Pakolaisuus

Kyllä niiden pitää olla Suomessa Rajavartiokoulun käyneitä

Niin varmaan pitää normaalisti.

Mutta mitä teet tällaisessa epänormaalissa tilanteessa?

1. Otat rajatarkastukset käyttöön Ruotsin rajalla, palkkaat hätäapua ohi rajavartiokoulun normaalin rajaliikenteen jouhevoittamiseksi

2. Otat rajatarkastukset käyttöön Ruotsin rajalla, et palkkaa hätäapua joten Annikat ja Svanttetkin joutuvat jonottelemaan

3. Et ota rajatarkastuksia käyttöön ja annat porukkaa lompsia maahan Irakista yms käytännössä vapaasti.

Kolmonen on mielestäni surkein ja edesvastuuttomin vaihtoehto maan turvallisuudenkin kannalta
 
Varmastikin, ku ntietää noiden tahojen katkeruuden yhteiskuntaamme kohtaan.
 
Nyt näyttää selvältä, ettei Suomen oma valtionjohto pysty pelastamaan maata, koska siltä puuttuu uskallus. Ainut toivo on siis EU.

Toivon liekki alkaa hiipua.
 
Jos joku uskoo tuohon arvioon n. 15000€ / tulija / vuosi, niin suosittelen matkaa Korvatunturille.Saattaa samalla romuttua joku muukin uskomus.

Ministeriön esittämä arvio 13 200 €/v per turvapaikanhakija on hyvin suurella todennäköisyydellä karkeasti aliarvioitu. Pauli Vahteran laskelmien mukaan yksin VOK:ssa kustannukset voivat nousta jopa 60 000 €/v per turvapaikanhakija/pakolainen (minimissä summa oli noin 5500 €/v per mamu). Hintaan vaikuttavia tekijöitä on muitakin kuin sijoituspaikka, henkilökunnan määrä tms. seikat - esim. th-kulut voivat vaihdella hyvinkin paljon hakijoiden välillä ja jos joudutaan antamaan erityissairaanhoidollista hoitoa niin kustannukset voivat nousta hyvinkin korkeiksi (psykiatrinen hoito on noin 145 €/45 tapaaminen + tulkin kulut päälle).

vlad.
 
Niin varmaan pitää normaalisti.

Mutta mitä teet tällaisessa epänormaalissa tilanteessa?

1. Otat rajatarkastukset käyttöön Ruotsin rajalla, palkkaat hätäapua ohi rajavartiokoulun normaalin rajaliikenteen jouhevoittamiseksi

2. Otat rajatarkastukset käyttöön Ruotsin rajalla, et palkkaa hätäapua joten Annikat ja Svanttetkin joutuvat jonottelemaan

3. Et ota rajatarkastuksia käyttöön ja annat porukkaa lompsia maahan Irakista yms käytännössä vapaasti.

Kolmonen on mielestäni surkein ja edesvastuuttomin vaihtoehto maan turvallisuudenkin kannalta

4. Palkataan ruotsalainen turvafirma estämästä poistuminen Ruotsista Suomeen. Jolloin suomalainen virkamies ei ole velvoitettu ottamaan vastaan turvapaikka hakemusta vastaan
 
4. Palkataan ruotsalainen turvafirma estämästä poistuminen Ruotsista Suomeen. Jolloin suomalainen virkamies ei ole velvoitettu ottamaan vastaan turvapaikka hakemusta vastaan

Maksamme Ruotsiin lisää rahaa siitä että he noudattaisivat Dublin sopimusta? Vähän kuin suojeluraha mafialle siitä ettei sinua ryöstetä. Mutta jos se ensiapuna toimisi niin siitä vain.

Velvoittaako nykyisinkään mikään ottamaan Ruotsista saapuvan tp-hakemusta vastaan muu kuin oma kädettömyys Dublinin noudattamisen vaatimisessa.
 
Kyllä mulle sopisi että rajalle tulis joku stoppi.

Toimivaa ja laillisen olosta ratkasua odotellen
 
Maksamme Ruotsiin lisää rahaa siitä että he noudattaisivat Dublin sopimusta? Vähän kuin suojeluraha mafialle siitä ettei sinua ryöstetä. Mutta jos se ensiapuna toimisi niin siitä vain.

Velvoittaako nykyisinkään mikään ottamaan Ruotsista saapuvan tp-hakemusta vastaan muu kuin oma kädettömyys Dublinin noudattamisen vaatimisessa.

Ymmärtääkseni laki vaatii ottamaan vastaan Suomen alueella kaikki järettömätkin tp-anomukset
 
Kyllä mulle sopisi että rajalle tulis joku stoppi.

Toimivaa ja laillisen olosta ratkasua odotellen

Edelleenkin ihmettelen, mitä pitää tapahtua ennen kuin tämä rajavartiolain pykälä otetaan käyttöön:

16 § (19.9.2014/749)
Rajanylityspaikan väliaikainen sulkeminen

Valtioneuvosto voi päättää rajanylityspaikan sulkemisesta määräajaksi tai toistaiseksi, jos sulkeminen on välttämätöntä vakavan yleiselle järjestykselle, kansalliselle turvallisuudelle tai kansanterveydelle aiheutuvan uhan torjumiseksi. Sisäministeriö päättää tarvittavista välittömistä toimenpiteistä, kunnes valtioneuvosto ratkaisee asian.

Rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta eikä loukata vapaata liikkuvuutta koskevan Euroopan unionin lainsäädännön piiriin kuuluvien henkilöiden oikeuksia eikä kenenkään oikeutta kansainvälisen suojelun saamiseen.

Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarkemmin rajanylityspaikan sulkemista koskevan asian käsittelemisestä viipymättä poliisin, Tullin ja rajavartiolaitoksen kesken sekä asiaa koskevien ilmoitusten toimittamisesta Euroopan unionin asiainomaisille toimielimille ja muille valtioille.
 
Edelleenkin ihmettelen, mitä pitää tapahtua ennen kuin tämä rajavartiolain pykälä otetaan käyttöön:

16 § (19.9.2014/749)
Rajanylityspaikan väliaikainen sulkeminen

Valtioneuvosto voi päättää rajanylityspaikan sulkemisesta määräajaksi tai toistaiseksi, jos sulkeminen on välttämätöntä vakavan yleiselle järjestykselle, kansalliselle turvallisuudelle tai kansanterveydelle aiheutuvan uhan torjumiseksi. Sisäministeriö päättää tarvittavista välittömistä toimenpiteistä, kunnes valtioneuvosto ratkaisee asian.

Rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta eikä loukata vapaata liikkuvuutta koskevan Euroopan unionin lainsäädännön piiriin kuuluvien henkilöiden oikeuksia eikä kenenkään oikeutta kansainvälisen suojelun saamiseen.

Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarkemmin rajanylityspaikan sulkemista koskevan asian käsittelemisestä viipymättä poliisin, Tullin ja rajavartiolaitoksen kesken sekä asiaa koskevien ilmoitusten toimittamisesta Euroopan unionin asiainomaisille toimielimille ja muille valtioille.

Samoin.

Epäilen vain että Tornion Tullin sulkeminen ei pelkästään auta
 
Ministeriön esittämä arvio 13 200 €/v per turvapaikanhakija on hyvin suurella todennäköisyydellä karkeasti aliarvioitu. Pauli Vahteran laskelmien mukaan yksin VOK:ssa kustannukset voivat nousta jopa 60 000 €/v per turvapaikanhakija/pakolainen (minimissä summa oli noin 5500 €/v per mamu). Hintaan vaikuttavia tekijöitä on muitakin kuin sijoituspaikka, henkilökunnan määrä tms. seikat - esim. th-kulut voivat vaihdella hyvinkin paljon hakijoiden välillä ja jos joudutaan antamaan erityissairaanhoidollista hoitoa niin kustannukset voivat nousta hyvinkin korkeiksi (psykiatrinen hoito on noin 145 €/45 tapaaminen + tulkin kulut päälle).

vlad.
Pohjalla on toki perus kunnan ja valtion kulut / asukas, mikäli Suomessa ollaan. Valtion osuus n. 8000€/as ja kunnan 7000€/as. Tästä tulee noin 15 000€/as. Mikäli oletetaan, että koulut on jo käyty, niin siitä voi vähentää tuon tonnin kuntien koulutuspotista ja toisen valtiolta, jää n.13000€/as. Erikoispalvelut taas pitää laskea tuohon päälle, kuten Vlad mainitsikin.
(2010 lukuja vuoden 2012 raportista, lieneekö tuoreempaa tarjolla?)
upload_2015-9-18_18-52-52.png
Kunnat:
upload_2015-9-18_18-53-46.png
https://www.tem.fi/files/31785/2_2012_julkistalousraportti.pdf
 
Ymmärtääkseni laki vaatii ottamaan vastaan Suomen alueella kaikki järettömätkin tp-anomukset
Lakeja voi aina tulkita ja soveltaa. Virhe lain tulkinnassa voisi tulla todetuksi selkeimmin jos joku asianomainen siitä valittaa. Vaikea kuvitella että tp-hakija alkaa valittamaan.
Suomessa muutenkin tulkitaan ja sovelletaan lakeja, joten en näe tässä mitään poikkeusta.
Vain kansalaiset lukevat lain niinkuin se kirjoitetaan, tuomarit osaavat pelata niillä pykälillä.
 
Samoin.

Epäilen vain että Tornion Tullin sulkeminen ei pelkästään auta

Sitten suljetaan lisää sen mukaan kuin tarve vaatii. Jos tätä maata kerran on tarkoitus pystyä puolustamaan aseellista hyökkäystäkin vastaan, niin mikä ettei Ruotsin rajaa saataisi suljettua aseettomilta siirtolaisjoukoilta. Viime kädessä kyse on vain tahdosta.
 
Lakeja voi aina tulkita ja soveltaa. Virhe lain tulkinnassa voisi tulla todetuksi selkeimmin jos joku asianomainen siitä valittaa. Vaikea kuvitella että tp-hakija alkaa valittamaan.
Suomessa muutenkin tulkitaan ja sovelletaan lakeja, joten en näe tässä mitään poikkeusta.
Vain kansalaiset lukevat lain niinkuin se kirjoitetaan, tuomarit osaavat pelata niillä pykälillä.

Moni virkamies ei ala uusiin omiin tulkintoihin ilman poliittista ohjausta
 
Sitten suljetaan lisää sen mukaan kuin tarve vaatii. Jos tätä maata kerran on tarkoitus pystyä puolustamaan aseellista hyökkäystäkin vastaan, niin mikä ettei Ruotsin rajaa saataisi suljettua aseettomilta siirtolaisjoukoilta. Viime kädessä kyse on vain tahdosta.

Tarkoitan että tulli on vain rakennus.

Sen voi kiertää helposti. Toisin kuin itärajalla
 
Niin kuka halvaton viherpiipärtäjä on tämän säätänyt :camo:


16 § (19.9.2014/749) Rajanylityspaikan väliaikainen sulkeminen
Valtioneuvosto voi päättää rajanylityspaikan sulkemisesta määräajaksi tai toistaiseksi, jos sulkeminen on välttämätöntä vakavan yleiselle järjestykselle, kansalliselle turvallisuudelle tai kansanterveydelle aiheutuvan uhan torjumiseksi. Sisäministeriö päättää tarvittavista välittömistä toimenpiteistä, kunnes valtioneuvosto ratkaisee asian.

Rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta eikä loukata vapaata liikkuvuutta koskevan Euroopan unionin lainsäädännön piiriin kuuluvien henkilöiden oikeuksia eikä kenenkään oikeutta kansainvälisen suojelun saamiseen.

=> Teretulemast Suomeen kaik jotka osaavat rajalla sanoa "I need International protection". Voi juuttaa persaus... :facepalm: :facepalm: :solthum: :salut: :facepalm: :salut:
 
Olen kuitenkin positiivisesti yllättynyt siitä, että Sipilä uskalsi todeta minkä kokoluokan ongelmasta puhumme. Ottaen huomioon hänen lausunnot parin viikon takaa en olisi yllättynyt mikäli hän olisi tänään vähätellyt ongelmaa ja puhunut kuinka se on pieni juttu yms.
 
Back
Top