JOKO kirjoitti:
Aina ei tarvitse vetää hernettä nenään, vaikka joku antaa palautetta puolisuomalaisille (tai millä nimellä heitä milloinkin kutsutaan).
tää on mannaa mun adrenaliinilleni
"millä nimellä heitä milloinkin kutsutaan"
voiko paremmin kertoa että itse kuuluu jumalan luvattuun joukkoon, ja jos joku ei ole samaa kuin mitä itse on, siihen kuuluu halveksuntaa
mistä sait tittelin kokosuomalainen? etkö puhu vieraita kieliä? onko sun kotokylässä aina duunattu serkkuja? etkö suvaitse muita kuin kotokyläsi murretta ja käytöstä?
mikä on muuten kotokyläsi? kyselen vaan sitä siksi että pääsen herjaamaan sitä ja sinua
idässäkin on "nash" liike "me" tai "meikäläiset". se on lähinnä kansallisfasistinen liike. tätäkö "me" takoittaa?
on maa, maassa asuu kansa ja kansalla on kieli. Pidetään niistä kiinni.
sua on huijattu. 1800-luvulla saksalaiset keksivät nationalismin aatteena.
sen jälkeen tällainen ajattelu, joka myöhemmin kulmoinoitui "ein volk, ein reich" ajatteluna levisi nopeammin kuin rutto keskiaikana. kansallisvaltioajattelu, joka on yhtä tuhoisa kuin "puhtaan opin" uskonnot, on vielä yksinkertaisen ja kouluttamattoman kansan aattena. koska pääsemme tästä rutosta?
nykyisen suomen alueella ei koskaan ole ollut mitään yhtenäiskulttuuria.
(ja näiden faktojen perusteella esittämäni mielipide ei vaikuta haluuni tai kykyyni toimia tämän maan puolesta)
Kirjoitusvirheitä sattuu ja hienosäädössä on useimmilla viilaamista. Myös minulla. Liikaa tulee virheitä ja sen avoimesti myönnän. Yritän edes. Valitettavasti on tapauksia, jotka eivät edes yritä. Onko Hejsan heitä? En tiedä, mutta osa otsikoista korpeaa. Miksi ryssiä, kun voi tehdä lähes samalla vaivalla oikein?
eli joukkosi mitta on oikeinkirjoitus?
Uskoisimpa tosin tulevani Hejsanin kanssa paremmin toimeen, kuin valtaosa kommentistani huolestuneista. Kumpikaan meistä tuskin tulee toimeen jatkuvasti lisääntyvien "ammattiloukkaantujien" kanssa. Keskenämme karkeat jutut onnistuisivat vähintään kolmella kielellä ja mikään niistä jutuista ei sopisi herkkänahkaisille ihmisille.
miksi vain kolmella ;-)
mä en huolestu sun kommenteista, koska ne ovat kuten toteat,"karkeita".
Muuten, se on "uskoinsinpa" eikä "Uskoisimpa". yrittäisit ees opetella paikallisugria...
juuri tällaista "ajattelua", jossa jaetaan porukka meihin ja heihin, pahimmillaan "kirjoitustaidon" perusteella, kammoan.
minun Suomi on inklusiivinen, ei ekslusiivinen.. sitä haluan puolustaa
(ja jollei aukea, KVG).