Pakolaisuus

Tähän unohtui mainita, että olen samaa mieltä 50000:sta. Mutta en ole samaa mieltä, että selviämme vaikkapa 50 tuhannesta per vuosi. Tämä tilannehan ei todellakaan ole vielä ohitse, päinvastoin. Elämme pientä suvantovaihetta.
Hädänalaisia ihmisiä pitää auttaa, hädänalaisuuden määrittelyyn meillä on pätevät viranomaiset, mutta eihän pitkän tähtäimen ratkaisu voi olla se, että koko Lähi-Itä muuttaa Eurooppaan. Ei tämä tietystikään niin voi toimia.

Tällä hetkellä suurin maahanmuuttoon liittyvä turvallisuusuhka on väkivaltainen äärioikeistolainen liikehdintä ja ulkomaalaisvastainen vihapuhe ja lietsonta. Tämä on hyvä myös maltillisesti kriittisen siiven pitää mielessä.
 
Tuossa kuvassa on poliittinen viesti valtiovallalta jopa kahdella kielellä.


LKS%203.11.2015%20Supo%20Suojelupoliiisi%20%20Kari%20Harju%20Antti%20Pelttari
 
http://www.iltalehti.fi/pakolaiskriisi/2015110320606349_cm.shtml


Maahanmuuttolainsäädäntöön tulossa tarkennuksia
Tiistai 3.11.2015 klo 14.34

Tarkoitus on, että Suomen lainsäädäntö olisi linjassa EU:n lainsäädännön perustason kanssa.

Sisäministeriö valmistelee hanketta, jossa tarkistetaan kansainvälisen suojelun perusteella myönnettävien oleskelulupien edellytyksiä. Asiasta päätti maahanmuuton ministerityöryhmä tiistaina.

Ministeriön mukaan tarkoitus on, että Suomen lainsäädäntö olisi linjassa EU:n lainsäädännön perustason kanssa.

Käytännössä tämä voisi tarkoittaa humanitaarisen suojelun perusteella myönnettävästä oleskeluluvasta luopumista.

Ministeriön mukaan humanitaarisen suojelun perusteella oleskelulupia on myönnetty hyvin vähän. Viime ja toissa vuonna sen osuus on ollut noin prosentti kansainvälistä suojelua saaneiden kokonaismäärästä.

Alustavan aikataulun mukaan hallituksen esitys voitaisiin antaa eduskunnalle ensi tammikuussa.

Hallituksen esitys on tarkoitus lähettää lausuntokierrokselle tämän kuun aikana.

STT
 
Ihan asiaa SUPO mielestäni puhuu. Paikallisen vastaanottokeskuksen miehet tuntuvat selkeästi hieman pelkäävän ulkonaliikkumista pimeällä sillä muutamat ovat jo joutuneet suomalaisten väkivallan kohteeksi. Ei ole vitsi. Pelko ja viha toiminnan motiiveina johtavat aina huonoon lopputulokseen. Vaikka kuinka maahanmuutto pelottaakin, niin se ei saisi vaikuttaa meidän toimintatapoihin, vaan tähänkin asiaan tulisi suhtautua kylmän viileästi. Pelon ilmapiirin lietsominen vastaanottokeskuksen väen keskuudessa johtaa puolestaan siellä ikävään toimintaan. On tahoja jotka tiedostavat miten suuri vaikutus pelon ilmapiirin luomisella voi olla ja pyrkivät sen kautta ajamaan omia asioitaan (mm. Isis, Venäjä..). Meidän ei tule heittäytyä tähän ansaan.
 
On tahoja jotka tiedostavat miten suuri vaikutus pelon ilmapiirin luomisella voi olla ja pyrkivät sen kautta ajamaan omia asioitaan (mm. Isis, Venäjä..). Meidän ei tule heittäytyä tähän ansaan.
On aika paksua verrata Suomen turvallisuustilannetta Venäjään ja vielä paksumpi vertaus on verrata ISIS`n hallintoon.

Jos on asunut tai ollut Bagdadissa ei varmasti pelkää joitakin hörhöjä Suomessa.
 
Ihan asiaa SUPO mielestäni puhuu. Paikallisen vastaanottokeskuksen miehet tuntuvat selkeästi hieman pelkäävän ulkonaliikkumista pimeällä sillä muutamat ovat jo joutuneet suomalaisten väkivallan kohteeksi. Ei ole vitsi. Pelko ja viha toiminnan motiiveina johtavat aina huonoon lopputulokseen. Vaikka kuinka maahanmuutto pelottaakin, niin se ei saisi vaikuttaa meidän toimintatapoihin, vaan tähänkin asiaan tulisi suhtautua kylmän viileästi. Pelon ilmapiirin lietsominen vastaanottokeskuksen väen keskuudessa johtaa puolestaan siellä ikävään toimintaan. On tahoja jotka tiedostavat miten suuri vaikutus pelon ilmapiirin luomisella voi olla ja pyrkivät sen kautta ajamaan omia asioitaan (mm. Isis, Venäjä..). Meidän ei tule heittäytyä tähän ansaan.

Jahhah... voitko mainita YHDENKIN tapauksen jossa matu on joutunut suomalaisen miehen vakivallan kohteeksi tana syksyna?? Suomalaisen naisen vakivallan kohteeksi joutuneita on laskujeni mukaan ainakin kahdeksan Syyskuun alusta, kun paallekarkaamisen seurauksena mimmit ovat pistaneet 'vakivaltaisesti' hanttiin ja tama on selkeasti yllattanyt nama lahi-idan hidalgot... omassa paskamaassaan ilmeisesti naiset alistuvat surkeasti uhrin osaansa.
Maahanmuutto ei pelota muuten patkaakaan, olen itse mamu-perheesta ja muuttanut koko aikuisikani maasta toiseen duunin perassa. 'Maahanmuuttaminen' on haaste, joskus hommat toimii uudessa maassa, joskus eivat toimi.
Se mika vituttaa on noi pullukat surkimukset (joista 40%:lla on vankilatatskoja/ militiatatskoja handuissaan) jotka tunkee tanne sataset taskussa ja rupeaa samantien mussuttamaan, itkemaan ja vaatimaan kaikkea. He ovat taysin hyodytonta vakea joista ei ollut mihinkaan omassa kusimaassaan eika heista ole mihinkaan taalla.
Olisi kaikille parempi etta valtiovalta ns. maahanmuuton asiantuntijoineen (jotka ovat asuneet koko elamansa Suomessa, mita helvettia he maahanmuuttamisesta tietavat?!!?) rupeavat poistamaan noita papanoita alkaen about eilen.

AND THEIR COUNTRYMEN ARE WELCOME HERE ON THE 1st OF... NEVERUARY..!!!
 
Niin miksi ei pystynyt? siinähän on kysymys johon moni haluaisi vastauksen?
Samoin miksi Itä-Euroopan valtiot kykenevät sanomaan Herra Putiinille vastaan, mutta ei samaan pystytä lännessä vaan myötäillään, ettei vaan Herra Putin hermostuisi?
? Kaikkialla missä on edes yritetty ollaan saatu tuloksia.

Edit: Muuten kannattaa katsoa tuo Supon tiedotustilaisuus kokonaisuudessaan ilman kaunisteluja.
 
Viimeksi muokattu:
On aika paksua verrata Suomen turvallisuustilannetta Venäjään ja vielä paksumpi vertaus on verrata ISIS`n hallintoon.

Jos on asunut tai ollut Bagdadissa ei varmasti pelkää joitakin hörhöjä Suomessa.
Öh? Vertasinko minä jossain kohtaa näiden maiden turvallisuustilannetta keskenään? Tarkoitin, että ISIS ja Venäjä ovat esimirkiksi tälläisiä vaikuttajia jotka pyrkivät luomaan pelon ilmapiiriä oman omien etujensa ajamiseksi.

Ja kyllä, ihminen voi pelätä turpaanvetoa ihan suomessakin vaikka kuinka ikävää olisi kotimaassaan ollutkin. Ei se koskaan kivaa ole. Lisäksi se nyt vaan on niin, että kun paljon joutuu pelkäämään jossain niin ihminen tulee vain säikymmäksi, ei rohkeammaksi. Häikälemättömämmäksi kylläkin.

Ja mitä tulee siihen, että onko suomessa jotkut piesseet näitä mamuja niin ovat. Olen nähnyt sen tuloksia ihan omin silmin. Se on aivan yhtä lailla tuomittavaa kuin se miten jotkut maahamuuttajat kohtelevat meidän naisia. Oletteko koskaan kuullet väkivallan kierteestä? Se on sellainen johon en halua tämän yhteiskunnan ajautuvan.

edit: korjasin hieman lauserakennetta. Antoi väärän kuvan siitä mitä pyrin sanomaan.
 
Viimeksi muokattu:
Olisin kuvitellut, että arkkipiispan ulostuloa enemmän olisi kiinnostanut Supon perin harvinainen tiedotustilaisuus, mutta ei, eihän se tarjonnut maistuvaa tämän vitjan "uskovaisille". Supon mukaan ääri-islamin myötä yksittäisten iskujen todennäköisyys on Suomessa kasvanut lievästi, mutta äärioikeiston selvästi. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että varsinaiset "terroristit" pörräävät pakolaiskeskusten ympärillä ja netissä, jotkut vannabe islamistit kyyristelevät sisällä.

Itse pysyn vanhassa kannassani; antaa viranomaisten hoitaa homma!
Sinisilmäinen auktoriteettiusko on aina ihaltavaa, mutta jokainen varmasti kykenee tekemään itsenäisen arvion siitä kumpi on yhteiskunnalle vaarallisempaa. Aktiivinen "äärioikeisto" koostuu noin 30 jäsenen SVL:stä, jonka terrori on ollut tarranliimailua ja anarkistien kanssa tappelua. Samalla SUPO itse ilmoittaa seuraavansa 300 henkilöä kytköksistä jihadismiin. Edellisten lisäksi maahan saapuu vuodessa kymmeniätuhansia miehiä kulttuureista joissa länsimaista menoa ei aina katsota hyvällä ja aktiivinen toiminta sitä vastaan ei ole vain sallittua vaan käskettyä kulttuurin pohjana olevissa pyhissä kirjoituksissa. Onneksi tiedämme ettei kukaan heistä ole tulossa tänne tekemään pahojaan, sillä ovahan he itse näin vakuuttaneet. Ei sillä, että jihadismi ja Suomessa tapahtuva terrori edes olisi nykyisen kansainvaelluksen polttavin ongelma.
 
Sinisilmäinen auktoriteettiusko on aina ihaltavaa, mutta jokainen varmasti kykenee tekemään itsenäisen arvion siitä kumpi on yhteiskunnalle vaarallisempaa. Aktiivinen "äärioikeisto" koostuu noin 30 jäsenen SVL:stä, jonka terrori on ollut tarranliimailua ja anarkistien kanssa tappelua. Samalla SUPO itse ilmoittaa seuraavansa 300 henkilöä kytköksistä jihadismiin. Edellisten lisäksi maahan saapuu vuodessa kymmeniätuhansia miehiä kulttuureista joissa länsimaista menoa ei aina katsota hyvällä ja aktiivinen toiminta sitä vastaan ei ole vain sallittua vaan käskettyä kulttuurin pohjana olevissa pyhissä kirjoituksissa. Onneksi tiedämme ettei kukaan heistä ole tulossa tänne tekemään pahojaan, sillä ovahan he itse näin vakuuttaneet. Ei sillä, että jihadismi ja Suomessa tapahtuva terrori edes olisi nykyisen kansainvaelluksen polttavin ongelma.

En ymmärrä miksi näitä "taistelijoita" jotka ovat kerran täältä lähteneet edes otetaan takaisin Suomeen. Karkoitus saman tein. Täytyisi kasvattaa ballssit tässä hommassa. Sama juttu Ukrainan terroristien kanssa.
 
On aika paksua verrata Suomen turvallisuustilannetta Venäjään ja vielä paksumpi vertaus on verrata ISIS`n hallintoon.

Jos on asunut tai ollut Bagdadissa ei varmasti pelkää joitakin hörhöjä Suomessa.

Pitää paikansa. Nuo ihmiset ovat päässeet kuin"ketut kanalaan" ..kun miettii heidän taustojaan ja kultturiaan verrattuna pohjoismaiden toimintaan jossa jaetaan "suffelia" kun pitäsi laittaa tyyppi takaisin lähtömaahansa saamaan oikean rangaistuksen jonka välittää oikean viestin teon seurauksista...

Mitä tulee näihin suomessa heiluviin "lakana heeboihin" niin nää arabit nauraa niille..ne pilkkaa niitää ja halveksii.. ... syövät näitä tyyppejä aamiaiseksi ja pitävät iltaisin "viihdykkeinä" :)
 
Viimeksi muokattu:
Ja mitä tulee siihen, että onko suomessa jotkut piesseet näitä mamuja niin ovat
Mutta on mamut vetäneet turpaan myös kantiksiakin.
Toisaalta on hyvä että maassa on myös sinisilmäisiä jotka uskovat maahantulioista pelkkää hyvää mukavasti tasapainoittaa sitä pelkoa mitä 30 SVL`n tyyppiä aiheuttaa muutamam kymmenentuhannen maahantulijan joukossa joista suurin osa on nuoria hyväkuntoisia miehiä.

Voi vaikuttaa koomiselta jos 300 jihadistia pelkää 30 SVL`n jäsentä, oliskohan ihan köntsät housussa.
 
SUPOn tiedotustilaisuudessa ei oikeastaan ollut mitään mitä en olisi "tiennyt" jo aiemmin.

-Tp-hakijoiden suuri määrä aktivoi rasistisia häiriköitä viharikoksiin. CHECK.

-Syyriasta ym. palaaviin liittyy turvallisuusriskejä. CHECK.

-Turvapaikanhakijoiden joukossa tulee epäilyttävin yhteyksin henkilöitä joita SUPO seuraa. J.Niinistö on tämän maininnut (hassua muuten ettei Orpo). CHECK.

Tuttu juttu show, mutta ehkä SUPO sitten vaan halusi sanoa ääneen että on kärryillä näistä, omasta mielestään ainakin.
 
Jottei tästä kommentista jää monimielistä epäselvyyttä, niin täsmennätkö?

Ai, no selvennetään sitten kun kerran esivalta käskee, mutta ihan ohitopikkia pukkaa.

Rapiat 50 vuotta olen ollut ev.lut seurakunnan jäsen Suomessa ja pakolaisena Ruotsissa ollessani. Tapio on metsän jumala ja Perkele sen esimies. Näihin uskon hiukan pilke silmäkulmassa.

Maksamaani kirkollisveroa vastaan käyn kerran vuodessa aamun joulukirkossa piereskelemässä joten kalliiksi on tullut se "hupi". Nuukana ukkona olen jo pidemmän aikaa yrittänyt miettiä perusteluja kohdaltani maksaa tätä vapaaehtoista maksua jota kirkollisveroksi kutsutaan, enkä ole rationaalista syytä keksinyt tälle lahjoitukselle, joten ajatus "järjestöstä" eroamiselle on pikkuhiljaa alkanut kypsyä toteutettavaksi.

Pari vuotta sitten joku homo homma sai aikaan suuren kirkosta eroamis-aallon johon en halunnut leimautua joten kirkosta eroamis juttu jäi sillä kertaa. Nyt olen taas loppuvuodesta asiaa miettinyt ja tämän kaltaiset ulos tulot kirkonmiehen poskista saattaa painaa vaakakupin taas sinne pakanamaan puolelle. Siis se että kirkon edustaja ilmoittaa; Tämän hetkinen tilanne on uusi eurooppalainen ja suomalainen normaalitila ja että; On kotouduttava uudenlaiseen todellisuuteen.

Pitäkööt tunkkinsa mutta, ei mun rahoilla. Ei ainakaan niillä vapaaehtoisesti lahjotetuilla. Niille löytyy maailmalta parempaakin käyttöä kuin omaisensa hätään jättäneet partalapset.

Tämän yksiselitteisemmin en nyt tähän hätään osaa tätä täsmentää. Onko vielä jotain epäselvää.
 
Ai, no selvennetään sitten kun kerran esivalta käskee, mutta ihan ohitopikkia pukkaa.

Rapiat 50 vuotta olen ollut ev.lut seurakunnan jäsen Suomessa ja pakolaisena Ruotsissa ollessani. Tapio on metsän jumala ja Perkele sen esimies. Näihin uskon hiukan pilke silmäkulmassa.

Maksamaani kirkollisveroa vastaan käyn kerran vuodessa aamun joulukirkossa piereskelemässä joten kalliiksi on tullut se "hupi". Nuukana ukkona olen jo pidemmän aikaa yrittänyt miettiä perusteluja kohdaltani maksaa tätä vapaaehtoista maksua jota kirkollisveroksi kutsutaan, enkä ole rationaalista syytä keksinyt tälle lahjoitukselle, joten ajatus "järjestöstä" eroamiselle on pikkuhiljaa alkanut kypsyä toteutettavaksi.

Pari vuotta sitten joku homo homma sai aikaan suuren kirkosta eroamis-aallon johon en halunnut leimautua joten kirkosta eroamis juttu jäi sillä kertaa. Nyt olen taas loppuvuodesta asiaa miettinyt ja tämän kaltaiset ulos tulot kirkonmiehen poskista saattaa painaa vaakakupin taas sinne pakanamaan puolelle. Siis se että kirkon edustaja ilmoittaa; Tämän hetkinen tilanne on uusi eurooppalainen ja suomalainen normaalitila ja että; On kotouduttava uudenlaiseen todellisuuteen.

Pitäkööt tunkkinsa mutta, ei mun rahoilla. Ei ainakaan niillä vapaaehtoisesti lahjotetuilla. Niille löytyy maailmalta parempaakin käyttöä kuin omaisensa hätään jättäneet partalapset.

Tämän yksiselitteisemmin en nyt tähän hätään osaa tätä täsmentää. Onko vielä jotain epäselvää.

Kyllä mulle meni jakeluun ekasta viestistä :)

suomen ev.lut on Israel/Juutalais vastainen Pro-Islam liike...

nimimerkillä: "evlut kirkosta eronnut Kristitty"
 
Ymmärsin toki, halusin vain varmistua, ettei mitään isompia piilomerkityksiä ollut kirjoituksessasi, chigeena.
 
Vai on sitä ministeri Orpon mielestä ISIS-taistelijoita turvapaikanhakijoiden joukossa. Mitenkäs nyt näin, kun suvaitsevaisto vakuutteli että mahdotonta. Mutta niinhän tuo näyttää olevan, että kerta toisensa jälkeen heidän väitteensä osottautuvat paskapuheeksi.
 
Back
Top