Pakolaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Onkohan tässäkään koko totuus?
Oslossa julkistetaan vuosittain poliisin raporttia....vuonna 2007 taisi olla viimeinen kerta kun asia tutkittiin (tai julkistettiin) kunnolla. Mukana oli turvapaikan hakijat, pakolaiset ja myös ns. toisen polven maahanmuuttajat, joista suuri osa oli jo Norjan kansalaisia. Näin koko maahanmuuttajataustaiseksi profiloitujen osuus raiskauksista oli 72,9 % (muistaakseni). Meiliketjusta löytyy tästä referenssit ja nettiosoitteet (googlella voi hakea esim. "voldtekter i oslo området" jne) Toki pitää huomioida sekin että Norjassa on paljon enemmän mamu-taustaisia kuin meillä..

Pahoin pelkään että tässä Helsingin poliisin julkistiksessa on mukana vain *turvapaikanhakijat*.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448944057457.html
Koskimäki: Helsingissä tapahtuu yhteensä noin 300 seksuaalirikosta vuodessa. Se ei tarkoita, että 300 henkilöä olisi epäiltynä vaan useissa on sama tekijä.

Aapio: Turvapaikkaprosessin käsittely kestää Helsingin poliisilaitoksen mukaan noin vuoden, eli mahdolliset palautukset alkavat toteutua kunnolla vasta vuonna 2017.

Aapio: Vastaanottokeskuksissa on useita hälytystehtäviä viikossa.

20-30 prosentissa seksuaalirikoksista on epäiltynä ulkomaalainen.

Helsingin poliisilla on tämän vuoden aikana ollut tutkinnassa 3 raiskaustapausta, joissa epäilty on ulkomaalainen.

Aapio: Turvapaikanhakijastatus on lain mukaan salassa pidettävä tieto. Siksi poliisi ei yksittäisissä rikosepäilyissä tätä tietoa ole voinut kertoa.

Helsingin poliisin maasta poistamia henkilöitä on lokakuun loppuun mennessä 801 ja saattaen poistettuja 137.

Aapio: Helsingin poliisi on rekisteröinyt yhteensä 6000 turvapaikkahakemusta, koko maan tilanne on noin 31 000. Suurin osa on tullut Irakista, Albaniasta ja Afganistanista.

Aapio: Huumausaineiden tarjonta on lisääntynyt ja sen myötä poliisi on lisännyt siihen liittyvää valvontaa.
 
Onkohan tässäkään koko totuus?
Oslossa julkistetaan vuosittain poliisin raporttia....vuonna 2007 taisi olla viimeinen kerta kun asia tutkittiin (tai julkistettiin) kunnolla. Mukana oli turvapaikan hakijat, pakolaiset ja myös ns. toisen polven maahanmuuttajat, joista suuri osa oli jo Norjan kansalaisia. Näin koko maahanmuuttajataustaiseksi profiloitujen osuus raiskauksista oli 72,9 % (muistaakseni). Meiliketjusta löytyy tästä referenssit ja nettiosoitteet (googlella voi hakea esim. "voldtekter i oslo området" jne) Toki pitää huomioida sekin että Norjassa on paljon enemmän mamu-taustaisia kuin meillä..

Pahoin pelkään että tässä Helsingin poliisin julkistiksessa on mukana vain *turvapaikanhakijat*.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448944057457.html

Oliko tuossa luvussa siis mukana esimerkiksi suomalaisten tekemät raiskaukset vai oliko mukana esim. ihonväriin perustuva suodatus?
 
Turkki? Saudit? Qatar? Jne. Jos hybridin käsitettä tulkitsee hieman väljemmin, niin eikö näiden maiden toimet ole sitä ihtiään? Eurooppaa kiristetään sillä vipuvarrella, jonka pää on nätisti omassa rukkasessa? Ollenkaan vähättelemättä Venäjän roolia. Ns. hybridisodassa Euroopan vihollisia on enemmän kuin yksi. Turkin, SAn ja Qatarin jne. asenne tulee olemaan mielukasta todettavaa, jahka Länsi ja kiilapoika Venäjä polkaisevat maaoperaatiot käyntiin ko. alueella. Erittäin mielukasta. Se voi avata silmät näkemään jotain uutta maailmanpolitiikasta.

Käsittääkseni tämän äärelle olemme tulossa. Maliin lähetettävä evp-upseeriosasto esikuntaan tulee olemaan vasta alkusoitto kohdallammekin. Ymmärtääkseni ollaan tulossa realityn äärelle suhteessamme länteen, yhteistyöhön ja armeija joutuu varmasti arvioimaan todelliset voimavaransa melko huolella. Kuusitoistavuotiseen "kehittämiseen, iteroimiseen, vatuloimiseen ja leppasuun" ei tule olemaan mahiksia.

Tämä on tärkeä keskustelu, jota kannattaisi jatkaa tuon normaalin pintahöyrystelyn ohessa ja sijaan. Keskustelu palvelisi niitäkin pieniä määriä raukkoja, joilla on oikea pakolaisstatus (eli mielipiteidensä vuoksi poliittista vainoa ja kidutusta pakenevat), sillä kansainvaellus haittaa heidän erotteluaan.

Hybridisota voi olla valtiollista, jos valtio on sama kuin yhden suvun tai miehen kassa, eli silloin kun sitä käyvät valtiot, jotka eivät ole demokraattisia ja parlamentarismin kyllästämiä. Nykysotaa käy raha. Kaiken kaksi vuotta keräämäni datan perusteella olen nähnyt monissa lausunnoissa esimerkiksi Putinin ja EU-Junckerin yhteyden, ja tuo yhteys on mitä luultavimmin piilossa veroparatiiseissa ja Luxenburgissa.

Jos näin on, monet EU-vastaiset ovat tavallaan haistaneet oikein joitakin juttuja: jos mietitään kansainvälisiä harmaita pääomia, joihin Junckerin tiedetään sekaantuneen, sieltä eivät kaukana ole maailman rikkaimmat ja kansainvälinen rikollisuus ja rahanpesu. Moni askarruttanut asia ehkä aukeaisi sieltä, jos saisi katsoa. Ehkä asedirektiivikin on tilaus: vain rosvoilla ja oligarkkien hyökkääjillä saa olla aseita. Tässä mielessä Putinin kleptokratiaa ja Junckerin pankkimaailmaa pitää tarkastella molempia hyvin kriittisesti. Se, mikä on valtiollista, on valitettavasti usein väliportaan vaikuttamista. EU:ssa sitä on enemmän, mutta se ei vielä poista niiden mahtia, joilla on raha.

Sodat syttyvät taloudellispoliittisista syistä. Nyt on vähän kuin olisi lauma ahneita aseistettuja kullankaivajia liikkeellä rajamaiden reunoilla Ukrainasta arabimaihin ja tavallaan yhdessä valtauksilla mutta samalla valmiina riitoihin coltit lonkalla.

Turvapaikanhakijat ovat sekä hajottamista että bisnes. Myös Venäjä kärsii laittomien siirtolaisten määristä ja terrorismi on sillekin uhka. Mikä asia ei estä sen johtajia häärimästä öljyn perässä. Rikkaat arabimaat eivät ota juuri pakolaisia - osa perustelee asiaa jopa sillä, että "se muuttaisi heidän väestörakennettaan". :)
 
Jos Kreikka alkaa -tällä hetkellä monen EU maan painostuksesta - hankaloittaa turvapaikan hakijoiden elämää mm tp hakijoiden rekisteröinneillä yms, niin pakolaisvyöry etsii uuden kulkureitin. Pieni pelko herää että reitti voisi osalla porukkaa olla Turkki -Georgia - Moskova - Suomi... Hope not, mutta tähän kannattaa ehkä valmistautua!

Tästä oli jo syksyllä puhetta somessa, pakolaisille suunniteltiin vaihtoehtoisia reittejä kuinka päästä EU-maihin jos Turkin ja Kreikan välinen yhteys "katkeaa". Eräs reitti oli Turkista meritse Ukrainaan Odessaan (alueella on säännöllistä laivaliikennettä, mutta kuinka helppoa sitä kautta on kulkea on sitten toinen asia) ja Ukrainasta sitten länteen.

Kaukasuksen tilanne panee mietityttämään, että lähtisivätkö pakolaiset sille reitille? Varmasti osa saattaisikin yrittää siitä huolimatta, että Georgian puolelta Venäjälle ei kovinkaan montaa hyvää ja talvella kulkukelpoista reittiä suurille joukoille ole ja nämäkin reitit taitavat mennä Etelä-Ossetian ja Abhasian kautta, Abhasia saattaisi rannikolla on kulkemisen kannalta helpompi ja turvallisempi vaihtoehto vrt. Etelä-Ossetia ja sitä kautta Venäjälle, E-Ossetian kautta Rokin tunneli taitaa olla ainoa kunnollinen reitti Venäjälle. Georgian hallussa olevilta alueilta ei pikaisen tarkistuksen jälkeen mene kuin yksi isompi tie Venäjälle (E117) - vuorten yli mennee epämääräisiä polkuja ja kärryteitä.

Mutta jos paineen luominen vaikkapa Suomeen ajaa Venäjän tarkoitusperiä, Kaukasukselle saattaisi "sattumalta" avautua reitti pakolaisille, joita pitkin useampien tuhansien olisi mahdollista matkustaa halki Venäjänmaan Suomen/Norjan rajalle. Venäjän kohdalla merkittävällä tapaa suurempana ongelmana pidän maassa jo nyt asuvia satoja tuhansia laittomia tai puolilaittomia siirtotyöläisiä Keski-Aasian ja Kaukasuksen alueelta, heistä osa on jo siirtynyt kesän ja syksyn aikana Norjaan ja jos Moskovassa halutaan ajaa tämä ryhmä entistä ahtaammalle laittomin keinoin, en pitäisi ihmeenä vaikka moni valitsisi ensin mielummin lännen kuin paluun kotiseudulle kenties vieläkin epävarmempiin oloihin. Ja onhan Venäjällä edelleen tuhansia syyrialaisia opiskelijoina ja työntekijöinä, heistäkin osa on jo yrittänyt paeta Norjaan, enkä pidä ihmeenä etteikö heitäkin jatkossa ohjailtaisi kohti länttä.

vlad.
 
Onkohan tässäkään koko totuus?
Oslossa julkistetaan vuosittain poliisin raporttia....vuonna 2007 taisi olla viimeinen kerta kun asia tutkittiin (tai julkistettiin) kunnolla. Mukana oli turvapaikan hakijat, pakolaiset ja myös ns. toisen polven maahanmuuttajat, joista suuri osa oli jo Norjan kansalaisia. Näin koko maahanmuuttajataustaiseksi profiloitujen osuus raiskauksista oli 72,9 % (muistaakseni). Meiliketjusta löytyy tästä referenssit ja nettiosoitteet (googlella voi hakea esim. "voldtekter i oslo området" jne) Toki pitää huomioida sekin että Norjassa on paljon enemmän mamu-taustaisia kuin meillä..

Pahoin pelkään että tässä Helsingin poliisin julkistiksessa on mukana vain *turvapaikanhakijat*.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448944057457.html


Kuukautta aikaisemmin oli "virallinen totuus" tällainen...Ovatkohan "poliitikot=viranomaiset" siirtyneet peesaamaan "somen sykettä" eli kansalaisten mielipiteitä....?


http://www.hs.fi/kotimaa/a1446694050680

Rikosten määrä ei ole merkittävästi noussut Suomeen tulleiden turvapaikanhakijoiden takia, kertoo Poliisihallitus.

Lisäksi poliisin hoitamista hälytystehtävistä vain pieni osuus on liittynyt turvapaikanhakijoihin.
 
Miksi tätä valetta toistetaan ja toistetaan? Status ei ole salassapidettävä tieto. Turvapaikan hakuun liittyvien asiakirjojen sisältö on.
Eihän poliisi voi tietää mitä laki sanoo? eikä poliisipäälikko varsinkaan, eiköhän se mene jotenkin näin kun on kysymys politiikasta ja jos virhe tulee niin siitä selviää taikasanalla "sori"
 
Tämä on tärkeä keskustelu, jota kannattaisi jatkaa tuon normaalin pintahöyrystelyn ohessa ja sijaan. Keskustelu palvelisi niitäkin pieniä määriä raukkoja, joilla on oikea pakolaisstatus (eli mielipiteidensä vuoksi poliittista vainoa ja kidutusta pakenevat), sillä kansainvaellus haittaa heidän erotteluaan.

Hybridisota voi olla valtiollista, jos valtio on sama kuin yhden suvun tai miehen kassa, eli silloin kun sitä käyvät valtiot, jotka eivät ole demokraattisia ja parlamentarismin kyllästämiä. Nykysotaa käy raha. Kaiken kaksi vuotta keräämäni datan perusteella olen nähnyt monissa lausunnoissa esimerkiksi Putinin ja EU-Junckerin yhteyden, ja tuo yhteys on mitä luultavimmin piilossa veroparatiiseissa ja Luxenburgissa.

Jos näin on, monet EU-vastaiset ovat tavallaan haistaneet oikein joitakin juttuja: jos mietitään kansainvälisiä harmaita pääomia, joihin Junckerin tiedetään sekaantuneen, sieltä eivät kaukana ole maailman rikkaimmat ja kansainvälinen rikollisuus ja rahanpesu. Moni askarruttanut asia ehkä aukeaisi sieltä, jos saisi katsoa. Ehkä asedirektiivikin on tilaus: vain rosvoilla ja oligarkkien hyökkääjillä saa olla aseita. Tässä mielessä Putinin kleptokratiaa ja Junckerin pankkimaailmaa pitää tarkastella molempia hyvin kriittisesti. Se, mikä on valtiollista, on valitettavasti usein väliportaan vaikuttamista. EU:ssa sitä on enemmän, mutta se ei vielä poista niiden mahtia, joilla on raha.

Sodat syttyvät taloudellispoliittisista syistä. Nyt on vähän kuin olisi lauma ahneita aseistettuja kullankaivajia liikkeellä rajamaiden reunoilla Ukrainasta arabimaihin ja tavallaan yhdessä valtauksilla mutta samalla valmiina riitoihin coltit lonkalla.

Turvapaikanhakijat ovat sekä hajottamista että bisnes. Myös Venäjä kärsii laittomien siirtolaisten määristä ja terrorismi on sillekin uhka. Mikä asia ei estä sen johtajia häärimästä öljyn perässä. Rikkaat arabimaat eivät ota juuri pakolaisia - osa perustelee asiaa jopa sillä, että "se muuttaisi heidän väestörakennettaan". :)
Hyvä nosto. Ei ole tarkoitus puolustella, miksi keskustelu ei käy noita polkuja, totean vain, että noista "ylemmän tason" keskusteluista ja niihin liittyvien faktojen paljastamisesta (ml. raha) otsikoita ei vain tule läheskään samaan tahtiin vaikka ne ovat monta kertaluokkaa tärkeämpiä ja koskettavat kaikkia. Raha liikkuu ja kovin usein jää pimentoon ketkä siitä olivat osallisena. Näitä otsikoita pitäisi nähdä enemmän.
 
Venäjä sitä hybridisotaa käy.

Pakolaisten seassa on terroristeja, joten kyseessä on tältä osin troijalainen.

Turkki? Saudit? Qatar? Jne. Jos hybridin käsitettä tulkitsee hieman väljemmin, niin eikö näiden maiden toimet ole sitä ihtiään? Eurooppaa kiristetään sillä vipuvarrella, jonka pää on nätisti omassa rukkasessa? Ollenkaan vähättelemättä Venäjän roolia. Ns. hybridisodassa Euroopan vihollisia on enemmän kuin yksi. Turkin, SAn ja Qatarin jne. asenne tulee olemaan mielukasta todettavaa, jahka Länsi ja kiilapoika Venäjä polkaisevat maaoperaatiot käyntiin ko. alueella. Erittäin mielukasta. Se voi avata silmät näkemään jotain uutta maailmanpolitiikasta.

Käsittääkseni tämän äärelle olemme tulossa. Maliin lähetettävä evp-upseeriosasto esikuntaan tulee olemaan vasta alkusoitto kohdallammekin. Ymmärtääkseni ollaan tulossa realityn äärelle suhteessamme länteen, yhteistyöhön ja armeija joutuu varmasti arvioimaan todelliset voimavaransa melko huolella. Kuusitoistavuotiseen "kehittämiseen, iteroimiseen, vatuloimiseen ja leppasuun" ei tule olemaan mahiksia.

Venäjä, ja kuten @baikal totesi, jos tulkinta on väljempää niin EU:n alueelle kohdistuu painetta useammaltakin taholta ja tässä suhteessa esim. Turkilla on mitä oivallisin nauvottelumahdollisuus kiristää EU:ta ja hyötyä vallitsevasta tilanteesta ja oikeastaan EU saa syyttää vallitsevasta asetelmasta osin itseään tai jos oikein tarkkoja ollaan niin syyttävä sormi voidaan kohdistaa muutamiin yksittäisiin maihin, joiden harjoittamalla politiikalla on kauaskantoisia seuraamuksia.

EU:lta puuttuu edelleen riittävää määrätietoisuutta toimistaan (etenkin jos siirrytään talousasioiden ulkopuolelle) ja tämä ongelma on ollut olemassa koko sen ajan jonka Suomi on ollut EU:n jäsen ja varmasti jo tätä ennen, mutta tuolloin kyse ei ollut nähdäkseni merkittävästä tekijästä, koska EU:n edeltäjää voi pitää selkeästi talousyhteisönä ja vakauden tuojana Länsi-Eurooppaan. Nykymuootoisen EU:n ongelmana on hidas reagointi (johtuu osaltaan rakenteesta ja demokraattisista yhteiskunnista) mutta suoranaista kyvyttömyyttä on sitten se ettei ongelmaa ole korjattu millään muotoa. Merkittävää korjausliikettä ei tapahtunut 90-luvun jälkeen, Georgian sotakaan ei herättänyt EU:ta muuttamaan toimitapaansa eskaloituvissa kriiseissä, Ukrainan tapahtumien aikaan ja sen jälkeen tarvotaan edelleen samassa suossa ja nyt meneillään olevan pakolaiskriisin alkuvaiheessa toiminta oli edelleen samaa tarpomista ja päämäärätöntä toimintaa. Ongelma on syvällä rakenteissa ja osin myös siinä, että moni jäsenvaltioista mieltää EU:n toisistaan eri tavalla, josta sitten seuraa se ettei välttämättä ole halua/tarvetta korjata tätä perustavaalaatua olevaa ongelmaa. Seuraus vaan sitten on se, että EU ei ole niin merkittävä tekijä mitä se voisi olla taloutensa perusteella. EU:n palleja voi vuorollaan puristella taloudeltaan heikommat Venäjä, Turkki ja moni muu valtio.

On tietenkin myös muistettava se, että Yhdysvallat omia intressejä ajaessaan yrittää vaikuttaa EU:n päätöksentekoon esim. Turkin EU-jäsenyys eräänä ajankohtaisena esimerkkinä. Yhdysvalloista käsin Turkin jäsenyys voidaan nähdä olennaisesti positiivisemmassa valossa mitä tarkasteltaessa maan jäsenyyttä "ruohonjuuritasolla" EU:n jäsenvaltiossa. Yhysvaltojen kannalta jäsenyyden voidaan ajatella vakauttavan Turkkia ja estävän maata muuttumasta entistä enemmän diktatooriseksi islamilaissävytteiseksi maaksi, mitä hyötyä EU:lle Turkista sitten on? Kasvavia markkinoita (ja lisääntyvää korruptiota)? Noin 75 miljoonaa uutta jäsentä, joista valtaosa on muslimeita ja joista entistä suurempi osa on siirtynyt askeleen tai kaksi lähemmäs fundamentaalimpaa islamilaista ajattelua. En pidä tätä oikein hyvänä kauppana tässä maailman ajassa.

vlad.
 
EU:lta puuttuu edelleen riittävää määrätietoisuutta toimistaan (etenkin jos siirrytään talousasioiden ulkopuolelle
EU`n määrätietoisuus talousasioissa, oliko tämä vitsi?
Ei EU ole mikään oikea valtio jolla on joku missio kansalaisten suuntaan, parempi kuvaus EU`sta on kanalauma jota ketut käyvät hätyyttelemässä tasaisin väliajoin.
EU`lla ei ole mitään johdomukaista politiikkaa, ei tavoitetta eikä mitään suuntaa johon sitä kehitetään, ellei siksi haluta nähdä jotain utopiayhteiskuntaa jossa byrokratialla on merkittävä osuus.
EU`n pakolaispolitiikka onko sitä edes olemassakaan?
 
EU`n määrätietoisuus talousasioissa, oliko tämä vitsi?
Ei EU ole mikään oikea valtio jolla on joku missio kansalaisten suuntaan, parempi kuvaus EU`sta on kanalauma jota ketut käyvät hätyyttelemässä tasaisin väliajoin.

Tätäkö meinasit?
AAEAAQAAAAAAAAJ8AAAAJGQxZDA3Y2QyLWNiZjAtNDdkOS1hYmIzLWUyMDA3YzdlMDY0Nw.png
 
Ministereille osvittaa....

Ministeri Lindström: tässä lisää keinoja maahanmuuttajien kotouttamiseen

http://professorinajatuksia.blogspot.com/2015/12/ministeri-lindstrom-tassa-lisaa-keinoja.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/Ipsas+(Professorin+ajatuksia)

Ministeri Jari Lindströmin (ps) mukaan turvapaikanhakijoiden tulisi tehdä jotain saamansa avun vastineeksi. He voisivat olla mukana heti alusta saakka esimerkiksi risusavotoissa. Näin jalkapallon peluu, kännykän näprääminen ja muu puuhastelu korvautuisivat kotoutumista edistävällä työnteolla.

Vaikka ministeri tuskin onkaan lukenut tätä blogia, sisältyy hänen nyt julki tuoma ajatuksensa noin viiden vuoden takaiseen kirjoitukseeni kotouttamisesta. On siis syytä palauttaa mieleen muutkin tuolloin esittämäni kotouttamiskeinot, joiden uskoisi olevan hyväksi niin turvapaikanhakijoille kuin koko Suomellekin.

Eli tässä vielä mietittäväksi tuolloin kirjoittamani ehdotukset. Vapaasti käytettäväksi.

"Mikäli vastaanottokeskuksissa edellytettäisiin ja järjestettäisiin maahanmuuttajille pakollista työtä asumisen ja ruuan korvaamiseksi, saisivat tulijat välittömästi kosketuksen suomalaiseen työkulttuuriin. Toiminnan ei tarvitsisi olla taloudellisesti kannattavaa tai edes sinänsä kovin järkevää. Se kun maksaisi itsensä ajan myötä takaisin, mikäli yhteiskuntaan integroituminen nopeutuisi tai integroituneiden määrä kasvaisi nykyisestä. Työntekopakko myös karsisi turvapaikanhakijoiden joukosta mahdolliset työtä vieroksuvat turvapaikkashoppailijat, mikäli sellaisia on.

Itse näen erittäin suuren ongelman myös siinä, ettei vastaanottokeskuksissa ole riittäviä resursseja suomen kielen ja kulttuurin opetukseen. Näistä ei pitäisi missään tilanteessa tinkiä. Tässä on selkeästi asia, johon sijoitetut budjettivarat tulevat moninkertaisina takaisin. Mikäli päteviä opettajia ei ole tarjolla, olisi epäpätevien opettajienkin käyttö parempi kuin asian rempalleen jättäminen. Näiden asioiden opiskelun tehokkuutta voitaisiin lisätä vielä pitämällä niissä kohtuullista edistymistä edellytyksenä taskurahan saamiseen.

Nykyisin perheenyhdistäminen muodostaa yhä suuremman osan humanitaarisesta maahanmuutosta. Sitä voitaisiin rajoittaa tehokkaasti edellyttämällä perheenyhdistäjältä kykyä elättää perheensä Suomessa. Samalla maahanmuuttaja saisi hyvän porkkanan kotoutumiseen. Käytännössä voitaisiin yhdistämisen edellytyksenä pitää esimerkiksi kahden vuoden yhtäjaksoista työuraa, jonka ajalta ei ole nostettu sosiaalitukia. Samalla voitaisiin luopua veronmaksajien varoilla tapahtuvasta perheen lennättämisestä Suomeen".

Edelle kirjoitettuun tulee vielä lisätä tosiasioihin perustuvan maailmankuvan opetus, johon sisältyy niiden syiden esille tuominen, miksi islamilainen maailma on sellainen kuin on. Siis epäinnovatiivinen, epätasa-arvoinen ja teknisesti jälkeenjäänyt (islamilaisuus, sukulaisavioliitot, korruptio), olisikin koossa varsin hyvä paketti, jonka pohjalta tulijoiden kulttuurinen valmius sopeutua uuteen kotimaahansa paranisi oleellisesti nykyisestä.
 
Miettikääpäs jos tämä on Venäjän masinoima kansainvaellus. Viime kesänä/keväänä täälläkin mietittiin, että mihin seuraavaksi Venäjä kohdistaa asevoimiensa toiminnan..... ullatus, ei mihinkään. Eka saatiin "pakolaiset" liikkeelle, ok suunnitelma toimi saadaan Eurooppaa sekasin ja Ukraina jäämään taka-alalle. Nyt lyödään painetta Syyriassa lisää, että saadaan vielä enemmän pakolaisia liikkeelle.
JOS tämä on tosiaan ihan Venäjän suunnittelema juttu, niin ei voi kuin hämmästellä.
 
Miettikääpäs jos tämä on Venäjän masinoima kansainvaellus. Viime kesänä/keväänä täälläkin mietittiin, että mihin seuraavaksi Venäjä kohdistaa asevoimiensa toiminnan..... ullatus, ei mihinkään. Eka saatiin "pakolaiset" liikkeelle, ok suunnitelma toimi saadaan Eurooppaa sekasin ja Ukraina jäämään taka-alalle. Nyt lyödään painetta Syyriassa lisää, että saadaan vielä enemmän pakolaisia liikkeelle.
JOS tämä on tosiaan ihan Venäjän suunnittelema juttu, niin ei voi kuin hämmästellä.


Pitkän ja kärsivällisen työn tulosta. Putin ei varmaan itsekään ole uskonut miten hyvin on toiminut aikoja sitten aloitettu projekti... ..Niin..ja ne jotka tämän ovat tajunneet ajat sitten sekä tästä julkisesti kertoneet ovat leimattu foliahtuiksi /hulluiksi...?

Miksiköhän on leimattu ja keiden toimesta..?
 
Viimeksi muokattu:
Pitkän ja kärsivällisen työn tulosta. Putin ei varmaan itsekään ole uskonut miten hyvin on toiminut aikoja sitten aloitettu projekti... ..Niin..ja ne jotka tämän ovat tajunneet ajat sitten sekä tästä julkisets kertoneet ovat leimattu foliahtuiksi /hulluiksi...?

Miksiköhän on leimattu ja keiden toimesta..?


Mielenkiintoisinta se että miksi Venäjä nyt varoittelee tästä. Onkohan siellä psykohistorioitsijat laskeneet jo niin synkän tuloksen Euroopan kehitykselle että Venäjäkin on huolissaan? "Projekti" alkanut toimia liiankin hyvin.
 
Uutinen lokakuulta.

ULKOMAAT
"Venäjä saattaa rahoittaa siirtolaisvirtaa" - Tšekin puolustusministerin kova väite
SAMI METELINEN http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/tsekin puolustusministeri vaittaa venaja rahoittaa-41924
13.10.2015 klo 00:02(päivitetty 13.10.2015 klo 09:55)
Tšekin puolustusministeri uskoo, että Venäjällä on rooli siirtolaisten kuljettamisessa Eurooppaan.

  • 66c1abda84f79d7cd1d0d7d6a04b9738df9274e28480e9275b6c9aa132296ffd

    Turvapaikanhakijoita ylittämässä Kreikan ja Makedonian rajaa.

    (Lehtikuva/AFP)
Tšekin puolustusministeri Martin Stropnickýn mukaan turvapaikanhakijoita Balkanilta Eurooppaan kuljettavia linja-autoja rahoittaa "varsin todennäköisesti" Venäjä.

– Minulla on tieto, jota en voi vahvistaa sataprosenttisesti, mutta johon minulla ei myöskään ole syytä olla uskomatta, puolustusministeri Martin Stropnickýnsanoi tšekkiläiselle Dnes-sanomalehdelle.

Hänen mukaansa on mahdollista, että Venäjä rahoittaa Euroopan unioniin suuntautuvaa pakolaisvirtaa.

Stropnický kertoi saaneensa tietoa asiasta unkarilaiselta virkaveljeltään István Simicskólta.

– En pysty tätä todistamaan, mutta voidaan kysyä, kenen etuja tämänhetkinen EU:n suuntainen massiivinen kampanja palvelee. Voin sanoa, että yhtenäinen ja vahva EU ei todellakaan ole Venäjän tavoite, Stropnický totesi.

Stropnický ei odota Euroopan unioniin suuntautuvan pakolaisvirran ehtymistä lähiaikoina.
 
Ministereille osvittaa....

Ministeri Lindström: tässä lisää keinoja maahanmuuttajien kotouttamiseen

http://professorinajatuksia.blogspot.com/2015/12/ministeri-lindstrom-tassa-lisaa-keinoja.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/Ipsas+(Professorin+ajatuksia)

Ministeri Jari Lindströmin (ps) mukaan turvapaikanhakijoiden tulisi tehdä jotain saamansa avun vastineeksi. He voisivat olla mukana heti alusta saakka esimerkiksi risusavotoissa. Näin jalkapallon peluu, kännykän näprääminen ja muu puuhastelu korvautuisivat kotoutumista edistävällä työnteolla.

Vaikka ministeri tuskin onkaan lukenut tätä blogia, sisältyy hänen nyt julki tuoma ajatuksensa noin viiden vuoden takaiseen kirjoitukseeni kotouttamisesta. On siis syytä palauttaa mieleen muutkin tuolloin esittämäni kotouttamiskeinot, joiden uskoisi olevan hyväksi niin turvapaikanhakijoille kuin koko Suomellekin.

Eli tässä vielä mietittäväksi tuolloin kirjoittamani ehdotukset. Vapaasti käytettäväksi.

"Mikäli vastaanottokeskuksissa edellytettäisiin ja järjestettäisiin maahanmuuttajille pakollista työtä asumisen ja ruuan korvaamiseksi, saisivat tulijat välittömästi kosketuksen suomalaiseen työkulttuuriin. Toiminnan ei tarvitsisi olla taloudellisesti kannattavaa tai edes sinänsä kovin järkevää. Se kun maksaisi itsensä ajan myötä takaisin, mikäli yhteiskuntaan integroituminen nopeutuisi tai integroituneiden määrä kasvaisi nykyisestä. Työntekopakko myös karsisi turvapaikanhakijoiden joukosta mahdolliset työtä vieroksuvat turvapaikkashoppailijat, mikäli sellaisia on.

Itse näen erittäin suuren ongelman myös siinä, ettei vastaanottokeskuksissa ole riittäviä resursseja suomen kielen ja kulttuurin opetukseen. Näistä ei pitäisi missään tilanteessa tinkiä. Tässä on selkeästi asia, johon sijoitetut budjettivarat tulevat moninkertaisina takaisin. Mikäli päteviä opettajia ei ole tarjolla, olisi epäpätevien opettajienkin käyttö parempi kuin asian rempalleen jättäminen. Näiden asioiden opiskelun tehokkuutta voitaisiin lisätä vielä pitämällä niissä kohtuullista edistymistä edellytyksenä taskurahan saamiseen.

Nykyisin perheenyhdistäminen muodostaa yhä suuremman osan humanitaarisesta maahanmuutosta. Sitä voitaisiin rajoittaa tehokkaasti edellyttämällä perheenyhdistäjältä kykyä elättää perheensä Suomessa. Samalla maahanmuuttaja saisi hyvän porkkanan kotoutumiseen. Käytännössä voitaisiin yhdistämisen edellytyksenä pitää esimerkiksi kahden vuoden yhtäjaksoista työuraa, jonka ajalta ei ole nostettu sosiaalitukia. Samalla voitaisiin luopua veronmaksajien varoilla tapahtuvasta perheen lennättämisestä Suomeen".

Edelle kirjoitettuun tulee vielä lisätä tosiasioihin perustuvan maailmankuvan opetus, johon sisältyy niiden syiden esille tuominen, miksi islamilainen maailma on sellainen kuin on. Siis epäinnovatiivinen, epätasa-arvoinen ja teknisesti jälkeenjäänyt (islamilaisuus, sukulaisavioliitot, korruptio), olisikin koossa varsin hyvä paketti, jonka pohjalta tulijoiden kulttuurinen valmius sopeutua uuteen kotimaahansa paranisi oleellisesti nykyisestä.

Nämä ovat periaatteessa hyviä ideoita - Koulutusta ja työtä pitää tarjota..

Käytännön totuus on kuitenkin toisenlainen.. Meillä on muutamia erityisen ongelmallisia pakolaisryhmiä (mm. Afrikasta tulleita) jotka eivät ole työllistyneet vielä yli 20 vuoden aikaisen turvapaikkajakson jälkeenkään. Eivät he työllistyneet edes vuosina 1998 - 2008 välisenä ns. nousukauden aikana jolloin työtä oli tarjolla kaikille halukkaille..tälläkin hetkellä eräällä suurella (Afrikasta muuttaneella) kansalaisryhmällä työikäisistä on työttömänä n. 75% (loput ovat todennäköisesti ennenaikaisella eläkkeellä tai mahdollisesti jonkinlaisissa tukiratkaisuissa). Mitkään merkit eivät osoita että tämä porukka tulisi työllistymään seuraavienkaan 20 vuoden aikana.

Käytännössä he ovat päätyneet ammattimaisiksi sosiaaliturvan väärinkäyttäjiksi..sillä ei suinkaan liene tarkoituksena että kokonaiset kansallisuusryhmät (jopa kymmeniä tuhansia ihmisiä) pysyisivät koko elinikänsä Suomen sosiaaliturvan elätettävinä. Mahdollisesti jopa useammassa sukupolvessa.

Näille maahanmuuttajille opetetaan ensimmäisenä (jo vastaanottokeskukseen tullessaan) kuinka he voivat anoa kaikkia mahdollisia sosiaalitukia ja palveluita. Heillä on käyttävissään ammattiauttajat jotka tuntevat tarkkaan kaikki lainsäädännön koukerot, joiden perusteella voi saada hakea (ja saada) mitä tahansa harkinnanvaraisia avustuksia jne. Kaikki tämä opastus, auttaminen ja sukulaisten hyvät neuvot jne. tulevat paljon paremmin huomioiduksi kuin mikä tahansa työntekoon/työllistymisen liittyvä koulutus. Toki tällaiseen työttömyyskoulutukseen monet osallistuvat koska sen aikana on mahdollista saada jopa useamman sadan euron lisä kuukausitukiin (esim. työttömyystuki) tai se voi olla joskus jopa ehtona työttömyystuen säilymiselle. Toisekseen koulutukseen osallistuva voi saada monenlaisia harkinnanvaraisia avustuksia jne. Ammattimaiset sosiaalituen käyttäjät osaavat toki hyödyntää maksimaalisesti mahdollisuutensa...(tällaisen käsityksen olen saanut monista keskusteluista asioista paremmin ymmärtävien kanssa) Jos joku tuntee paremmin aihetta niin oikaiskaa jos olen väärässä..

Mutta mitäpä tässä..odotellaan taas seuraavat parikymmentä vuotta, jos vaikka työllistyisivät. Sitä odotellessa veronmaksajat huolehtivat koko heimon elättämisestä, kuten tähänkin asti.
 
Back
Top