkioiden pienentymisen taustalla on oikeusavun palkkioperusteisiin syksyllä 2016 tullut muutos, jonka mukaisesti palkkioperusteet muuttuivat tuntilaskutuksen sijaan asiakohtaisiksi. Muutos perustuu hallituksen maahanmuuttopoliittiseen toimenpideohjelmaan. Muutos teki laajojen ja paljon aikaa vievien tapausten hoitamisesta vähemmän kannattavaa.

– Tämä merkitsee lähtökohtaisesti sitä, että tavanomaista vähemmän aikaa vievistä tapauksista on mahdollista saada aiempaa suurempi korvaus. Sen sijaan tavanomaista työläämmistä tapauksista tai perusteellisemmasta avustamisesta saatava korvaus on aiempaa pienempi.

Tämän vuoden syksyllä palkkioasetusta muutettiin niin, että esimerkiksi tavanomaista laajemmissa tapauksissa voidaan maksaa säädettyjä rajoja suurempia palkkioita. Selvityksen mukaan muutoksen merkitys riippuu siitä, kuinka paljon maksatuksista päättävät haluavat sitä hyödyntää.

Oikeusministeri: Muutoksia jo tehty, jatkotoimenpiteitä tulossa
Oikeusministeri Antti Häkkänen(kok.) kommentoi selvitystä tiedotteessaan. Hän sanoo, että asiaa ryhdytään selvittämään.

– Ryhdymme sisäministeriön kanssa selvittämään mahdollisia säädösmuutoksia ulkomaalaislakiin turvapaikka-asian valitusajan ja oikeusavun laajuuden osalta, tiedotteessa sanotaan.

Häkkänen kuitenkin muistuttaa, että oikeusministeriö on jo tehnyt muutoksia tilanteen parantamiseksi.

– Palkkioasetusta on muutettu niin, että tuomioistuin voi erityisistä syistä johtuen arvioida palkkion kohtuullisuutta poiketen säädetyistä määristä.

Hän kertoo myös, että ministeriö on myös mukana Maahanmuuttoviraston hankkeessa, jonka tavoitteena on kehittää yleistä oikeudellista neuvontaa turvapaikanhakijoille mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.


https://yle.fi/uutiset/3-10550367
 
Onpas erikoista, että Pakolaisuusinstituuttin henkilö päätyy tälläiseen johtopäätökseen..

Selvitys: Valitusajat turvapaikkapäätöksissä palautettava normaaliksi, lyhentäminen on vaarantanut turvapaikanhakijoiden oikeusturvan
Lyhennetyt valitusajat eivät selvityksen mukaan tuota mitään hyötyä.
Turvapaikanhaku
12.12.2018 klo 11:08
13-3-8665568.jpg

Toni Määttä / Yle
17-6372357f4a79a13ed3.png

STT–Yle

Turvapaikkapäätösten valitusaikojen lyhentäminen on vaikeuttanut valitusten tekemistä ja vaarantaa hakijoiden oikeusturvan, kerrotaan oikeusministeriön teettämässä selvityksessä(siirryt toiseen palveluun).

Maahanmuuttoviraston kielteisestä päätöksestä tehtävän valituksen määräaikaa lyhennettiin vuonna 2016 aiemmasta 30 päivästä 21 päivään turvapaikka-asioissa. Seuraavan oikeusasteen valitusaika tippui tuolloin kahteen viikkoon, joka on puolet entisestä.

Selvityksen mukaan kaikki tutkimuksessa haastatellut, etenkin hallinto-oikeuksien tuomarit, katsovat valitusaikojen lyhentämisen olleen hyödytöntä.

– Valitusvaihe kestää kokonaisuudessaan niin pitkään, että yhden viikon ajansäästö valitusta tehtäessä ei ole missään suhteessa kokonaisuuteen, selvityksessä sanotaan.

Prosessin nopeuttamisen sijaan lyhentämisestä on aiheutunut oikeuksille vaivaa ja sekaannusta. Kun turvapaikanhakijoilla on kiire toimittaa valitus, hallinto-oikeudet saavat puutteellisia valituksia, joihin toimitetaan jälkeenpäin lisäselvityksiä.

– Tästä aiheutuu hallinnollista vaivaa valitustuomioistuimelle. Valituksia on tehty myös myöhässä, ja korkein hallinto-oikeus on tehnyt menetetyn määräajan palautuksia, koska katsoo, että valitusmahdollisuus kuuluu vähimmäisoikeusturvaan, selvityksessä sanotaan.

Perusteellisesti asioita hoitavat asianajajat tekevät työtä osin hyväntekeväisyytenä
Lisäksi selvityksen mukaan julkisten oikeusaputoimistojen resurssit eivät riitä kaikkien turvapaikanhakijoiden avustamiseen ja yksityiset toimistot pitävät maksettavia korvauksia liian pieninä.

Etenkin hallintovaiheessa palkkiot ovat selvityksen mukaan pienentyneet selvästi. Kun vuonna 2015 keskimääräinen palkkio hallintovaiheessa oli 833 euroa, vuonna 2017 se oli 692 euroa. Valitusvaiheessa keskimääräinen palkkio on pudonnut 807 eurosta 763 euroon.

Asianajajaliiton kyselyyn vastanneista asianajajista 90 prosenttia katsoo, ettei asiakohtainen palkkio korvaa asian hoitamisen vaatimaa työmäärää. Osa kyselyyn vastanneista ilmoitti lakanneensa hoitamasta turvapaikka-asioita alhaisten palkkioiden vuoksi. Turvapaikka-asioita yhä hoitavat asianajajat kertovat joutuvansa kompensoimaan niitä hoitamalla muita paremmin korvattavia asioita.

– Ne, jotka edelleen haluavat hoitaa turvapaikka-asioita yhtä perusteellisesti kuin aiemmin, tekevät työtä osittain pro bono -periaatteella, ilman korvausta, selvityksessä sanotaan.

Hallituksen päätös teki vaikeiden tapausten hoitamisesta vähemmän kannattavaa
Selvityksen mukaan palkkioiden pienentymisen taustalla on oikeusavun palkkioperusteisiin syksyllä 2016 tullut muutos, jonka mukaisesti palkkioperusteet muuttuivat tuntilaskutuksen sijaan asiakohtaisiksi. Muutos perustuu hallituksen maahanmuuttopoliittiseen toimenpideohjelmaan. Muutos teki laajojen ja paljon aikaa vievien tapausten hoitamisesta vähemmän kannattavaa.

– Tämä merkitsee lähtökohtaisesti sitä, että tavanomaista vähemmän aikaa vievistä tapauksista on mahdollista saada aiempaa suurempi korvaus. Sen sijaan tavanomaista työläämmistä tapauksista tai perusteellisemmasta avustamisesta saatava korvaus on aiempaa pienempi.

Tämän vuoden syksyllä palkkioasetusta muutettiin niin, että esimerkiksi tavanomaista laajemmissa tapauksissa voidaan maksaa säädettyjä rajoja suurempia palkkioita. Selvityksen mukaan muutoksen merkitys riippuu siitä, kuinka paljon maksatuksista päättävät haluavat sitä hyödyntää.

Oikeusministeri: Muutoksia jo tehty, jatkotoimenpiteitä tulossa
Oikeusministeri Antti Häkkänen(kok.) kommentoi selvitystä tiedotteessaan. Hän sanoo, että asiaa ryhdytään selvittämään.

– Ryhdymme sisäministeriön kanssa selvittämään mahdollisia säädösmuutoksia ulkomaalaislakiin turvapaikka-asian valitusajan ja oikeusavun laajuuden osalta, tiedotteessa sanotaan.

Häkkänen kuitenkin muistuttaa, että oikeusministeriö on jo tehnyt muutoksia tilanteen parantamiseksi.

– Palkkioasetusta on muutettu niin, että tuomioistuin voi erityisistä syistä johtuen arvioida palkkion kohtuullisuutta poiketen säädetyistä määristä.

Hän kertoo myös, että ministeriö on myös mukana Maahanmuuttoviraston hankkeessa, jonka tavoitteena on kehittää yleistä oikeudellista neuvontaa turvapaikanhakijoille mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.


https://yle.fi/uutiset/3-10550367
Saadaan joulunpyhiksi mediamyrsky. Ikävät asiat unohdetaan eikä anneta pelolle valtaa. Eikä tosiasioille vihapuheelle.
 
Onpas erikoista, että Pakolaisuusinstituuttin henkilö päätyy tälläiseen johtopäätökseen..

Selvitys: Valitusajat turvapaikkapäätöksissä palautettava normaaliksi, lyhentäminen on vaarantanut turvapaikanhakijoiden oikeusturvan
Lyhennetyt valitusajat eivät selvityksen mukaan tuota mitään hyötyä.
Turvapaikanhaku
12.12.2018 klo 11:08
13-3-8665568.jpg

Toni Määttä / Yle
17-6372357f4a79a13ed3.png

STT–Yle

Turvapaikkapäätösten valitusaikojen lyhentäminen on vaikeuttanut valitusten tekemistä ja vaarantaa hakijoiden oikeusturvan, kerrotaan oikeusministeriön teettämässä selvityksessä(siirryt toiseen palveluun).

Maahanmuuttoviraston kielteisestä päätöksestä tehtävän valituksen määräaikaa lyhennettiin vuonna 2016 aiemmasta 30 päivästä 21 päivään turvapaikka-asioissa. Seuraavan oikeusasteen valitusaika tippui tuolloin kahteen viikkoon, joka on puolet entisestä.

Selvityksen mukaan kaikki tutkimuksessa haastatellut, etenkin hallinto-oikeuksien tuomarit, katsovat valitusaikojen lyhentämisen olleen hyödytöntä.

– Valitusvaihe kestää kokonaisuudessaan niin pitkään, että yhden viikon ajansäästö valitusta tehtäessä ei ole missään suhteessa kokonaisuuteen, selvityksessä sanotaan.

Prosessin nopeuttamisen sijaan lyhentämisestä on aiheutunut oikeuksille vaivaa ja sekaannusta. Kun turvapaikanhakijoilla on kiire toimittaa valitus, hallinto-oikeudet saavat puutteellisia valituksia, joihin toimitetaan jälkeenpäin lisäselvityksiä.

– Tästä aiheutuu hallinnollista vaivaa valitustuomioistuimelle. Valituksia on tehty myös myöhässä, ja korkein hallinto-oikeus on tehnyt menetetyn määräajan palautuksia, koska katsoo, että valitusmahdollisuus kuuluu vähimmäisoikeusturvaan, selvityksessä sanotaan.

Perusteellisesti asioita hoitavat asianajajat tekevät työtä osin hyväntekeväisyytenä
Lisäksi selvityksen mukaan julkisten oikeusaputoimistojen resurssit eivät riitä kaikkien turvapaikanhakijoiden avustamiseen ja yksityiset toimistot pitävät maksettavia korvauksia liian pieninä.

Etenkin hallintovaiheessa palkkiot ovat selvityksen mukaan pienentyneet selvästi. Kun vuonna 2015 keskimääräinen palkkio hallintovaiheessa oli 833 euroa, vuonna 2017 se oli 692 euroa. Valitusvaiheessa keskimääräinen palkkio on pudonnut 807 eurosta 763 euroon.

Asianajajaliiton kyselyyn vastanneista asianajajista 90 prosenttia katsoo, ettei asiakohtainen palkkio korvaa asian hoitamisen vaatimaa työmäärää. Osa kyselyyn vastanneista ilmoitti lakanneensa hoitamasta turvapaikka-asioita alhaisten palkkioiden vuoksi. Turvapaikka-asioita yhä hoitavat asianajajat kertovat joutuvansa kompensoimaan niitä hoitamalla muita paremmin korvattavia asioita.

– Ne, jotka edelleen haluavat hoitaa turvapaikka-asioita yhtä perusteellisesti kuin aiemmin, tekevät työtä osittain pro bono -periaatteella, ilman korvausta, selvityksessä sanotaan.

Hallituksen päätös teki vaikeiden tapausten hoitamisesta vähemmän kannattavaa
Selvityksen mukaan palkkioiden pienentymisen taustalla on oikeusavun palkkioperusteisiin syksyllä 2016 tullut muutos, jonka mukaisesti palkkioperusteet muuttuivat tuntilaskutuksen sijaan asiakohtaisiksi. Muutos perustuu hallituksen maahanmuuttopoliittiseen toimenpideohjelmaan. Muutos teki laajojen ja paljon aikaa vievien tapausten hoitamisesta vähemmän kannattavaa.

– Tämä merkitsee lähtökohtaisesti sitä, että tavanomaista vähemmän aikaa vievistä tapauksista on mahdollista saada aiempaa suurempi korvaus. Sen sijaan tavanomaista työläämmistä tapauksista tai perusteellisemmasta avustamisesta saatava korvaus on aiempaa pienempi.

Tämän vuoden syksyllä palkkioasetusta muutettiin niin, että esimerkiksi tavanomaista laajemmissa tapauksissa voidaan maksaa säädettyjä rajoja suurempia palkkioita. Selvityksen mukaan muutoksen merkitys riippuu siitä, kuinka paljon maksatuksista päättävät haluavat sitä hyödyntää.

Oikeusministeri: Muutoksia jo tehty, jatkotoimenpiteitä tulossa
Oikeusministeri Antti Häkkänen(kok.) kommentoi selvitystä tiedotteessaan. Hän sanoo, että asiaa ryhdytään selvittämään.

– Ryhdymme sisäministeriön kanssa selvittämään mahdollisia säädösmuutoksia ulkomaalaislakiin turvapaikka-asian valitusajan ja oikeusavun laajuuden osalta, tiedotteessa sanotaan.

Häkkänen kuitenkin muistuttaa, että oikeusministeriö on jo tehnyt muutoksia tilanteen parantamiseksi.

– Palkkioasetusta on muutettu niin, että tuomioistuin voi erityisistä syistä johtuen arvioida palkkion kohtuullisuutta poiketen säädetyistä määristä.

Hän kertoo myös, että ministeriö on myös mukana Maahanmuuttoviraston hankkeessa, jonka tavoitteena on kehittää yleistä oikeudellista neuvontaa turvapaikanhakijoille mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.


https://yle.fi/uutiset/3-10550367
Ehdotus: hommataan turvapaikanhakijoille sijoituspaikka jostakin erittäin matalan hintatason maasta mielellään ehkä jopa Euroopan ulkopuolelta. Sen jälkeen voidaan vetää käsittelyajat tappiin ja jopa loputtomiksi.
 
No mutta kyllä ne suomalaiset miehetkin...

Vasabladet-lehti: Erotettu työntekijä väittää naisohjaajien käyttäneen hyväksi teini-ikäisiä turvapaikanhakijoita Oravaisten ryhmäkodissa
Tänään klo 19:16 (muokattu klo 19:34)

Vaasalaislehti Vasabladet on saanut käsiinsä Oravaisten perheryhmäkodista erotetun työntekijän kirjallisen oikaisuvaatimuksen.
  • Vaatimus on osoitettu Vöyrin kunnan pakolaislautakunnalle.
  • Hakija kyseenalaistaa vastaanottokeskuksen johtajan toimet irtisanomisten yhteydessä.
  • Pinnalle nousevat kuitenkin myös väitetyt lasten hyväksikäytöt, joista laitoksen johto olisi vaiennut.
55835ccb5490b655d740cfae73841b777ade015f531353bba1cbfe7846325185.jpg

55835ccb5490b655d740cfae73841b777ade015f531353bba1cbfe7846325185.jpg

Väitetyt teot olisivat kohdistuneet alaikäisiin turvapaikanhakijoihin. Arkistokuva Kauhavan vastaanottokeskuksesta. TOMI OLLI

Oikaisuvaatimuksen jättäjän mukaan Oravaisten perheryhmäkodin naispuolisilla ohjaajilla olisi ollut seksisuhteita alaikäisten turvapaikanhakijoiden kanssa. Kyseiset turvapaikanhakijat olisivat olleet tekoaikaan 16-17-vuotiaita.

Seksuaaliset teot olisivat jatkuneet useita vuosia, joskaan ne eivät enää kuluvana vuonna.
Vasabladetin mukaan vaatimus on määrä käsitellä Vöyrin kunnan pakolaislautakunnan kokouksessa keskiviikkoiltana.Vastaanottokeskuksen johtaja olisi esittänyt lautakunnalle, ettei vaatimukseen vastata sen ollessa vailla perustetta.

Pakolaislautakunnan pöytäkirja tulee julkiseksi kunnan ilmoitustaululla, kun on valmis.
Vastaanottokeskuksen johtajan mukaan keskuksen johto on tietoinen seksisuhdehuhuista. Asia on perusteellisesti tutkittu, eikä väitteissä ole perää. Myös poliisia on informoitu.

Poliisille ei ilmoitusta

Pohjanmaan poliisin viestintäpäällikkö Mikael Appel totesi tiistaina Vasabladetille, ettei poliisille ole jätetty asiasta tutkintapyyntöä.

Iltalehti ei keskiviikkona tavoittanut Appelia tämän virkamatkan vuoksi. Pohjanmaan poliisin viestintäasiantuntija Mia Smedsvahvisti kuitenkin kuulleensa, ettei tutkintapyyntöä ole jätetty.

Oravaisten vastaanottokeskuksessa on tilat 275 turvapaikanhakijalle. Keskuksessa on kolme yksikköä, joista yksi on tarkoitettu ilman huoltajaa maahan tulleille alaikäisille lapsille.

Viime aikoina tulijoiden virta on kuitenkin ehtynyt. Tämän vuoksi alaikäisten paikkoja ollaan vuodenvaihteessa vähentämässä 54:tä 28:aan.

Vähennys on tuonut mukanaan myös henkilökuntavähennyksiä.

Uutista on täydennetty kello 19.33. Lisätty vastaanottokeskuksen johtajan kannanotto.
PETRI ELONHEIMO
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a4bf8e1b-22ef-4239-9ac1-1c6d42439cd8
 
No mutta kyllä ne suomalaiset miehetkin...

Vasabladet-lehti: Erotettu työntekijä väittää naisohjaajien käyttäneen hyväksi teini-ikäisiä turvapaikanhakijoita Oravaisten ryhmäkodissa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a4bf8e1b-22ef-4239-9ac1-1c6d42439cd8

Työntekijät näköjään vapaaehtoisesti ottavat vastaan sitä hätätilaa, joka muutoin tulisi kenties ei-vapaaehtoisten kannettavaksi.

Onhan se toki yhteiskunnallisesti myönteinen asia..
 
"Kompaktilla ei puututa kansalliseen suvereniteettiin, jonka perusteella kukin jäsenmaa päättää itselleen soveltuvista toimista. Tästä on asiakirjassa selvä muotoilu. Suomi päättää jatkossakin ulkorajojensa valvonnasta ja siitä keitä ja miten tänne pääsee."

(5) Vahvistetaan sääntöjenmukaiseen siirtolaisuuteen johtavien väylien saatavuutta ja joustavuutta

Ehkä toi ei tarkoita poliittista sitoutumista rajojen jos ei avaamiseen niin ainakin merkittävään laskemiseen, mutta mun mielikuvitus loppuu kesken muita vaihtoehtoja hakiessa....

Aika monesti tossa ei sitovassa läpyskässä sitoudutaan johonkin ainakin mikäli 'sitoudumme' sanalla, joka esiintyy dokumentissa 45 kertaa, tarkoitetaan yhtään mitään.

(On muuten melkoinen sanahirvio 'saantojenmukainen' ja viela kirjoitusvirhe. Luultavasti 'laillinen' olisi ollut turhan topakka koska laillisen vastakohta on laiton.)
 
Viimeksi muokattu:
No mutta kyllä ne suomalaiset miehetkin...

Vasabladet-lehti: Erotettu työntekijä väittää naisohjaajien käyttäneen hyväksi teini-ikäisiä turvapaikanhakijoita Oravaisten ryhmäkodissa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a4bf8e1b-22ef-4239-9ac1-1c6d42439cd8
Tämä nyt on vähän niin ja näin. Suomalainen teini kun tuppaa olemaan oikeastikin 16- 17-vuotias, rikkaammissa kulttuureissa teini-ikä on osoittautunut olevan mitä tahansa 15- 40:n väliltä.

Kyllä ne tuolla ryhmäkodissa ovat tienneet panevansa ihan aikamiehiä, joten ei kai siinä mitään väärää ole. Epäeettistä ja moraalitonta toki, mutta ainahan vähän sellaisista voidaan joustaa kun on kaikkein hädänalaisimmista kyse.
 
No mutta kyllä ne suomalaiset miehetkin...

Vasabladet-lehti: Erotettu työntekijä väittää naisohjaajien käyttäneen hyväksi teini-ikäisiä turvapaikanhakijoita Oravaisten ryhmäkodissa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a4bf8e1b-22ef-4239-9ac1-1c6d42439cd8

Tämä pisti silmään.


"Vastaanottokeskuksen johtajan mukaan keskuksen johto on tietoinen seksisuhdehuhuista. Asia on perusteellisesti tutkittu, eikä väitteissä ole perää.Myös poliisia on informoitu.

Poliisille ei ilmoitusta
Pohjanmaan poliisin viestintäpäällikkö Mikael Appeltotesi tiistaina Vasabladetille, ettei poliisille ole jätetty asiasta tutkintapyyntöä.
Iltalehti ei keskiviikkona tavoittanut Appelia tämän virkamatkan vuoksi. Pohjanmaan poliisin viestintäasiantuntija Mia Smeds vahvisti kuitenkin kuulleensa, ettei tutkintapyyntöä ole jätetty"

Joku ei täsmää vai mitä tuo "informoitu" tarkoittaa?
 
Back
Top