Rajajääkäri
Ylipäällikkö
Noo, eikös eräs nimeltä mainitsematon saksalaiskauppakin myynyt täällä hevosta nautana.. Ja hyvää oli
Kiinalaisravintoloissa myytävä sipuli-härkä annos riisillä, on lähes poikkeuksetta aina naudan lihaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Noo, eikös eräs nimeltä mainitsematon saksalaiskauppakin myynyt täällä hevosta nautana.. Ja hyvää oli
jos tästä ruljanssista huolimatta tulijoiden työpanos pelastaa Suomen, mutta muutaman sadan tuhannen kotimaisen työttömän jono ei sitten mitenkään.
Juha Sipilä kertoi pääministerin haastattelutunnilla, ettei hänen Kempeleen-kotiaan voida ainakaan toistaiseksi antaa turvapaikanhakijoiden käyttöön
Mediatemppuilua...Bravo !
Siis lopputulos tuosta mediatempusta oli jättimäisen kallis promo Suomen valtiolle kun tuollainen uutisleiskautus kiiri maailmalla ykkösuutiseksi useassa maassa. Ensin jätkä houkuttelee maahantunkeutujat Suomeen ja lopulta itse vetäytyy kantamasta vastuuta koko majoittamisesta. Voihan vittu.
Miettikää kepulaiset jotka tätä farssia seuraatte, että teidän päämies johtaa teidän puolueenne nimissä Suomen rapauttamista.
^
#kepupettääaina
Kiinalaisravintoloissa myytävä sipuli-härkä annos riisillä, on lähes poikkeuksetta aina naudan lihaa.
Tilanne on nyt todella räjähdysherkkä Tukholman keskustassa ja yksin liikkuvat ihmiset pelkäävät selvästi.
No eihän siinä kauaa kestänyt. Kunniakulttuuri puolustaa kunniaansa, joten Tukholmassa alkaa olemaan kireä tunnelma.
http://paavotajukangas.com/2016/02/01/tukholmassa-afrikaanojen-kostoisku-eillisesta/
Jotenkin haluisin tuostakin kuulla/ lukea ihan valtamedioistakin,koska jotkut meistäkin saattavat käydä tuolla ihan vaikka perheineen. Voi nimittäin perus Pertin ja pirkon loma saada yllättävän käänteen kun joutuu keskelle taistelutannerta. Ja ihan ilman ennakkovaroitusta. Ja meikäläinen valtamedia puhuu vain imaamien rekrytarpeesta kouluille ja promilleista liittyen tietyn rikollisuuden kasvuun.Josta Svedu media vaikenee...?
Postia arkkipiispalle.
Hyvä arkkipiispa Kari Mäkinen,
Kirjoitin suoraan kansliaasi koska en tunne organisaatiotanne tarpeeksi hyvin tietääkseni oikean "kohteen" tälle kirjeelle. Välittänette viestin eteenpäin jos tarvis vaatii. Kirje on pitkähkö mutta asia hyvin tärkeä, joten toivon että tämä luettaisiin ja siihen myös vastattaisiin!
Olen 32-vuotias pääkaupunkiseudulta Itä-Suomeen rauhallisiin maalaismaisemiin muuttanut suurperheen isä. Olen ollut kasteesta lähtien Evankelisluterilaisen kirkon jäsen, samoin viisi lastani on kaikki kastettu. Jumalanpalveluksissa en paljoakaan ole käynyt (viime vuosina ei olisi paljon ollut aikaakaan, viiden pienen lapsen takia), mutta kirkko ja kristinusko on aina ollut tavalla tai toisella osa elämääni. Esimerkkinä kirkon kerhotoiminta ym. jossa olen itse pienenä ollut ja jossa osa lapsistakin on jo ollut. En ole koskaan ollut opillisesti tai vahvan uskon kautta ns. "hyvä kristitty", vaan enemmänkin se kaikkein epäilevin Tuomas. Olen kuitenkin aina kokenut Jeesuksen opit läheisiksi ja ollut aika avulias ja tietyllä tapaa optimistinen ihminen luonnostani, osana tätä on (kristilliseen uskoon perustuva) usko siitä, että kaikki kääntyy vielä lopulta parhain päin.
Tänään olen kuitenkin ensimmäistä kertaa vakavasti miettinyt, onko asia niin etten ole kirkon kannan mukaan kelvollinen sen jäseneksi. Kirkon Twitter-tilillä kommentoitiin "rajat kiinni" -mielenosoituksessa esiintynyttä ristiä, nimittäen kyseistä mielenosoitusta "rasistimielenosoitukseksi". Verkkoviestintäpäällikkö Lari Lohikoski vielä täsmensi Helsingin Sanomien jutussa, että kyseisen ilmaisun käyttö on kirkon virallinen linja, ja vielä lisäsi että viestissä todettiin "rasismin olevan rasismia".
Itse olen ollut koko ikäni rasismia vastaan - en ymmärrä miksi ihmisen ihonvärin, uskonnon tai jonkin muun perusteella pitäisi ottaa ylitsepääsemätön ennakkoasenne häneen yksilönä kohdattaessa. Maailman kriisit ja etenkin lasten ja perheiden kohtalo niiden melskeissä koskettaa syvältä. Lahjoitan säännöllisesti rahaa hätäapuun ja pitkäjänteisempään avustustyöhön ulkomailla - ei suuria summia, mutta pieniä puroja kuitenkin ja tasaiseen tahtiin. Suhtaudun myönteisesti lähes kaikkiin maahanmuuton muotoihin: Työperäiseen ja rakkausperäiseen maahanmuuttoon sekä humanitääriseen pakolaisuuteen pakolaiskiintiön kautta.
Turvapaikkakäytännöt ovat kuitenkin mielestäni täysin erilaiseen maailmantilanteeseen suunniteltuja ja suorastaan vahingollisia todellisen auttamisen kannalta. Toimimalla nykyiseen malliin pakolaisuuden ja maahanmuuton "ohituskaistoina" ne vievät maton alta järkevältä kiintiöpakolaisjärjestelmältä, jossa apu pakolaisuusmuodossa kohdistuu oikein kaikista haavoittuvimpiin ihmisryhmiin sen sijaan että se kohdistuisi niihin joilla on voimaa ja resursseja matkustaa hyvin pitkälle kotimaastaan. Lisäksi suuri osa saapuvista ihmisistä ei edes tule konfliktialueilta, vaan ovat (sinänsä inhimillisesti ja ymmärrettävästi) liikkeellä paremman elämän toivossa, mutta usein täysin väärien mielikuvien perusteella. Näitä mielikuvia luovat erityisesti rikollisjärjestöt, jotka myös rahastavat nämä turvapaikanhakuun lähtevät, välittämättä siitä onko panostuksen vastapainoksi luvassa turvapaikkaa ja onko kohdemaa ollenkaan sellainen jossa hakija kokee olonsa onnelliseksi. Yksi tekijä on myös se että parhaassa iässä olevan miesväestönsä menettävä lähtömaa kärsii tästä siirtolaisuuden muodosta paljon.
Turvapaikkakäytännöissä on omasta mielestäni yksinkertaisesti niin paljon hyväksikäyttöä ja haittapuolia, että koko asian saldo jää negatiiviseksi - peli pitäisi puhaltaa poikki ja miettiä koko homma uudestaan alkuperäiseen muotoonsa, harvalukuisempien erityistapausten kuten vainottujen toisinajattelijoiden pelastamiseksi. Auttaminen nykytilanteessa hoituisi parhaiten vaikkapa tuplaamalla pakolaiskiintiö toistaiseksi ja kohdistamalla se aidosti kaikkein hädänalaisimpiin ryhmiin joilla ei ole lähes mitään mahdollisuuksia kotimaassaan, esimerkiksi seksuaalivähemmistöt, vähemmistöuskontojen edustajat jne sekä tietysti konfliktialueilla jalkoihin jäävät perheet. Toinen missä saisi välitöntä apua valtavalle ihmisjoukolle, olisi UNHCR:n rahoittaminen. On pöyristyttävää että jopa ruoka-annoksista on jouduttu YK:n pakolaisleireillä Lähi-Idässä tinkimään! Valitettavasti molemmat ehdottamani auttamisen muodot lienevät hyvin epätodennäköisiä nyt kun turvapaikanhakijoita tulee Suomeen niin suuressa määrin, ja siihen menee hurjia rahasummia.
Olette puhuneet jyrkästi tätä talouden kautta ajattelua vastaan, mutta täytyy huomioida että talous on tässäkin yhteydessä vain väline, jossa vaakakupissa on useita eri merkittäviä kohteita. Kotimaassakin on esim. vanhuksia huonolla hoidolla, perusteena se että "rahaa ei ole". Uskon että valtaosa suomalaisista kyllä auttaa, mutta auttaminen pitää osua yksiselitteisen oikeaan, siinä missä nykytilassaan turvapaikkakäytännöt muistuttavat hakuammuntaa, joukossa ollen avuntarvitsijoita mutta paljon muitakin. Kaikesta tästä, ja poliitikkojemme näköalattomuudesta ja uskalluksen puutteesta johtuen voisin hyvin kuvitella itsekin osallistuvani tällaiseen "Rajat kiinni" -mielenosoitukseen. Se kun käytännössä kohdistuu nimenomaan tähän turvapaikkakäytäntöjen puitteissa tapahtuvaan suureen ihmisvirtaan, jonka siis mielestäni voidaan hyvin perustellusti sanoa olevan huono asia.
Jos Twitter-kanavanne ja verkkoviestintäpäällikkönne kommentin perusteella voidaan siis sanoa, että kirkon virallinen kanta on että tuollainen mielenosoitus on "Rasistimielenosoitus", tarkoittaa se että kirkon kannan mukaan myös minä olen "rasisti". Aivan varmasti mielenosoituksessa on myös rasisteja mukana, toisaalta myös vastamielenosoituksessa on varmasti ihmisiä jotka ovat siellä jotta pääsisivät särkemään paikkoja ja tappelemaan ihmisten kanssa. Miksi mielenosoitusta haukkuessa voidaan siis sortua yleistämään vähemmistön rasismi koko mielenosoitusta koskemaan? Aivan sama kuin nimittäisin kaikkia turvapaikanhakijoita raiskaajiksi tai rikollisiksi, koska siellä joukossa on vähemmistönä "mädät omenansa"! Lari Lohikoski itse asiassa kirkon rasismin ja vihapuheen vastaista linjaa näin toteuttaessaan syyllistyy itse vihapuheeseen haukkuessaan kaikkia mielenosoittajia rasisteiksi. Joku voi pitää tätä reaktiotani liioitteluna yhteen twiittiin ja haastatteluun, mutta mielestäni asia on merkittävä, en voi kuulua kirkkoon joka KIRKON VIRALLISENA KANNANOTTONA nimissäni leimaa ja syyllistää tällä tavalla kevyesti ihmisiä, vaikka sydäntä särkisi erota lämminhenkisestä kotiseurakunnastani samalla kuin koko Evankelisluterilaisesta kirkosta. Tulee tunne, että olenko kohta kirkon kannan mukaan kelvollinen kantamaan edes Jeesuksen ristiriipusta kaulassani, kun omaan tällaisia "rasistisia" mielipiteitä (joita ovat esittäneet myös esim. tunnettu professori Paul Collier sekä erittäin moni suomalainen maahanmuuttaja).
Kirkko kai haluaa olla tällaisella viestinnällä rohkea ja kantaaottava, mutta käytännössä tällainen nimittelylinja edistää juuri sitä vääränlaista meininkiä, missä ei keskustella asioista toisten näkemystä kunnioittaen vaan toinen ääripää nimittelee höyhenenkevyesti "rasistiksi" milloin mistäkin (vihapuhetta!) ja toinen ääripää fantasioi väkivallalla turvapaikanhakijoita tai näitä tukevia poliitikkoja vastaan (myös vihapuhetta!). Toivoisin todella että näiltä mielenosoitukseen osallistuneilta ihmisiltä pyydettäisiin kirkon toimesta tätä yleistystä anteeksi, mielestäni kyseessä on aivan selvä ylilyönti mikä loukkaa voimakkaasti myös itseäni sekä käymieni keskustelujen perusteella myös monia muita kristittyjä ihmisiä.
Kunnioittavasti,
Lemi
Nämä Suomalaiset raukat kun ovat äänestäneet koko ikänsä SDP`tä Vasemmistoliittoa tai Vihreitä nämä puolueet palkitsevat nyt työttömät jäsenensä houkuttelemalla uusia hoivattavia kun nämä kotimaiset työttömät ovat vihervassarit kerran pettäneet äänestämällä Persuja.
Jotenkin haluisin tuostakin kuulla/ lukea ihan valtamedioistakin,koska jotkut meistäkin saattavat käydä tuolla ihan vaikka perheineen. Voi nimittäin perus Pertin ja pirkon loma saada yllättävän käänteen kun joutuu keskelle taistelutannerta. Ja ihan ilman ennakkovaroitusta. Ja meikäläinen valtamedia puhuu vain imaamien rekrytarpeesta kouluille ja promilleista liittyen tietyn rikollisuuden kasvuun.
Odenplanin metroaseman vierellä on hotelli Oden jossa itse olen pari kertaa asunut Tukholman vierailun aikana, on melko edullinen hotelli ja kuitenkin ihan keskustassa.