Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
En ajatellut enää itse juutua tähän pakolaiskeskusteluun, se näyttää olevan omilla vakiourillaan. Toistan vain jo aimmin esilletuomani kannan; antaa viranomaisten hoitaa, aidot pakolaiset säädellysti sisään, rikolliset ulos tai vankilaan.

Noin ajattelin ennen viime syksyä kautta linjan, nyt luottamus on horjumaton enää meidän "silovikkeihin": Puolustusvoimat ja Poliisin kenttäväki. Muut osat ovat osoittaneet olevansa taipuvaisia omissa sfääreissään leijumiseen, ja osa mediasta on osoittanut hylkäävänsä tehtävänsä vallan vahtikoirana, jos esim. sisäministeriön kansliapäällikkö niin pyytää, osa toki myös ihan omasta tahdostaan.

Juttu kuvaa kuitenkin huumorilla sitä, että myös omia tapojamme ja käyttäytymistä saatetaan muualla karsastaa, aivan kuten me karsastamme monia pakolaisten käyttäytymistapoja.

Itse en ainakaan karsasta mitään "tapoja". Ei haittaa lähtökohtaisesti yhtään jos naapurissa/työpaikalla on muslimi (tai vaikka aasialainen animisti) kunhan hän ei ala karsastamaan minun tapojani, kuten Laihialainen saunalenkki eli hölkkä talon ympäri alasti, sinappia kainalossa.

Syitä vastustaa tätä nykymenoa, syksyn 2015 menosta puhumattakaan, löytyy monia ja yksikään ainakaan itselläni ei liity mihinkään tulijoiden "tapoihin", ellei lähdetä näitä tapahtuneita häiriköintejä pitämään jotenkin "tapoina"?

Ei haittaa lähtökohtaisesti yhtään jos naapurissa/työpaikalla on muslimi (tai vaikka aasialainen animisti) kunhan hän ei ala karsastamaan minun tapojani, kuten Laihialainen saunalenkki eli hölkkä talon ympäri alasti, sinappia kainalossa.
Tämä, pitäisi laitta taululle ja raamiin ja jokaisen virkamiehen seinälle presidentin kuvan viereen. Tulkoon pakolaiset kunhan eivät ala vaatimaan että suomalaisten on muutettava omat tapansa tehdä asioita ja olla.

Tämä, pitäisi laitta taululle ja raamiin ja jokaisen virkamiehen seinälle presidentin kuvan viereen. Tulkoon pakolaiset kunhan eivät ala vaatimaan että suomalaisten on muutettava omat tapansa tehdä asioita ja olla.

Ja lisäkaneettina: Myöskään suomalaiset poliitikot ja virkamiehet eivät saa vaatia lakien ja tapojen pakkomuutosta kaikille VEDOTEN näihin tulijoihin.

Väitän että yli 50% keisseistä menee meillä siten.

Minulla on myös ihan aidon Vihreän liiton jäsenen kirjallinen kommentti siitä, että mielipiteeni turvapaikkamenosta ei ole rasistinen :D Nimittäin tämän K.Mäkisen esikunnan tiedotushepun kanssa keskustelin netitse mutta ihan julkisesti aiheesta omalla nimellä. Kattaa varmaan myös sanan "ksenofobinen".

Tuo on kuin nykypäivän anekirja :D

Lakanaköyttä pitkin, niin kuin Marokon kauhu kuulemma teki ollessaan Kustaankartanon vanhainkodissa. Tosin hän karkasi vain Oulunkylään ja lähimpään krouviin. Voi olla legendakin.

No, "Kauhu" tuntuu mieheltä joka joskus päättää olla antamatta faktojen mennä tosiasioiden kertomisen edelle... :D

(enkä nyt puhu mistään Talvisodan kiistattomista ansioista Kollaalla...mutta selvästi juttumiehiä noin yleisesti :) )

No, "Kauhu" tuntuu mieheltä joka joskus päättää olla antamatta faktojen mennä tosiasioiden kertomisen edelle... :D

(enkä nyt puhu mistään Talvisodan kiistattomista ansioista Kollaalla...mutta selvästi juttumiehiä noin yleisesti :) )

Minä kuulin jutun Koskelan sairaalan hoitajalta joskus 1980-luvun puolivälissä. Taisi muuten olla Koskelassa eikä Kustaankartanossa, kuten väitin. Ei siis Kauhun omaa juttua.

Tehdään yritys isoon kuvaan.

Jo syksyllä HS:n toimituspäällikkö Erja Yläjärvi kirjoitti ihan oikein:

Euroopan unionin sekava päätöksenteko turvapaikka-asioissa on suuri poliittinen epäonnistuminen, olipa itse pakolaiskysymyksestä mitä mieltä tahansa. Se ei nykymuodossaan estä sen paremmin ihmisiä hukkumasta Euroopan rajoille kuin järjestelmän väärinkäyttöäkään.

Kaoottinen maahanmuuttopolitiikka ei myöskään ohjaa tehokkaasti apua sinne, missä sitä tarvitaan tai niille, jotka tarvitsevat.

EU:lla ei ole yhtenäistä maahantulon järjestelmää tai kiintiömallia niille, jotka ovat tulossa tänne vain taloudellisista syistä. Näin ollen turvapaikkajärjestelmässä menevät sekaisin sekä parempaa taloudellista tulevaisuutta Euroopasta etsivät että todellista vaaraa pakenevat ihmiset.

Tällä hetkellä turvapaikkaa EU:ssa anoo myös suuri määrä ihmisiä, joiden hakemus on ilmeisen perusteeton. Samalla he hidastavat järjestelmää mahdollisilta avuntarvitsijoilta.

Minusta Suomi on oikein malliesimerkki tästä. Somalialaisista miltei kaikki saavat myönteisen päätöksen. Syyrialaiset loistavat poissaolollaan, mutta heidän hädällään hommaa markkinoidaan.

Viimeksi muokattu:
Minä kuulin jutun Koskelan sairaalan hoitajalta joskus 1980-luvun puolivälissä. Taisi muuten olla Koskelassa eikä Kustaankartanossa, kuten väitin. Ei siis Kauhun omaa juttua.

OK, kuulostaisi uskottavalta. Meidän historian opettaja yläasteelta ajoi muinoin taksia ja kertoi, että 1980-luvun alussa tuli takseille ilmoitus, että Presidentti Kekkonen on omin päin lähtenyt linnasta ja olisi kuskattava sinne takaisin kohdattaessa. Hänelläkään ei tiettävästi ollut taipumusta höpötellä.

Mutta...OT

Syyskuu 2015:
K: Yksi on yksi
P: Tuo on rasismia! Yksi on kaksi.

Tammikuu 2016:
P: On riski, että yksi on joltakin osin yksi.
K: Sitähän minä sanoin?
P: Mutta sinähän oletkin rasisti.

Helmikuu 2016:
P: Tietojemme mukaan yksi on yksi.
K: (mykistynyt hiljaisuus)

Huhtikuu 2016:
P: Minä ansaitsen kehuja, koska selvitin nopeasti että yksi on yksi.
K: Pahkasika jää tälle menolle kakkoseksi...

Mutta sinä annat tässä nyt sellaisen kuvan, että kansalainen tiesi/tietää tämän asian paremmin kuin poliitikko. Ja että kansalainen oli tässä asiassa oikeassa syyskuussa 2015 ja poliitikko taas väärässä. Ei tämä ole mikään kirkossa kuulutettu fakta, vaan sinun tulisi perustella näkökantasi.

Minä en suoraan sanottuna oikein ymmärrä tätä pakolaisvouhutusta. Minun elämäni ei ole huhtikuussa 2016 yhtään sen kummempaa kuin huhtikuussa 2015. Keväthangilla oli erittäin mukava käydä hiihtämässä, nyt on lumet sulaneet joten hiihto on vaihtunut lenkkeilyyn, pihamaa alkaa olla sulanut joten olen aloittanut pihahommat, ja eilen illalla pesin auton tuossa ulkona. Käyn töissä ja harrastuksissa, kuskaan poikaa futisharkkoihin, käyn kaupassa, käyn katsomassa jääkiekkopelejä. Sun is shining and I'm feeling fine. Elämäni on ihan samanlaista kuin aina ennenkin. Mutta sinäkin Honcho olet reilussa vuodessa tainnut kirjoittaa tänne lähes seitsemäntuhatta viestiä. Bushmasterilla taitaa olla vuodessa jo yli 10 000 viestiä. Ja jos käytte vielä muillakin foorumeille kuin tällä, niin veikkaisin, että aika iso osa teidän ajastanne kuluu netin keskustelupalstoilla roikkumiseen. Ja mitä se tekee ihmiseen psyykeelle? Märehtiä pakolaisasioista 24/7. Lukea vain kielteisiä pakolaisuutisia ja keskustella niistä pakolaiskriittisellä foorumilla. Eikö seurauksena ole hyperventilaatio?

Täällä Maanpuolustus.netissä on lähes kattava konsensus siitä, että käynnissä on valtava pakolaiskriisi, joka on Suomen ykköshaaste ja joka uhkaa koko Suomen olemassaoloa. Mihin tämä käsitys perustuu? Omasta mielestäni esimerkiksi tuo yhteiskuntasopimus on Suomen kannalta paljon merkittävämpi asia. Samoin Ukrainan kriisiä seurannut lännen ja Venäjän välinen vastakkainasettelu. Samoin koko maailman ja erityisesti Euroopan hyvin heikko talouskasvu. Ja Suomen poliittisen päätöksenteon kriisi, siis sekä Kataisen, Stubbin kuin Sipilänkin hallitusten vaikeus saada päätöksiä aikaiseksi. Nuo neljä asiaa ovat mielestäni tällä hetkellä Suomen neljä suurinta ongelmaa. Pakolaisuus on vasta sijalla 5, ja sekin on ennenkaikkea eurooppalainen ongelma. Kuinka saamme Balkanin reitin ja nyt Italian tilanteen hallintaan.

Maanpuolustus.netistä on tullut Maahanmuuttokriittisyys.net. Mistä tämä johtuu? Miksi täällä on niin vahva näkemys siitä, että pakolaisuus olisi Suomen ykkösuhka tällä hetkellä? Väittäisin, että taustalla on joku primitiivinen pelkoreaktio kaikkea vierasta kohtaan. Yhdistetään pakolaisuus ja siirtolaisuus, ja väitetään, että islamilaiset valtaavat koko Euroopan. Siis ihan oikeasti jätkät? Puhuttaisiinko vaihteeksi järjellä eikä tunteilla, ja vedottaisiin faktoihin eikä kiihotuspuheisiin. Näyttäkääpä esimerkiksi sellainen rätinki, jonka mukaan pakolaisuus on taloudellisessa Suomen suurin haaste. Toistaiseksi arviot ovat kuitenkin liikkuneet sadoissa miljoonissa, kun esimerkiksi Yhteiskuntasopimuksella yritetään kuroa miljardien kestävyysvajetta umpeen. Toki sadat miljoonat ovat isoja rahoja, mutta ei ne nyt valtion tasolla mitään elämää uurempia ole. Esimerkiksi Kreikan tukipaketteihin on mennyt kymmeniä kertoja enemmän rahaa kuin pakolaiskriisin hoitamiseen.

Eli nyt kaikki pakolaisuus-hyperventilaatiosta kärsivät ottakaa esiin paperipussi ja hengittäkää siihen vähän aikaa. Sen jälkeen jätätte netin keskustelupalstat vähäksi aikaa rauhaan ja menette ulos nauttimaan aurinkoisesta kevätsäästä. Siinä luonnon heräämistä ja lintujen laulua ihastellessanne huomaatte ehkä samalla, että ei meillä mitään hätää ole. Kaikki on aivan yhtä hyvin kuin ennenkin.

Mutta sinä annat tässä nyt sellaisen kuvan, että kansalainen tiesi/tietää tämän asian paremmin kuin poliitikko. Ja että kansalainen oli tässä asiassa oikeassa syyskuussa 2015 ja poliitikko taas väärässä. Ei tämä ole mikään kirkossa kuulutettu fakta, vaan sinun tulisi perustella näkökantasi.

No yksi esimerkki monista. En tarkoittanut että jokainen kansalainen oli/on oikeassa ja jokainen poliitikko on/oli väärässä.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1440133867539

http://www.kansanuutiset.fi/artikke...a-pakolaisten-motiivien-arvostelu-on-rasismia

Minä en suoraan sanottuna oikein ymmärrä tätä pakolaisvouhutusta. Minun elämäni ei ole huhtikuussa 2016 yhtään sen kummempaa kuin huhtikuussa 2015. Keväthangilla oli erittäin mukava käydä hiihtämässä, nyt on lumet sulaneet joten hiihto on vaihtunut lenkkeilyyn, pihamaa alkaa olla sulanut joten olen aloittanut pihahommat, ja eilen illalla pesin auton tuossa ulkona. Käyn töissä ja harrastuksissa, kuskaan poikaa futisharkkoihin, käyn kaupassa, käyn katsomassa jääkiekkopelejä. Sun is shining and I'm feeling fine. Elämäni on ihan samanlaista kuin aina ennenkin.

No aika naiivia ajatella, että kun omassa välittömässä läheisyydessä ei näy mitään, niin mitään ongelmaa ei ole. Ja mikä ihmeen "pakolaisvouhotus"? Onko aiheesta keskusteleminen "vouhotusta"? Itse ainakin keskustelen, enkä "vouhota".

Täällä Maanpuolustus.netissä on lähes kattava konsensus siitä, että käynnissä on valtava pakolaiskriisi, joka on Suomen ykköshaaste ja joka uhkaa koko Suomen olemassaoloa. Mihin tämä käsitys perustuu? Omasta mielestäni esimerkiksi tuo yhteiskuntasopimus on Suomen kannalta paljon merkittävämpi asia. Samoin Ukrainan kriisiä seurannut lännen ja Venäjän välinen vastakkainasettelu. Samoin koko maailman ja erityisesti Euroopan hyvin heikko talouskasvu. Ja Suomen poliittisen päätöksenteon kriisi, siis sekä Kataisen, Stubbin kuin Sipilänkin hallitusten vaikeus saada päätöksiä aikaiseksi.

• Yhteiskuntasopimuksesta riippumatta aurinko paistaa, on kiva käydä hiihtämässä ja viet poikaasi futisharkkoihin
  • Ukrainan kriisistä riippumatta aurinko paistaa, on kiva käydä hiihtämässä ja viet poikaasi futisharkkoihin
  • Heikosta talouskasvusta riippumatta aurinko paistaa, on kiva käydä hiihtämässä ja viet poikaasi futisharkkoihin
  • Hallituksen alisuoriutumisesta riippumatta aurinko paistaa, on kiva käydä hiihtämässä ja viet poikaasi futisharkkoihin
  • Jne. Ongelma on ongelma riippumatta siitä onko se nro 1, nro 3 tai nro 8.
Mutta sinäkin Honcho olet reilussa vuodessa tainnut kirjoittaa tänne lähes seitsemäntuhatta viestiä. Bushmasterilla taitaa olla vuodessa jo yli 10 000 viestiä. Ja jos käytte vielä muillakin foorumeille kuin tällä, niin veikkaisin, että aika iso osa teidän ajastanne kuluu netin keskustelupalstoilla roikkumiseen. Ja mitä se tekee ihmiseen psyykeelle? Märehtiä pakolaisasioista 24/7. Lukea vain kielteisiä pakolaisuutisia ja keskustella niistä pakolaiskriittisellä foorumilla. Eikö seurauksena ole hyperventilaatio?

Eli nyt kaikki pakolaisuus-hyperventilaatiosta kärsivät ottakaa esiin paperipussi ja hengittäkää siihen vähän aikaa. Sen jälkeen jätätte netin keskustelupalstat vähäksi aikaa rauhaan ja menette ulos nauttimaan aurinkoisesta kevätsäästä. Siinä luonnon heräämistä ja lintujen laulua ihastellessanne huomaatte ehkä samalla, että ei meillä mitään hätää ole. Kaikki on aivan yhtä hyvin kuin ennenkin.

No nyt mennään jo aikamoisen asiattomalle ja ad-hominem puolelle tässä. Koska olen eri mieltä kanssasi pakolaisuusasiasta (ilmeisesti?) niin olen siis todennäköisesti jonkinlainen hullu, joka vain roikkuu netissä? Minulla on 5 lasta, vastuullinen työ ja aika usein kirjoittelen tänne esim. kävelylenkiltä kännykän kautta. Kirjoitan myös nopeasti. Ei linnun laulu ja luonnon herääminen tarkoita, että talousongelmat ja muut ongelmat pitäisi lakaista maton alle. Eihän Venäjäkään hyökkää just nyt, miksi huolehtia maanpuolustusasioista. Minä teen elämässäni monia asiota, joista maanpuolustus.net edustaa eräänlaista tapaa rentoutua, vaikka sitten keskusteltaisiin hyvinkin vakavista ongelmista.

Muutenkaan ei mielestäni kuulu asialliseen keskusteluun "joutua" perustelemaan jotain netin käyttöään tms. ihmiselle, joka ei tiedä käytännössä yhtään mitään minusta. Mielestäni tällainen (tuntemattomaan) henkilöönmenevä asiaton ja perusteeton spekulaatio ei ole hyvä tapa keskustella. Mene itse hyperventiloimaan sinne pussiin, ja huolehdi ihan omasta psyykestäsi sen sijaan että haukut ja syyllistät ihmisiä netissä.

"Pakolaiskriittisellä foorumilla"...ilmeisesti se että vastustaa yhtä maahanmuuton muotoa (turvapaikanhaku) mutta kannattaa muista ja avustaa omilla rahoillaan pakolaisia järjestöjen kautta (vaikka opin tänään että perheenä olemme lähellä suhteellista köyhyysrajaa, heh), tekee minusta pakolaiskriittisen, maahanmuuttokriittisen ja varmaan kaikkea muutakin vielä. Olet sinä sankari...

Toistaiseksi arviot ovat kuitenkin liikkuneet sadoissa miljoonissa, kun esimerkiksi Yhteiskuntasopimuksella yritetään kuroa miljardien kestävyysvajetta umpeen. Toki sadat miljoonat ovat isoja rahoja, mutta ei ne nyt valtion tasolla mitään elämää uurempia ole. Esimerkiksi Kreikan tukipaketteihin on mennyt kymmeniä kertoja enemmän rahaa kuin pakolaiskriisin hoitamiseen.

Kun huomioidaan kaikki kustannukset, tästä ei millään sadoilla miljoonilla päästä. Jos ajatellaan turvapaikanhakua ilmiönä, kokonaiskustannuksiin tulee laskea paitsi nämä suorat VOK-kulut, myös oleskeluluvan saaneiden sekä palautettavien ym. kulut. Ei tämä ole mikään kaikki kaikessa, kuten en ole missään väittänytkään, mutta puhutaan isoista rahasummista jotka ovat pois jostain muusta.

Yllätys? Ei.

Raiskausrikosten määrä on kasvanut alkuvuonna
Raiskausrikoksia on paljastunut alkuvuoden aikana tuntuvasti viime vuotta enemmän. STT:n Poliisiammattikorkeakoulusta saamien tilastojen mukaan poliisin tietoon tuli tammi-helmikuussa 170 epäiltyä raiskausrikosta. Kasvua viime vuoden vastaavasta ajasta on 39 tapausta.

Selvä enemmistö epäillyistä on aiempaan tapaan suomalaisia. Ulkomaalaisten osuus on kuitenkin noussut. Kun vuosi sitten tammi-helmikuussa noin joka viides raiskausrikoksesta epäilty oli ulkomaan kansalainen, nyt luku on noin joka neljäs.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/858194/Raiskausrikosten+maara+on+kasvanut+alkuvuonna

Tästä kun pyöräyttää numerot, niin näkee että ulkomaalaisten tekemiä raiskauksia viime vuonna samaan aikaan oli 26, nyt 42. Ulkomaalaisten tekemissä raiskauksissa siis kasvua lukumääräisesti 61%. Viime vuoden siirtolaisaallon myötä ulkomaalaisten kokonaismäärä Suomessa on kasvanut n. 15%. Jos siis ajattelee että ulkomaalaiset ovat valmiiksi olleet yli kymmenkertaisesti edustettuna raiskaustilastoissa, niin nyt tulleet siirtolaiset saattavat olla raiskaustilastoissa edustettuina 50-kertaisesti kantasuomalaisiin nähden.

Viimeksi muokattu:
Hei @Honcho

Tarkoitukseni ei ollut tehdä henkilökohtaista hyökkäystä nimimerkkiäsi vastaan. Tarkoitukseni oli vain käyttää sinua ja Bushmasteria esimerkkeinä aktiivisista peruskäyttäjistä tällä sivustolla. Oletin, että te ette loukkaantuisi, koska me kaikki olemme vain kasvottomia ja nimettömiä roolinimiä tällä sivustolla. Mutta koska selvästi loukkaannuit viestistäni, niin kannatan toki vastuuni kirjoituksestani, ja pyydän sinulta nöyrimmiten anteeksi.

Mutta tuosta yhdestä asiasta olet kyllä väärässä. Jos jokin ongelmista 1-4 menee totaalisesti pieleen, niin silloin minulla todellakin riittää aikaa hiihdellä keväthangilla. Mutta ei ehkä ole rahaa viedä poikaa futisharkkoihin. Se on nimittäin yllättävän kallis harrastus ainakin täällä meilläpäin, ja kohtien 1-4 mennessä totaalisesti pieleen olisin todennäköisesti työtön. Samoin moni muukin teistä.

Ja toinen pointti on se, että tähän pakolaisuusketjuun tulee enemmän viestejä viikoittain, kuin kaikkiin muihin ketjuihin yhteensä. Siksi nimitin tätä sivustoa Maahanmuuttokriittisyys.netiksi. Noille ongelmille 1-4 taas ei ole omistettu omia ketjuja lainkaan. Toki on esimerkiksi Ukraina-ketju ja Venäjän talous -ketju, mutta niissä puhutaan spesifimmeistä aiheista.

Norskit selvästi arvostavat omaa kulttuuriaan. Näkyy ihan toimiessa siellä "kadunmiesten" kanssakin. Ruotsissahan sitä hävetään (mm. joskus lainaamasi Mona Sahlinin lausunto siitä miten ruotsalaiset ovat kateellisia tp-hakijoille, koska Ruotsissa ei ole kunnollista kulttuuria) ja samaa on koitettu tuoda Suomeenkin.

Kokeilisivat tuota lausuntoa Serbiassa... :D Jostain syystä turvapaikanhaku täällä ei ole ollut kovin suosittua... :D

Minä en suoraan sanottuna oikein ymmärrä tätä pakolaisvouhutusta. Täällä Maanpuolustus.netissä on lähes kattava konsensus siitä, että käynnissä on valtava pakolaiskriisi, joka on Suomen ykköshaaste ja joka uhkaa koko Suomen olemassaoloa. Mihin tämä käsitys perustuu?
Voin kommentoida vain omalta osaltani, mutta tältä tuntuu:
Koen (tai syksyn ja talven aikana koin voimakkaasti...) että Suomeen kohdistuu saapuvien ihmisten tulva, joka ei ole viranomaisten hallinnassa. Tästä johtuen on syntynyt maanpuolustus-reaktio. Minua on media pelotellut aivan riittävästi hallitsemattomalla maahantulolla, joka tulee jatkumaan pitkään ja vastaavasti samassa tilanteessa viranomaiset eivät ole pystyneet vakuuttamaan muuta. Meillä on vain kaksi maahantunkeutumisen uhkaa; aseellinen ja aseeton. Minusta on aivan oikein, että maanpuolustus.net keskustelut ottavat kantaa molempiin Suomelle haitallisiin maahantunkeutumisen uhkiin, siinä mielessä tässä ei ole eroa.
Euroopan ja Suomenkin kannalta kyseessä on selkeästi enemmän siirtolaiskriisi kuin pakolaistilanne.
Koska hallitsemattoman maahantulon seurannaisvaikutukset ovat meille taloudellisesti katastrofaaliset, siitä pitää olla kiinnostunut, saa olla kriittinen ja voi ihan julkisesti vastustaa. Onko käsitystä tällä nyt hieman perusteltu?
Puhun vain omasta puolestani, mutta ilmeisen moni on samaa mieltä, koska tämä ongelma on niin paljon puhuttanut tässä ketjussa.

Maanpuolustus.netistä on tullut Maahanmuuttokriittisyys.net. Miksi täällä on niin vahva näkemys siitä, että pakolaisuus olisi Suomen ykkösuhka tällä hetkellä?
Sivustolla on tämä aihe parkkeerattu yhteen otsikkoon, eli tässä on hyvä purkaa ajatuksia maanpuolustuksesta joka suuntautuu hallitsemattomaan ja aseettomaan maahantuloon.
Jos katsotaan kaikkia muita aiheita mitä sivustolla on, niin ne käsittelevät selkeästi eniten aseellista maanpuolustamista. tätä taustaa vasten mielestäni ei voi sanoa että koko mpnet olisi jotenkin muuttunut mainitsemaasi suuntaan. Toistan: yhdessä ketjussa on siirtolaisuus-asia, ongelmamme.

Mitä tulee yleisesti siihen, että onko ihmiset kiinnostuneita korjaamaan ongelmia, niin meitähän on moneen junaan. Yksi kiinnostuu yhteiskunnallisista asioista ja pyörii niissä, usein samat istuu myös taloyhtiöiden hallituksissa tai muissa piireissä ratkomassa yhteisiä haasteita. Yrityselämän puolelta on varsin tuttua, että aina nostetaan ongelmakohtia esiin ja niitä ryhdytään korjaamaan. Tämän takia on aivan luontevaa, että porukat kiinnittävät huomiota ongelmiin ja aloittavat toiminnan - kuka milläkin tavalla.

.

Viimeksi muokattu:
... jaaaaa siiiitten otetaan kaikki ihan rauhallinen pitkä hengitys sisään ja ulos, ja vältetään henkilöön käyviä kommentteja puolin ja toisin, koskee @Ressu ja samoin tietysti kaikki muutkin.

Sinänsä miehekästä Ressulta pyytää reippaasti anteeksi, ja sinänsä kannatan lämpimästi hänen esittämäänsä ajatusta pienestä kävelystä kevätauringossa.

Se tekee varmasti hyvää meille jokaiselle.

Back