Ai, no selvennetään sitten kun kerran esivalta käskee, mutta ihan ohitopikkia pukkaa.
Rapiat 50 vuotta olen ollut ev.lut seurakunnan jäsen Suomessa ja pakolaisena Ruotsissa ollessani. Tapio on metsän jumala ja Perkele sen esimies. Näihin uskon hiukan pilke silmäkulmassa.
Maksamaani kirkollisveroa vastaan käyn kerran vuodessa aamun joulukirkossa piereskelemässä joten kalliiksi on tullut se "hupi". Nuukana ukkona olen jo pidemmän aikaa yrittänyt miettiä perusteluja kohdaltani maksaa tätä vapaaehtoista maksua jota kirkollisveroksi kutsutaan, enkä ole rationaalista syytä keksinyt tälle lahjoitukselle, joten ajatus "järjestöstä" eroamiselle on pikkuhiljaa alkanut kypsyä toteutettavaksi.
Pari vuotta sitten joku homo homma sai aikaan suuren kirkosta eroamis-aallon johon en halunnut leimautua joten kirkosta eroamis juttu jäi sillä kertaa. Nyt olen taas loppuvuodesta asiaa miettinyt ja tämän kaltaiset ulos tulot kirkonmiehen poskista saattaa painaa vaakakupin taas sinne pakanamaan puolelle. Siis se että kirkon edustaja ilmoittaa; Tämän hetkinen tilanne on uusi eurooppalainen ja suomalainen normaalitila ja että; On kotouduttava uudenlaiseen todellisuuteen.
Pitäkööt tunkkinsa mutta, ei mun rahoilla. Ei ainakaan niillä vapaaehtoisesti lahjotetuilla. Niille löytyy maailmalta parempaakin käyttöä kuin omaisensa hätään jättäneet partalapset.
Tämän yksiselitteisemmin en nyt tähän hätään osaa tätä täsmentää. Onko vielä jotain epäselvää.