Pakolaisuus

Nyt en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat?
En ole väiitänyt olevani kielitaidoton vaan Suomenkielessäni on puutteita, yritän kyllä kokoajan parantaa sitä ja ne puutteet johtuvat nimenomaan siitä ettei Suomenkieli ole minulle vahvin kieli.
Ymmärrän hyvin ettei monet jotka omaa täydellistä kielitaitoa halua käyttää Suomenkieltä kun palaute on tälläinen, et osaa pilkkusääntöjä etkä lauserakennetta, eli Suomeksi rivien välistä sanotaan olet tomppeli.

Jos täällä aletaan vaatia täydellistä Suomen kielen hallintaa, 99% kirjoittajista saa vaieta. Minä ensimmäisten joukossa.
 
Ja uusnatsit ovat liittyneet Eroa kirkosta -kampanjaan, koska heidän mukaansa kirkko levittää monikulttuurisuuspropagandaa, sionismista puhumattakaan.

Itselläni suhde kristinuskoon on sellainen, että suhtaudun siihen myönteisesti ja monella tapaa uskonkin, mutta tämä epäilevän Tuomaan luonteeni (mikä näkyy mm. vain hyvin hyvin varovaisen myönteisessä NATO-kannassani, koska sekin on mielestäni osin uskon asia :) ) estää minua olemasta sellainen hirveän paatoksellisen tunnustuksellinen kunnon kristitty. Ateistien mielestä olen kristitty ja "tosi uskovaisten" mielestä ateisti. Itse pidän itseäni huonona kristittynä, mutta kristittynä siltikin.

Tässä asiassa on pakko olla samaa mieltä uusnatsien kanssa. Mäkisen vetämänä kirkon linja tuntuu olevan ehdoton antautuminen kaiken edessä. Tuskin kirkko tekee edes lähetystyötä turvapaikanhakijoiden keskuudessa, sehän olisi islamofobiaa ja rasismia ja Kari Mäkisen arvoja vastaan pitää kristinuskoa parempana kuin islaminuskoa. Sen sijaan Mäkinen kuitenkin tukee lämpimästi joukkoa waghabiittien rahoittamia suurmoskeijoita pk-seudulle, islamin uskoon kyllä käännyttää saa? Uskontojen välinen dialogi ja suvaitsevaisuus on minulle erittäin tärkeää, mutta tällainen selkärangaton sekavan humanistinen alistuminen ja oman uskonnon vähättely on mielestäni niin surkea esitys, että on käynyt mielessä tuo eroaminen.

Huomattavasti itseäni agnostisempi vaimoni on yrittänyt rahasyistä maanitella tällä perusteella minua eroamaan kirkosta, mutta olen päästänyt seireenin laulut toisesta korvasta ulos. Perusteluna se, että olen nyt pienen seurakunnan jäsen, täällä papit ovat nimenomaan kristinuskon asialla eivätkä osallistu poliittiseen väittelyyn lällyn alistuvilla ja itseä vähättelevillä puheenvuoroilla. Mielestäni ei ole Lemin seurakunnan vika että Mäkisen kaltainen heppu edustaa kirkkoa, siksi kuulun seurakuntaan.
 
Kiinnostaisi tietää kuinka moni näistä virolaisista ovatkin itse asiassa etnisiä venäläisiä jotka omaavat viron kansalaisuuden.
Tuskinpa rikollisia on tilastoitu äidinkielen mukaan, en muuten ole varma, kokeile Poliisiammattikorkekoulun tutkimuksista löytää tai Oikeuspoliittinen Tutkimuslaitos joskus Tilastokeskus yllättää ja yksi uusi väylä mistä saa tutkimustietoa on Ammattikorkeakoulut ja niiden tutkimusten tietokannat ja vanha väylä on Oikeustieteellisten tiedekuntien tietokannat.
Varaudu kahlaamaan tiedostoja.
En muista että olisin nähnyt Vironpuolella tutkimuksissa ulkomailla vangittujen Virolaisten etnisestä taustasta, siitäkään en ole varma ettei sellaista ole kannattaa kokeilla.
 
Itselläni suhde kristinuskoon on sellainen, että suhtaudun siihen myönteisesti ja monella tapaa uskonkin, mutta tämä epäilevän Tuomaan luonteeni (mikä näkyy mm. vain hyvin hyvin varovaisen myönteisessä NATO-kannassani, koska sekin on mielestäni osin uskon asia :) ) estää minua olemasta sellainen hirveän paatoksellisen tunnustuksellinen kunnon kristitty. Ateistien mielestä olen kristitty ja "tosi uskovaisten" mielestä ateisti. Itse pidän itseäni huonona kristittynä, mutta kristittynä siltikin.

Tässä asiassa on pakko olla samaa mieltä uusnatsien kanssa. Mäkisen vetämänä kirkon linja tuntuu olevan ehdoton antautuminen kaiken edessä. Tuskin kirkko tekee edes lähetystyötä turvapaikanhakijoiden keskuudessa, sehän olisi islamofobiaa ja rasismia ja Kari Mäkisen arvoja vastaan pitää kristinuskoa parempana kuin islaminuskoa. Sen sijaan Mäkinen kuitenkin tukee lämpimästi joukkoa waghabiittien rahoittamia suurmoskeijoita pk-seudulle, islamin uskoon kyllä käännyttää saa? Uskontojen välinen dialogi ja suvaitsevaisuus on minulle erittäin tärkeää, mutta tällainen selkärangaton sekavan humanistinen alistuminen ja oman uskonnon vähättely on mielestäni niin surkea esitys, että on käynyt mielessä tuo eroaminen.

Huomattavasti itseäni agnostisempi vaimoni on yrittänyt rahasyistä maanitella tällä perusteella minua eroamaan kirkosta, mutta olen päästänyt seireenin laulut toisesta korvasta ulos. Perusteluna se, että olen nyt pienen seurakunnan jäsen, täällä papit ovat nimenomaan kristinuskon asialla eivätkä osallistu poliittiseen väittelyyn lällyn alistuvilla ja itseä vähättelevillä puheenvuoroilla. Mielestäni ei ole Lemin seurakunnan vika että Mäkisen kaltainen heppu edustaa kirkkoa, siksi kuulun seurakuntaan.

Kyllä, ja seurakuntaa voi parhaiten muuttaa seurakunnan sisältä. Kari Mäkinen tuskin voi sulkea korviaan seurakuntalaisten huolilta ja terveisiltä.

Itse ajattelen kyynisesti, että näivettyvä kristillinen kirkko palvelee muslimien valtaa ja valtauskonnon vaihtumis -pelkoja. Mäkinen ei osaa ajatella isoa kuvaa.
 
Kyllä, ja seurakuntaa voi parhaiten muuttaa seurakunnan sisältä. Kari Mäkinen tuskin voi sulkea korviaan seurakuntalaisten huolilta ja terveisiltä.

Itse ajattelen kyynisesti, että näivettyvä kristillinen kirkko palvelee muslimien valtaa ja valtauskonnon vaihtumis -pelkoja. Mäkinen ei osaa ajatella isoa kuvaa.

Kirkko on kriisissä ja näiden järjettömien kannanottojen takia se kaivaa itseään vielä syvemmälle sinne. Pitkästä aikaa joulukirkossa käyneet tutut ovat sanoneet että tunnelma on kuin hautajaisissa ja sanoivat että taisi olla viimeinen kerta lähitulevaisuudessa. Kirkolla olisi aika uudistua tai se putoaa kelkasta kokonaan kun sukupolvet tässä kasvavat ja vanhat putoavat joukosta... Alla oleva otsikko koski myös itseäkin. Tosin osin myös sen takia koin että 5000 - 10000€ on liikaa noista kekkereistä. Tosin eihän "bileitä" ole pakko järjestää kirkonkaan lisäksi samassa mittakaavassa johon suurin osa rahasta uppoaa...

Siviilivihkimisiä jo kirkkohäitä enemmän
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/siviilivihkimisia-jo-kirkkohaita-enemman/2204544
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Monella tosiaan menevät maahanmuutto (joka on yleensä työ- tai perhesuhdeperusteista) ja turvapaikanhaku/pakolaisuus sekaisin. Ensimmäinen on hyvä asia, jälkimmäinen ei ehkä niin paljoa.

Ja pakolaisuudessa sekoitetaan turvapaikanhaku kaukana kotimaasta (ei esim. naapurimaassa) ja kiintiöpakolaisuus. Jälkimmäinen on olennaisesti oikeampaan osuva auttamistapa, ensinmainittu uskoakseni suurimmaksi osaksi epäasiallista.

Sama juttu koska se raha on menetetty joka tapauksessa, niin se voidaan käyttää mahdollisimman järkevästi. Eli tukea esim. syrjäseutujen liiketoimintaa.

Jos vaakakupissa on pienehkön rauhallisen kunnan elämisen rauhallisuus ja turvallisuus ja jonkinsuuruinen tulonsiirto koko maan veronmaksajilta, väitän että hyvin suuri osa kuntalaisista valitsee ensimmäisen jatkumisen. Toki jossain tilanteissa tuollainen voi "pelastaa" jonkin tuhoontuomitun maailmanlopun kunnan kuntataloutta mutta tällaiseen turvapaikkaturismin kaltaisen kokonaisuutena ei-toivottuun ilmiöön pohjautuva talous ei oikein tunnu järkevällä pohjalla olevalta pitkällä tähtäimellä.
 
Halvemmalla sinne syrjäkylille poliiseja saadaan kuin pk-seudulle asuntoja. Kaikkea sosiaalitukien varassa tapahtuvaa Helsingin kulmille muuttamista pitäisi rajoittaa. Vaatii varmaan lakimuutoksia mutta niistähän selviää lakeja muuttamalla.

Vanha ideani TP-väelle lahjotiettavista/vuokrattavista maakuntakeskuksien asunnoista olisi oikeasti halvinta valtiolle. Ja kun TP:llä on asunto, niin esim. Vantaalla ei ole pakkoa antaa hänelle toista asuntoa. Vaan hän voi vuokrata oman asunnon jos hän haluaa muuttaa työn perässä PK-seudulle. Jolloin TP:lle jää myös maakuntaan jääneen omistusasunnon myyminen/yhtiövastikkeet jne.
 
En ymmärrä koko väittelyä. Kaikki ideat matujen työllistymisen kannalta ovat tarpeellisia. Suomalainen työtön ei helposti hanttihommiin ryhdy tai sitten siitä pitäisi saada kansanedustajan palkka.

Silti jotain irakilaisessa ja somalialaisessa työhalussa on myös poskellaan, kun muihin etnisiin vertaa.

Ja pitäisi vain hyväksyä jonain luonnon lakina, ettei tilannetta voi muutta.

Aurinkoa ei saa nousemaan ylös lännestä, mutta kyllä ihmisen saa menemään töihin.
 
Ja pakolaisuudessa sekoitetaan turvapaikanhaku kaukana kotimaasta (ei esim. naapurimaassa) ja kiintiöpakolaisuus. Jälkimmäinen on olennaisesti oikeampaan osuva auttamistapa, ensinmainittu uskoakseni suurimmaksi osaksi epäasiallista.



Jos vaakakupissa on pienehkön rauhallisen kunnan elämisen rauhallisuus ja turvallisuus ja jonkinsuuruinen tulonsiirto koko maan veronmaksajilta, väitän että hyvin suuri osa kuntalaisista valitsee ensimmäisen jatkumisen. Toki jossain tilanteissa tuollainen voi "pelastaa" jonkin tuhoontuomitun maailmanlopun kunnan kuntataloutta mutta tällaiseen turvapaikkaturismin kaltaisen kokonaisuutena ei-toivottuun ilmiöön pohjautuva talous ei oikein tunnu järkevällä pohjalla olevalta pitkällä tähtäimellä.

Olen sanonut että mielestäni sopiva raja olisi 6000 henkeä vuodessa. YK:n pakolaispuolen johtaja sanoi jossain Metro-lehden haastattelussa saman suuruisen määrän. Tämän vuoden 35 000 henkeä on poikkeus (toivottavasti) josta pitää selvitä mahdollisimman hyvin.
 
Tuo pk-seudulle sijoittaminen on kaikkein hulluin osa koko projektia. Pysykööt periferiassa. Siellä on runsaasti vapaita asuntoja tarjolla ja vieläpä hyvin edullisesti.

Viikonlopun Iltalehden mukaan Suomessa on tyhjillään 100 000 omakotialoa. Halvimmat asuinkuntoiset maksaa sen 45 000- 50 0000e/kpl. Eli PK-seudun saman kokoisen asunnon vuokrat kolmelta tai neljältä vuodelta.

Valtio tekisi fiksusti kun ostaisi tollaisia ja antaisi ne oleskeluluvan saaneille omiksi.
 
Valtio tekisi fiksusti kun ostaisi tollaisia ja antaisi ne oleskeluluvan saaneille omiksi.

Kelpaisi muuten minullekkin tuommoinen ratkaisu. Oleskelulupa maahan on tullut syntymän yhteydessä ja tällä hetkellä olosuhteiden pakosta vailla vakinaista asuntoa. Mutta sehän ei ole rasismia kun kymmenen turvallisen maan läpi tänne vaeltaneen TP-hakijan hätä ohittaa kantasuomalaisen hädän. Eihän?
 
Dubai on hieno paikka, mutta mielestäni sellaisten paikkojen harjoittama köyhien arabien riisto ja holtiton ylellisyyskulutus yhteiskunnan rakentamisen sijaan (vrt vaikka Norja) on paljon suurempi terrorismin syy kuin kaikki USAn interventiot yhteensä.

Täsmennetään sen verran, että suurin osa rikkaiden arabimaiden suorittavien töiden tekijöistä (rakennusmiehet, kotiapulaiset, palvelijat tms.) tulevat arabimaailman ulkopuolelta ollen kuitenkin suurelta osin muslimeita. Arabimaailmaan tulee vuosittain kymmenintuhansin työntekijöitä Pakistanista, Bangladeshista, Indonesiasta, Intiasta (enemmän maan muslimiperäistä väkeä), Nepalista ja sitten kohtuullisen paljon ns. mustasta Afrikasta etc. Jonkin verran köyhiä arabejakin ajautuu näihin töihin, mutta he ovat selkeä vähemmistö - käytännössä monissa maissa marginaalissa ja syynä osaltaan se, että he ovat arabeja.

Kuten taisitkin viitata, näiden naisten ja usein juuri ja juuri teini-iän ylittäneiden tyttöjen työ on likimain orjatyötä kotioloissa ja usein he ovat isäntiensä vankeja (passit takavarikoitu) ja heitä käytetään seksuaalisesti hyväksi - aihe josta ei kovinkaan paljon julkisuudessa käydä keskustelua mutta huomattava osa itsemurhan tehneistä kotiapulaisista on tullut myös raiskatuiksi (tämä on käynyt tutkimuksissa selville).

Oma lukunsa ovat sitten lapsivaimot, heitäkin haetaan arabimaailman ulkopuolelta ja nuorimmat heistä ovat tuskin kymmenenkään ikäisiä ja tavattoman moni näistä lapsivaimoista kuolee lapsivuoteeseen etenkin köyhemmissä arabimaissa, joissa terveydenhuolto ei ole hyvällä tolalla.

* * *

UAE:sta olisi kirjoitettavaa paljonkin mutta se ei ole ketjun teemaan sopivaa. Todellisuudessa sen asema on kuitenkin merkittävästi parempi mitä Saudi-Arabian, koska he ovat tehneet paljon investointeja "öljyn jälkeinen aika" huomioiden. Osaltaan nämä ylettömät rakennusprojektit ovat osa tätä prosessia ja toisaalta tässä kohdin sitten köyhien työntekijöiden selkänahasta revitään irti kaikki mahdollinen jotta rikas eliitti kykenisi jatkaa elämäänsä ja rikastumaan. Ennen joulua satuin näkemään tilastoja väestökehityksestä arabimaailmassa ja esim. UAE:ssa kansalaisten syntyvyys on huomattavan pientä, mikäli merkittäviä muutoksia ei tapahdu ja jatkossakin ulkomaalaisia muuttaa maahan jotakuinkin nykyistä tahtia (olettaisin, että laskua tulee tapahtumaan) maan väkiluvusta muutaman vuosikymmenen kuluttua suurin osa on vierastyöläisiä ja muualta tulleita, kansalaisten ollessa vähemmistönä.

vlad
 
Olen Snyderin kanssa samaa mieltä. Tuohon juttuun voisi lisätä, että kaikissa äärihommeleissa valtiovastaisuus ja hierarkian hajottaminen näkyy. Ovat synergiassa.


Jep, eikä värillä ole tässä näköjään väliä. Eikä tekstin koollakaan.
 
Back
Top