Pakolaisuus

Jussi Halla-aho
2 tuntia ·

Harmi, että tämä mielenkiintoinen artikkeli muslimiyhteisössä rehottavasta seksismistä, rasismista ja väkivallasta on maksumuurin takana.
Eva Tawasoli kritisoi feministien haluttomuutta kajota aiheeseen, vaikka nämä muuten ovat hyvin innokkaasti purkamassa patriarkaalisia valtarakenteita ja ovat herkkiä naisten kokemien vääryyksien suhteen. Tawasoli:
- Kun Maria Ohisaloa kutsuttiin jääprinsessaksi, ihmiset repivät pelihousunsa. Tai me puhutaan jostain sukupuolineutraaleista vessoista. Mutta kun kyse on kunniaväkivallasta, jopa monet feministit ovat hiljaa.
- Eräs poliitikko sanoi minulle, että hän on valkoinen, hetero ja etuoikeutettu nainen eikä hän siksi halua puhua maahanmuuttajanaisten puolesta. Kuten moni muukin, hän kuitenkin puhuu turvapaikanhakijoiden, saamelaisten ja homoseksuaalien puolesta, niin eikö tämä ole aika kaksinaismoralistista.
Suomessa ollaan hyvin huolissaan siitä, että "rasistit" ja "äärioikeisto" käyttävät kunniaväkivaltaa ja muita islamilaiseen maahanmuuttoon liittyviä lieveilmiöitä keppihevosena vastustaessaan kyseisenkaltaista maahanmuuttoa. Oleellinen kysymys ei kuitenkaan ole se, mitkä ovat rasistien ja äärioikeiston motiivit puhua aiheesta. Paljon oleellisempi kysymys on se, mitkä ovat vasemmiston ja feministien motiivit olla puhumatta siitä.
Kaikki lienevät yhtä mieltä siitä, että naisten alistaminen ja heihin kohdistuva uskonnollinen tai kulttuurinen väkivalta on itsessään ongelma, riippumatta siitä, mitä rasistit ja äärioikeisto asiasta sanovat?
Yksi selitys hiljaisuudelle lienee, että maahanmuuttajanaisten asema ei yksinkertaisesti kiinnosta vasemmistoa ja feministejä. Jotain ympäripyöreää kommentoidaan, jos on aivan pakko, mutta omatoimisesti aihetta ei koskaan nosteta esille. Suorastaan naurattaa ajatus siitä, että ihmisoikeusväki lähtisi marssimaan musliminaisten oikeuksien puolesta.
Maahanmuuttajanaiset ovat koko maahanmuutto- ja monikulttuurihössötyksen marginaalissa. Pääroolissa on nappisilmäinen nuori muslimimies. Kaikki panostukset kohdistuvat siihen, ettei hänelle tule paha mieli.
Toinen selitys voi olla se, että muslimien kritisoiminen on vaarallista. Vasemmistolaiset ja feministit toki taputtelevat ahkerasti itseään ja toisiaan selkään siitä, että uskaltavat urheasti ja sankarillisesti haukkua persuja ja muita rasisteja, mutta tämä on vaaratonta sankaruutta. Kuten esim. Ayaan Hirsi Ali sai huomata Hollannissa, muslimiyhteisön pimeiden piirteiden arvostelu voi käydä hengen ja terveyden päälle.
Se on epämukavaa. Siksi vasemmisto ja feministit keskittyvät mieluummin taistelemaan mielikuvitusnatseja vastaan.
 
Niin, eivät nämä nykyiset suomalaiset vihreät, vasemmistoliittolaiset tai sosiaalidemokraatit ole mitään saksalaisia punarintamalaisia, jotka uskalsivat haastaa riitaa myös sellaisten tyyppien kanssa, joilta saattoi saada turpaan.

Eivätkä he myöskään ole millään muulla asialla kuin omallaan. Ihmisryhmät joita väittävät puolustavansa uhrataan ja hylätään paskapaperin tavoin heti kuin tilanne sitä vaatii. 'Valkoiset', homoseksuaaliset miehet tulevat huomaamaan sen ensimmäisenä, elleivät ole jo.
 
Just pisti Somalitaustainen työkaveri videokuvia somaliasta. Ovat isolla porukalla siellä kesälomalla. Hän itsekin naureskelee kun sanotaan ettei sinne voi palauttaa ihmisiä koska niin vaarallista. Ovat ilmeisesti keskivertoa nohevampaa Somaliporukkaa koska koulutus ja töissä. Mutta hyvä että näin,,
 
Maailmankuulu pakolainen väitti olevansa 18-vuotias – uusi tieto paljastaa valheen upeassa tuhkimotarinassa

Tänään klo 13:29
Bakery Jatta saa toistaiseksi jatkaa pelaamista HSV:n paidassa.

Bakery Jattan henkilöllisyys on iso puheenaihe Saksassa.
Bakery Jattan henkilöllisyys on iso puheenaihe Saksassa.

Bakery Jattan henkilöllisyys on iso puheenaihe Saksassa. AOP

Kun saksalaislehti Bild kertoi aiemmin tällä viikolla Bakery Jattan väärentäneen henkilöllisyytensä, nousi aihe koko jalkapalloa seuraavan maailman tietoisuuteen.

Gambialainen Jatta allekirjoitti kesällä 2016 sensaatiomaisesti sopimuksen Saksan Bundesliigaan. Nykyisin toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaava Hamburger SV uskoi pelaajansa tarinan, jonka mukaan hän ei ollut koskaan aiemmin pelannut jalkapalloa seurajoukkueessa.

Kohu ei ota laantuakseen Saksassa, sillä perjantaina Bild paljasti uutta tietoa Jattan menneisyydestä.

Kansainvälisen jalkapalloliiton Fifan pelaajasiirtoja koskevasta tietokannasta löytyy selvä merkintä Jattan kohdalla, Bild kertoo.

Transfer Matching System -palveluun on merkitty Jattan aiemmaksi seuraksi gambialainen Brikama United.
– Joitain kuukausia sitten pelasin vain kavereideni kanssa Afrikassa. Pelit pelattiin paljain jaloin betonialustalla. Jos jollain oli nappikset, hän oli ihan kuningas, Jatta sanoi Bildin haastattelussa vuonna 2017.

Fifan tietokantaan merkittyjen siirtojen perusteella Jatta olisi siis valehdellut ainakin pelaajataustastaan.

Bildin löytämän tiedon vahvisti myös Saksan jalkapalloliito DFL.

Lupa pelata
Bildin ensimmäisessä paljastusjutussa väitettiin, että Jatta olisi saapunut Saksaan väärennetyllä identiteetillä. Lehden kaivamien tietojen mukaan kyseessä on todellisuudessa kaksi ja puoli vuotta vanhempi Bakary Daffeh.

Vuonna 2015 alaikäisenä Saksaan tullut Jatta olisi valheensa avulla saanut oleskelulupansa helpommin läpi.

Toistaiseksi ei tiedetä, pitääkö Bildin väite paikkansa. Transfermarkt-jalkapallosivustolta löytyy tietoja Bakary Daffehista, joka pelasi kesään 2015 asti gambialaisessa Brikama Unitedissa.

Tänä vuonna Jattan oleskelulupaa jatkettiin vuoteen 2022 asti. Saksassa asuessaan hän on noussut suureen suosioon lahjoittamalla esimerkiksi peliasuja ja palloja Bremenin gambialaispakolaisille – samaan paikkaan, josta hän myös itse päätyi HSV:n harjoituksiin.

Sunnuntaina HSV kohtasi Saksan cupin ottelussa Chemnitzerin. DFL antoi Jattalle luvan pelata kyseisessä ottelussa.

Bildin mukaan sekä jalkapalloliitto että Hampuri-Mitten aluetoimisto ovat ottaneet gambialaistähden taustan tutkintaan.


 
Maahanmuuttajanaiset ovat koko maahanmuutto- ja monikulttuurihössötyksen marginaalissa. Pääroolissa on nappisilmäinen nuori muslimimies. Kaikki panostukset kohdistuvat siihen, ettei hänelle tule paha mieli. c.Jussi Halla-aho.
On tämä niin totta.
Joskus tälläinen mateleminen juuri nuoren muslimimiehen edessä on niin silminpistävä ja överiksi menevä, että puistattaa.
Polikliinikalla sairaanhoitaja kutsuu potilaita: esim.Virtanen, sano sh neutraali äänellä, mies menee huoneeseen, seuraava potilas on muslimin näköinen. Yhtäkkiä sairaanhoitajan ilme muuttuu, hän pursua superkohteliaisuutta kutsumalla miehen sisään,lisää englanniksi "nice to see you again" :rolleyes:, ilmekin on erilainen. sitten tulee minun vuoro, minua kuulutetaan samalla neutraaliäänellä kuten virtastakin.

En jaksa kirjoittaa kaikkia havantojani, mutta niitä on, havaintoja matelemisesta nimenomaan muslimien edessä on monilla minun tutullakin. Muut maahanmuuttajat ovat yhtä massa, virolaiset, venäläiset, mutta heti kun sukunimi jotain afriikan päin, niin alkaa tapahtua.

Yhdestä havainosta mainitsen kuitenkin. Kävin uimassa pari kerta Marjaniemen rannalla. Kolme äärimmäisen äänekästä arabin näköistä, vaikea sanoa tarkemmin kansalaisuutta, minusta näyttäneet myös mustalaisilta, mutta ei suomen mustalaisilta, ensin pojat nappasi kahvilan tuolit ja vieneet ne laiturille. Ilmeisesti jonkun huomautuksesta tuoneet ne takaisin, silloin yksi ihan apinana teki naamoja yhdelle vanhemmalle naiselle, jonka tönäiseet.

Sitten kun olin vedessä kolmikko meuhkasi jo siellä, sitten tuli minun vuoro, yksi alkoi matkia minun lausettani (venäjäksi) jota sanoin ystävättärelleni. En todellakaan ollut koskaan jonkun 11-12 vuotian pilkattavana. Seuraavaksi yksi vanhempi suomalainen nainen sanoi heille jotain, niin ne alkaneet pikkata sitä naista, kuulin vain että "mummo" on sitä ja tätä tai jotain. "Hei, mummo, mummo" huusi yksi heistä 50 vuotialle.
Sanoin että nyt voisivat laittaa jo suut kiinni, häirikkö poika taas alkoi pilkata minua, tiivamalla "oletko rasisti", tämän hän toisti ja toisti.
Joku nuori suomalainen mies kyllä puuttui asiaan, ja puhui heille jotain. Edes hän.
Minulle kerrottu että nämä pikkuriiviöt tulevat sinne aina kun valvojat poistuvat ja ne terrorisoivat nimenomaan naisia.
 
Viimeksi muokattu:
On tämä niin totta.
Joskus tälläinen mateleminen juuri nuoren muslimimiehen edessä on niin silminpistävä ja överiksi menevä, että puistattaa.
Polikliinikalla sairaanhoitaja kutsuu potilaita: esim.Virtanen, sano sh neutraali äänellä, mies menee huoneeseen, seuraava potilas on muslimin näköinen. Yhtäkkiä sairaanhoitajan ilme muuttuu, hän pursua superkohteliaisuutta kutsumalla miehen sisään,lisää englanniksi "nice to see you again" :rolleyes:, ilmekin on erilainen. sitten tulee minun vuoro, minua kuulutetaan samalla neutraaliäänellä kuten virtastakin.

En jaksa kirjoittaa kaikkia havantojani, mutta niitä on, havaintoja matelemisesta nimenomaan muslimien edessä on monilla minun tutullakin. Muut maahanmuuttajat ovat yhtä massa, virolaiset, venäläiset, mutta heti kun sukunimi jotain afriikan päin, niin alkaa tapahtua.

Yhdestä havainosta mainitsen kuitenkin. Kävin uimassa pari kerta Marjaniemen rannalla. Kolme äärimmäisen äänekästä arabin näköistä, vaikea sanoa tarkemmin kansalaisuutta, minusta näyttäneet myös mustalaisilta, mutta ei suomen mustalaisilta, ensin pojat nappasi kahvilan tuolit ja vieneet ne laiturille. Ilmeisesti jonkun huomautuksesta tuoneet ne takaisin, silloin yksi ihan apinana teki naamoja yhdelle vanhemmalle naiselle, jonka tönäiseet.

Sitten kun olin vedessä kolmikko meuhkasi jo siellä, sitten tuli minun vuoro, yksi alkoi matkia minun lausettani (venäjäksi) jota sanoin ystävättärelleni. En todellakaan ollut koskaan jonkun 11-12 vuotian pilkattavana. Seuraavaksi yksi vanhempi suomalainen nainen sanoi heille jotain, niin ne alkaneet pikkata sitä naista, kuulin vain että "mummo" on sitä ja tätä tai jotain. "Hei, mummo, mummo" huusi yksi heistä 50 vuotialle.
Sanoin että nyt voisivat laittaa jo suut kiinni, häirikkö poika taas alkoi pilkata minua, tiivamalla "oletko rasisti", tämän hän toisti ja toisti.
Joku nuori suomalainen mies kyllä puuttui asiaan, ja puhui heille jotain. Edes hän.
Minulle kerrottu että nämä pikkuriiviöt tulevat sinne aina kun vartijat poistuvat ja kiusaavat nimenomaan naisia.
Ottavat tilaa haltuun, kun kukaan ei uskalla komentaa..
 
Ottavat tilaa haltuun, kun kukaan ei uskalla komentaa..
Itse asiassa olin aika järkyntynyt Marjaniemessä, porukka oli ihan hilja, kukaan ei puuttunut pitkään, ja tämä tapahtui käytännössä kesken kirkasta päivä, aurinko paistoi vielä. Ja selvästi nämä 3 poika olivat hyvin tietoisia, ettei näin saa tehdä, mutta tehneet ihan tahallaan, jokin ihme viha heillä oli koko ajan päällä uivia naisia kohtaan.

Minä en myöskään koskaan eläessäni nähnyt että joukko lapsia pilkkaa ja ivaa aikuisia ja jopa heidän isoäidiksi kelpaavia ikäihmisiä. Se oli kuvottava näky.
 
Viimeksi muokattu:
Kiistetäänkö täällä kohtaamisteoria. :)

Kohtaamisteoria
Kohtaamisteoria on nimitys sellaiselle opille, jonka mukaan toiseuden kohtaaminen vähentää pelkoa ja muukalaisvihaa.[1][2] Kuitenkin ihmisten kohdatessa sattuu ja tapahtuu arvaamattomia.[3] Tutkittu tieto ihmisten asenteista saattaa joitain jopa hätkähdyttää.[4]
Katso myös
Viitteet
  1. Siirry ylös↑ Kohtaamisteoria. Absoluuttinen totuus, 3. lokakuuta 2008. (blogi) "Meille on aina kerrottu, että ennakkoluulot eräitä maahanmuuttajaryhmiä kohtaan johtuvat siitä, että ei olla riittävästi tekemisissä näitä ryhmiä edustavien henkilöjen kanssa. Ennakoluulot poistuvat kunhan vaan kohdataan vieraan kulttuurin edustajat rohkeasti."
  2. Siirry ylös↑ Petri Cederlöf. Nuorisotyön yhteiskunnallinen merkitys. Nuorisoasiain neuvottelukunta, Helsinki, 1998. s. 36 "Toiseuden kohtaaminen on oleellinen kasvatuksellinen ja itsekasvatuksellinen haaste, joka edellyttää valmiuksien kehittymistä."
  3. Siirry ylös↑ Salokorpi, Jussi: Viranomaiset: Otanmäen tappoepäily yksittäistapaus Yle uutiset, 2016-09-12. Lainaus: "Toivotaan tietysti, ettei tulisi lisää. Mutta aina kun ihmiset kohtaavat ja tapahtuu rikoksia, niin sitä on mahdoton sanoa."
  4. Siirry ylös↑ Sipilä, Annamari: Kysely: Suurin osa EU-kansalaisista ei enää halua maahanmuuttoa muslimimaista – ”Tuloksemme ovat hätkähdyttäviä, ja ne vetävät vakavaksi” Helsingin Sanomat. 7.2.2017. Sanoma Media. Viitattu 8.2.2017.
 
Tämmöistä kun lukee niin toivon todellakin että Suomeen nousisi kunnon rasismi.
Kyllä ne kerjäsi sitä oikein todella. Nimenomaan ne kerjäsi! Ja nimenomaan ne "laittaneet" sanat suuhun ja ajatuksiin. Kun poika tiivasi "oletko rasisti" niin minä kyllä hampaiden välistä vastasin törkimykselle "sun kaltaisille olen, kusipää". En tiedä kuuliko hän vai ei, mutta tämä vain tuli. Ja arvakaa mitä tunsin..sekunnin murto-osissa kävi filmi, joku muu kuuli, siellä näkynyt suomalainen äiti mulatti pikkulasten kanssa, ja nyt minua rangaistan.

Pahin että tälläinen mahdollinen skenaario koko järjettömyydessä on täysin mahdollinen.
 
Back
Top