Pakolaisuus

Krokotiili lemmikkinä
18.7.2016 16:41 Tapani Pollari

  • Kuva lähteestä "australianetworknews".

Vanhoja sanontoja kuten

"ei koira ruokkivan kättä pure"

"Ei koira siitä suutu, kun sitä leivällä päähän viskaa"

Mutta miten se krokotiilin kanssa menee

Jos nakkaan krokotiilille lihapaloja ja ruokin niitä jatkuvasti, voinko luottaa siihen että voin kulkea niides seassa aivan rauhassa?

Muistanko varmasti että oon niitä hyysänny piisalle etteivät nappaa ruokkivaa kättä?

Epäilen etten vois luottaa, enkä luottaiskaan.

No se ajatukseni krokotiileistä. (pyörineet vain mielessä)

Pelkään minäkin.

Pelkään muuttuuko myös Suomessa joku kaupunki Ruotsin Uppsalan kaltaiseks mellakkakaupungiks.

Missä poltetaan ihmisten omaisuuksia ja rikotaan yrittäjien liikkeitä, käydään siis yksityisten mutta myös yhteisön ja yhteiskunnan turvarakenteita repimään.

Upsalassa ihmiset pelkää tosissaan mitä tästä kaikesta seuraa.

Ihmetellen miksi juuri heidän kaupunkinsa ja kaupunginosa on sekasorrossa, hehän on olleet avomielisiä ja ystävällisiä sinne tulleita kohtaan.

Nyt itse eivät uskalla liikkua ja olla omia itseään kuten ennen on ollu.

Paavo Tajukangas suomentaa.

Viikonlopun mellakoiden jälkeen ovat Uppsalan Valsätran ja Gottsundan asukkaat menettäneet lähes kokonaan toivonsa alueen, ja poliisien toiminnan suhteen. Asukkaat pelkäävät ja ovat epätoivoisia tilanteeseen. Heidän mukaansa on lisäksi olemassa pelko kostosta, jos ei sympatiseeraa mellakoitsijoita.

Sama Ruotsalaislehdestä.

Mellakat alkaa näyttää jo kuin olis Lähi-idästä kyse.

Ruotsi kuitenkin on koittanut olla kiltti kaikille ja avoin.

Mutta nyt ovat kuin olisivat ruokkineet krokotiilejä, luottaen että heidät jättää ne rauhaan, etsien muita saalistettavia.

Nyt heidät itse ajetaan perheineen kodeistaan.

Uusia sanontoja

Maassa maan tavoilla

Hyvää päivää vain kaikille..
devil_smile.png


 
Legendaarisella logiikalla kannattaisi sijoittaa köyhiä ja nälkäänäkeviä lapsia perheeseen jossa on ennestään köyhiä ja nälkäänäkeviä lapsia. Jos valittavat jotain että rahat ei riitä, niin vasta-argumentiksi: "Onhan teillä ennestäänkin lapsia joita yritätte ruokkia". Sitten vetäytyminen takavasempaan ja lähimpään trendikuppilaan.

Tämä on niin täydellinen kommentti, että oli kirjauduttava ihan vaan kommentoimaan asiaa.
 
Kansanedustaja tarjoaa "älyttömien hokemien" tilalle neljän kohdan islam-ohjelmaa
JUHA-PEKKA TIKKA
5 tuntia ja 48 minuuttia sitten

Kansanedustaja Ville Tavio kirjoittaa Facebookissa, että "radikaalia islamia vastaan kannattaisi taistella älyttömien poliittisten hokemien" sijaan esimerkiksi hänen neljän kohdan ohjelmallaan.

Ville Tavion ensimmäiseen ohjelmakohtaan kuuluu sosiaaliturvan perässä muslimimaista tulevan turvapaikkasiirtolaisuuden lopettaminen.

Toinen kohta on "peruutetaan turvapaikka ja kansallisuus terroristirikoksesta tuomituilta". Kansalaisuuteen voisi hänen mielestään ottaa kymmenen vuoden koeajan.

Kolmanneksi Tavion lisäisi suojelupoliisin terrorisminvastaisen tiedustelun voimavaroja ja tehokasta tuomitsemista terroristijärjestöjen kanssa toimiville.

Neljäntenä kohtana kansanedustajalla on "vahvistetaan maassa maan tavalla -politiikkaa, esimerkiksi täyspeittävän hunnutuksen kielto ja sukupuolten tasa-arvo".
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/tavio-52986
 
Jos puhutaan kuinka taistellaan terrorismia vastaan kotimaassa, niin tässä yksi esimerkki jota ei pitäisi tehdä.
Ajatelkaa, meillä on oikeasti tähän yhteiskuntaan sopeutunut toisen polven maahanmuuttaja joka haluaa olla puolustamassa tätä maata. Hienoa!
Mutta ehkei kannata tarkoituksellisesti pidä kiusata häntä pois maanpuolustuksen piiristä. Se tuskin ajaa isänmaan asiaa.
Abdin kaltaisia tuskin on liiaksi, mutta hyvä että edes yksi.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071821925802_uu.shtml

Varusmies Abdi, 20, nolattiin metrossa: "Sai aikaan tilanteen, että näytti kuin olisin pommia ottamassa repusta"
Helsinkiläinen Mukhtar Abdi, 20, joutui solvauksen kohteeksi kahdesti ennen kuin oli ehtinyt edes kotiin ensimmäisille lomilleen.


 
Jos puhutaan kuinka taistellaan terrorismia vastaan kotimaassa, niin tässä yksi esimerkki jota ei pitäisi tehdä.
Ajatelkaa, meillä on oikeasti tähän yhteiskuntaan sopeutunut toisen polven maahanmuuttaja joka haluaa olla puolustamassa tätä maata. Hienoa!
Mutta ehkei kannata tarkoituksellisesti pidä kiusata häntä pois maanpuolustuksen piiristä. Se tuskin ajaa isänmaan asiaa.
Abdin kaltaisia tuskin on liiaksi, mutta hyvä että edes yksi.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071821925802_uu.shtml

Varusmies Abdi, 20, nolattiin metrossa: "Sai aikaan tilanteen, että näytti kuin olisin pommia ottamassa repusta"
Helsinkiläinen Mukhtar Abdi, 20, joutui solvauksen kohteeksi kahdesti ennen kuin oli ehtinyt edes kotiin ensimmäisille lomilleen.



Samaa mieltä, ihan mulkkuhommaa.

Mutta otsikko on kyllä väärin, kyllä tuollaiset tyypit nolaa enemmän itsensä.

Lomapuvulla on kumma vaikutus, se saa ihmiset ulospäinsuuntautuneiksi. Useat positiivisesti, sitten myös nämä kusipäät aktivoituu. Muistan itse muutaman vittuilijan, lähinnä jotain liimanhaistelijoita, jokunen nuori nainen taisi olla joukossa. Vastineeksi sitten mm. laitapuolen kulkijat tarjosivat metrossa "sotilaalle ryyppyä". Otin kohteliaasti kun ei pahasti haissut tenulle se "viini" :D

Abdin tapauksessa nämä reaktiot lienevät yleisempiä, ja varmaan etenkin tuolla kusipääpuolella. Harmi.
 
Melkosen mukavia tilejä, noh mikäs siinä kun käsi on muiden taskussa....

IS: Turvapaikanhakijan edustajalle maksettu yli 14 000 euroa/kk

JUHA-PEKKA TIKKA
13 minuuttia sitten
Alaikäisten turvapaikanhakijoiden edustajat ovat ansainneet merkittävästi. Heillä ei ole pätevyysvaatimuksia.

Suomeen tuleva ulkomaalainen lapsi saa turvapaikkaa hakiessaan avukseen edustajan.

Ilta-Sanomien mukaan valtio maksoi kovimman kuukausitilin tehneelle edustajalle viime huhtikuussa 14 570 euroa palkkiota. Seuraavaksi suurimmat yksittäiset kuukausipalkkiot olivat 10 790 euroa ja 8 540 euroa. Summista puuttuvat matkakorvaukset.

Edustajilla ei ole pätevyysvaatimuksia. Joillain on ollut samaan aikaan kymmeniä edustettavia lapsia.

IS:n maahanmuuttovirastolta saamissa maksutiedoissa ovat viiden eniten ansainneen edustajan tiedot joulukuusta 2015 kesäkuuhun 2016. Eniten ansainnut sai tuona aikana 49 196 euroa.

Kaikkiaan maahanmuuttovirasto maksoi tuon reilun puolen vuoden aikana edustajapalkkioita 712 200 euroa.

Lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila esittää IS:ssa valtiontalouden tarkastusviraston tarkastusta edustajatoimintaan.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/edustaja turvapaikka-53028
 
Varusmies Abdi, 20, nolattiin metrossa:
Juu luin ja tuli mieleen että mitä idiootteja tässä maassa on. Mutta se nyt oli vain kaksi tapausta eikä mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi vetää koska olen ymmärtänyt että Helsingin seudun yleisissä kulkuvälineissä liikkuu vaikka mitä outoa tyyppiä.
Mutta kaverille se tietysti oli kovastikin henkilökohtaista ja loukkaavaa.
 
Niminerkki akez käänsi seuraavan jutun.

http://hommaforum.org/index.php/topic,114534.msg2341742.html#msg2341742

akez kirjoitti:
Le Figaron kesäkuussa julkaistussa jutussa haastatellaan ranskalaista professoria kirjan julkaisun johdosta. Jean-Louis Harouel on erikoistunut oikeushistoriaan ja sosiologiaan. Hänellä on painavaa asiaa sanottavana ...

Lihavoinnit minun


"Uskonnoksi korotetut ihmisoikeudet tuhoavat kansakuntia"

FigaroVox haastatteli Jean-Louis Harouel'ta "Les droits de l'homme contre le peuple" (Kansan vastaiset ihmisoikeudet) kirjan julkaisun johdosta. Kirjassaan hän tuomitsee uuden maallisen uskonnon, joka perustuu syrjimättömyyden pakkomielteelle. Uusi uskonto lamaannuttaa länsimaiden politiikat.


Le Figaro 17.6.2016 juttu ranskaksi

Jean-Louis Harouel on oikeustieteen apulaisprofessori Pariisin Panthéon-Assas -yliopistosta (Paris‑II) ja hän on kirjoittanut kirjat "La grande falsification. L'art contemporain", "Le vrai génie du christianisme" ja "Revenir à la nation" (Kustantaja Jean-Cyrille Godefroy). Hänen uusimman kirjansa "Les droits de l'homme contre le peuple" julkaisi Brouwer.


FIGAROVOX - Orlandon verilöylyn jälkeen tulivat kannanotot ja syytökset. Niissä keskityttiin rikoksen homofobiseen aspektiin ja osoitettiin sormella konservatiiveja ja monoteistisiä uskontoja. Islam jätettiin taka-alalle. Ovatko länsimaiset demokratiat taas kerran langenneet ansaan, jota te kutsutte "ihmisoikeususkonnoksi"?

Jean-Louis HAROUEL - Samalla kun on helppoa tuomita kristinuskon provosoima tai sen nojalla tapahtuva väkivalta, niin samalla ei ole juurikaan mahdollista tuomita islamin pyhien tekstien nimissä harjoitettua muslimiväkivaltaa, vaikka kehotus väkivaltaan on selkeästi ja laaja-alaisesti kirjattu niihin. Kun puhutaan miesten homoseksuaalisuudesta, niin kristityt yhteisöt (ainoa huomioitu taho) ovat kyllä jo kauan tuominneet ja rankaisseet siitä ankarasti sen nojalla, että Raamattu (Genesis, 19) kertoo Jahven kylväneen taivaalta tulta Sodomaan ja Gomorraan. Historioitsija Maurice Lever huomauttaa kuitenkin kirjassaan "Les bûchers de Sodome" (1985) (Sodoman polttoroviot), että polttoroviot olivat kadonneet Ranskasta jo Louis XV kaudella ja jumalallisen oikeuden ylivaltaa oli kohtuullistettu huomattavasti. Sitä vastoin aihetta koskevat islamin pyhät tekstit ovat raivoisia. Eräs profeetan hadith on erityisen karmea. Se kehottaa uskovaisia tappamaan homoseksuaalit: "Allahin lähettiläs sanoi: Jos vain näette jonkun käyttäytyvän Lothin väen tavoin, niin tappakaa molemmat, sekä aktiivinen, että passiivinen." Tämä teksti kuuluu Sunnaan (kokoelma Muhammedin tekoja, puheita ja suosituksia: Haditit). Yhdessä Koraanin kanssa näistä muodostuu Sharia. Se on ohje kaikille, jotka haluavat noudattaa jumalallista lakia. Yhtymäkohta Orlandon verilöylyyn on varsin selvä.

Kun monoteistisiä uskontoja ei käsitellä systemaattisesti samalla tavalla islamin kritisoinnin välttämiseksi, niin samalla kielletään todellisuus. Tätä todellisuuden kieltämistä harjoitetaan länsimaisissa demokratioissa "poliittisen korrektiuden" nimissä. Se on eräs ilmentymä maallisesta uskonnosta, jota voidaan kutsua ihmisoikeususkonnoksi.

Tämä uskonto täytti laajassa mitassa 1900-luvun toisella puoliskolla Länsi-Euroopassa vallinneen tyhjiön, joka oli syntynyt kristillisten uskonnollisten menojen hiipumisen ja neuvostokommunismin romahduksen johdosta.

Ihmiskuntauskonnon ruumiillistuma, ihmisoikeuskultti, korvasi muutama vuosikymmentä sitten kommunismin - molemmat ovat luonteeltaan maallisia uskontoja - utopiana, jonka tavoitteena on pystyttää hyvän valtakunta maan päälle.
Tässä uudessa maallisessa uskonnossa ihmisoikeudet ilmentävät lupausta maanpäällisestä Jumalan valtakunnasta ja niiden avulla toteutetaan projektia yhdistyneestä ihmiskunnasta, joka syntyy kun täydellinen yhteiskunta perustetaan muuttamalla ensin vanha maailma täysin kosmopoliittiseksi ja vain ihmisoikeuksille perustuvaksi uudeksi maailmaksi.

François Furet'en jälkeen amerikkalainen historioitsija Samuel Moyn vahvisti kirjassaan "The Last Utopia", että ihmisoikeusideologian hegemonia rakennettiin 1900-luvun viimeisten vuosikymmenien aikana vallankumouksellisten ideologioiden raunioille. Aiempien utopioiden romahdus synnytti "uusimman utopian" - ihmisoikeudet . Niiden tehtävä on toimia ylimpänä normina luotaessa uutta parempaa maailmaa.

FIGAROVOX - Kuinka islamistit käyttävät ihmisoikeuksia lisätäkseen vaikutusvaltaansa?

HAROUEL - Samalla kun ihmisoikeudet edistävät muslimien vaatimuksia, niin samalla ne tukevat islamin vaikutusvallan kasvua Ranskassa ja muissa länsimaissa. Kun syrjimättömyyden nimissä identiteettiryhmien (groupe identitaire) jäsenille myönnetään (laissa tai oikeusistuimissa) yksilöllisiä oikeuksia kyseiseen ryhmään kuulumisen johdosta, niin silloin näistä oikeuksista tulee ryhmäoikeuksia ja siten kollektiivisia oikeuksia. Maallisen ihmisoikeususkonnon pyhittämät yksilölliset oikeudet ovat johtaneet identiteettioikeuksien syntymiseen, josta seikasta islam on hyötynyt paljon.

Islam on aina käyttänyt ihmisoikeusasetta painostaakseen Euroopan maita omaksumaan matalaa profiilia maassa asuvia muslimeja kohtaan. Islam on uskonnonvapauden kunnioittamisen ja syrjimättömyyden suojissa toimiva eurooppalaista sivilisaatiota vastustava sivilisaatio, joka jatkaa valloitus- ja dominointipyrkimyksiään.

Islam on hyödyntänyt länsimaissa täysimääräisesti ihmisoikeuksia. Muslimien vaatetusta, ravintoa ja muita asioita koskevat vaateet perustuvat näihin. Tosiasiassa tässä kaapataan poliittista valtaa, vallataan alueita ja otetaan hallintaan yhteiskunnan eri sektoreita. Islamissa yhdistyy politiikka, laki ja uskonto. Kaikki myönnytykset islamille uskontona ovat samalla myönnytyksiä poliittiselle ja juridiselle islamille, jonka johdosta Euroopan maat muuttuvat vähitellen muslimimaiksi.


FIGAROVOX - Te katsotte, että ihmisoikeuksia käytetään "kolonisoivan maahanmuuton" välineenä. Monet maahanmuuttajat tulevat Eurooppaan ja Ranskaan paremman elintason takia tai länsimaisen mallin houkuttelemina, mutta eivät kuitenkaan kolonisoidakseen Eurooppaa ...

HAROUEL - Olen samaa mieltä: Monet maahanmuuttajat tulevat Eurooppaan puhtaasti henkilökohtaisten motiivien takia nauttiakseen huomattavasti paremmasta elintasosta ja elinolosuhteista, kuin mitä heillä on kotimaissaan. Heillä ei ole kolonisaatioon ja valloittamiseen liittyviä taka-ajatuksia. Myöskään visigootit, burgundit ja frankit, joille keisari antoi luvan turvapaikkaan ja oikeuden asettua Länsi-Rooman valtakuntaan, eivät omanneet valloitusaikeita. Kuitenkin kaksi sukupolvea myöhemmin he olivat ottaneet vallan ja perustaneet omia kuningaskuntia tuhotun Rooman keisarikunnan alueille. Historiasta löytyy lukuisia esimerkkejä siitä, kuinka lukumäärältään vähäinen, mutta toimelias maahanmuuttajapopulaatio voi kaapata pysyvästi vallan ja hallita alkuperäisväestöä.

Eräät muslimit eivät edes salaa Eurooppaa koskevia valloitusaikeitaan. Sheikki Youssouf al Quaradawi, joka johtaa Euroopan islamilaisten järjestöjen liittoa (Union des organisations islamiques européennes), jonka Ranskan haaraosasto on UOIF (L'Union des organisations islamiques de France), julisti vuonna 2002: "Demokraattisten lakienne avulla me tulemme kolonisoimaan teidät. Koraanin lakien mukaisesti me tulemme hallitsemaan teitä."

FIGAROVOX - Entä pakolaiset?

HAROUEL - Heitä tulee auttaa. Emme voi kuitenkaan ottaa heitä vastaan tarjoten samalla länsimaista elintasoa ja elämäntyyliä. He eivät voi järkevästi ajatellen odottaa saavansa meiltä muuta kuin minimitason asuinolosuhteet, sosiaalituen ja terveydenhoidon. Lisäksi heille ei saa syntyä kuvitelmaa, että he voisivat jäädä tänne pysyvästi. Heille on tehtävä selväksi, että kun tilanne paranee heidän kotimaissaan, niin heitä pyydetään palaamaan takaisin. Samalla kun lasten, äitien ja vanhusten vastaanottaminen on moraalinen velvollisuus, niin nuorten ja aikuisten miesten normaali paikka ei ole täällä, vaan omissa maissaan, joista he näyttävät ottaneen hyvin nopeasti hatkat. Monissa tapauksissa pakolaisuuden takana piilevänä motiivina on - enemmän tai vähemmän salailtuna - helpomman elämän tavoittelu. Kyse on silloin taloudellisiin seikkoihin perustuvasta maahanmuutosta.

Kun huomioi Välimeren eteläpuoleisen alueen valtavan väestönkasvun, niin Euroopan tulee varautua jo seuraavaan elintasomaahanmuuttajien vyöryyn, jollaista ei ole vastaavassa laajuudessa nähty vielä koskaan aiemmin. Se tulee koostumaan kymmenistä miljoonista henkilöistä, jotka pyrkivät maihimme toiveenaan parantaa elintasoaan. Länsi-Eurooppa ei kykene kuitenkaan sulauttamaan tällaisia maahanmuuttajamassoja. Eurooppa tuhoutuu, jos elintasomaahanmuuttajia ei palauteta järjestelmällisesti takaisin lähtömaihinsa. On ilmeistä, että näitä maita on palkittava hyvätahtoisuudesta ottaa vastaan palautettavia kansalaisiaan lisäämällä massiivisesti kehitysapua. Tunnettu kehitysapuasiantuntija Claude Sicard suositteli Revue politique et parlementaire (n° 1076, décembre 2015) -lehdessä julkaistussa artikkelissaan Euroopan maita asettamaan mainonnalle 50% veron, jonka tuotolla rahoitetaan palautettavien elintasomaahanmuuttajien paluu saatettuna takaisin lähtömaihinsa.

FIGAROVOX - Miten ihmisoikeudet tuomitsevat meidät kollektiiviseen kyvyttömyyteen?

HAROUEL - Miljoonia maahanmuuttajia Euroopan ulkopuolelta imevä luonteeltaan pysyvä kutsu on lopetettavissa palauttamalla kansalaisuuden perusajatus. Sen mukaan kansalaisia ja ei-kansalaisia - kanta-asukkaita ja ulkomaalaisia - kohdellaan eri tavoin. Parasta olisi, jos tulijoilla ei olisi taloudellista intressiä tulla laittomasti Ranskaan. Tämä on kuitenkin maallisen ihmisoikeususkonnon vastaista.

Jo 1980-luvun alkupuolella Marcel Gauchet ymmärsi hyvin, että jos Euroopan demokratiat alkavat ajaa ihmisoikeuspolitiikkaa, niin ne tuomitsevat samalla itsensä kollektiiviseen kyvyttömyyteen. Ihmisoikeususkonto estää hyvin vaarallisella tavalla Ranskaa torjumasta maahanmuuttoa ja islamilaisten väkijoukkojen oleskelua maaperällään. Nostamalla valtaan hyveellisen ja itsemurhaisen valtiomoraalin on ihmisoikeususkonto estänyt johtajiamme käsittelemästä ongelmia ja reagoimasta niihin poliittisesti.

Ihmisoikeususkonto on eurooppalaisten kansakuntien kollektiivisten oikeuksien negaatio. Se torjuu kansallisten yhteisöjen oikeuden elää toiveidensa mukaisesti. Demokraattinen suvereniteetti koostuu ihmisryhmän omistuksista, sen tulevaisuudesta, sen maaperästä, sen materiaalisesta ja immateriaalisesta perinnöstä. Kieltäessään tämän suvereniteetin ihmisoikeususkonto tuhoaa ajatuksen ihmisryhmän perinnöstä. Se vaatii suvereniteetin pakkojakoa, sen tekemistä yhteiseksi kaikille. Lyhyesti sanoen kyse on uudesta kommunismin muodosta.


FIGAROVOX -Onko meidän islamistien uhkaa vastaan taistellaksemme luovuttava siitä mitä olemme, petettävä itsemme? Eivätkö ihmisoikeudet ole osa Lännen perustaa samalla tavalla kuin kristilliset juuret?

HAROUEL - Maallinen ihmisoikeususkonto ei ole ulkoisista piirteistään huolimatta alkuperältään kristillistä, sillä sen lähteenä on kaksi suurta harhaoppia: Gnostilaisuus ja millenarismi (millénarisme). Ihmisoikeudet uskontona eivät ole jatkoa kristillisyydelle, vaan kyse on post-kristillisestä uskomusjärjestelmästä.

Nykyisin vallitseva ihmisoikeususkonto (tai -utopia) ei perustu "Lännen kulmakiviin" samalla tavalla kuin kristilliset juuret. Valtioista ja kansakunnista piittaamattoman kosmisen myötätunnon inspiroiman ihmisoikeususkonnon käsitykset ihmisoikeuksista poikkeavat perustavalla tavalla klassisista käsityksistä, kuten 1700-luvun loppupuolen amerikkalaisista ja ranskalaisista julistuksista, jotka koskivat ennen kaikkea kansalaisten julkisia oikeuksia kansakuntien muodostamissa demokraattisissa valtioissa. Näitä kahta hyvin erilaista todellisuutta kuvataan englanninkielessä eri nimityksillä: Nykyisiä ihmisoikeuksia kuvaava termi "human rights" syntyi vasta 1900-luvulla; kun taas vuosina 1776 ja 1789 kansalaisille kuuluvia yksilöllisiä oikeuksia kuvattiin termillä "rights of man". Ranskankielessä tätä erottelua vastaa jako kansalaisten oikeuksia koskevaan "libertés publiques" (julkiset oikeudet) käsitteeseen ja toisaalta vuonna 1970 lanseerattuun "droits fondamentaux" (perusoikeudet) termiin, jonka edunsaajia ovat ulkomaalaiset, joille avattiin systemaattisesti kaikki Euroopan kansalaisille kuuluvat edut ja palvelut.

Uskollisuus "länsimaisille kulmakiville" toteutuu hylkäämällä maallisen ihmisoikeususkonnon syrjinnänvastaiset ja samalla itsemurhaiset houreet, sekä palaamalla takaisin ihmisoikeuksiin (droits de l'homme), jotka ymmärretään kansalaisten suojaksi valtaapitäviltä, eli juridisen perintömme mukaisiksi julkisiksi oikeuksiksi (libertés publiques), jotka koskevat vain maan kansalaisia.

FIGAROVOX - "Vastustaessanne" ihmisoikeuksia te olette valmis ryhtymään torjuviin tai syrjiviin toimiin. Eikö uhkana ole silloin demokratiasta luopuminen ja siirtyminen autoritaarisen tai totalitaristisen vallan suuntaan?

HAROUEL - Edessämme on kaksi elintärkeää välttämättömyyttä: Padota maahanmuuttotulvat pikaisesti ja pysäyttää muslimivalloituksen eteneminen. Tämän takia meidän on vastustettava maallista ihmisoikeususkontoa, joka ajaa meidät hukkumistamme Euroopan ulkopuolelta tulevaan loputtomaan maahanmuuttoon ja valloitushaluisen muslimisivilisaation vallan alle. Se valta haluaa pakottaa meidät noudattamaan omia tapojaan ja oikeuskäsityksiään. Jos aiomme säilyä elossa kansana, niin meillä ei ole valinnanvaraa: Meidän on pakko palata syrjintään, joka muuten ei ole millään muotoa demokratian vastaista, vaan aivan päinvastoin.

Fanaatikot, jotka ovat korottaneet maahanmuuton ihmisoikeudeksi, väittävät harjoittavansa kansalaisaktivismia toimiessaan laittomasti maahan tulleiden ulkomaalaisten hyväksi. Kyse on huiputuksesta: Heidän aktivisminsa on taistelua valtiota ja sen kansalaisia vastaan, se on taistelua demokratiaa ja maan kansalaisia vastaan.

Demokratia perustuu syrjinnän ajatukselle.
Vuoden 1789 "Déclaration des droits de l'homme et du citoyen" julistuksen kolmannessa pykälässä todetaan, että "kaikki oikeus vallan käyttöön perustuu pohjimmaltaan kansaan". Demokratia ei ole mahdollinen ilman hyvin määriteltyjä rajoja ja kansalaisia. Kuten Rousseau kirjoittaa l'Émile -teoksensa alussa: "missä ei ole isänmaata, siellä ei voi olla kansalaisiakaan". Kotimaa (Patrie) ja demokratia: Kummassakin on kyse ihmisistä, erityisistä ihmisistä. Demokratia edellyttää syrjintää kansalaisten ja ei-kansalaisten välillä, erottelua kansalaisiin ja ulkomaalaisiin.

Jos puhutaan islamin syrjimisestä, niin se ei ole millään tavoin demokratian vastaista. Esikuvana ja tien viitoittajana meille on toiminut maailman vanhin ja esimerkillisin demokratia - Sveitsin demokratia. Kieltäessään minareettien rakentamisen sveitsiläiset eivät mitenkään rajoittaneet uskonnonvapautta. He loivat symboleja koskevaa syrjintää, jonka tarkoituksena oli tehdä selväksi maassa asuville muslimeille, ettäSveitsi ei ole islamilainen maa, eikä arabi-muslimi -sivilisaatio ole siellä kotonaan, eikä heidän kannata yrittää pakottaa muita noudattamaan tapojaan ja väitettyjä jumalallisia lakejaan. Samassa hengessä on välttämätöntä omaksua myös Ranskassa ja muissa Euroopan maissa islamia syrjiviä toimenpiteitä. Kyse on syrjinnästä, joka on täysin perusteltavissa sen tosiseikan perusteella, että islam on ennen kaikkea poliittinen ja juridinen järjestelmä, joka toimii Ranskassa ja muissa Euroopan maissa sotakoneen tavoin eurooppalaista sivilisaatiota vastaan. Sen tavoitteenaan on korvata eurooppalainen sivilisaatio arabi-muslimi -sivilisaatiolla.

Jos annamme muslimivalloituksen jatkua, niin samalla luovumme ihmisoikeuksista, sillä islamin pyhät kirjoitukset ajavat äärisyrjivää järjestelmää (kohteena ei-muslimit, naiset ja orjat) ja niissä kielletään sananvapaus. Vuoden 1990 islamilaisen maailman ihmisoikeuksien julistus kieltää kaikkien "sharian periaatteiden kanssa ristiriidassa olevien mielipiteiden" esittämisen.
 
Jos puhutaan kuinka taistellaan terrorismia vastaan kotimaassa, niin tässä yksi esimerkki jota ei pitäisi tehdä.
Ajatelkaa, meillä on oikeasti tähän yhteiskuntaan sopeutunut toisen polven maahanmuuttaja joka haluaa olla puolustamassa tätä maata. Hienoa!
Mutta ehkei kannata tarkoituksellisesti pidä kiusata häntä pois maanpuolustuksen piiristä. Se tuskin ajaa isänmaan asiaa.
Abdin kaltaisia tuskin on liiaksi, mutta hyvä että edes yksi.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071821925802_uu.shtml

Varusmies Abdi, 20, nolattiin metrossa: "Sai aikaan tilanteen, että näytti kuin olisin pommia ottamassa repusta"
Helsinkiläinen Mukhtar Abdi, 20, joutui solvauksen kohteeksi kahdesti ennen kuin oli ehtinyt edes kotiin ensimmäisille lomilleen.

Aikanaan tuli oltua metrossa vahtimassa kaikkea kivaa, ja törmäsin tuon tapaiseen asiaan parini kanssa. Silloin toki puku oli harmaa, mutta kuitenkin.
Varusmies oli mustalainen, ja voin muuten sanoa, että en ole koskaan niin kiiltäviä saappaita nähnyt! :)
Me menimme suoraan kahden kännisen idiootin luokse, ja hyvin selvällä (ja aikalailla kovalla) äänellä kysyimme, että mikäs saatanan kommari täällä halveksii suomalaista sotilasta ja asepukua sekä lippua....
Hetki oli hiljaista, yrittivät jotain piipittää, niin pistettiin rautoihin ja poistuessa valitettavasti oviaukot olivat siihen aikaan kamalan kapeita.
Mustalaisen naama meni jotenkin omituisen näköiseksi, kun kysyimme, että onko kaikki ok, ja kun oli toivotimme hyvää loppu päivää. :)

Minulle mies, tahi nainen joka palvelee varusmiehenä on oikeutettu kulkemaan rauhassa ilman kusipäiden häirintää, riippumatta väristään, koostaan, taikka sukupuolisesta suuntauksestaan.
 
Juu luin ja tuli mieleen että mitä idiootteja tässä maassa on. Mutta se nyt oli vain kaksi tapausta eikä mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi vetää koska olen ymmärtänyt että Helsingin seudun yleisissä kulkuvälineissä liikkuu vaikka mitä outoa tyyppiä.
Mutta kaverille se tietysti oli kovastikin henkilökohtaista ja loukkaavaa.

Tuossa on ollut kyseessä aito rasismi tai sitten joukko totaalikieltäytyjiä häiriköimässä. Sitäkin on tullut havaittua ja Helsingin seudun tuntien en ihmettelisi vaikka mitä väkeä. Todennäköisesti tuo käytös loukkaa joka ikistä tämän palstan lukijaa.

Valitettavaa että rasismi -sanaa on yritetty vesittää ja pilata laajentamalla kattamaan senkin jos vain sattuu olemaan eri mieltä

- maahanmuutosta
- ääri-islamisteista
- elintasopakolaisista
- terrorismin syistä
- monikulttuurisuudesta
- rajat auki politiikasta
- EU:sta
- Brexitistä

Kun ihmisiä leimataan rasisteiksi väärin perustein niin se sana kokee ikään kuin inflaation.

Todennäköistähän toki on myös se että oikea rasismi on tässä maassa lisääntynyt. Niin paljon on trollattu kansaa, käyttäydytty väärin ja kävelty yli mm. kuntapolitiikassa niin viattomathan siinä loppujen lopuksi kärsivät.

Eipä ajatellut SPR, media ja maahanmuuttovirasto kun aloittivat öyhkäämisen. Sitä niittää mitä kylvää. Syyttelisin noita tahoja paljon enemmän kuin jotain naisten perässä juoksevia irakilaisia.
 
Tämä nyt vaan sopii tälle ketjulle ehkä parhaiten...

http://vasarahammer.blogspot.fi/2016/07/ddr-tanaan.html?m=1

DDR tänään



DDR on valtiona ollut kuollut ja kuopattu jo 26 vuotta. Sen entiset nokkamiehet, kaksi Erichiä, Stasin johtaja Mielke ja puoluejohtaja Honecker ovat hekin maanneet haudassaan pitkään. Viimeaikaiset toimenpiteet vihapuheen kitkemiseksi Saksassa kuitenkin kertovat, että voit haudata DDR:n valtiona mutta et voi poistaa mentaliteettia, joka teki ehkä kaikkien aikojen kattavimman kontrolliyhteiskunnan mahdolliseksi.

Ei ole mikään salaisuus, että islam-kriittinen Pegida-liike ja EU-kriittinen Vaihtoehto Saksalle -puolue ovat suositumpia entisen DDR:n alueella kuin ns. vanhoissa osavaltioissa. Nämä liikkeet ovat ärsyttäneet liittokansleri Angela Merkeliä ja siksi suiden tukkimiseen tarvitaan asiantuntemusta, jota DDR:n turvallisuusministeriö Stasilla oli käytössään.

Viime syyskuussa uutisoitiin, kuinka liittokansleri Merkel tapasi Facebookin perustaja Mark Zuckerbergin New Yorkissa YK:n tilaisuudessa ja tivasi tältä, onko tämän edustama yhtiö aikeissa puuttua pakolaiskriisiä koskeviin loukkaaviin viesteihin. Zuckerberg vastasi kysymyksen myöntävästi, ennen kuin äänitys katkesi.
Käytännön toimet

Käytännön toimia varten ei ole perustettu omaa salaista poliisia DDR:n tapaan, vaan sensuuri on ulkoistettu kansalaisjärjestöille. Yksi näistä on Amadeu Antonio -säätiö, joka on saanut nimensä oikeistoradikaalien vuonna 1990 surmaamasta angolalaisestaAmadeu Antoniosta.

Säätiö muistuttaa selvästi ruotsalaista Expo-säätiötä. Molemmat saavat rahoitusta veronmaksajalta ja molemmat ovat enemmän tai vähemmän avoimesti vasemmistolaisia. Amadeu-säätiön johdossa toimii entinen Stasin ilmiantaja Anetta Kahane, jonka isä Max Kahane oli vakaumuksellinen kommunisti ja aikanaan yksi merkittävimmistä DDR:n mediavaikuttajista.

Anetta Kahanen Stasi-ura alkoi 19-vuotiaana ja hän toimi siinä vuosina 1974 – 1982 koodinimellä ”Victoria”. Kahanen Stasi-kansio on noin 800-sivuinen ja hän ehti uransa aikana toimittaa kymmenittäin ihmisiä enimmäkseen taidepiireistä Stasin käsiin. Joidenkin kohtalo oli traaginen. Näyttelijä Klaus Brasch valmistui vuonna 1973 Berliinin näyttelijäkoulusta ja esiintyi sen jälkeen teattereissa, DEFA-yhtiön elokuvissa ja DDR:n televisiossa. Vuonna 1976 Kahane kertoi Stasille Braschin olevan ”DDR:n vihollinen”. Brasch kuoli helmikuussa 1980 vähän ennen 30. syntymäpäiväänsä alkoholin ja lääkkeiden yliannostukseen.

DDR:n kaaduttua Kahane työskenteli ulkomaalaisvaltuutettuna Itä-Berliinin maistraatissa. Vuonna 1998 hän oli mukana perustamassa Amadeu Antonio -säätiötä ja sai vuonna 2002 Moses-Mendelssohn -palkinnon työstään ulkomaalaisvihamielisyyttä ja oikeistoradikalismia vastaan. Tämä tapahtui ennen hänen Stasi-menneisyytensä paljastumista. Viimeisimmän pakolaiskriisin aikana Kahane tuki Baden-Würtenbergin osavaltion pääministeri Kretschmannin ehdotusta, jossa vaadittiin Saksan itäosiin enemmän pakolaisia. Kahanen mukaan itäisten osavaltioiden pitäisi ”uudistua henkisesti ja kulttuurillisesti”.

Kun Suomessakin monet entiset stalinistit ovat luontevasti löytäneet uuden kodin poliittisesti korrektista multikulturalismista, Kahanen tarinassa on tuttuja piirteitä. Menneisyys totalitaristisen aatteen kannattajana tai edes sitä yllä pitävän sortokoneiston osana ei ole merkinnyt urakehityksen pysähtymistä. Kommunisteina heillä on annettavaa silloin, kun valtiojohdon pitää ohjata kansalaisten ajattelua oikeaoppiseen suuntaan.
Ohjeistus vihapuheen tunnistamiseksi

Amadeu Antonio -säätiö on julkaissutpamfletin, jossa on mm. annettu ohjeita rasistisen kiihotuksen tunnistamiseksi (engl. Täällä).

Seuraavassa on esitetty joitakin esimerkkejä rasistisesta kiihotuksesta:

- vastakkainasettelu ”meidän” ja ”muiden” välillä
- yleistykset (”kaikki pakolaiset...) ja yhtäläisyysmerkkien asettaminen (esim. pakolainen = muslimi)
- syrjinnän normalisointi
- ”pakolaisten” syyttäminen yhteiskunnallisista ongelmista kuten seksismistä, rikollisuudesta ja asuntopulasta
- halventavien termien (”taloudellinen pakolainen”) käyttö, kun halutaan esittää, että pakolaiset tulevat saksaan taloudellisten syiden takia eikä siksi, että he etsisivät turvaa vainolta
- epäinhimillistäminen: pakolaisia verrataan hyönteisiin, loisiin tai eläimiin
- valheet pakolaisista tai heidän väitetystä rikollisuudestaan, väkivaltaisuudestaan, raiskauksista, väärennetyistä asiakirjoista, jotka esitetään usein omana kokemuksena
- kulttuurirasismi (”He eivät sovi yhteen meidän kanssamme”)
- (kansallismielinen) relativisointi (”Entä meidän omat lapset/kodittomat jne.)
- kansakunnan tuho (”Tunnemme itsemme muukalaisiksi omassa maassamme”)
- eliitti / valehteleva media ei kerro meille totuutta
- kuka tahansa pakolaisia auttava on ”suvakki” (Gutmensch) tai jopa äärivasemmistolainen
- olenko natsi vain, koska... Entä minun mielipiteenvapauteni, kun te poistatte kommenttini?

Voin kuvitella, että suomalaisilla tuomioistuimilla on käytössään samanlainen sapluuna, jolla päätetään tuomiosta kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Sillä, että melko suuri osa yllä olevan listan esimerkeistä voi osoittaa kokonaan tai ainakin osittain (tilastollisiksi) tosiasioiksi, ei ole merkitystä. Tosiasioihin perustuva väitekin voi olla kiihotusta, koska postmodernissa vasemmistolaisuudessa totuus ei ole mikään puolustus.

Nykypäivän monikultturisti ei ymmärrä eurooppalaisia kansallisvaltioita ja sitä, mihin niiden menestys perustuu. Kyse ei ole pelkästä kielestä tai ihonväristä vaan keskinäisesti luottamuksesta ja käyttäytymisnormeista, jotka kaikki tuntevat mutta joita ei ole kirjattu mihinkään lakeihin. Kun maahan tuodaan suuri määrä ihmisiä vieraista kulttuureista, luottamus vähenee ja konfliktit erilaisia normeja edustavien ihmisryhmien välillä kärjistyvät ja johtavat yhteisöjen eriytymiseen. Eurooppalaisessa kansallisvaltiossa korkea sosiaaliturva, johon jokainen tänne tullut on automaattisesti oikeutettu, lisää entisestää tyytymättömyyttä vapaamatkustajuutta kohtaan, koska on aivan selvää, että viimeisimmän maahantulijakriisin aikana tulleista suuri osa muodostaa jatkuvan taloudellisen rasitteen hyvinvointivaltiolle.

Tämä kehitys on jo nähty Länsi-Euroopassa eikä Yhdysvallatkaan ole kyennyt ongelmaa ratkaisemaan. Monikulttuurisuus ei toimi Saksassa, Yhdysvalloissa eikä Suomessa. Siksi sitä yritetään saada toimimaan samalla tavalla kuin kommunismia aikanaan DDR:ssä eli mielipiteiden manipuloinnilla ja sen epäonnistuessa väkipakolla.

Monikulttuurisuusideologiaan kuuluu kommunismin tavoin olennaisena osana huumorintajuttomuus ja kyvyttömyys kestää satiiria. Kommunismissa vääränlainen vitsi saattoi merkitä leiri- tai vankilatuomiota. Nykypäivän monikulttuurisessa Euroopassa ollaan menossa samaan suuntaan.

Saksan valtiollisen ZDF-kanavan toimittaja Achim Winter teki Amadeu Antonio -säätiöstä satiirisen videon, jossa naureskeltiin tavallisten kadulla kulkijoiden kanssa vihapuheen määritelmille. Säätiö ei pitänyt joutumisesta vitsailun kohteeksi vaan vaati ZDF-yhtiön johtajia poistamaan videon. Samanlaisen kohtelun saivat myös Die Zeit -lehden juttutapauksesta tai Tagesspiegel-lehden tarina. Achim Winterin kohtalosta on vaikea tässä vaiheessa sanoa mitään. Voi olla, että häneen kohdistetaan mustamaalauskampanja, jonka tueksi kaivetaan vanhoja Facebook- tai Twitter-viestejä. Saksan ja monen muun Euroopan maan ongelma on se, että pukki on päästetty kaalimaan vartijaksi eli pahimpina vihaajina kunnostautuneet entiset stalinismit toimivat valtiojohdon neuvonantajina.

Vasarahammer klo 20:31
 
Tämä on hyvin masentava juttu. Kohtelu oli perusteetonta. Manpuolustajiahan tulee kunnioittaa.

Yleensä inttiin meno osoittaa ainakin 2 asiaa maahanmuuttajanuoresta:

1) Kyseessä ei ole vässykkä (tämä on toki heteronormatiivisen väkivaltakoneiston kuvitellun "kasvattavan vaikutuksen" ihannointia - haastakaa oikeuteen :D )

2) Kyseinen henkilö haluaa olla osa suomalaista yhteiskuntaa ja on ottamassa oman aktiivisen roolin sen suojelussa.

Ei huono.
 
Yleensä inttiin meno osoittaa ainakin 2 asiaa maahanmuuttajanuoresta:

1) Kyseessä ei ole vässykkä (tämä on toki heteronormatiivisen väkivaltakoneiston kuvitellun "kasvattavan vaikutuksen" ihannointia - haastakaa oikeuteen :D )

2) Kyseinen henkilö haluaa olla osa suomalaista yhteiskuntaa ja on ottamassa oman aktiivisen roolin sen suojelussa.

Ei huono.

Honcho, muistatko meidän yksiköstä sen arabitaustaisen varusveijarin ? KRH-puolella taisi olla. Erottui ainakin ulkonäön puolesta muusta porukasta kuin yö päivästä. Muistan itsekin että ensi alkuun suhtauduin hemmoon varauksellisesti, mutta se mitä tämän kanssa sitten oli tekemisissä, osoittautui asialliseksi kaveriksi. Oli muistaakseni korohoron tulijoukkueen mies. En muista tarkemmin että oliko kumman tulijoukkueen mies, ykkönen vai kakkonen.
 
Honcho, muistatko meidän yksiköstä sen arabitaustaisen varusveijarin ? KRH-puolella taisi olla. Erottui ainakin ulkonäön puolesta muusta porukasta kuin yö päivästä. Muistan itsekin että ensi alkuun suhtauduin hemmoon varauksellisesti, mutta se mitä tämän kanssa sitten oli tekemisissä, osoittautui asialliseksi kaveriksi. Oli muistaakseni korohoron tulijoukkueen mies. En muista tarkemmin että oliko ykkönen vai kakkonen.

Mun mielestä siellä oli kaksikin arabitaustaista hemmoa - tai ainakin muslimimaasta (ei jotenkin tullut alkuperämaa puheeksi). Muistan jopa nimet, toinen oli mittaryhmässä, sellainen fiksu "yliopistohemmo", toinen tosiaan (kai) jommassa kummassa 120mm tulijoukkueessa ja ihan kaikin puolin OK kaveri intissä, avautui jopa eräässä pienessä kalustonsiistimisporukassa että on tullut nuorempana jotain hölmöiltyä mistä ei ole jäänyt kiinni - sain sellaisia omaisuusrikos/ilkivalta -viboja mutta hemmo oli selkeästi katuvainen ja muutenkin nähdäkseni täytti kyllä miehen paikan tuolla. Sitä paitsi KRH-komppania oli muutenkin niin kriminaalia että sieltähän kävi harva se viikko joku "rosiksessa" ja rikosrekisteriä oli aika monella vähintään humalassa ajosta.

En noita osannut silloin oikein mitenkään erilaisiksi mieltää, puhuivat hyvää suomea eikä kuviot tuntuneet muista kauheasti poikkeavan. Se "yliopistoheppu" joskus lenkillä vitsaili jostain öljysheikki-isästään, siten ettei jäänyt epäselväksi ettei sellaista taustaa oikeasti ollut.

Tää nyt menee muisteloksi, mutta meillähän oli siellä myös Panu Larnos, joka myöhemmin Anna Abreuta painoi :D
 
Mun mielestä siellä oli kaksikin arabitaustaista hemmoa - tai ainakin muslimimaasta (ei jotenkin tullut alkuperämaa puheeksi). Muistan jopa nimet, toinen oli mittaryhmässä, sellainen fiksu "yliopistohemmo", toinen tosiaan (kai) jommassa kummassa 120mm tulijoukkueessa ja ihan kaikin puolin OK kaveri intissä, avautui jopa eräässä pienessä kalustonsiistimisporukassa että on tullut nuorempana jotain hölmöiltyä mistä ei ole jäänyt kiinni - sain sellaisia omaisuusrikos/ilkivalta -viboja mutta hemmo oli selkeästi katuvainen ja muutenkin nähdäkseni täytti kyllä miehen paikan tuolla. Sitä paitsi KRH-komppania oli muutenkin niin kriminaalia että sieltähän kävi harva se viikko joku "rosiksessa" ja rikosrekisteriä oli aika monella vähintään humalassa ajosta.

En noita osannut silloin oikein mitenkään erilaisiksi mieltää, puhuivat hyvää suomea eikä kuviot tuntuneet muista kauheasti poikkeavan. Se "yliopistoheppu" joskus lenkillä vitsaili jostain öljysheikki-isästään, siten ettei jäänyt epäselväksi ettei sellaista taustaa oikeasti ollut.

Tää nyt menee muisteloksi, mutta meillähän oli siellä myös Panu Larnos, joka myöhemmin Anna Abreuta painoi :D

OT:

Ai hitto joo, se kaveri jota tarkoitin taisi juurikin olla se mittaryhmän älykkö. En hirveästi ollut tekemisissä, mutta se mitä olin, tultiin kyllä toimeen. Nimenkin muistan.

Ja rankasti OT:

Larnos joo, olin jo ehtinyt lähes unohtaa kyseisen miehen. Muistan kun meidän viesti- ja mittausjoukkueen skapparitkin halusi aina leireillä kuulla ko. miehen uusimmista saavutuksista. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa on ollut kyseessä aito rasismi tai sitten joukko totaalikieltäytyjiä häiriköimässä. Sitäkin on tullut havaittua ja Helsingin seudun tuntien en ihmettelisi vaikka mitä väkeä. Todennäköisesti tuo käytös loukkaa joka ikistä tämän palstan lukijaa.

Valitettavaa että rasismi -sanaa on yritetty vesittää ja pilata laajentamalla kattamaan senkin jos vain sattuu olemaan eri mieltä

- maahanmuutosta
- ääri-islamisteista
- elintasopakolaisista
- terrorismin syistä
- monikulttuurisuudesta
- rajat auki politiikasta
- EU:sta
- Brexitistä

Kun ihmisiä leimataan rasisteiksi väärin perustein niin se sana kokee ikään kuin inflaation.

Todennäköistähän toki on myös se että oikea rasismi on tässä maassa lisääntynyt. Niin paljon on trollattu kansaa, käyttäydytty väärin ja kävelty yli mm. kuntapolitiikassa niin viattomathan siinä loppujen lopuksi kärsivät.


Eipä ajatellut SPR, media ja maahanmuuttovirasto kun aloittivat öyhkäämisen. Sitä niittää mitä kylvää. Syyttelisin noita tahoja paljon enemmän kuin jotain naisten perässä juoksevia irakilaisia.

Kanssasi on erittäin helppo olla samaa mieltä vahventamastani osasta.
 
Back
Top