Palaute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TomTom
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kiitos neuvosta olen kyllä jo lopettanut suurelta osalta kirjoittamisen ja lukemisen.
Kirjoittamisen (koska oman mielipiteen esittäminen ei ole suotavaa) ja lukemisen (koska jos ei voi/saa kirjoittaa aiheesta niin mitä sitä lukemaan).
Tuo on nimenomaan mainitsemasi homogeenisen yhteisön tavoite ettei keskustelua edes synny ja saadaan kiusalisiksi koetut henkilöt vaiennettua tai pois foorumilta.
Oletko jo aloittanut toimenpiteet ”mustanvyön” hankkimiseksi minulle kuten tuossa lupailet?

Eriävä mielipide on nimenomaan hyökkäys toista keskustelijaa vastaan kun siihen ei saa vastata ja sen esittämistä pidetään lähinnä rikollisena.
Sitten jos siihen on lupa vastata ”pelkäämättä ylläpidon jotain ansiomerkkiä” se on keskustelua.

Täällä normaalia keskustelua esiintyy lähinnä historia puolella missä voi vapaasti kertoa havaintoja ja huomioita vielä.
Sekä kuvissa ja videoissa jossa pelkkä lainaus riittää eikä lähettäjän tarvitse itse kirjoittaa mitään.

Eriäviä mielipiteitä saa esittää ja niitä esitetäänkin. Seuraa vähän, millaisia kiistoja joissakin ketjuissa on milloin mistäkin. Trollit saavat bannia, eivät erimieliset.

Meistä moni on ollut huomaavinaan, että olet hyvin herkän epäluuloinen. Jos joku kuittaa johonkin juttuusi eriävän näkemyksen, sen tarkoitus ei ole vaientaa sinua. Voit jatkaa keskustelua, jos haluat.

Jokainen meistä, kuten minä, on joskus vääntänyt jostain asiasta jossain keskustelussa. Mutta kyllä minä jaksan aina jonkun aikaa painia. Enkä ole ollenkaan aina oikeassa. Pyrin tarkistamaan asioita. Monta kertaa uutta tietoa saatuani kalibroin näkemystäni ja olen kiitollinen kumppanille kasvatuksesta.

@Ottoville Toivottavasti en nyt saa lukea sellaista vastausta, että no niin! Tässä se nähdään! Minua vaiennetaan...

Huumoria, ystävä!

:)

Foorumilla tuntuu olevan epäselvää miksi pompotan eräitä nimimerkkejä pihalle sitä mukaan kun käyttäjät rekisteröityvät. Sillä ei ole mitään tekemistä aloitusviestin/viestien sisällön kanssa vaan kyseinen henkilö on aiemmin poistettu foorumilta hölmöilyn takia.

Eli vaikka kuinka henkilön viestittely olisi järkevää ja kannustettavaakin, pitää huomioida että hänellä ei ole lupaa kommentoida aikaisemman rangaistuksen ollessa vielä päällä. Ei lätkässäkään jäähylle pistetty pelaaja voi hypätä kaukaloon takaisin toisen pelaajan paita päällä ja ilmoittaa ettei jäähy koske häntä.

Kunhan jäähy on kärsitty, saa taas keskustella. Jos palaat jäähyn aikana, jäähy pitenee jne.

Edit: Erityisen valitettavaa on se, että osa käyttäjistä kokee jo että poistan henkilöitä mielipiteen perusteella. Pyrkimykseni on kuitenkin pitää ulkona vain ne joilla on jo rangaistus päällä. Pahoitteluni, jos se vaikuttaa vähintään rotusorrolta ja ajatuspoliisin toimelta. Se ei todellakaan ole tarkoitukseni.

-setä-

Viimeksi muokattu:
Ihan turhaa itkua. Ketään ei ole heivattu ilman sääntöihin liittyvää syytä. Alttereista lojahtaa banni ja minulla on jäänyt päälle kahden vuoden ehdoton lätkönen. Tottakai nykyisissä oloissa henkilö voi kiertää bannia latomalla loputtoman sarjan alttereita. Altterit lentää pellolle sitä mukaa, kun ne tunnistetaan. Hlökoht. odotan sitä, että mt-avohoito saataisiin Suomessa sille tasalle, ettei kenenkään tarvitse etsiä elämälleen äksöniä häiriköimällä NIMETTÖMÄNÄ netissä. Juu, tiedän, ei tämä kolahda näihin vitun "tekijämiehiin"......ja onhan tällä saralla myös toiminnan tyttöjäkin. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Ihan turhaa itkua. Ketään ei ole heivattu ilman sääntöihin liittyvää syytä. Alttereista lojahtaa banni ja minulla on jäänyt päälle kahden vuoden ehdoton lätkönen. Tottakai nykyisissä oloissa henkilö voi kiertää bannia latomalla loputtoman sarjan alttereita. Altterit lentää pellolle sitä mukaa, kun ne tunnistetaan. Hlökoht. odotan sitä, että mt-avohoito saataisiin Suomessa sille tasalle, ettei kenenkään tarvitse etsiä elämälleen äksöniä häiriköimällä NIMETTÖMÄNÄ netissä. Juu, tiedän, ei tämä kolahda näihin vitun "tekijämiehiin"......ja onhan tällä saralla myös toiminnan tyttöjäkin. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Eikai täällä sentään ilmoitella verkkopoliisille, tai haasteta käyttäjiä käräjille? Rehellisesti voin myöntää että olen ihan tekemällä hörhöillyt useammilla sivustoilla nimettömänä jo vuosia, hakien tylsälle elämälleni tarkoitusta, ylläpidon mielenterveyden kustannuksella.

Eikai täällä sentään ilmoitella verkkopoliisille, tai haasteta käyttäjiä käräjille? Rehellisesti voin myöntää että olen ihan tekemällä hörhöillyt useammilla sivustoilla nimettömänä jo vuosia, hakien tylsälle elämälleni tarkoitusta, ylläpidon mielenterveyden kustannuksella.

No, ajankulunsa kullakin. Toimisitko samoin omalla nimelläsi? Mitä arvelet?

Mitä tulee verkkopoliiseihin ja käräjiin sitten. En tunne lakia sen vertaa, että osaisin arvioida milloin "kynnys syyttää ylittyy". Tunne on toki ja se kertoo, että ennen kuu kusee kuin Suomessa hörhöjä aletaan panna ojennukseen.

Mitä tulee verkkopoliiseihin ja käräjiin sitten. En tunne lakia sen vertaa, että osaisin arvioida milloin "kynnys syyttää ylittyy". Tunne on toki ja se kertoo, että ennen kuu kusee kuin Suomessa hörhöjä aletaan panna ojennukseen.
Omilla henkilötiedoillani en raapustaisi tänne sanaakaan.

Kunnianloukkauksissa ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisessä se ylittyy. Tuomiohaitarikin on sakosta aina kuuteen vuoteen. Joka vuosi nostetaan satakunta syytettä. Ilmoituksia on tuhansia.

Moden kannalta tärkeää on muistaa: 1) Rasistisen tai ihmisryhmää kohtaan hyökkäävän tai väkivaltaan kehottavan aineiston julkaisu on laitonta. 2) Kunnianloukkaus ja toisen yksityiselämään liittyvien tietojen levittäminen ovat rangaistavia tekoja.

Kunnianloukkauksen ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen eroavat siinä, että kunnianloukkauksessa esitettävä tieto tai vihjaus ei pidä paikkaansa. Molemmissa rikoksissa tieto voi aiheuttaa henkilöön kohdistuvaa halveksuntaa tai kärsimystä loukatulle henkilölle. Joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle tai häneen kohdistuvaa halveksuntaa, tai muulla tavalla halventaa toista, syyllistyy kunnianloukkaukseen. Valheellisen tiedon tai vihjauksen esittäminen on rangaistavaa riippumatta siitä, miten esittäminen tapahtuu. Tieto tai vihjaus voidaan esittää suullisesti tai kirjallisesti tai se voi sisältyä kuvaan.

Kunnianloukkaussäännös koskee sekä pieneen piiriin rajoittuvia, yksityisluontoisia tekoja että julkisia kunnianloukkauksia. Julkisista kunnianloukkauksista osa tulee tosin tuomittavaksi törkeinä kunnianloukkausrikoksina.

Nimeltä täällä palstalla käsitellään esim. virkamiehiä, mutta:

Kunnianloukkauksena ei kuitenkaan pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa tai näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä. Ollakseen sallittua arvostelun on kohdistuttava pikemminkin henkilön poliittiseen toimintaan tai tieteenharjoittajan työhön kuin hänen henkilöönsä. Mitä selvemmin arvostelu irtaantuu arvostelun kohteena olevasta toiminnasta tai työstä ja kohdistuu tekijän henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, sitä todennäköisemmin arvostelun aiheuttamassa halventamisessa olisi kysymys rangaistavasta kunnian loukkaamisesta. Politiikan tai kulttuurin kritiikissäkin on syytä noudattaa alalla vallitsevia pelisääntöjä ja hyviä tapoja eikä sanoa enempää kuin on tarpeen toiminnan arvioimiseksi.

Todistamisesta:

Fobba kertoo: Netissä tapahtuvan kunnianloukkauksen todistaminen käy nopeasti. Asiattomasta tekstistä otettu kuva riittää todisteeksi, ja vaikka teksti olisi ehditty poistaa ennen kuvan saantia, voi kirjoittajan silti saada vastuuseen.

– Usein riittää, että joku on nähnyt, että loukkaava kirjoitus on julkaistu. Mitä useampi todistaja tällä on, sen parempi, Marko Forss sanoo.

Kunnianloukkauksen määritelmä täyttyy kuolleen kohdalla vasta jos hänestä levitetään perättömiä ja valheellisia tietoja tai vihjauksia. Tällöin lähiomainen tai vaikka pitkäaikainen työtoveri voi tehdä ilmoituksen kunnianloukkauksesta.

Omilla henkilötiedoillani en raapustaisi tänne sanaakaan.

Nimimerkkien takaa on kaivettu henkilöitä syytteeseen ja myös tuomittu. Yksi tunnettu esimerkki on Susan Kurosen juttu, jolloin Espoon poliisi kutsui kymmeniä Suomi24-palstalle nimimerkillä kirjoittaneita heidän yllätyksekseen kuulusteluun.

Nimimerkkien takaa on kaivettu henkilöitä syytteeseen ja myös tuomittu. Yksi tunnettu esimerkki on Susan Kurosen juttu, jolloin Espoon poliisi kutsui kymmeniä Suomi24-palstalle nimimerkillä kirjoittaneita heidän yllätyksekseen kuulusteluun.
Ai? Kirjoitteliko Susan Kuronen tännekin? Lähinnä minulla kiinnostaa tietää onko TÄÄLTÄ haastettu porukkaa käräjille.

Ai? Kirjoitteliko Susan Kuronen tännekin? Lähinnä minulla kiinnostaa tietää onko TÄÄLTÄ haastettu porukkaa käräjille.

En minä tiedä, onko Susan kirjoitellut tännekin. Otin vain tapausesimerkin nimimerkin suojausvaikutuksesta rikosasioissa. Kysy modeilta. :)

Minulla on kysymys:
Miksi jotkut kuvat, jota postasin eivät näy?
Pöksyadonikset ei näy enää. Pieni ruutu ja punainen ruksi vain.. Laaturuoantopiikissa ei näy herkkujani - kostopuolus kalamata olivit, ja joitakin muita ruokia joita kehuin
1jzYf+

Palaute:

1) Kiitos ylläpidolle jämäkästä moderoinnista, jonka ansiosta täällä voi osallistua. Trollitoimiston väki, oli sitten häiriintynyt tai pro, jos pääsee taloksi, tämä kuivuu kasaan ja myös vierailevat lukijat kääntävät selkänsä. Siksi bannit ovat aivan oikein, ja olisin mieluummin tiukka kuin lepsu.

2) Harmittaa, että trolleista huolimatta moni selvästi tämän päivän sotilasammatin kiinteästi tunteva nimimerkki jättää nopeasti foorumin, kun asiantuntemattomuus lyö vastaan hirviprikaatien syvistä riveistä. Erityisen suuri menetys oli Wnaheckin ja myös nimimerkin CV3090FIN yhtaikainen katoaminen jonnekin taustalle. CV3090FIN, ressufobiastaan huolimatta tarjosi aseteknistä kiistatonta asiantuntemusta, ja @Wnaheck nosti esiin reserviläistaitojen puutteellisuutta ja koulutuksen puutetta rakentavassa hengessä, samaan tapaan kuin Lepard. Hänellä oli myös viitseliäisyyttä kaikkien kiireittensä ohella opettaa komppanian puolustustaistelun teoriaa.

Vasikointia ei välttämättä tarvita. Jotkut henkilöt laitetaan hiljaa seurantaan, ja todisteiden kerääminen aloitetaan. Ylläpito voi olla asiasta ihan yhtä pimennossa kuin käyttäjäkin. Mahdollisesti käyttäjän koneelle yritetään ujuttaa vakoiluohjelma heti kun IP on selvillä. Entä mikä sen sanoisi etteikö maanpuolustus.netin ylläpidossa olisi viranomaisia? :D Etkä sä voi alkaa kysymään "Ettehän te vasikoi ketään?" koska jos he vasikoivat, vastaus on valehtelevasti "No ei tietenkään" tai hyvin näyteltynä "En minä lakia tunne". Uskotko jos saat vastaukseksi "Ei me vasikoida."?

Sulla on paljon opittavaa vainoharhasta.

KRP:n verkko-osoitteista on muinoin kerran tullut koneelleni yhteydenottoyrityksiä (tästä on aikaa). Softani estivät ne sillä kertaa. Olin vähällä lähettää heille emailia että "Jos teillä on jotain kysyttävää niin soittakaa puhelimeeni.". Voin vain arvailla kuinka monesti yksityisyyttäni on tietämättäni loukattu viranomaisten toimesta. Minullakin on tapana pukata nettiin kohtalaisen suodattamatonta tekstiä ja maalata piruja seinille, mikä on ehkä tulkittu väärin jonkun lukijan toimesta, oli se lukija sitten vapaalla oleva kyttä tai huolestunut kansalainen. Minä en syytä ketään vääristä tulkinnoista tai varovaisuudesta. Vain koska sinua ei olla noudettu säilöön, ei se tarkoita sitä etteikö sinua oltaisi pidetty silmällä vuosien ajan. Mistä tiedät ettei verkkoliikkeitäsi tallenneta? Mistä tiedät ettet ole kokonaisvaltaisen seurannan alaisena tälläkin hetkellä? Sinä saatat jopa joutua kahden viikon tarkkailuun pelkästään lukemalla tämän viestin. (Ole hyvä. :D ) Nettianonymiteetti on suhteellista - viranomainen saa selville kuka olet mutta suurin osa rivikansalaisista ei siihen kykene.

Rehellisyys on kaunista, rumaa, houkkamaista tai tärkeää, aivan kuten valehtelukin.

Minulla on kysymys:
Miksi jotkut kuvat, jota postasin eivät näy?
Pöksyadonikset ei näy enää. Pieni ruutu ja punainen ruksi vain.. Laaturuoantopiikissa ei näy herkkujani - kostopuolus kalamata olivit, ja joitakin muita ruokia joita kehuin
1jzYf+
Jotkut verkkopalvelut eivät pidä hotlinkkaamisesta, eli siitä että kuvan lataava linkki laitetaan toiselle sivustolle. Kuvaa isännöivän palvelimen ylläpitäjä estää sitten kuvan lähettämisen, tai estotoiminto voi olla jopa automatisoitu kun kuva noudetaan ulkopuolisen sivuston toimesta tarpeeksi monta kertaa. Mahdollisesti koko kuva on myös saatettu poistaa. Maanpuolustus.net ei taida säilöä kuvia lainkaan? Kuvat ovat siitä pirulaisia että ne ovat enemmän dataa kuin 10 sivua tekstiä, ja vievät siten tilaa, ja siten kaistanleveyttä, mikä puolestaan ei ole ilmaista. Kuvan ikä on myös tekijä siinä mielessä että mitä kauemmin hotlinkattu kuva on näkyvissä, sitä todennäköisemmin sen näyttäminen estetään. Vähän kuten ihminen kuolee sitä todennäköisemmin mitä vanhemmaksi elää. Jos katsot minkä tahansa foorumin kuvaketjun alkupuolta, niin suurin osa kuvista ei näy siellä enää.

Tuo on pelkkää mutuilua ja järkeilyä. Minä en mikään kokenut admin ole.

Vasikointia ei välttämättä tarvita. Jotkut henkilöt laitetaan hiljaa seurantaan, ja todisteiden kerääminen aloitetaan. Ylläpito voi olla asiasta ihan yhtä pimennossa kuin käyttäjäkin. Mahdollisesti käyttäjän koneelle yritetään ujuttaa vakoiluohjelma heti kun IP on selvillä. Entä mikä sen sanoisi etteikö maanpuolustus.netin ylläpidossa olisi viranomaisia? :D Etkä sä voi alkaa kysymään "Ettehän te vasikoi ketään?" koska jos he vasikoivat, vastaus on valehtelevasti "No ei tietenkään" tai hyvin näyteltynä "En minä lakia tunne". Uskotko jos saat vastaukseksi "Ei me vasikoida."?

Kunnianloukkaus voi kohdistua lain mukaan vain todelliseen henkilöön. Elikkä nimimerkin kunniaa ei voi loukata. Siis kun on kyse yksityishenkilöstä. Noista vakoiluohjelmista sen verran, ei poliisilla ole kiinnostusta tai aikaa puuhailla ns. nettihaukkumisen parissa. Ylläpidossa viranomaisia? Puhutko venäjän viranomaisista:rolleyes:

Vain koska sinua ei olla noudettu säilöön, ei se tarkoita sitä etteikö sinua oltaisi pidetty silmällä vuosien ajan. Mistä tiedät ettei verkkoliikkeitäsi tallenneta? Mistä tiedät ettet ole kokonaisvaltaisen seurannan alaisena tälläkin hetkellä? Sinä saatat jopa joutua kahden viikon tarkkailuun pelkästään lukemalla tämän viestin. (Ole hyvä. :D

Varsinaista foliohattuilua:eek:

Kunnianloukkaus voi kohdistua lain mukaan vain todelliseen henkilöön. Elikkä nimimerkin kunniaa ei voi loukata. Siis kun on kyse yksityishenkilöstä. Noista vakoiluohjelmista sen verran, ei poliisilla ole kiinnostusta tai aikaa puuhailla ns. nettihaukkumisen parissa. Ylläpidossa viranomaisia? Puhutko venäjän viranomaisista:rolleyes:
Ainakin Interpol on kuulemma yhtä korruptoitunut kun FIFA, ei sitä tietää kummassa on enemmään rock-n-rollia :cool:
Interpol ja Putin ystävystyneet syvässä suudelmassa, sen kuulin asken.

Back