Palaute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TomTom
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Minkä vitun takia menisin Granin sossuun?
Hakemaan apua ongelmiisi. Toki jos et asu Kauniaisissa niin sitten sen kaupungin sosiaalitoimistoon missä nyt asutkaan. Kyllä se siitä, ei elämääsi ole tuomittu kurjuuteen.

Tätä touhua katsoessani mieleeni nousee ajatus, että onko millään muotoa mahdollista rekisteröinnin jälkeen asettaa tiettyä aikarajaa, jonka jälkeen käyttäjätunnus vasta aktivoitaisi esim. rekisteröinnin jälkeen kestäisi 48 tuntia ennen kuin uuden käyttäjän olisi mahdollista kirjoittaa palstalle ensimmäinen viesti? Tämä saattaisi edes hiukan hidastaa tahtia spämmätä pastaa täyteen jonnin joutavaa soopaa. Tai sitten ottaa käyttöön vieläkin radikaalimpia otteita, jotka tosin tarkoittaisivat sitten sitä, että myös ne asialliset tulevat käyttäjät joutuisivat sijaiskärsijöiksi, mikä nyt ei välttämättä ole hyvä asia.

Tai sitten jollain on lomalla jäänyt korkki auki ja nyt vuosien paineet ja paha olo purkautuu ja seuraus on sitten tämä, aikanaan kunhan korkki sulkeutuu tilanne normalisoituu ja rauhoittuu - toivon ma!

vlad.

Mistä sait päähäsi, että asun granissa? "Missä kylläkin asun".
Mossad kerto.

Aikaraja voisi auttaa hieman, mutta vain hieman. Kun tekee tunnuksia liukuhihnameiningillä niin eipä se juuri auta.

Aikaraja voisi auttaa hieman, mutta vain hieman. Kun tekee tunnuksia liukuhihnameiningillä niin eipä se juuri auta.
Sitten rekisteröiminen kielletään ilmaisilla mailiosoitteilla. Näin tehtiin Vaellusnetissä. Joko työ-emaililla tai sitten nettiliittymään kuuluva. Eiköhän jokaisen nettiliittymään kuulu emailosoite, ainakin tämä hyväksyttiin kun rekkasin Vaellusnettiin.

Sitten rekisteröiminen kielletään ilmaisilla mailiosoitteilla. Näin tehtiin Vaellusnetissä. Joko työ-emaililla tai sitten nettiliittymään kuuluva. Eiköhän jokaisen nettiliittymään kuulu emailosoite, ainakin tämä hyväksyttiin kun rekkasin Vaellusnettiin.

Tai rekisteröintiä on muutettava siten, että rekisteröitäessä on kirjoitettava kirjallinen lyhyt hakemus (kuten ainakin jatkoaika.com palstalla pitää tehdä), joka sitten luetaan ja tarvittaessa ennen hyväksymistä/hylkäämistä otetaan hakijaan vielä yhteyttä sähköpostitse. Tällainen prosessi saattaisi vähentää turhaa spämmäämistä, mutta toki tarpeeksi innokas ja halukas on riittävän kärsivällinen suoriutuakseen tästä, mutta siinä moderaattorilla tai tehtävään erikseen valitulla henkilöllä on ainakin mahdollisuus blokata tai hidastaa spämmääjän aikomuksia.

Toki ilmaisten mailiosoitteiden kieltäminen rekisteröinnissäkin lopettaisi tämän ongelman tai vähentäisi sitä huomattavan paljon. Tai sitten on vaan odotettava, että kesä päättyy ja korkki sulkeutuu...

vlad.

Kai eri ilmiöt on vaan otettava stoalaisesti vastaan kuin aasialainen harmaa pyhä lehmä. Internet tarjoaa avohoitoväylän osalle kansalaisia. Toisten kannalta kiusallista, mutta minkäs teet.

Onhan keinoja olemassa ja moni foorumi on ottanut jo käyttöön tiukemman seulonnan. Se on vaan saatanan työlästä ryhtyä panemaan toimeen uutta käytäntöä, koska ensin pitää siivota koko rekisteri. Avohoitoväki on nimittäin varautunut muutoksiin luomalla jo etukäteen runsaasti nickejä. Se on sitä terminaalivaiheeseen ennättäneen spämmääjän ja trollaajan arkea näetsen.

Jos nyt olisin itse perustamassa foorumia tässä aihepiirissä, niin toimisin kokemusten pohjalta tyystin toisin kuin aiemmin on toimittu. Mutta en ole.

Sen olen päättänyt, että tappo- yms. uhkaukset johtavat toimenpiteisiin. Siinäpähän sitten uhkaaja setvii asioitaan jonkin minua jykevämmän tahon kanssa.

Yksi tapa karsia trolleja olisi sellainen, että ensimmäinen tai pari ensimmäistä viestiä menisi ylläpidon tarkistuksen läpi. Aivan dorkimmat trollit eivät sitä läpäisisi. Toki vaatii vaivaa riippuen siitä kuinka paljon uusia käyttäjiä tänne kirjoittelee. Hieman saman tapainen ehdotus kuin Vladilla siis.

Ukraina ketjuun tulee vähän väliä ihan muuta löpinää kuin itse asiaa. Kaikki varmaan toivovat osioiden pysyvän asialinjalla.

OT liittyen. Aina kun tajuaa kirjoitusten menevän ohi aiheen (monesti kirjoittaja ilmoittaa itse näin tapahtuvan), sen voisi automaattisesti kirjoittaa kyseisen aiheen viestiketjuun. Yleensä keskustelua käydään 1 tai max 2 henkilön kanssa jolloin voi helposti tägätä (@ merkki ja käyttäjä) kyseiset foorumilaiset ja jatkaa keskustelua siihen sopivassa paikassa.

Yksi tapa karsia trolleja olisi sellainen, että ensimmäinen tai pari ensimmäistä viestiä menisi ylläpidon tarkistuksen läpi. Aivan dorkimmat trollit eivät sitä läpäisisi. Toki vaatii vaivaa riippuen siitä kuinka paljon uusia käyttäjiä tänne kirjoittelee. Hieman saman tapainen ehdotus kuin Vladilla siis.

Tämä on erittäin hyvä ehdotus. Tämän "MiuMaun" häiriköinti loppuisi kertaheitolla.

Viimeksi muokattu:
Kiitän omasta puolestani arvostuksesta. Mielestäni MPnetti on parhaita foorumeita netissä (ainakin, mitä itse olen törmännyt). Asiasta kiinnostuneiden kirjoittajien lisäksi tästä on ansionsa varmasti moderoinnille. Meillä on varmasti kaikilla kokemusta siitä, miten internet-foorumit menevät helposti pilalle.

Koetan omalta osaltani edesauttaa foorumin laadukasta kehitystä myös jatkossa.

Ainakaan meikäläistä ei tarvitse sitten pelätä. En muista juurikaan *ittuilua tähän mennessä saaneeni vastaan ja luotan, että sivistyneesti kun toimitaan niin ei vakiporukan osalta tule vastaisuudessakaan. Vierailevat tähdet asia erikseen.

Palautetta saa laittaa, yleisesti tähän ketjuun, tai jos haluaa, niin henk. koht. toki myös tarvittaessa.

Kiitos. :salut:

Kiitän omasta puolestani arvostuksesta. Mielestäni MPnetti on parhaita foorumeita netissä (ainakin, mitä itse olen törmännyt). Asiasta kiinnostuneiden kirjoittajien lisäksi tästä on ansionsa varmasti moderoinnille. Meillä on varmasti kaikilla kokemusta siitä, miten internet-foorumit menevät helposti pilalle.

Koetan omalta osaltani edesauttaa foorumin laadukasta kehitystä myös jatkossa.

Ainakaan meikäläistä ei tarvitse sitten pelätä. En muista juurikaan *ittuilua tähän mennessä saaneeni vastaan ja luotan, että sivistyneesti kun toimitaan niin ei vakiporukan osalta tule vastaisuudessakaan. Vierailevat tähdet asia erikseen.

Palautetta saa laittaa, yleisesti tähän ketjuun, tai jos haluaa, niin henk. koht. toki myös tarvittaessa.

Kiitos. :salut:
Onnittelut ylennyksestä :D

Onnittelut ylennyksestä :D

Kiitos. Eikös ryhmänjohtajan tai keskijohdon rooli ole ylipäänsä aina kaikista ikävin ;) Tomppa lienee pitänyt "ylimode"-avaimet itsellään, joten tiukan näkkileivän välissä tässä ollaan...

Etukäteen aprikoin, että muuttuuko tämä "työksi". Hankala sanoa vielä. Parin kuivaharjoituksen jälkeen pääsin kuitenkin jo "ampumaan kovilla", ja kyllähän se samoin kuin rynkyllä aikoinaan tuntui omalla tavallaan tyydyttävältä :uzi:

Minä en pidä tuosta ajatuksesta. Kaikki kunnia TomTomille, mutta en luota foorumeiden tietoturvaan siinä määrin, että kirjoittautuisin niihin osoitteella, joka edes jotenkin vihjaisisi henkilöllisyydestäni. Hakkeri joka pystyy murtautumaan tänne näkee sähköpostiosoitteen ja YVt, joissakin tapauksessa IP-osoitteen. Siksi luon kirjautumista varten oman lepakko-osoitteen (pitää vissiin käydä vilkaisemassa, onko se vielä toiminnassa :) )
Toki TomTom näkisi minun henkilöllisyyden palvelinmaksujien suoritteesta, mutta sillä ei ole väliä. En vain innostuisi jos oikea nimeni ja @-osoitteeni löytyisi jostain venäjän trollien postituslistalta.

Viimeksi muokattu:
Kiitos. Eikös ryhmänjohtajan tai keskijohdon rooli ole ylipäänsä aina kaikista ikävin ;) Tomppa lienee pitänyt "ylimode"-avaimet itsellään, joten tiukan näkkileivän välissä tässä ollaan...

Etukäteen aprikoin, että muuttuuko tämä "työksi". Hankala sanoa vielä. Parin kuivaharjoituksen jälkeen pääsin kuitenkin jo "ampumaan kovilla", ja kyllähän se samoin kuin rynkyllä aikoinaan tuntui omalla tavallaan tyydyttävältä :uzi:
Tuossa toiminnassa on vain semmoinen negatiivinen puoli että keskustelu käy helposti todella tylsäksi, kun kaikilla on aina sama mielipide joka-asiassa ja erimieliset ja väriläiskät joko bannataan tai leimataan röllikäksi, jos vain yhdenlaiset ajatukset ovat sallittu.

Viimeksi muokattu:
Back