Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
...ja en kyllä toisaalta allekirjoita että jollakin tapaa "osa kansasta" olisi muuttunut riehuvaksi laumaksi joka aivan kohtapuoliin tappaa jonkun.

Äärioikeisto Suomessa on samoja hörhöjä jotka ovat aiemminkin häiriköineet. Osa näistä on toki vaarallisia, ja heitä pitää seurata tarkoin, kuten kyllä myös osaa "anarkisteista".

Todellisuudessa nämä henkilöt eivät millään tavalla ole saaneet lisää voimaa turvapaikanhaun hölmöilyjä kohtaan esitetystä kritiikistä (josta 80% suomalaisia päättäjiä kohtaan). Mutta tämä on se kuva, jolla mielipiteiltään vahvasti vasemmalla oleva Saku Timonen haluaa mielipiteitään edistää.
Itse olen vahvasti liberaalisti oikealle kallellaan ja sponsaan sanontaa "maassa maan tavalla"! Kritiikin on aina perustuttava tosiasioihin ja vihanlietsontaa vältettävä. Ymmärrän toki myös puolihuumorilla heitettyä läppää ja hienovaraista provosoinia, mutta siinäkin on vaaransa, kuten olen huomannut :rolleyes: En myöskään voi ymmärtää tai hyväksyä sitä, että esmerkiksi Odinin kerhohuoneistoon isketään tuhoamismielessä. Järjestöä saa toki kritisoida (perustellusti), mutta se ei ole laiton. Laittomiin iskee poliisi jos katsoo sen aiheelliseksi.

Ymmärrän toki myös puolihuumorilla heitettyä läppää ja hienovaraista provosoinia, mutta siinäkin on vaaransa, kuten olen huomannut :rolleyes:

Jep :D Se hienovaraisuus ei aina tapaa välittyä, liekö sitten netti viestimismuotona vailla joitakin pikku nyansseja, joilla voi "tosielämässä" viestiä keskustelukumppaneille ettei tässä ihan vakavissaan olla...

Toisaalta provosoinnissa on sekin ongelma, että keskustelusta saadaan aika nopeasti nokittelukerho, johon vedetään "viholliseni vihollinen on ystäväni" -hengessä mukaan jos mitäkin maan ja taivaan väliltä, jos sen avulla saa vähän todellista tai kuviteltua tukea mielipiteelleen tai ehkä yritettyä trivialisoida (tai mustamaalattua "guilt by comparison" hengessä) ns. vastustajan mielipide.

Sellainen ei oikein itselleni vastaa sitä linjaa, millä voidaan niinsanotusti välttää hajaannusta, yhteisten vihollisten edessä.

adolf_hitler_by_peshi.jpg

Jep :D Se hienovaraisuus ei aina tapaa välittyä, liekö sitten netti viestimismuotona vailla joitakin pikku nyansseja, joilla voi "tosielämässä" viestiä keskustelukumppaneille ettei tässä ihan vakavissaan olla...

Toisaalta provosoinnissa on sekin ongelma, että keskustelusta saadaan aika nopeasti nokittelukerho, johon vedetään "viholliseni vihollinen on ystäväni" -hengessä mukaan jos mitäkin maan ja taivaan väliltä, jos sen avulla saa vähän todellista tai kuviteltua tukea mielipiteelleen tai ehkä yritettyä trivialisoida (tai mustamaalattua "guilt by comparison" hengessä) ns. vastustajan mielipide.

Sellainen ei oikein itselleni vastaa sitä linjaa, millä voidaan niinsanotusti välttää hajaannusta, yhteisten vihollisten edessä.

adolf_hitler_by_peshi.jpg

Maailma ilman natseja säätiö on pro venäjä järjestö joka rahoittaa eri järjestöjä ympäri maailmaa.... ja kas kummaa kuvassa oli itse JB... Tuli muuten selväksi mistäpäin näitä suvaitsevaisia "natsijahteja ja jahtaajia" rahoitetaan ja kenen asialla loppupeleissä ovat...:rolleyes:

tv 1 Ulkolinja: moskovan asialla.
Kannattaa katsoa

:)

LOL-I-TROLL-YOU-1.png

Fantasia kirjoissa viimeisen 200 vuotta on kirjoitettu valon ja pimeyden tasapainosta.... Nykyään tuntuu "valo" olevan aina oikeassa.

Tuossa se Pariisin juttu:

Samanlaisia dokumentteja on tehty Ruotsissa, Saksassa ja ainakin Englannissa.

Googletapa "islamic antisemitism", niin saat netin täydeltä tietoa asiasta. No-Go-alueella valkoinen. saamelainen, tai vaikkapa amerikan intiaani saa turpaansa sen takia, että ei ole muslimi, mutta juutalainen saa turpaansa sen takia, että on juutalainen.

Oma kokemukseni on, että noilla alueilla, missä tuo mies kävelee, vastaavaa kommenttia tulee kenelle tahansa valkoihoiselle. Ei pelkästään Juutalaiselle.

Johannes

PS:n Ville Tavio karkottaisi ulkomaalaiset raiskaajat automaattisesti
ILKKA AHTOKIVI
eilen klo 11:43 (päivitetty eilen klo 11:52)
Perussuomalaisten kansanedustaja Ville Tavion mielestä raiskaukseen syyllistynyt ulkomaalainen pitäisi karkottaa automaattisesti.

Oulun käräjäoikeus langetti Kempeleen alaikäisen raiskaustapauksessa ulkomaalaistaustaiselle miehelle 2 vuoden ja 10 kuukauden vankeustuomion.

– Jos Kempeleen raiskaajalla ei ole Suomen kansalaisuutta, niin ehdotukseni karkotusautomaatista soveltuisi tapaukseen, Ville Tavio sanoo tiedotteessaan.

Hän on eduskunnan viime syyskaudella tehnyt asiasta lakialoitteen. Aloitteen mukaan vakavaan rikokseen syyllistynyt ulkomaalainen määrättäisiin automaattisesti karkotettavaksi rikostuomiolla.

– Mikäli esittämäni karkotusautomaatti olisi voimassa – ja Kempeleen raiskaaja on ulkomaan kansalainen – hänet olisi määrätty karkotettavaksi jo rikostuomiossa, Tavio selostaa lakialoitettaan.

– Nyt jäädään odottamaan, tekeekö poliisi aikanaan karkotusesitystä ja mitä päättää maahanmuuttovirasto ja sitten hallinto-oikeus. Nykyinen karkotuskäytäntö on monimutkainen ja vie paljon viranomaisten aikaa. Koko prosessi voitaisiin korvata ehdottamallani tavalla siten, että karkotuksesta päättäisi käräjäoikeus jo rikostuomiossa, hän sanoo.

– Automaattisena määrätty karkotus pantaisiin täytäntöön vankeusajan kärsimisen jälkeen, Tavio lisää.

Tavio on kiinnostunut myös selvittämään, voisiko rikollisen ulkomaalaisen saaman kansalaisuuden perua.

– Nykyjärjestelmässä Suomen kansalaisuus on liian helppo saada. Kansalaisuuden saamisen jälkeen karkottaminen ei enää nykylaissa ole mahdollista. Tulee tilanteita, joissa kansalaisuuden vastikään saanut henkilö syyllistyy rikoksiin. Silloin voidaan perustellusti kysyä, onko kansalaisuus myönnetty väärälle henkilölle, Tavio katsoo.

Olen samaa mieltä. Toisaalta se on aika loputon suo lähteä erittelemään ketkä harjoittavat jotain uskontoa "oikein". ISIS voi olla aika lähellä sitä meininkiä mitä Koraanissa oli silloin kun mentiin sitä vauhdikkaampaa "Medinan vaihdetta". Silloin tietysti koko maailma toimi melko suurta raakuutta noudattaen. Siksi en oikeastaan edes jaksa vääntää siitä ovatko terroristit vai maltilliset uskontoaan oikein harjoittavia, yhtään enempää kuin jaksan lähteä puuduttaviin ja turhiin väittelyihin myöskään erilaisten kristillisten intoilijoidenkaan kanssa. (Ja minä siis pidän itseäni kristittynä).
.

Täysin samaa mieltä, mutta itse olen aina ihmetelly sitä miksi länsimaissa media/suvaitsevaiset esittää "oikeana" islamina juuri tämän länsimaissa ilmentyvän kaikkein maltillisimman islamin. Yleensä tätä väittävä on vielä itse ateisti.
Sama asia kuin hakis suomesta jonkun random kirkkoon kuuluvan (kastettu ja rippikoulun käyny) ja väittäis hänen mielipiteitään "oikeiksi" kristityiksi arvoiksi.

Faktat olisi kiva lisä tässäkin uutisessa.. Itseä kanssa vaivasi tuo vammojen laatu jos oikeasti on lyöty ihmistä pesäpallomailalla ihan "Simona"

Ehkä asialla on ollut poliiseista koostunut pesäpalloliiga (ruots.), joka on lyönyt samaan tapaan kuin poliisikoulussa on opetettu: isoihin lihaksiin. :p

Eiköhän suurin osa Israelin nykyjuutalaisista ole arabimaista muuttaneiden jälkeläisiä, joten kyllä niissä on saatu elää myös kohtuullisen rauhassa.

Vähän herää kysymys, että miksi niistä on muutettu pois, jos on saatu elää kohtuullisen rauhassa? Taloudelliset syyt eivät selitä muuttoliikettä, koska muutenhan täällä Suomessakaan ei asuisisuunnilleen ketään kaikkien muutettua 100 vuotta sitten Yhdysvaltoihin tai 50 vuotta myöhemmin Ruotsiin. Uskonnolliset syyt tuskin myöskään ovat selittävä tekijä, kun suurin osa porukasta on kuitenkin suhteellisen maallistunutta.

Vai tarkoititko, että nämä "uuseurooppalaiset" ryhtyisivät toimimaan juutalaisvastaisesti Euroopassa? Onko siitä merkkejä? Ainakin terrori on kohdistunut yleisesti eurooppalaisia vastaan.

On. Isku juutalaiseen ruokakauppaan, juutalaisia kouluja ja synagogia kohtaan tehdyt hyökkäykset, joiden uhreina on ollut niin juutalaisia kuin viranomaisia... Kyllähän noita löytyy, vaikka teknisesti osa tekijöistä voi ollakin "vain" uuseurooppalaisten jälkeläisiä.

Myös asenteet on selvästi kohdillaan. Esimerkiksi saksanturkkilaisista 18 prosenttia pitää juutalaisia alempiarvoisina ihmisinä (Wikipedia), kun taas kaikista saksalaisista vain 9 prosenttia omaa kielteisen suhtautumisen juutalaisiin (Times of Isreal). Turkkilaiset ovat vieläpä suhteellisen sivistyneitä muslimimaailmassa, joten mitäköhän prosentit mahtaa olla afgaaneilla, irakilaisilla tai somaleilla?

Lukemista:

https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_21st-century_France#2015_attacks
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_antisemitism#Islamic_antisemitism_in_Europe
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Europe#In_the_21st_century

Ehkä asialla on ollut poliiseista koostunut pesäpalloliiga (ruots.), joka on lyönyt samaan tapaan kuin poliisikoulussa on opetettu: isoihin lihaksiin. :p

Vähän herää kysymys, että miksi niistä on muutettu pois, jos on saatu elää kohtuullisen rauhassa? Taloudelliset syyt eivät selitä muuttoliikettä, koska muutenhan täällä Suomessakaan ei asuisisuunnilleen ketään kaikkien muutettua 100 vuotta sitten Yhdysvaltoihin tai 50 vuotta myöhemmin Ruotsiin. Uskonnolliset syyt tuskin myöskään ovat selittävä tekijä, kun suurin osa porukasta on kuitenkin suhteellisen maallistunutta.

On. Isku juutalaiseen ruokakauppaan, juutalaisia kouluja ja synagogia kohtaan tehdyt hyökkäykset, joiden uhreina on ollut niin juutalaisia kuin viranomaisia... Kyllähän noita löytyy, vaikka teknisesti osa tekijöistä voi ollakin "vain" uuseurooppalaisten jälkeläisiä.

Myös asenteet on selvästi kohdillaan. Esimerkiksi saksanturkkilaisista 18 prosenttia pitää juutalaisia alempiarvoisina ihmisinä (Wikipedia), kun taas kaikista saksalaisista vain 9 prosenttia omaa kielteisen suhtautumisen juutalaisiin (Times of Isreal). Turkkilaiset ovat vieläpä suhteellisen sivistyneitä muslimimaailmassa, joten mitäköhän prosentit mahtaa olla afgaaneilla, irakilaisilla tai somaleilla?

Lukemista:

https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_21st-century_France#2015_attacks
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_antisemitism#Islamic_antisemitism_in_Europe
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Europe#In_the_21st_century
Eli olisi lyöty isoihin lihaksiin kuten päähän ja kiveksiin kuten joku sanaseppo joskus on pampunkäyttökoulutuksesta veistellyt..

Mietteitä uuninpankkolta. Miten tuntuvatkin ajankohtaisilta!

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/05/25/molymyston-kansanedustaja/
Mölymystön kansanedustaja

25.5.2016 by Saku Timonen |

Kun vastuuntuntoiset päättäjät paneutuvat vaikkapa Microsoftin jätti-irtisanomisiin ja Terrafamen kaivoksen hallittuun alasajoon liittyviin ongelmiin, niin yksi kansanedustaja laukoo jo toista päivää peräkkäin älyttömyyksiä. Hän on maamme mölymystön ikioma kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps).

Eilen Hakkarainen huolestui maaseudun poikamiehistä, joilta miespuoliset turvapaikanhakijat vievät vähätkin naiset. Ratkaisuksi hän esitti piikkilankaa ja rajojen sulkemista.

– Miten heidät tuonne sekaan laitetaan sitten, kun siellä ei ole ennestäänkään naisia heille, ja he siellä sitten – jääköön sanomatta – ovat, miten he kotoutuvat sinne? Siellä varmasti tulee yhteentörmäyksiä jossakin vaiheessa.

Hakkarainen ei ole lukenut oman puolueensa vaaliohjelmaa. Siellä vaaditaan ihan selkein sanoin oleskeluluvan saaneiden turvapaikanhakijoiden hajasijoittamista maaseudun kuntiin. Muutenkin Hakkarainen voi esittää valitukset suoraan oman puolueensa ministeri Jari Lindströmille, jolle maahanmuuttajien kotouttamisasiat kuuluvat.

Tänään Hakkarainen esitteli Facebookissa täydellistä tietämättömyyttään turvapaikanhakijoiden lähtömaissa käytävästä sodasta ja nimesi SPR:n naispuoliset työntekijät huoriksi.

Hakkaraisen käsityksen mukaan kurdinaiset taistelevat ääri-islamilaista Isisiä vastaan, kun heidän islamistitaistelijamiehensä ovat Suomessa nauttimassa SPR:n tarjoamista seksipalveluista, jotka suomalainen jätkä maksaa.

Hakkaraisen maailmassa nainen on vain rajallinen luonnonvara, johon suomalaisella miehellä on etuoikeus. Siinä maailmassa nainen ei ole veronmaksaja eikä tasa-arvoinen kansalainen, vaan pelkkä niukka hyödyke. Jos nainen ei suostu tähän muottiin, niin hän on huora.

Kummallisinta on, että Hakkaraisen kannattajat pitävät tällaisia puheita osoituksena maalaisjärjestä ja luotettavuudesta:

Minusta Hakkaraisen puheet ovat loukkaus maalaisjärkeä kohtaan ja kertovat pelkästään moukkamaisuudesta, sivistymättömyydestä ja rasismista.

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja tarvitseehan maa myös pellensä, mutta kansaedustajan palkalla luulisi edes joskus voivan sanoa jotain järkevää. Jos ei itse keksi, niin joku puoluetoveri voisi auttaa ja kirjoittaa paperille jotain tolkullista Hakkaraisen sanottavaksi.

Hakkarainen edustaa suu vaahdossa mölyäviä MV:n lukijoita ja Rajat kiinni-liikkeen väkivallasta haaveilevia sekopäitä. Omilla puheillaan Hakkarainen antaa näille ääriaineksille selkeän tukensa kansanedustajan arvovallalla. Tai sillä vähällä, mikä siitä enää on jäljellä.

Niinpä ei ole mikään ihme, että Lahdessa turvapaikanhakijat ovat jo useita kertoja joutuneet joukkopahoinpitelyn uhreiksi. Jatkuva vihan lietsominen johtaa tekoihin, mutta Hakkarainen ei joko tajua sitä tai ei siitä piittaa. Meillä on kansanedustaja, joka suorastaan yllyttää väkivaltaan, vaikka ei ehkä itse sitä ymmärrä.

Hänen puoleensa ei ainakaan piittaa. Vasta muutama päivä sitten puolueen puheenjohtaja Timo Soini närkästyi suunnattomasti, kun SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne sanoi perussuomalaisten tarjoavan suojan rasistisille aatteille.

Mitähän Soini mahtaa tuumailla näistä Hakkaraisen viimeisimmistä ulostuloista? Sanooko puolueessa olevan kansanomaista rosoa? Käskeekö panna korkin kiinni? Vai syyttääkö vihervasemmistoa leimakirveen käyttämisestä?

Mitä mahtavat sanoa eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho ja puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo? Eilen he olivat niin kiireisiä, että eivät kuulemma ennättäneet vastata median kysymyksiin noista poikamies- ja piikkilankapuheista. Epäilen kiireiden jatkuvan, koska ei kukaan järjissään oleva voi mitenkään puolustella Hakkaraisen puheita.

https://demokraatti.fi/juukalainen-...alinen-enka-kovin-monen-mielesta-mukava-mies/
Tällaisen itsearvion esittää huimaan nettijulkisuuteen viime vuosina noussut juukalainen sosionomi, oikeustieteen kandidaatti, SDP:n kuntapoliitikko ja nettimaailmassa Uuninpankkopoikana tunnettu 57-vuotias Sakari Timonen.

Itse olen vahvasti liberaalisti oikealle kallellaan ja sponsaan sanontaa "maassa maan tavalla"! Kritiikin on aina perustuttava tosiasioihin ja vihanlietsontaa vältettävä. Ymmärrän toki myös puolihuumorilla heitettyä läppää ja hienovaraista provosoinia, mutta siinäkin on vaaransa, kuten olen huomannut :rolleyes: En myöskään voi ymmärtää tai hyväksyä sitä, että esmerkiksi Odinin kerhohuoneistoon isketään tuhoamismielessä. Järjestöä saa toki kritisoida (perustellusti), mutta se ei ole laiton. Laittomiin iskee poliisi jos katsoo sen aiheelliseksi.

Tuota voisitko olla hieman loivaliikkeisempi noissa poliitisen suunnan muutoksissa kun olet ilmoittanut olevasi Tuure Junnilan sponsori ja seuraavaksi Neuvostovastainen sekä hetkenpäästä demarius tuntuu olevan se juttu ja sitten liberaali oikeistolainen tai jotain, on nimittäin niin että minä en pysy enään kartalla näissä muutoksissa, tosin sillä ei liene mitään merkitystä olenko minä selvillä missä mennään mutta muutosten vauhti voi olla sinullekkin liikaa vaikka vauhdikas oletkin :D:D:D

https://demokraatti.fi/juukalainen-...alinen-enka-kovin-monen-mielesta-mukava-mies/
Tällaisen itsearvion esittää huimaan nettijulkisuuteen viime vuosina noussut juukalainen sosionomi, oikeustieteen kandidaatti, SDP:n kuntapoliitikko ja nettimaailmassa Uuninpankkopoikana tunnettu 57-vuotias Sakari Timonen.

Tuota voisitko olla hieman loivaliikkeisempi noissa poliitisen suunnan muutoksissa kun olet ilmoittanut olevasi Tuure Junnilan sponsori ja seuraavaksi Neuvostovastainen sekä hetkenpäästä demarius tuntuu olevan se juttu ja sitten liberaali oikeistolainen tai jotain, on nimittäin niin että minä en pysy enään kartalla näissä muutoksissa, tosin sillä ei liene mitään merkitystä olenko minä selvillä missä mennään mutta muutosten vauhti voi olla sinullekkin liikaa vaikka vauhdikas oletkin :D:D:D

Turha yrittää vääntää omien kuvitelmien mukaista stooria muiden kirjoituksista. Olen nuorempana ollut nykyistä konservatiivisempi, mutta maailma, kokemus ja ikä opettavat hiomaan kulmat. Olen vapaan demokraattisen yhteiskunnan kannattaja, yhteiskunnan jossa kaikilla on yhtäläiset oikeudet, mutta myös velvollisuudet. Pakolaisten osalta tämä vaatii sopeutumista ja meiltä määrättyä malttia. Suhteeni Venäjään (Neuvostoliittoon) ja vaikka maanpuolustukseen käy kyllä ilmi useista parin viimeisen vuoden aikana kirjoittamistani pläjäyksistä, joiden lukumäärä on ylentänyt minut "ylipäälliköksi" ja johtanut pariin "banniin" kyllästyttäni neitokaisten jaarituksiin. En esimerkiksi ole mollannut venäläisiä, maan kulttuuria, ruokaa tai juomia, mollaan maan nykyjohdon harjoittamaa politiikkaa ja siitä vastuussa olevia poliitikkoja.

Ateistina minulla ei ole mitään halua tai tarvetta puolustella islamia, mutta olen yrittänyt muistuttaa, että sekin on kunkin aikakauden tuote ja elää aikaansa. Joskus tuhat vuotta sitten Välimeren ympärillä olevat islamilaiset maat olivat kulttuurin ja tieteiden kehto. Niisä saivat myös kristityt ja juutalaiset elää rauhassa kunhan noudattivat määrättyjä sääntöjä. Euroopassa tappoivat kristityt toisiaan minkä ehtivät, jesuiitat kiduttivat ja myöhemmin protestantit ja katolliset kävivät toistensa kimppuun mitä raaimmalla tavalla. Naisia polteettiin noitina jne. jne. Poliittinen ja taloudellinen tilanne, mutta osittain myös ilmastonmuutos on nyt johtanut siihen, että Arabi- ja osittain myös muissa Afrikan maissa kameli on todella karannut käsistä ja siitä kärsivät myös maltilliset islmaninuskoiset sekä tietysti myös kristityt ja juutalaiset. Tilanteeseen syypäät radikaali- ja terroristijärjestöt on tuhottava ja niiden ideologia kitkettävä, mutta siinä yhteydessä joudutaan kyllä myös puuttumaan pariinkiin vallassa olevaan hallintoon. Tässä yhteydessä kyllä myös lännen ja Venäjän välit kiristyvät.

Tilanne on niin monimutkainen, että kiteytän sen taas toteamukseen: Asiat eivät parane liitoittelemalla ja syyllistämällä pakolaisia tai maahanmuuttajia valheellisilla, osin keksityillä tai liiotelluilla väittellä. Tarpeeksi raflaavaa tekstiä saa kyllä aikaan myös tosiasioiden perusteella. Tilanteen kanssa on kuitenkin elettävä ja viranomaiset tarvitsevat tukea, eivät jatkuvaa mollaamista!

Turha yrittää vääntää omien kuvitelmien mukaista stooria muiden kirjoituksista. Olen nuorempana ollut nykyistä konservatiivisempi, mutta maailma, kokemus ja ikä opettavat hiomaan kulmat. Olen vapaan demokraattisen yhteiskunnan kannattaja, yhteiskunnan jossa kaikilla on yhtäläiset oikeudet, mutta myös velvollisuudet. Pakolaisten osalta tämä vaatii sopeutumista ja meiltä määrättyä malttia. Suhteeni Venäjään (Neuvostoliittoon) ja vaikka maanpuolustukseen käy kyllä ilmi useista parin viimeisen vuoden aikana kirjoittamistani pläjäyksistä, joiden lukumäärä on ylentänyt minut "ylipäälliköksi" ja johtanut pariin "banniin" kyllästyttäni neitokaisten jaarituksiin. En esimerkiksi ole mollannut venäläisiä, maan kulttuuria, ruokaa tai juomia, mollaan maan nykyjohdon harjoittamaa politiikkaa ja siitä vastuussa olevia poliitikkoja.

Ateistina minulla ei ole mitään halua tai tarvetta puolustella islamia, mutta olen yrittänyt muistuttaa, että sekin on kunkin aikakauden tuote ja elää aikaansa. Joskus tuhat vuotta sitten Välimeren ympärillä olevat islamilaiset maat olivat kulttuurin ja tieteiden kehto. Niisä saivat myös kristityt ja juutalaiset elää rauhassa kunhan noudattivat määrättyjä sääntöjä. Euroopassa tappoivat kristityt toisiaan minkä ehtivät, jesuiitat kiduttivat ja myöhemmin protestantit ja katolliset kävivät toistensa kimppuun mitä raaimmalla tavalla. Naisia polteettiin noitina jne. jne. Poliittinen ja taloudellinen tilanne, mutta osittain myös ilmastonmuutos on nyt johtanut siihen, että Arabi- ja osittain myös muissa Afrikan maissa kameli on todella karannut käsistä ja siitä kärsivät myös maltilliset islmaninuskoiset sekä tietysti myös kristityt ja juutalaiset. Tilanteeseen syypäät radikaali- ja terroristijärjestöt on tuhottava ja niiden ideologia kitkettävä, mutta siinä yhteydessä joudutaan kyllä myös puuttumaan pariinkiin vallassa olevaan hallintoon. Tässä yhteydessä kyllä myös lännen ja Venäjän välit kiristyvät.

Tilanne on niin monimutkainen, että kiteytän sen taas toteamukseen: Asiat eivät parane liitoittelemalla ja syyllistämällä pakolaisia tai maahanmuuttajia valheellisilla, osin keksityillä tai liiotelluilla väittellä. Tarpeeksi raflaavaa tekstiä saa kyllä aikaan myös tosiasioiden perusteella. Tilanteen kanssa on kuitenkin elettävä ja viranomaiset tarvitsevat tukea, eivät jatkuvaa mollaamista!

Älä hyvä ystävä hermostu, kyse on vain siitä että minä en pysy näiden nopeiden muutosten perässä.

Ei kai tässä kukaan viranomaisia mollaa ja eikä ne voi niin herkähipiäisiä olla jos kansalaiset hieman arvostelee heidän huumekaupoista ja muijan palkaamisesta ja muutamista lahjusjutuista tai muista koijauksista että lopullisesti mielensä pahoittaisi?

Eipä nuo kaikki arvostelun kohteeksi joutuneet tainneet olla edes pakolaisia kun tuota turvapaikkaa ei ole saaneet joten mikä tuossa mättää.

Tuhatvuotta sitten sattuneet tapahtumat eivät taida olla enään kovin relevantteja juttuja tänään.

Mielestäni Taitolaji on aivan Alexander Stubbin veroinen kameleontti. Osaa olla milloin mitäkin, ja sanoa erilaisia asioita erilaisissa paikoissa :D

Naapureitakin ovat.

Älä hyvä ystävä hermostu, kyse on vain siitä että minä en pysy näiden nopeiden muutosten perässä.

Ei kai tässä kukaan viranomaisia mollaa ja eikä ne voi niin herkähipiäisiä olla jos kansalaiset hieman arvostelee heidän huumekaupoista ja muijan palkaamisesta ja muutamista lahjusjutuista tai muista koijauksista että lopullisesti mielensä pahoittaisi?

Eipä nuo kaikki arvostelun kohteeksi joutuneet tainneet olla edes pakolaisia kun tuota turvapaikkaa ei ole saaneet joten mikä tuossa mättää.

Tuhatvuotta sitten sattuneet tapahtumat eivät taida olla enään kovin relevantteja juttuja tänään.

Lainaus: Tuhatvuotta sitten sattuneet tapahtumat eivät taida olla enään kovin relevantteja juttuja tänään.

Kyllä ne ovat, sillä olen monessa yhteydessä huomannut, miten kaikki ISIS:n ja vastaavin muiden muslimi-terrorijärjestöjen, salafistien ja äärisunnien toimet leimataan islamin perusluonteen ja tulevaisuuden tavoitteiden mukaisiksi.

Olkuperäinen islami oli paimentolaisheimoille ja sen muulle arabiväestölle räätälöity uskonto, joka sai vaikutteita mm. kristinuskosta. Se oli sotaisa ja osin julma uskonto, mutta sitä olivat myös sen ajan ja myöhemmät kristityt. Tilanteet ovat vuosisatojen saatossa vaihdelleet, mutta olen muistavinani, että esimerkiksi 1800-luvulla Palestiinassa eleltiin suhteellisen sopuistasti, vaikka toki juutalaisten määrä oli aika pieni. Tilanne räjähti käsiin alueelle muutettua kymmeniä tuhansia Venäjän juutalaisi, jotka joutuivat lähtemään pakoon Venäjältä Alexanteri II:n murhan jälkimainingeissa. Saksalaiset toivat sitten alueelle omat norminsa toisen maailamsodan aikana. No, nämä ovat nyt vain detaljeja, tarkoitukseni on sanoa, että islami elää ajassaan. Suomeen tulevien pakolaisten osalta meidän on kannustettava heitä ottamaan mallia tataareista tai vaikka juutalaisisa, jotka ovat sulautuneet hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan. Uskonto on jotain, jonka tulee näkyä lähinnä kotona, ei kaduilla, toreilla tai kanssakäymisessä muiden uskontojen tai ateistien :cool: kanssa! Tällä en nyt tarkoita kirkkojamme tai perinteiin kuuluvia jumalanapalvekuksiamme, joita ataeistinakin arvosta osana suomalaista identiteettiä. Ruotsin osalta tunnustan myös itse olevani huolestunut. Siellä viranomaiset laskivat tilanteen liian pitkälle, nyt siihen joudutaan puuttumaan kovalla kädellä.

Nyt on taisteltava ISIS:tä ja muita äärijärjestöjä vastaan, Näiden kannattajia ei tietään pidä hyysata myöskään täällä Suomessa, mutta ei jokaista arabilta näyttävää tai tummaihoista saa lähteä ennalta tuomitsemaan.

Mielestäni Taitolaji on aivan Alexander Stubbin veroinen kameleontti. Osaa olla milloin mitäkin, ja sanoa erilaisia asioita erilaisissa paikoissa :D

Naapureitakin ovat.
Honcho, älähän syyllistä, vaikka minulla onkin sekä ilmakivääri- että pistooli!

En ole koskaan kokenut maailmaa mustavalkoisena, vaikka olenkin aika paljon sitä sekä nähnyt että kokenut.

Honcho, älähän syyllistä, vaikka minulla onkin sekä ilmakivääri- että pistooli!

En ole koskaan kokenut maailmaa mustavalkoisena, vaikka olenkin aika paljon sitä sekä nähnyt että kokenut.

Onko Stubbiin vertaaminen syyllistämistä? Stubb on kansainvälinen suhdetoimintamies, kaikki on hänen puheissaan aina tosi jees juuri sen asian osalta mikä on parhaillaan käsittelyssä. Ei siinä mitään, sellaisia tyyppejä tarvitaan (IMHO jossain muissa hommissa kuin kotimaan politiikassa) mutta ei niistä aina ota selvää ovatko lintuja vai kaloja. Samanlainen kuva minulle tulee myös sinusta (saanko sinutella?), arvoisa veli Taitolaji. Jos kaivat palauteosiota, niin olen mm. kaivannut provoiluasi jonkun pidemmän bännin jälkeen.

Onko Stubbiin vertaaminen syyllistämistä? Stubb on kansainvälinen suhdetoimintamies, kaikki on hänen puheissaan aina tosi jees juuri sen asian osalta mikä on parhaillaan käsittelyssä. Ei siinä mitään, sellaisia tyyppejä tarvitaan (IMHO jossain muissa hommissa kuin kotimaan politiikassa) mutta ei niistä aina ota selvää ovatko lintuja vai kaloja.

Stubb on sellainen kauppamies -tyyppinen henkilö. Puhuu paljon, hölöttää myös paskaa, mutta silti tuollaisillekin on roolinsa. Pidin hänestä kun oli vielä ulkoministeri. Sisäpolitiikka ja maahanmuuttoasiat, niistä hänen olisi pitänyt pysyä kaukana.

Saku Timosesta sanottua: "Erityisesti häntä kismittää hallituksen toiminta alueiden kyykyttämisessä, mikä näkyy esimerkiksi junavuorojen lakkauttamisissa"

Saku Timoselta voisi kysellä että rahat menivät toiseen tarkoitukseen, eikös? Pari sataa miljoonaa maahantulon tukemiseen. Ihan sama logiikka vihreidenkin kanssa. Luonnonsuojelunkin rahat on käytetty.

Oikeastaan pitäisi ottaa rahaa Juuan kunnalta kun siellä on tuollainen paikallispoliitikko. Jos nämä tulleet ihmiset olisivat kaikki aitoja pakolaisia, naisia ja lapsia, niin siinä ei kyseltäisi otetaanko rahat jostain junavuoroista vaiko ihmisten auttamisesta. Mutta näiden faktojen valossa.. ei...

Viimeksi muokattu:
Back