FinnNSF
Ylipäällikkö
1. Jos huomasit niin otsikossa puhuttiin ex-persuista ja halusin että lapseni välttelee heitä. Toki olen myös ilmoittanut kyllä lapsille kantani persuihin, mutta tämä on vapaa maa. Saa joko kannattaa persuja tai asua ilman isukin lompakkoa.
2. Jos yli päätään sisäistät mitä kirjoitan, niin olen sanonut lukuisia kertoja että tiettyä osaa ihmisistä ei voi rankaista yksilöiden tekemisistä. Mutta kun meillä länsimaissa ei ole tapana tehdä joukkorangaistuksia, eikä tuomita ajatuksista jne. Me olemme kirjoittaaneet alle sopimuksia joiden mukaan me olemme sitoutuneet ottamaanvastaan TP-hakijoita.
3. Olen myös sanonut että tänä vuonna tänne on tullut liikaa heitä. Koska kustannukset jne kasvavat ja ongelmia varmasti tulee. Omasta mielestäni sopiva raja oli aluksi 9000 henkeä vuodessa. Nyt kun YK:n pakolaiskaveri sanoi että 6000 olisi oikea määrä, niin kannatan sitä lukua.
4. Ja jokainen tietää että tänä vuonna tulleessa porukassa on varmasti rosmoja, kyttiä, veteraaneja jne. Kuten tuon kokoisessa porukassa aina on.
5. Meidän poliittisella johdolla on pallohukassa. Plus osittain Suomen yksi iso ongelma on kasvanut virkamiesvalta joka ohjaa poliittista päätöksen tekoa. Näinhän se ei sivistysvaltiossa saisi mennä. Mutta syyllisiä toimimattomaan hallintoon olemme me suomalaiset. Eivät tänä vuonna tulleet turvapaikan hakijat.
6. Nyt meillä on osunut paska tuulettimeen. Sen sijaan että jaksetaan huuta kuin akat, niin olisi tärkeämpää miettiä kuinka pestään ne paskat posi seinältä.
7. Eli suomennettuna. Miten otetaan homma haltuun niin että me hyödymme tilanteesta.
1. Puhuit itse persuista.
2. Se että päätettäisiin olla vastaanottamatta laittomia maahantulijoita joista on etupäässä vain taloudellinen/turvallisuushaitta ja joita meidän ei ole sopimuksien mukaan pakko vastaanottaa ei ole mikään kollektiivinen "rangaistus", se olisi suvereenin maan suvereeni päätös harrastaa järkipolitiikkaa.
3. 6000 on parempi, 0 olisi paras eikä se ole millään muotoa mahdottomuus. Omalla tavallaan viihdyttävää nähdä niitä vinksahduksia ja nyrjähdyksiä poliitikkojen yms julkituloissa kun pikkuhiljaa alkaa mennä jakeluun että a) johonkin yläraja on laitettava ja b) kun se laitetaan niin jollain tapaa tulijamäärä on rajattava siihen. Ensivuodesta tulee varsin mielenkiintoinen, epäilen vahvasti että tulotahti taas keväällä kasvaa roisisti.
4. Niin tietää. Se taas on monelle ylivoimaista mitä suhteutettu yliedustus tarkoittaa.
5. No tästä voipi olla samaa mieltä. Meidän poliittiset broilerimme ovat kuin inkoja puukilpineen ja kivinuijineen vastassa laivalastillista espanjalaisia hevosineen ja musketteineen. Tilanne on heille liian outo.
6. Ei. Akkamaista on miettiä miten pestään paska pois seinältä. Järkevä ihminen miettii myös miten estää paskan osuminen jatkossa lapaan.
7. Hyödymme? Emme mitenkään. Tämä tulee olemaan vuosien ja vuosikymmenien taistelu haittojen minimoimiseksi.