Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Voipi olla tanaan VOK:eissa vahan sapinaa... Teheranissa vakijoukko vallannut KSA:n suurlahetyston ja laittanut sen vahan niinkuin polttopulloilla tuleen, kostona nisr-nisr -nimisen shiitti-ylipapin teloituksesta eilen Saudeissa.
Ainakin lisat juoksee jetsoneilla kun sunnuntai on meidan pyhapaiva.

2FC0D3C400000578-3381833-image-a-40_1451782013580.jpg

http://www.reuters.com/article/us-saudi-security-iran-fury-idUSKBN0UH00C20160103

Pisteet ja pilkut sekä kappalejako helpottavat lukijaa tajuamaan mitä olet kokeillut sanoa. Itserkkin teen kyllä aivan liian paljon kirjoitusvirheitä.

Kiitän palautteesta.
Paremmin en tätä kieltä osaa, johtuu kai siitä onnettomasta sattumasta ettei Suomi ole minun vahvin kieleni.
Komiikkaa eikö totta samalla kun arvostelet muiden asenteita ja ylistät matujen oikeuksia, mutta moitit heti kun tilaisuus tulee minua siitä etten ole oppinut kieltäsi riittävän hyvin.
Tätyy sanoa ettei tällä palstalla ole yksikään matu kriittinen arvostellut minun Suomen kielen taitoani, mutta useampi matu ylistäjä onkin sitä tehnyt.
Matu kriittiset ovat muutaman kerran puolustaneet minun oikeutta kirjoittaa heikommalla Suomenkielellä, joten kukahan on oikeastaan suaitsevainen, he vai te?

Onko meidän muutettava esimerkiksi TP-hakijoiden -toisaalta voisi olla hyväksi muillekkin - saamaa toimeentulotukea. Esimerkiksi normaali toimeentulotuki olisi 200E/kk. Jos menee opiskelemaan ammattia, niin saa 150E/kk lisää. Ja esimerkiksi suoritetusta ammattitutkinnosta saisi valmistujaislahjaksi 1000e/kertakorvauksen.

Miksi ihmiselle pitää maksaa kannustinpalkkioita kun hän parantaa omaa osaamistaan?

Kiitän palautteesta.
Paremmin en tätä kieltä osaa, johtuu kai siitä onnettomasta sattumasta ettei Suomi ole minun vahvin kieleni.
Komiikkaa eikö totta samalla kun arvostelet muiden asenteita ja ylistät matujen oikeuksia, mutta moitit heti kun tilaisuus tulee minua siitä etten ole oppinut kieltäsi riittävän hyvin.
Tätyy sanoa ettei tällä palstalla ole yksikään matu kriittinen arvostellut minun Suomen kielen taitoani, mutta useampi matu ylistäjä onkin sitä tehnyt.
Matu kriittiset ovat muutaman kerran puolustaneet minun oikeutta kirjoittaa heikommalla Suomenkielellä, joten kukahan on oikeastaan suaitsevainen, he vai te?

Puhuit kielitaidottomuudesta ja samaan aikaan kirjoitit itse pitkän viestin jossa ei ollut pisteitä ja kappalejakoja.

Itselläni on lukijäiriö. Arvostelu menee asteikolla 1-5. Arvosanani on 5+. Joten ei minulla ole varaa ilkkua keneenkään kirjotustaidosta.

Omat vanhat viestit ovat välillä itsellenikin täyttä hepreaa

Puhuit kielitaidottomuudesta ja samaan aikaan kirjoitit itse pitkän viestin jossa ei ollut pisteitä ja kappalejakoja.

Nyt en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat?
En ole väiitänyt olevani kielitaidoton vaan Suomenkielessäni on puutteita, yritän kyllä kokoajan parantaa sitä ja ne puutteet johtuvat nimenomaan siitä ettei Suomenkieli ole minulle vahvin kieli.
Ymmärrän hyvin ettei monet jotka omaa täydellistä kielitaitoa halua käyttää Suomenkieltä kun palaute on tälläinen, et osaa pilkkusääntöjä etkä lauserakennetta, eli Suomeksi rivien välistä sanotaan olet tomppeli.

Viimeksi muokattu:
Koska nyt sen rahan saa tekemättä ei mitään.

Jos koko tuen vie pois, niin onko sekään ratkaisu?

Miksi tehdä töitä kun yhteiskunta maksaa?

Kuten Iso-Mursu sanoi, kepillä ja porkkanalla saa aasista usein enemmän aikaan kuin pelkällä kepillä.

Pahoittelen kun vastaus kesti näin kauan. Tässä on käsillä perheessä tuleva kuoleman tapaus. Joten vähän ajatus katkeaa.

Täälläkin moni on valmis hyväksymään työperusteisen maahanmuuton. Ja tällöin tulijan tulisi olla mieluiten huippuosaaja maailman tasollakin. Meillä ongelmana jo se että meillä on vain muutamia sellaisia yrityksiä joilla on edes teoriassa mahdollisuus tarjota maailman huipuille haastavia ja kiinnostavia työpaikkoja.

Toisaalta kun meillä on tätä maahanmuuttoa TP-perusteella maista joissa ei ole olosuhteiden pakosta kovinkaan toimivaa koululaitosta, niin sieltä tuskin tulisi ketään edellä mainittuun ryhmään.

En itse lähtisi matalapalkka-alan mahdollisuuksia mollaamaan. Sielläkin tarvitaan tekijänsä. Toki tässäkin on omat rajoituksensa tulijoiden puolelta. Mennään siihen myöhemmin.

2000e/kk ansioilla palkansaaja joutuisi maksamaan vero.fi laskurin mukaan noin 250e/kk veroja. Eli vuodessa noin 3000e. Tällöin 20-vuotiaana työelämään siirtyvä kaveri näillä tuloilla todella yksinkertaistettusti laskettuna kerryttää valtiolle 135 000 euroa ennen eläkkeelle jäämistään.

Se mitä mietin on se että kuinka me saisimme näistä TP:n kautta tulevista henkilöistä mahdollisimman monen kykenevän tuottamaan noin paljon tuloveroja valtiolle.

Onko meidän muutettava esimerkiksi TP-hakijoiden -toisaalta voisi olla hyväksi muillekkin - saamaa toimeentulotukea. Esimerkiksi normaali toimeentulotuki olisi 200E/kk. Jos menee opiskelemaan ammattia, niin saa 150E/kk lisää. Ja esimerkiksi suoritetusta ammattitutkinnosta saisi valmistujaislahjaksi 1000e/kertakorvauksen.

Olisiko tuollainen keino motivoida TP-hakijat koulunpenkille. Ja sitä kautta valmiuksiin työllistyä tässä maailmassa.

Koska nyt sen rahan saa tekemättä ei mitään.

Jos koko tuen vie pois, niin onko sekään ratkaisu?

Miksi tehdä töitä kun yhteiskunta maksaa?

Ensimmäisessä postauksessa vaadit tukea jotta matu yrittää sopeutua ja toisessa postauksessa kumoat sen?

Ensimmäisessä postauksessa vaadit tukea jotta matu yrittää sopeutua ja toisessa postauksessa kumoat sen?

Ei. Kokeilen miettiä kuinka tietyistä maista tulleiden henkilöiden työllistymistä saataisiin paremmaksi.

Itse en usko etteikö huonolle työllistymiselle voisi tehdä jotain. Hankalaa se varmasti on.

En ymmärrä koko väittelyä. Kaikki ideat matujen työllistymisen kannalta ovat tarpeellisia. Suomalainen työtön ei helposti hanttihommiin ryhdy tai sitten siitä pitäisi saada kansanedustajan palkka.

Silti jotain irakilaisessa ja somalialaisessa työhalussa on myös poskellaan, kun muihin etnisiin vertaa.

En ymmärrä koko väittelyä. Kaikki ideat matujen työllistymisen kannalta ovat tarpeellisia. Suomalainen työtön ei helposti hanttihommiin ryhdy tai sitten siitä pitäisi saada kansanedustajan palkka.

Silti jotain irakilaisessa ja somalialaisessa työhalussa on myös poskellaan, kun muihin etnisiin vertaa.

Veikkaisin, että kelpaisi "hanttihommatkin" ihan normaalilla tuntipalkalla, jos vain saisi täydet viikkotunnit.
Parin viime päivän aikana täällä onkin saatu kaikki, paitsi sisäsiittoisuus ja vaimonhakkaaminen jälleen toistettua.

Veikkaisin, että kelpaisi "hanttihommatkin" ihan normaalilla tuntipalkalla, jos vain saisi täydet viikkotunnit.
Parin viimepäivän aikana täällä onkin saatu kaikki, paitsi sisäsiittoisuus ja vaimonhakkaaminen jälleen toistettua.

Et kai ole sitä mieltä, että ei kannata miettiä mitään keinoja näihin? Luulenpa, että pelkillä raiskausjankutuksilla Maanpuolustus.netissä emme saa niitä 32 000 tullutta ulos. Pitää miettiä pysäytystä ja antaa asiallista painetta oikeisiin osoitteisiin.

Ei tästä kannatta tehdä MV-lehden etäpäätettä. On hyvä, että välillä joku vähän antaa sparrausta.

Olen muuten odotellut, koska täällä aletaan kertoa että kyseessä on EU:n, Naton ja sionistien salaliitto. Sekin löytyy nimittäin MV-lehdestä, ja itse asiassa se on sen koko homman tarkoitus.

Hyödyllinen linkki:

http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27

Kannattaahan niitä miettiä, mutta esimerkiksi lauseesi: "Suomalainen työtön ei helposti hanttihommiin ryhdy tai sitten siitä pitäisi saada kansanedustajan palkka.", on sitä samaa jankkausta mistä muita syytät. Näkökulma on vain eri. Suomalaisten työn vieroksumista on toisteltu jo kyllästymiseen asti, eikä sekään tuo mitään lisää keskusteluun.

Kannattaahan niitä miettiä, mutta esimerkiksi lauseesi: "Suomalainen työtön ei helposti hanttihommiin ryhdy tai sitten siitä pitäisi saada kansanedustajan palkka.", on sitä samaa jankkausta mistä muita syytät. Näkökulma on vain eri. Suomalaisten työn vieroksumista on toisteltu jo kyllästymiseen asti, eikä sekään tuo mitään lisää keskusteluun.

No ei kyllä tuo. En ole vain vieläkään leppynyt viime talvesta, kun tarvitsin paria käsiparia pariksi kuukaudeksi. Mutta vika on tietysti systeemissä. Helkkarin vaikea kortistosta lähteä ja kaikki asumistuet ja muut... jos tulee tuloja, hitonmoinen veivaus, pieni palkka ja verot päälle.

Et kai ole sitä mieltä, että ei kannata miettiä mitään keinoja näihin? Luulenpa, että pelkillä raiskausjankutuksilla Maanpuolustus.netissä emme saa niitä 32 000 tullutta ulos. Pitää miettiä pysäytystä ja antaa asiallista painetta oikeisiin osoitteisiin.

Ei tästä kannatta tehdä MV-lehden etäpäätettä. On hyvä, että välillä joku vähän antaa sparrausta.

Olen muuten odotellut, koska täällä aletaan kertoa että kyseessä on EU:n, Naton ja sionistien salaliitto. Sekin löytyy nimittäin MV-lehdestä, ja itse asiassa se on sen koko homman tarkoitus.

Hyödyllinen linkki:

http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27
Tosta hyödyllisestä linkistä.... :) :) :)
132 ja ADHD iskee aina lopussa kun ei jaksa keskittyä kauempaa kuin 10min. Tosin sama tulos oli ihan virallisessakin testissä 16vuotta sitten. Eli ei se alkoholi niin pahasta ole.... :) :) :)

Tosta hyödyllisestä linkistä.... :) :) :)
132 ja ADHD iskee aina lopussa kun ei jaksa keskittyä kauempaa kuin 10min. Tosin sama tulos oli ihan virallisessakin testissä 16vuotta sitten. Eli ei se alkoholi niin pahasta ole.... :) :) :)

Jotenkin se neurologia korjaa ryypyn tuhot ja signaali kiertää tuhoutuneen solun tai pari. :)

Nyt kun meille on saapunut runsaasti vierastyövoimaa, monenkin alan osaajia ilmeiseti, niin mitäpä veikkaatte mistä tulevat ensikesänä kaalin, herneen ym poimijat Keski-Uudenmaan pelloille? Tai laajemminkin Suomen pelloille. Itse veikkaan että Itä-Euroopan ja Kaukoidän naiskauneus ei varmaan näiltä main ole katoamassa. Toisaalta eipä sielä ole kyllä suomalaisiaan nykyään.

Nyt kun meille on saapunut runsaasti vierastyövoimaa, monenkin alan osaajia ilmeiseti, niin mitäpä veikkaatte mistä tulevat ensikesänä kaalin, herneen ym poimijat Keski-Uudenmaan pelloille? Tai laajemminkin Suomen pelloille. Itse veikkaan että Itä-Euroopan ja Kaukoidän naiskauneus ei varmaan näiltä main ole katoamassa. Toisaalta eipä sielä ole kyllä suomalaisiaan nykyään.

Löisin pennini thaimaalaisten puolesta. Myös ukrainalaisia varmaan tulee hommiin.

Back