Vonka
Supreme Leader
Kiitos neuvosta olen kyllä jo lopettanut suurelta osalta kirjoittamisen ja lukemisen.
Kirjoittamisen (koska oman mielipiteen esittäminen ei ole suotavaa) ja lukemisen (koska jos ei voi/saa kirjoittaa aiheesta niin mitä sitä lukemaan).
Tuo on nimenomaan mainitsemasi homogeenisen yhteisön tavoite ettei keskustelua edes synny ja saadaan kiusalisiksi koetut henkilöt vaiennettua tai pois foorumilta.
Oletko jo aloittanut toimenpiteet ”mustanvyön” hankkimiseksi minulle kuten tuossa lupailet?
Eriävä mielipide on nimenomaan hyökkäys toista keskustelijaa vastaan kun siihen ei saa vastata ja sen esittämistä pidetään lähinnä rikollisena.
Sitten jos siihen on lupa vastata ”pelkäämättä ylläpidon jotain ansiomerkkiä” se on keskustelua.
Täällä normaalia keskustelua esiintyy lähinnä historia puolella missä voi vapaasti kertoa havaintoja ja huomioita vielä.
Sekä kuvissa ja videoissa jossa pelkkä lainaus riittää eikä lähettäjän tarvitse itse kirjoittaa mitään.
Eriäviä mielipiteitä saa esittää ja niitä esitetäänkin. Seuraa vähän, millaisia kiistoja joissakin ketjuissa on milloin mistäkin. Trollit saavat bannia, eivät erimieliset.
Meistä moni on ollut huomaavinaan, että olet hyvin herkän epäluuloinen. Jos joku kuittaa johonkin juttuusi eriävän näkemyksen, sen tarkoitus ei ole vaientaa sinua. Voit jatkaa keskustelua, jos haluat.
Jokainen meistä, kuten minä, on joskus vääntänyt jostain asiasta jossain keskustelussa. Mutta kyllä minä jaksan aina jonkun aikaa painia. Enkä ole ollenkaan aina oikeassa. Pyrin tarkistamaan asioita. Monta kertaa uutta tietoa saatuani kalibroin näkemystäni ja olen kiitollinen kumppanille kasvatuksesta.