Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Muuten, kyllä minä ymmärrän mitä @Einomies1 ajaa takaa. Aika kova antijihad on päällä myös todellisten pakolaisten kustannuksella.

Niin, mutta mielestäni Einomies ei edistä pätkääkään pakolaisten asiaa. Itse asiassa hieman huvittaa että minäkin olen "rasisti" kun olen lukemattoman monta kertaa ollut erilaisissa keskusteluissa puolustamassa islamin uskoa kun joku on pitänyt sitä kaiken pahan alkuna ja juurena, olen ollut iät ja ajat Kirkon ulkomaanavun kk-lahjoittaja ja kannatan myös lämpimästi kiintiöpakolaisjärjestelmää, työperäistä maahanmuuttoa, sekä maahanmuuttoa suomalaiseen mieheen tai naiseen rakastumisen seurauksena. Minua myös kiinnostaa erilaiset kulttuurit piirteineen vaikka tässä elämäntilanteessa ei juuri matkustelemaan pysty. Mielestäni en ole rasisti enkä kyllä mikään impivaaralainenkaan. Töiden kautta tulee tavattua kaikenlaisia ulkomaalaisia kun 90% firmamme myynnistä tulee Suomen ulkopuolelta. Metsäläinen minä kyllä olen mielelläni, rakastan metsää ja Suomen luontoa.

Turvapaikanhakuvastaisen kiukun näen ensisijassa vastareaktioksi alkusyksyn käsittämättömään infokampanjaan jossa pienikin kritiikki leimattiin rasismiksi, sinisilmäisyys ja suoranainen valehtelu määritettiin aidoksi oikeaksi mielipiteeksi ja samalla joka käänteessä haukuttiin ja lytättiin Suomea ja suomalaisia. Vuosia olen näitä tipoittain aika hyvin sietänyt mutta syksyn täyslaidallinen läikytti minun kuppini yli. Minua se ei silti ole saanut pakolaisten oton vastaiseksi - kiintiön kautta. Enkä syytä elintasopakolaisiakaan, heitä on huijattu ihmissalakuljettajien toimesta ja harhaanjohdettu EU-maiden kehnojen poliitikkojen toimesta sekä hyväksikäytetty omissa maissaan. Toki huonolle käytökselle ei ole useinkaan mitään oikeutusta.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin Einomiehen asenne tuntuu minusta hyökkäävältä ja vahingolliselta leimaamiselta laajalla pensselillä.

Niin, mutta mielestäni Einomies ei edistä pätkääkään pakolaisten asiaa. Itse asiassa hieman huvittaa että minäkin olen "rasisti" kun olen lukemattoman monta kertaa ollut erilaisissa keskusteluissa puolustamassa islamin uskoa kun joku on pitänyt sitä kaiken pahan alkuna ja juurena, olen ollut iät ja ajat Kirkon ulkomaanavun kk-lahjoittaja ja kannatan myös lämpimästi kiintiöpakolaisjärjestelmää, työperäistä maahanmuuttoa, sekä maahanmuuttoa suomalaiseen mieheen tai naiseen rakastumisen seurauksena. Minua myös kiinnostaa erilaiset kulttuurit piirteineen vaikka tässä elämäntilanteessa ei juuri matkustelemaan pysty. Mielestäni en ole rasisti enkä kyllä mikään impivaaralainenkaan. Töiden kautta tulee tavattua kaikenlaisia ulkomaalaisia kun 90% firmamme myynnistä tulee Suomen ulkopuolelta. Metsäläinen minä kyllä olen mielelläni, rakastan metsää ja Suomen luontoa.

Turvapaikanhakuvastaisen kiukun näen ensisijassa vastareaktioksi alkusyksyn käsittämättömään infokampanjaan jossa pienikin kritiikki leimattiin rasismiksi, sinisilmäisyys ja suoranainen valehtelu määritettiin aidoksi oikeaksi mielipiteeksi ja samalla joka käänteessä haukuttiin ja lytättiin Suomea ja suomalaisia. Vuosia olen näitä tipoittain aika hyvin sietänyt mutta syksyn täyslaidallinen läikytti minun kuppini yli. Minua se ei silti ole saanut pakolaisten oton vastaiseksi - kiintiön kautta. Enkä syytä elintasopakolaisiakaan, heitä on huijattu ihmissalakuljettajien toimesta ja harhaanjohdettu EU-maiden kehnojen poliitikkojen toimesta sekä hyväksikäytetty omissa maissaan. Toki huonolle käytökselle ei ole useinkaan mitään oikeutusta.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin Einomiehen asenne tuntuu minusta hyökkäävältä ja vahingolliselta leimaamiselta laajalla pensselillä.

Rauhassahan nämä pitää ottaa. Asiat asioina.

Itseäni kiinnostavat vain toimenpiteet rajoilla ja palautuksissa sekä laajempi kuva (EU ja erityisesti Saksa ja Ruotsi, mahdollinen Syyrian tulitauko jne.).

Hieman OT:

Itse asiassa tyttöystävä totesi että hänen elinaikanaan Israel on mennyt ilmastoltaan aivan erilaiseksi, niin paljon uusia puita sinne on istutettu vuosikymmenien aikana ja sitä tehdään jatkuvasti. Ainoastaan Negev on aavikkoaluetta, etenkin Pohjois-Israelissa on laajoja metsiä ja kansallispuistoja.

http://www.kkl.org.il/eng/forestry-and-ecology/afforestation-in-israel/turning-the-desert-green/

Ei ihan aavikkoa ole, monissa paikoissa on kuin ajaisi suomalaisessa havumetsässä:

baraam-forest2.jpg

Yatir forest, joka luotiin pysäyttämään aavikoitumista Beershevan lähellä:

Yatir_BennyMor.jpg

Eivät täysin tuntemattomia minullekaan. Totean vain sen, että arabisosialismin innoittamina mm. Egypti ja Jordania koettivat samaa ja tulokset eivät olleet kyllä ihmeellisiä. Ei Israel ole itsestään syntynyt, kyllä se on synnytetty. Viime vuosisadan alussa se oli viheliäinen lammaslaidun, kivinen ja tuottamaton. Nyt se ei ole sitä.

Ei tämä maailma kyllä siten voi toimia, että hyväksytään kansainvaellukset ehdoitta, siksi kun aurinko nyt sattuu paistamaan ja vettä tulee harvoin. Israel on esimerkki mille tahansa valtiolle siitä, että asioille voi tehdä jotain. Okei, se on selvää, että Israel on ollut kovakätinen mm. ottaessaan haltuunsa vesivaroja jne. mutta käsi sydämelle: miten muutoin sen olisi pitänyt toimia? Heittäytyä selälleen ja lähteä kansainvaeltamaan, kun aavikko on perseestä ja kosherlampaat nääntyvät janoon? Eivät lähteneet, vaan loivat toimivan valtion ja yhteiskunnan. Ei se taivaasta sinne tosiaan tippunut.

Olet ollut taman foorumin jasen huomattavasti minua pidempaan, joten yritan valita sanani tarkasti ja kunnioittavasti... ensinnakin nk. islamofobia on taysin vasemmisto-marxilaisten keksima konstrukti, oman agendansa ajamiseen 'vaarin' ajattelevien leimaamisen kautta. Leimaamalla heidat kaikki raukoiksi pelkureiksi.

Olen reservin jalkavakiluutnantti, KaartP JK, enka pelkaa kaytannossa enaa mitaan nailla aamuilla. Olen asunut somalien seinanaapurina lahes 2 helvetillista vuotta Kauppakartanon kadulla Itiksessa 90-luvun puolessavalissa, ja tehnyt toita arabien kanssa ulkomailla yli 10 vuotta. En ole impivaaralainen.

Jos sinulla ei ole kokemusta siita miten e r i l l a a n meidan ajatusmaailmamme lansimaissa on sunnien ja somalien esim. "tasa-arvo- , oikeus- ja hapeakasityksista", suosittelen etta hankit sita kokemusta ennen kuin tulet maanpuolustusfoorumille leimaamaan kanssasi erimielta olevat reservilaisveljet joukkopsykoosin vallassa vaahtoaviksi hysteerikoiksi, jotka pelkaavat hiirtakin jos se on musta ja silla on viikset ja parta.
Lepo. Respect.

Somalien kanssa en ole itse ollut muuten yhteistyössä kuin painien.

Kurdien, iranilaisten, vietnamilaisten ja kiinalaisten kanssa olen pärjännyt hyvin.

Ilmastopakolaisuus.....se on juuri sitä, että ei sopeuduta, eikä osata tehdä asioita edes sinne päin vaan tehdään ne perseelleen ja oikein huolella. Paukuttimilla kyllä osataan ääntä pitää, siinä ollaan taitavia.

Niin kauan kuin ei alueet uppoa mereen tai jäädy, niin homman varmaan luistaa hyvin.

Tosiasioita on turha kiistää. Jo historian valossa ne ketä tällähetkellä tänne haalimme eivät ole sitä sakkia mitä tänne itse kaipaan. Suhtautuisin aivain eritavalla ihmisryhmiin/ihmisiin jotka ovat pääsääntöisesti valmiita viemään tätä yhteiskuntaa eteenpäin eikä elämään yhteiskunnan rahoilla tai heillä ei olisi taipumusta huomattavasti suurempaan rikollisuuteen kuin pottunokilla. Kotona kymmenen lasta synnyttävällä somalilla ei ole edellytyksiä viedä tätä yhteiskuntaa eteenpäin varsinkaan siinä valossa että kuinka toisen polven mamut ko ryhmässä pärjäävät. Vaikka sitten "nussisivatkin" ja toisivat sitä kyseenalaista väestönkasvua(mikä itsestäänselvyys on täyttää kaikki maanosat väestöllä jos maapallon kantokyky ei sitä kestä?).
Nettovaikutusta talouteen voit itse arvioida noiden kahden kuvan perusteella. Nämä kaikki asiat on tuotu tässä ketjussa esille jo moneen kertaan eikä tässä ole kyse mistää rasismista, suvaitsemattomuudesta tai natsismista. Jos niitä ei joku halua nähdä niin sille en voi mitään. On puhuttava asioista realistisesti tosiasioita kiistämättä.
kbackw.jpg

Katso liite: 7161
Tästä voi tutkia tilastoja lisää tuota asiaa: http://www.vatt.fi/julkaisut/maahanmuuttajien-integroituminen-suomeen

Rikokset:
Katso liite: 7162
Katso liite: 7163
Katso liite: 7164

Sanoit myös että väestön ikääntymisen takia tarvitsemme tänne väkeä. Valitettavasti kaikki eivät ole samaa mieltä:

Neuvo Saksalle: Pakolaiset eivät ratkaise väestön ikääntymistä
"Saksan hallitusta talouspolitiikassa neuvova asiantuntijoiden ryhmä katsoo, ettei turvapaikanhakijoilla ratkaista maan väestön ikääntymiseen liittyviä ongelmia.
Viime viikolla liittokansleri Angela Merkelille raporttinsa luovuttanut viiden professorin ryhmä pitää turvapaikanhakijoista huolehtimista
puhtaasti humanitaarisena tehtävänä."
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaa...at-ratkaise-vaeston-ikaantymista/201515081/12

Lisäksi puhuit tai viittasit että eläköityvien tilalle tarvitaan väkeä. No joo asia on vain hiukan monimutkainen. Työpaikat häviää digitalisaatioon ja automaatioon ja tilalle ei tule juurikaan mitään. Hyvänä esimerkkinä hetki sitten irtisanotut 150 vr:n lipunmyyjää. Valtaosa maahanmuuttajista työllistymisestä on vielä kaikenlisäksi kuviteltu tapahtuvan vähän koulutusta vaativille aloille ja merkittävä osa tulijoista omaa puutteelliset kirjotus ja lukutaidot. Ei tuollaisella ole tulevaisuutta konttorin pöydän takana.

Lähes puolet työpaikoista on vaarassa kadota
Oxfordin yliopiston raportin mukaan lähes puolet työpaikoista voidaan Yhdysvalloissa korvata roboteilla ja keinoälyllä 20 vuoden aikana. Sama kehitys on nähtävissä Suomessa ja muissa teollistuneissa maissa. Digitaalisen vallankumouksen vaikutuksia yhteiskuntiin verrataan höyryn ja sähkön mukanaan tuomiin muutoksiin.
http://yle.fi/uutiset/lahes_puolet_tyopaikoista_on_vaarassa_kadota/6872845

Tutkimus Saksassa: Pakolaisten työllisyysnäkymät eivät näytä hyviltä
http://www.talouselama.fi/uutiset/t...tyollisyysnakymat-eivat-nayta-hyvilta-6092481

Tämä on sitä maahanmuuttoa mitä minä ja varmaan kaikki muutkin kannattavat sen sijaan että rajojen yli vyöryää sakkia joiden taustoista ei tiedä kukaan mitään. Muutekin kaikkea ei voi yleistää maahanmuutto sanan alle...
"Ymmarratko kaikki?" Nämä ulkomaalaislääkärit hoitavat heikkisiä ja korhosia Kainuussa

http://yle.fi/uutiset/ymmarratko_ka...tavat_heikkisia_ja_korhosia_kainuussa/8504573

Niin kuin tuolla olen jo aikoja sitten kirjoittanut. Hyvä olisi saaha niitä koneinsinöörejä, mutta kun niitä harvoin tulee romahtaneista valtioista. Ainakaan sellaisia joiden todistukset eivät ole ostettuja. Tosin Venäjälläkin saa ostettua muutamalla tuhannella dollarilla aidon yliopiston päättötodistuksen.

Automaation piti viedä työpaikat jo 80-luvulla. Ja silti meillä on porukalle töitä. Emme tiedä mitä uusia ammatteja voi syntyä ja mitkä kuolevat. Toki voi olla että tutkijat ovat oikeassa.

Saksa on ottanut huomattavasti meitä enemmän porukkaa sisään. Ei niitä hanttihommiakaan kauhesti ole tarjolla.

Eerola: Saksasta saapuva turvapaikkamatkailu estettävä
Perussuomalaisten kansanedustaja Juho Eerola on lähestynyt sisäministeri Petteri Orpoa (kok.) kirjallisella kysymyksellä. Eerola haluaa estää Saksasta saapuvan turvapaikkamatkailun.
Eerola kysyy ministeriltä ulkomaalaislain mukaisen seuraamusmaksun asettamisesta tilanteissa, joissa laivayhtiö mahdollisesti laiminlyö velvollisuuttaan tarkastaa ulkomaalaisten matkustajien maahantuloedellytykset.

Finnlines ei tarkasta maahantuloedellytyksiä

Turvapaikanhakijat saapuvat nyt Saksan Travemünden kautta. Suomeen saapumiseen edellytetään viisumivelvollisen maan kansalaisilta niin sanottua yhtenäistä Schengen-viisumia. Myös Schengen-sisärajoilla on pyydettäessä esitettävä matkustusasiakirjat riippumatta siitä, järjestääkö kohdemaa rajatarkastuksia vai ei. Turvapaikanhakijat eivät voi hakea turvapaikkaa Suomesta Saksassa ollessaan.

– Perustelen näkemystäni Schengen -rajasäännöstöllä, jonka mukaan aluksen matkustajista on laadittava luettelo, josta käy ilmi viisumi ja oleskelulupa. Ruotsissa ja Norjassa matkustusasiakirjat tarkastetaan, mutta Finnlines ei tarkasta maahantuloedellytyksiä Saksassa, joka mahdollistaa turvapaikanhakijoiden matkustamisen Suomeen.

”Kumiveneet ovat kasvaneet…”

Ulkomaalaislain mukaan Suomi voi ulkorajoillaan määrätä liikenteenharjoittajille 3 000 euron seuraamusmaksun. Eerolan mukaan sisärajavalvonta pitäisi palauttaa, mikäli seuraamusmaksua ei voida suoraan soveltaa sisärajaliikenteessä.

– ”Kumiveneet” ovat kasvaneet viime aikoina, Eerola napauttaa ja muistuttaa että laivayhtiöiden pitäisi toimia yhdenmukaisella tavalla Pohjoismaissa.

SUOMEN UUTISET

Saksa on ottanut huomattavasti meitä enemmän porukkaa sisään.

Mitä Saksan toimet liityy Suomeen? Onko Suomen taloudelliset resurssit samalla tasolla Saksan kanssa? EU:ssa Suomen talous rämpii miltei alimpana ja taidamme keikkuja tulijatilastossa sijalla 4. Työttömyys oli Saksassa kesällä 4,7% ja Suomessa se lähentelee 10%.

Kuten varmaan olet sinäkin huomannut niin nyt on jo Saksakin kääntämässä oviaan kiinni ja sanomassa että "Ei pysty, liika on liikaa....". Realiteetit olisi tunnustettava ja toimittava sen mukaan.

Tämän videon väitetään olevan Saksasta ja sitä seuraavan uutisen Ruotsista.... Väkisin huulille nousee kysymys WTF?!?
Embedded media from this media site is no longer available

Satunnaisille ruotsalaisille postitse tappouhkauksia: teillä on kolme päivää aikaa kääntyä islamin uskoon
ISIS:n nimissä on jaettu tappouhkauskirjeitä Ruotsissa useissa kaupungeissa.

• 76077570f9bba41bd6279beee9ca250c30c713bbe07364a8f36fa721ed1602b0

Uhkauskirjeessä annetaan kolme päivää aikaa.

(Facebook)
Brittilehti Express kertoo ISIS-kirjeen tulleen julki Facebookissa, jonne yksi sen vastaanottaja oli sen laittanut.

Ruotsin poliisin mukaan kirjettä on jaettu ainakin Tukholmassa, Rönnebyssä, Sigtunassa ja Västeråsissa.

ISIS:n logolla varustetussa, painetussa kirjeessä todetaan näin: Allahin, armollisen, täynnä armoa olevan nimeen. Te tulette uskottomina mestatuiksi kolmessa päivässä talossanne ja tulemme jälkeenpäin pommittamaan mädät ruumiinne. Teidän on valittava 1 näistä kolmesta vaihtoehdosta: 1-Kääntykää ISLAMIIN ! 2-Maksakaa suojeluveroa ! 3-Tulette mestatuiksi ! Poliisi ei tule pelastamaan teitä murhatuksi tulemiselta ! (kuolema tulee kaikille).

Myös kahden irakilaisen turvapaikanhakijan kerrotaan saaneen kirjeen, toinen Rönnebyssä ja toinen Våsteråsissa.

Sigtunan poliisipäällikkö Emile Andersonin mukaan he ottavat kirjeet vakavasti, vaikka eivät tiedä ovatko uhkaukset todellisia.

http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/tukholma kirjeet-44440

Viimeksi muokattu:
Mutta kalloosi ei mene ettei kantasuomalaisten raiskaamisella ole mitään tekemistä pakolaiskeskustelun kanssa koska kantasuomalaisten raiskauksia ei voi vähentää maahanmuuttopolitiikkaa kiristämällä kun taas "pakolaisten" voi. Meidän ei ole mikään pakko ottaa vastaan nykyistä tp-hakijatulvaa ja sitten ihmetellä miten parhain päin tulisimme toimeen sen kanssa, sille voi pistää myös stopin. Lieventävänä asianhaarana todettakoon että maassamme on hälyttävän paljon johtavillakin paikoilla ihmisiä joille tämä ei mene kalloon.

Ja jos haluat kiusata persujen teoilla niin raportoi sitten persujen tekoja. Arto Hirvonen kun ei ole, hänet on erotettu persuista. Ja likainen poliittinen peli tekaistuin rikossyyttein ei ole mitään uutta Kotkassa.

.

Jos huomasit niin otsikossa puhuttiin ex-persuista ja halusin että lapseni välttelee heitä. Toki olen myös ilmoittanut kyllä lapsille kantani persuihin, mutta tämä on vapaa maa. Saa joko kannattaa persuja tai asua ilman isukin lompakkoa.

Jos yli päätään sisäistät mitä kirjoitan, niin olen sanonut lukuisia kertoja että tiettyä osaa ihmisistä ei voi rankaista yksilöiden tekemisistä. Mutta kun meillä länsimaissa ei ole tapana tehdä joukkorangaistuksia, eikä tuomita ajatuksista jne. Me olemme kirjoittaaneet alle sopimuksia joiden mukaan me olemme sitoutuneet ottamaanvastaan TP-hakijoita.

Olen myös sanonut että tänä vuonna tänne on tullut liikaa heitä. Koska kustannukset jne kasvavat ja ongelmia varmasti tulee. Omasta mielestäni sopiva raja oli aluksi 9000 henkeä vuodessa. Nyt kun YK:n pakolaiskaveri sanoi että 6000 olisi oikea määrä, niin kannatan sitä lukua.

Ja jokainen tietää että tänä vuonna tulleessa porukassa on varmasti rosmoja, kyttiä, veteraaneja jne. Kuten tuon kokoisessa porukassa aina on.

Meidän poliittisella johdolla on pallohukassa. Plus osittain Suomen yksi iso ongelma on kasvanut virkamiesvalta joka ohjaa poliittista päätöksen tekoa. Näinhän se ei sivistysvaltiossa saisi mennä. Mutta syyllisiä toimimattomaan hallintoon olemme me suomalaiset. Eivät tänä vuonna tulleet turvapaikan hakijat.

Nyt meillä on osunut paska tuulettimeen. Sen sijaan että jaksetaan huuta kuin akat, niin olisi tärkeämpää miettiä kuinka pestään ne paskat posi seinältä.

Eli suomennettuna. Miten otetaan homma haltuun niin että me hyödymme tilanteesta.

Tämä on kuin tuuleen huutaisi, kun osan porukasta pitää leikkiä jotain kotijanitskinia koko ajan ja toisten tapella vastaan. Menkää Suomi 24:ään tappelemaan.

Mikä on tärkeää?

Grimaldi-Group on napolilainen ja sillä on yli 75% Finnlinesista. Sisiliassa ei voi avata nakkikioskia ilman mafian nyökkäystä ja pientä suojelukulukorvausta saati varustella laivoja. Nyt aukesi, miksi eivät noudata sääntöjä ja miksi tulee perheitä. Nämä ovat rikkaita tai vähän paremmin rahoitettuja.

Yhtiö on antanut laivaan ohjeet ja haistattaa pitkät Suomen viranomaisille.

Mitä tekee Orpo?

Finnlinesin omistaja: Grimaldi-Group. Päättää Välimerellä paljosta bisneksestä. Bari, Brindisi, Pireus...

Tämä on kuin tuuleen huutaisi, kun osan porukasta pitää leikkiä jotain kotijanitskinia koko ajan ja toisten tapella vastaan. Menkää Suomi 24:ään tappelemaan.

Mikä on tärkeää?

Grimaldi-Group on napolilainen ja sillä on yli 75% Finnlinesista. Sisiliassa ei voi avata nakkikioskia ilman mafian nyökkäystä ja pientä suojelukulukorvausta saati varustella laivoja. Nyt aukesi, miksi eivät noudata sääntöjä ja miksi tulee perheitä. Nämä ovat rikkaita tai vähän paremmin rahoitettuja.

Mitä tekee Orpo?

Finnlinesin omistaja: Grimaldi-Group. Päättää Välimerellä paljosta bisneksestä. Bari, Brindisi, Pireus...

Globaalin talouden ongelmia. Itse jos olisin syyttäjä tms. niin lähtisin ajamaan jotain mafian vastaista rikosoikeudenkäyntiä. Tavoitteena Finnlinesin saanti Suomen lipun alle.

Miten otetaan homma haltuun niin että me hyödymme tilanteesta.

Tässä on jo katseltu niin pitkään housut kintuissa ettei tästä taida enää saada otettua sitä kuuluisaa niskalenkkiä. Kaikki vaihtoehdot taitavat olla enemmän tai vähemmän huonoja. Suomalaisten aikaisemman sinisilmäisyyden takia olemme tässä tilanteessa. Ei kaikissa Eu-maissa tilanne ole samanlainen...

Li Andersson kritisoi hallituksen aikomusta valmistella maahanmuuttajille erillinen heikennetty sosiaaliturvajärjestelmä. Tämä eroaisi asumisperusteisesta suomalaisesta sosiaaliturvasta.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/jarjestelma andersson-44478

Minä kun koulussa nukuin lakitiedon tunneilla, niin mitenkä tuo nyt oikein menee ? Vaatisiko tuo hallituksen suunnitelman läpivienti perustuslain muuttamista ? Sen kuudes pykälä, joka käsittelee yhdenvertaisuutta, toteaa että ihmiset ovat lain edessä tasavertaisia ja ettei ketään saa asettaa ilman hyväksyttävää perustetta eri asemaan.

Mutta miten menee tuon pykälän kattavuus ? Koskeeko se vain ja ainoastaan Suomen kansalaisia vai automaattisesti kaikkia maassa oleskelevia (oletan että koskee) ? Vai meneeko niin, että lakia tulkitaan asumiskohtaisesti, ts. jatkuvan oleskeluluvan saanutta kyllä, muttei esim. tilapäisluvalla oleskelevaa ?

Oli miten oli, kustannuksia on luvassa.

Mikä on tärkeää?

Mitä tekee Orpo?

Onhan tuosta ollut jo aikaisemmin täälläkin?(tai sitten jossain muualla foorumilla mitä olen lukenut) juttua että tuolta tulee paremmissa hilloissa olevaa sakkia. Taitaa tuo laivareitti olla päässyt osaksi "matkasuunnitelmaa" yleisemminkin....

"Traven päässä Finlines tarkistaa vain henkilöllisyyden. Näin ainakin rahtipuolella. Passia taikka henkilöllisyystodistusta eivät kaipaa. Ajokortti riittää.

Turistipuolesta en osaa sanoa."

Grimaldi-Group on napolilainen ja sillä on yli 75% Finnlinesista. Yhtiö on antanut laivaan ohjeet ja haistattaa pitkät Suomen viranomaisille.
Finnlinesin historia on vahvasti suomalaista pohjaa vaikka omistus nykyisin onkin Grimaldilla. Valtaosa Finnlinesin laivoistakin on Suomen lipun alla ja minun mielestäni noudattaa Suomen viranomaisten antamia määräyksiä enemmän kuin Grimaldin. Minä olen tätä mieltä, joku voi olla toista mieltä.

Oleellista on se mitä määräyksiä Orpo & co antaa laivayhtiöille Suomen suojelemiseksi raavaiden miesten invaasiolta.

.

Viimeksi muokattu:
Back