Pakolaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ruotsia ärsyttää Suomen pakolaispolitiikka, joten he yrittävät pakottaa suomalaiset kantamaan isomman vastuun päästämällä tahallaan rekisteröitymättömiä pakolaisia Suomen puolelle. Todella ylimielistä toimintaa Ruotsin taholta.
Juuri näin on tapahtunut. Ruotsalaiset ovat myös huomanneet että suomalaisilla on orpo olo tämän asian seurauksena.
 
FRDF, MAAKK virka-apu joukkueet, poliisien ja rajan mitä reservejä on? Mandaatti on sitten asia erikseen. Normaalilla lainsäädännöllä voi lähinnä tukea, valvoa ja pystyttää fyysisiä esteitä, elleivät ole niin tyhmiä että oikeuttavat voimankäytön. Harmaaseen vaiheeseen tarkoitetulla poikkeustila mandaatilla laittomasti maahantunkeutuvan kannattaa noudattaa pysähtymiskäskyä.

Muutkin tiedotusvälineet alkavat vähitellen herätä:
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...at-nyt-suomesta/5308162#.VfbCcTqSYgF.facebook

Sipilä teki kunnon karhunpalveluksen mainostaessaan Al Jazeeralla sitä miten hölmöläiset ottavat vastaan kaikki "17" vuotiaat. Unkari ja Saksa nyt onneksi lyövät rajaa kiinni ja Norja taitaa seurata perässä. Ehkä sitten täälläkin uskalletaan?
 
Pohjoisen varuskunnissa on muutama tuhat varusmiestä, sekä samoilla hoodeilla muutama maakuntakomppaniakin. Kyllä noilla resursseilla sanotaan vaikka noin 200 hlön rotaatiota pitää yllä hetken. Tehokasta rajavalvontaa ei tarvine ylläpitää kuin joitakin viikkoja, veikkaan että jo viikossa olisi tieto levinnyt että Suomeen pääsyssä voi olla hankaluuksia.

Ei taida Suomen laki mahollistaa varusmiesten käyttöä tuollaisissa tilanteissa. Ei ainakaan ilman poikkeustilan julistuksia.
 
FRDF, MAAKK virka-apu joukkueet, poliisien ja rajan mitä reservejä on? Mandaatti on sitten asia erikseen. Normaalilla lainsäädännöllä voi lähinnä tukea, valvoa ja pystyttää fyysisiä esteitä, elleivät ole niin tyhmiä että oikeuttavat voimankäytön. Harmaaseen vaiheeseen tarkoitetulla poikkeustila mandaatilla laittomasti maahantunkeutuvan kannattaa noudattaa pysähtymiskäskyä.

Muutkin tiedotusvälineet alkavat vähitellen herätä:
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...at-nyt-suomesta/5308162#.VfbCcTqSYgF.facebook

Sipilä teki kunnon karhunpalveluksen mainostaessaan Al Jazeeralla sitä miten hölmöläiset ottavat vastaan kaikki "17" vuotiaat. Unkari ja Saksa nyt onneksi lyövät rajaa kiinni ja Norja taitaa seurata perässä. Ehkä sitten täälläkin uskalletaan?

Mekaaniseeksi esteeksi pitäisi saaha varmaan rajalinja varmistettua. Läjä merikontteja maastoon ja natolankaa päälle.

Jos menisi levottomaksi niin olisihan siinä hommaa pidätellä immeisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Meniisesti pitäisi saaha varmaan rajalinja varmistettua. Läjä merikontteja maastoon ja natolankaa päälle.

Jos menisi levottomaksi niin olisihan siinä hommaa.
Natolankaa, piikkilanka esteitä, isoja kiviä, betonielementtejä, mellakka-aitoja, merikontteja, panssarikaivantoja, jne. Konstit ovat monet.

Ei taida Suomen laki mahollistaa varusmiesten käyttöä tuollaisissa tilanteissa. Ei ainakaan ilman poikkeustilan julistuksia.
Voi käyttää mutta vain rajoitetusti. Esimerkiksi voivat asentaa paukkuvaloja, tehdä fyysisiä esteitä, käyttää lennokkeja ja harjoittaa valaisua.
 
Roman Schatz selittää miten kyseessä on käytännössä mielenterveyspotilaan hyväksikäyttö.

Saksalaisten yllättävälle avoimuudelle, anteliaisuudelle ja vieraanvaraisuudelle löytyy yksinkertainen historiallinen syy: Vielä isoisiemme ja -äitiemme aikaan Saksassa eroteltiin ihmiset etnisyyden, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnon, poliittisten mielipiteiden ja muiden samanlaisten alkukantaisten kriteereiden perusteella. Huomattava osa Saksan kansasta joutui silloin tapetuksi.

Tämän päivän ennennäkemätön pakolaiskriisi tarjoaa saksalaisille mahdollisuuden hyvittää vanhat synnit, lievittää kollektiivista syyllisyyttä, puhdistautua ja näyttää maailmalle, että nykysaksalainen osaa auttaa ilman ennakkoluuloja, katsomatta ihonväriin, uskonnollisiin symboleihin tai äidinkieleen. Se antaa saksalaisille mahdollisuuden olla hyviä tyyppejä, vihdoinkin, kerrankin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442193744805.html
 
Saksalaiset voivat hyvittää noita syntejään minun puolesta vaikka maailmankaikkeuden loppuun asti. EVVK.
 
Tutkin tuossa Ulkomaalaislakia, ja selvää on että Ruotsi on turvallinen turvapaikkamaa, josta saapuneen turvapaikanhakijan hakemus voidaan jättää tutkimatta. Maahantuloa ei ehkä voida estää, mutta tulija voidaan käännyttää Ruotsiin, joka on turvallinen turvapaikkamaa. Tämän vuoksi olisi ehdottoman tärkeää saada tulijoista koppi rajalla, koska sen jälkeen he eivät enää voi teeskennellä tietämätöntä tuloreittinsä suhteen.

Tällä hetkellä tilanne on se, että tulijat ilmoittautuvat jossain vaiheessa viranomaisille, ja voi olla vaikea todistaa heidän tulleen Ruotsista, jos ymmärtävät heittäytyä muistamattomiksi. Sen jälkeen palautus on mahdoton, jos alkuperämaa katsotaan turvattomaksi. Ja jäävät tänne halutessaan maailman tappiin.

Eli summa summarum, kaikki Ruotsin kautta tulleet voidaan palauttuu jos jämäkkyyttä löytyy, mutta se edellyttää kattavaa rajakontrollia.

Orpo herätys!

Ulkomaalaislaki

103 § (6.3.2015/194)
Hakemuksen tutkimatta jättäminen

Kansainvälistä suojelua koskeva hakemus voidaan jättää tutkimatta, jos hakija:

1) on saapunut sellaisesta 99 §:ssä määritellystä turvallisesta turvapaikkamaasta tai 99 a §:ssä määritellystä turvallisesta kolmannesta maasta, jonne hänet voidaan palauttaa;

2) voidaan lähettää toiseen valtioon, joka vastuuvaltion määrittämisestä annetun neuvoston asetuksen mukaan on vastuussa turvapaikkahakemuksen käsittelystä;

3) on saanut kansainvälistä suojelua toisessa Euroopan unionin jäsenvaltiossa, johon hänet voidaan lähettää; taikka

4) on tehnyt 102 §:ssä tarkoitetun uusintahakemuksen, joka ei sisällä uusia asian ratkaisuun vaikuttavia perusteita maahan jäämiselle.

99 § (6.3.2015/194)
Turvallinen turvapaikkamaa

Hakijalle turvalliseksi turvapaikkamaaksi voidaan hakemusta turvapaikkamenettelyssä ratkaistaessa katsoa valtio:

1) joka ilman maantieteellistä varaumaa on liittynyt pakolaisten oikeusasemaa koskevaan yleissopimukseen, kansalaisoikeuksia ja poliittisia oikeuksia koskevaan kansainväliseen yleissopimukseen (SopS 8/1976) sekä kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastaiseen yleissopimukseen (SopS 60/1989) ja noudattaa niitä; ja

2) jossa hakija on saanut ja edelleen voi saada 87 tai 88 §:ssä tarkoitettua taikka muuten riittävää suojelua.

146 a § (30.12.2013/1214)
Palauttaminen

Palauttamisella tarkoitetaan tässä laissa maastapoistamismenettelyä, jonka aikana pääsyn epäämis-, käännyttämis- tai karkottamispäätöksen saanut kolmannen maan kansalainen joko poistuu maasta vapaaehtoisesti tai hänet poistetaan maasta:

1) alkuperämaahan;

2) kauttakulkumaahan unionin tai Suomen ja kolmannen valtion välisen takaisinottosopimuksen tai muiden järjestelyjen mukaisesti; tai

3) muuhun kolmanteen maahan, johon kyseinen kolmannen maan kansalainen päättää vapaaehtoisesti palata ja johon hänet hyväksytään.

edit: korjattu turvallisen turvapaikkamaan pykälä
 
Viimeksi muokattu:
Tutkin tuossa Ulkomaalaislakia, ja selvää on että Ruotsi on turvallinen turvapaikkamaa, josta saapuneen turvapaikanhakijan hakemus voidaan jättää tutkimatta. Maahantuloa ei ehkä voida estää, mutta tulija voidaan käännyttää Ruotsiin, joka on turvallinen turvapaikkamaa. Tämän vuoksi olisi ehdottoman tärkeää saada tulijoista koppi rajalla, koska sen jälkeen he eivät enää voi teeskennellä tietämätöntä tuloreittinsä suhteen.

Tällä hetkellä tilanne on se, että tulijat ilmoittautuvat jossain vaiheessa viranomaisille, ja voi olla vaikea todistaa heidän tulleen Ruotsista, jos ymmärtävät heittäytyä muistamattomiksi. Sen jälkeen palautus on mahdoton, jos alkuperämaa katsotaan turvattomaksi. Ja jäävät tänne halutessaan maailman tappiin.

Eli summa summarum, kaikki Ruotsin kautta tulleet voidaan palauttuu jos jämäkkyyttä löytyy, mutta se edellyttää kattavaa rajakontrollia.

Orpo herätys!

Ulkomaalaislaki

103 § (6.3.2015/194)
Hakemuksen tutkimatta jättäminen

Kansainvälistä suojelua koskeva hakemus voidaan jättää tutkimatta, jos hakija:

1) on saapunut sellaisesta 99 §:ssä määritellystä turvallisesta turvapaikkamaasta tai 99 a §:ssä määritellystä turvallisesta kolmannesta maasta, jonne hänet voidaan palauttaa;

2) voidaan lähettää toiseen valtioon, joka vastuuvaltion määrittämisestä annetun neuvoston asetuksen mukaan on vastuussa turvapaikkahakemuksen käsittelystä;

3) on saanut kansainvälistä suojelua toisessa Euroopan unionin jäsenvaltiossa, johon hänet voidaan lähettää; taikka

4) on tehnyt 102 §:ssä tarkoitetun uusintahakemuksen, joka ei sisällä uusia asian ratkaisuun vaikuttavia perusteita maahan jäämiselle.

99 a § (6.3.2015/194)
Turvallinen kolmas maa

Hakijalle turvalliseksi kolmanneksi maaksi voidaan hakemusta turvapaikkamenettelyssä ratkaistaessa katsoa valtio:

1) joka ilman maantieteellistä varaumaa on liittynyt pakolaisten oikeusasemaa koskevaan yleissopimukseen, kansalaisoikeuksia ja poliittisia oikeuksia koskevaan kansainväliseen yleissopimukseen (SopS 8/1976) sekä kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastaiseen yleissopimukseen (SopS 60/1989) ja noudattaa niitä; ja

2) jossa hakija olisi voinut saada 87 tai 88 §:ssä tarkoitettua taikka muuten riittävää suojelua.

Turvalliseen kolmanteen maahan palautettavalle ulkomaalaiselle annetaan kyseisen maan kielellä asiakirja, josta ilmenee, että hänen hakemustaan ei ole tutkittu aineellisesti Suomessa.


146 a § (30.12.2013/1214)
Palauttaminen

Palauttamisella tarkoitetaan tässä laissa maastapoistamismenettelyä, jonka aikana pääsyn epäämis-, käännyttämis- tai karkottamispäätöksen saanut kolmannen maan kansalainen joko poistuu maasta vapaaehtoisesti tai hänet poistetaan maasta:

1) alkuperämaahan;

2) kauttakulkumaahan unionin tai Suomen ja kolmannen valtion välisen takaisinottosopimuksen tai muiden järjestelyjen mukaisesti; tai

3) muuhun kolmanteen maahan, johon kyseinen kolmannen maan kansalainen päättää vapaaehtoisesti palata ja johon hänet hyväksytään.


On tämä kaikki tiedossa mutta tarkoitus onkin tuhota kansallisvaltiot, mikään ei ole sattumaa.
 
Ei taida Suomen laki mahollistaa varusmiesten käyttöä tuollaisissa tilanteissa. Ei ainakaan ilman poikkeustilan julistuksia.

Tämmöisessä tilanteessa kyse olisi PV:n virka-avusta poliisille ja rajavartiolaitokselle, käytännössä siis paikallisten virkamiesten alaisina valvonta-, ohjaus- ja varotehtävissä. Periaatteessa varusmiehiä voitaisiin käyttää myös joukkojenhallintaan ilman tuliaseita. Määräykset ilmeisesti menevät niin että ampuma-aseita virka-aputehtävissä saavat pääsääntöisesti käyttää vain kantahenkilökuntaan kuuluvat, mutta toisaalta taas varusmiehetkin voivat toimia itsepuolustukseksi. Jos tarjolla olisi kumiluoteja, niin en osaa arvailla olisiko niitä teoriassa mahdollista jakaa myös muille kuin henkilökunnalle.
 
Tuleeko noita nyt sitten ympäri rajaa mistä sattuu? Varusmiehet virka-apuna voisi olla etsimässä rajan ylittäjiä, ja ilmoittaa virkavallalle kun löytyy.
 
Tämmöisessä tilanteessa kyse olisi PV:n virka-avusta poliisille ja rajavartiolaitokselle, käytännössä siis paikallisten virkamiesten alaisina valvonta-, ohjaus- ja varotehtävissä. Periaatteessa varusmiehiä voitaisiin käyttää myös joukkojenhallintaan ilman tuliaseita. Määräykset ilmeisesti menevät niin että ampuma-aseita virka-aputehtävissä saavat pääsääntöisesti käyttää vain kantahenkilökuntaan kuuluvat, mutta toisaalta taas varusmiehetkin voivat toimia itsepuolustukseksi. Jos tarjolla olisi kumiluoteja, niin en osaa arvailla olisiko niitä teoriassa mahdollista jakaa myös muille kuin henkilökunnalle.

Spollet, rajamiehet ja valmarit omaavat sopivan koulutuksen joukkojenhallintaan.

Rajalle saadaan hetkessä tuhansia motivoituneita reserviläisiä ja maksaa vähemmän kuin nykyinen politiikka.
 
Media pystyy kyllä luomaan kovin uhrinalaisen kuvan. Tässä on vastavoima, ja todennäköisesti se totuus on jossain siinä keskellä. Näin ainakin toivon, kun ulkomaan vaihtoehtomediat uutisoi Isislippujen liehumisesta Saksassa.

 
Ilmeisesti perjantaina on tarkoitus aloittaa tämä tehostettu rajavalvonta.

Ja perjantaihin mennessä ehtii Suomeen tulla tällä tahdilla hyvinkin 1500 turvapaikanhakijaa eli mitää ongelmaa - meillä on aikaa ottaa löysin rantein - #meillä on unelma! Kyllähän tässä nyt pitäisi toimia hiukan rivakammin ja antaa signaali, että rajan tehostettu valvonta alkaa välittömästi, näin toimien pakolaisvirta rauhoittuisi ja osa Suomeen yrittävistä jäisi Ruotsin ongelmaksi.

Hitaan reagoinnin myötä herää kysymys, että onko tarkoitus pitää valvonta alhaalla kunnes kaikki Ruotsiin matkalla olevat halukkaat ovat ehtineet Suomeen - voiko ajatus olla näin kiero?

vlad.
 
Onko kukaan muu sitä mieltä, että meidän sisäministerimme on täysi nahjus ja nössö? Mitään hän ei uskalla tehdä eikä saa mitään aikaan. Mistä tällainen orpo on tullut ja kuka tällaista henkilöä on äänestänyt?

Tässä yksi vinkkeli.

Ennen valintaansa kansanedustajaksi Orpo toimi Turun Aikuiskoulutuskeskuksen yrityspalvelujohtajana vuodesta 2005

https://fi.wikipedia.org/wiki/Petteri_Orpo

20 virkaa pyörii suoraan maahanmuuton ympärillä.

https://www.turunakk.fi/display/WWWYHTEYSTIEDOT/Ohjaava+koulutus+ja+maahanmuuttajakoulutus
 
Back
Top