Palaute

Tompalle

Minä tiesin että kuvia ei saa laita mutta en tienyt tekstiä.

Eikö second ottanut ylös sen tykistö tråådissa se ressujen kalsarien vaihtaminen keskenään...niin silloin luulin että siitä sai kirjoitaa.

Kun minä kirjoitin sen annetaan pois tråådin niin se oli vain huumoria
 
Voisiko viestien lainauksia vähän lyhyentää, jos edes kuvat jättäisi pois.
Välillä kun joutuu (pääsee) heikomman verkon alueelle ja latailee sivun vanhojakuvia, ja alla on vaan muutaman sanan kommentti tai 1+ meinaa välillä harmittaa. Tuota 1plussaa ei onneksi täällä paljon esiinny.
 
Betoni kirjoitti:
Voisiko viestien lainauksia vähän lyhyentää, jos edes kuvat jättäisi pois.
Välillä kun joutuu (pääsee) heikomman verkon alueelle ja latailee sivun vanhojakuvia, ja alla on vaan muutaman sanan kommentti tai 1+ meinaa välillä harmittaa. Tuota 1plussaa ei onneksi täällä paljon esiinny.
Kannatetaan. Maksimissaan lainaukseen se kuva jota kommentoidaan. Jos useampi lainaus samasta kuvasta, ei kaikkien tarvitse lisätä sitä kuvaa omaan kommentiin.
 
Onko sivustolla tehty hiljattain jotain huoltotoimenpiteitä, vai mistä mahtaa johtua, että painikkeet ovat muuttuneet englanninkielisiksi? Asia sinällään ei ole ongelma, mutta haluaisin tietää, onko tuo tapahtunut ylläpidon toimesta vai onko tunnukseni vuotaneet jonnekin?
 
Rekisteröitymisen yhteydessä lukee:
7. Foorumien näennäisestä anonymiteetistä huolimatta, käyttäydy sivustolle kirjotellessasi asiallisesti ja muita kunnioittavasti. Älä provosoidu muiden viesteistä äläkä itse tahallisesti provosoi muita. Asiallinen väittely aiheista on sallittua, mutta henkilökohtaisuuksiin menemistä ei suvaita.

Onko foorumilla minkäänlaista moderointilinjaa niiden keskustelijoiden osalta, joilla keskustelutapa perustuu pyrkimykseen loukata muita kirjoittajia?

En ole itse loukkaantunut kenenkään viesteistä, mutta vituttaa suoraan sanottuna lukea jatkuvaa henkilökohtaisuuksiin menoa eri ketjuissa.
Kanssakeskustelijaahan voi toki pitää kusipäänä, mutta ei sitä tarvitse varmaan joka viestissä tuoda esille.
 
Komppaan
 
Ennenkuin adam ihan valtavaan täpinään yllyt niin lue myös kohta: "äläkä itse tahallisesti provosoi muita"......
 
Laita Pstsika jokin esimerkkilinkki tai vaikka useampi. Tarkoitatko, että tilanne on nyt ihan äskettäin huonontunut ?
Parin kirjoittajan kanssa olen tästä aiheesta viestejä vaihtanut ja heidän osaltaan en ole huomannut mitään erityisen tuomittavaa.

En kylläkään ehdi kaikkia ketjuja aina seurata, joten mitään 100% kuvaa minulla ei ole.
 
Toimiikos tuo ilmoita-nappi? Eikös se ole juuri sitä varten, että häiritsevän viestin voi merkitä moderaattoreille tutkailtavaksi?

Uskaltauduin kokeilemaan, sanoo:

"Sinun tulee ilmoittaa vain mikäli kyseessä on salassa pidettävän tiedon julkistaminen, roskaposti, mainostus tai jokin muu vakavampi asia. Älä ilmoita vähemmän vakavista asioista."

Eli ei joka kiukutuksen kohdetta markata, ymmärrettävää...
 
vehamala kirjoitti:
Laita Pstsika jokin esimerkkilinkki tai vaikka useampi. Tarkoitatko, että tilanne on nyt ihan äskettäin huonontunut ?
Parin kirjoittajan kanssa olen tästä aiheesta viestejä vaihtanut ja heidän osaltaan en ole huomannut mitään erityisen tuomittavaa.

En kylläkään ehdi kaikkia ketjuja aina seurata, joten mitään 100% kuvaa minulla ei ole.

En tiedä onko tilanne muuttunut nyt äskettäin vai onko se aina ollut niin.
Puhuin asiasta ihan yleisellä tasolla enkä ala osoittamaan ketään erikseen sormella, koska itsekin olen ainakin yhdessä viestissä tehnyt noin ja mennyt asiattomuuksiin.
Tuntuu vaan siltä, että ketju kuin ketju menee jossain kohtaa tuohon tarkoitukselliseen päänaukomiseen ja toisten vähättelyyn.
 
Touhottaja kirjoitti:
Toimiikos tuo ilmoita-nappi? Eikös se ole juuri sitä varten, että häiritsevän viestin voi merkitä moderaattoreille tutkailtavaksi?

Kyllä se toimii ja on jo muutaman kerran ollut käytössä.
 
pstsika kirjoitti:
Puhuin asiasta ihan yleisellä tasolla enkä ala osoittamaan ketään erikseen sormella, koska itsekin olen ainakin yhdessä viestissä tehnyt noin ja mennyt asiattomuuksiin.
Tuntuu vaan siltä, että ketju kuin ketju menee jossain kohtaa tuohon tarkoitukselliseen päänaukomiseen ja toisten vähättelyyn.

Kuten moni muukin, olen minäkin havainnut joissain keskusteluissa enemmän tai vähemmän epäasiallista kommentointia.
Voimme jokainen katsoa peiliin. Kun kirjoitamme viestin, harkitaan sen sisältö ensin ja kirjoitetaan vasta sitten.
 
EK kirjoitti:
Palautetta? No, annetaan, kun pyydetään.

Ensinnäkin todettakoon, että kokonaisuutena palsta on OK. Suurin osa kirjoittajista ja kirjoituksista on asiallisia. Hyvissä keskusteluissa on paljon antia sekä tiedon että näkökulmien osalta. Siksi seuraan palstaa ja kirjoitan palstalle.

Miksi en kuitenkaan soveltuisi moderaattoriksi?

Mamu-keskustelun nakkaisin hiuksista hittoon. Itse en koe sitä mitenkään osana maanpuolustukseen liittyvää keskustelua, joten miksi sitä siis pitäisi käydä täällä? Tämä on mielestäni ongelma ennen kaikkea siksi, että A) mamu-keskustelua tuntuu olevan vaikea käydä hermostumatta, joten tunteet lyövät helposti yli ja tämä näkyy toisinaan kirjoittajien nokitteluna myös muissa ketjuissa ja B) tänä päivänä monet ihmiset niputtavat maahanmuuttojavastaisuuden ja maanpuolustushengen yhteen, enkä pidä hyvänä, että "Maanpuolustus.net" -nimeä käyttävä sivusto voidaan tulkita tätä ajatusta tukevasti.

Myös noihin henkilökohtaisuuksiin puuttuisin rankemmalla kädellä. eri mieltä saa ja pitää olla, mutta asiat riitelevät, eivät kirjottajat. Tai jos riitelevät, niin turhat henkilökohtaisuudet jätetään pois. Tämähän on säännöissä sanktioitukin.

Hejsanin potkisin pihalle saman tien. Aiempia valituksia muilta käyttäjiltä, banneja ja homma jatkuu samana. Kuin Jokiranta, mutta huonommalla suomella ja vähän eri painotuksilla.

Väliaikaisia kirjoituskieltoja jakaisin selvästi enemmän. Säännöt näkyville (nythän ne löytyvät tästä ketjusta, kun etsii) ja sääntöjen rikkojille kirjoituskieltoja. Eka (lievä) rikkomus, viikko bannia, toinen rikkomus, kaksi viikkoa, kolmannesta kuukausi ja neljännestä ikibanni. Riittävän raskas rikkomus tuottaa jo ensimmäisellä kerralla kuukauden kirjoituskiellon tai jopa ikibannit.

Mutta kuten jo mainittua, voin mainiosti elää palstan nykyisen linjan kanssa. Jos yksittäinen kirjoittaja ahdistaa, ei sen tekstejä ole pakko lukea ja jos ahdistaa tosi paljon. ignore on keksitty. Jos joku säie ahdistaa, ei ole pakko lukea ja jos palsta ahdistaa, mikään ei pakota täällä vierailemaan, kirjoittamisesta puhumattakaan. Isoimpana ongelmana mode-linjan sijasta pitäisin pientä (aktiivista) kirjoittajakuntaa ja sitä, että melkoinen osa porukasta tuli Susi1:stä suoraan. Nyt keskustelu kiertää samoja latuja samoissa aiheissa, kun uusia keskustelijoita (=näkökulmia) ei tule, eli asiat on tietylllä tavalla jo sanottu. Tietysti suuressa määrässä uusia kirjoittajia voisi olla aina sitä ongelmaa, että jokainen avaisi "5,56 vai 7,62?" ja "Ryssän/jenkkien vehkeet on ihan paskoja/parhaita!" keskustelun ja loukkaantuisi verisesti, kun juuri hänen säikeensä ei saakaan ansaitsemaan huomiota osakseen.

"Palaute" -viikko

Nyt tuli asiallista palautetta. Tästä innostuneena avaan "Palaute" -viikon, jotta saadaan toivottavasti parempi foorumi kaikille.

PS. Jos et halua antaa palautetta omalla nimimerkillä, voit laittaa anonyymi palautetta tänne.
 
Kriha yms. kirjoittelijat loistavat poissaolollaan. Johtuuko se ko. hemmojen alhaisesta halusta kirjoittaa vai ovatko jollain omalla palstalla vai meidän Maanpuolustus.netin väen kohtuu niuvasta suhtautumisesta toimintaan siellä alakerrassa? Pitäisikö jotenkin kannustavammin suhtautua RT yms. kirjoitteluun tai ainakin malttaa olla lyttäämättä jokaista kirjoitusta, joka ko. alalta tulee?

EK palauttelee hyvin eivätkä sinun ajatuksesi suinkaan tuntemattomia ole moderaattoriryhmällekään. Ihan samoin kuin sinäkin, en halua suin surminkaan tilannetta, jossa mamu-vastaisuus ja mmaanpuolllustushimokkuus ovat jotenkin synonyymeja tai että ne edes vivahteena siten voidaan ulkopuolelta käsin katsoen niin tulkita. Menee metsikköön että roikaa, jos näin on. Mutta miten kieltää ihmisiä kiinnostava ja mielipiteitä kirvoittava aihe? En usko, että on minkään ja kenenkään etu vaieta kuoliaaksi mikä hyvänsä aihe, oli se sitten mamu vuonna 2012 tahi veljessota vuonna 1918. Suomessa on uskomaton vaikenemisen kulttuuri ja vaikka sitä on ylistetty vuosikymmenet niin väitän, että ylistäminen on ollut pelkästään valehtelua ja peittelyä. Meillä konsensus on institutionaalisessa asemassa, vaikka konsensus on vain keino eikä päämäärä, eikös vain.
 
Vaientaminen ja pakkosensuuri ei kuulu tähän päivään.

Asioista pitää voida keskustella, äänenpainoja ja sananvalintoja pitää osata käyttää harkitsevaisesti.
 
Konsensuksen kulttuurista / kultista:

Suomi on taloudellisena ja toiminnallisena yksikkönä yhden eurooppalaisen kaupungin kokoinen, pois lukien metsävarat ja vesi.

Onko yllätys, että käytännössä kaikki suomalaiset menestystarinat ovat joko 1 yhden asian liikkeitä 2 metsää 3 vettä (energiaa)? Kestäviä ilmiöitä, joiden rinnalla olisi toisia vahvoja ilmiöitä, saa hakemalla hakea.

Suomalaisen yhteiskunnan suljetummassa vaiheessa sivuääniä ei edes tarvinnut vaientaa, kun puuttuva kriittinen massa marginalisoi ne itsekseen. Nyt olemme osa isompaa orkesteria Euroopassa ja hiukan maailmassakin. Arvioitavana on, miten oikeassa monen mielen maailmassa suomalainen elää ja on.

Eipä silti, suomalaiseen kulttuuriin kasvaneena ja muitakin maistelleena olen monesta asiasta ylpeä ja näytän sen. Hyvän voi silti tunnistaa muualtakin, ja pahan täältä.

Maanpuolustus.net kaipaisi MÖRrejä ja muita keskustelevia henkilöitä paljon lisää. Lienee niin, että foorumi on löytänyt luonnollisen asettumispisteensä, jos tasapainoa ei horjuteta. Uskalletaanko tätä julkistaa voimalla, ristiinlinkittää Usariin, jakaa reservipiireihin, haastaa safkat puolustamaan kantaansa?

Itse olen pidättäytynyt keskustelemasta muutamista asioista täällä, ja näin olen havainnut monen muunkin tehneen. Haaste tulee aina olemaan se, miten puhutaan riittävän asiantuntevasti mutta tarpeelliset salaamisnäkökohdat säilyttäen. Hyvää ratkaisua en ole tähän vielä löytänyt, mutta parempi varovampi.
 
EK kirjoitti:
Hejsanin potkisin pihalle saman tien. Aiempia valituksia muilta käyttäjiltä, banneja ja homma jatkuu samana

Mitä nyt olen tehnyt?, olen ollut kunnolla monta, monta kuukausia nytten kun ei ne pojot vanhene.....

Menaatko chattia?......no se on mun ja noskan välillä vähän huumoria, ..ja joskus tulle mosuri mustiksena sinne keskusteluun häiritsemaan meitä.

Mutta eihän se teksti jää sinne, sehän poistuu 5-7 päivan jälkeen ja se oli kauon sitten kun minä ja noskis puhui toisillemme chatissa.
 
Hejsan kirjoitti:
EK kirjoitti:
Hejsanin potkisin pihalle saman tien. Aiempia valituksia muilta käyttäjiltä, banneja ja homma jatkuu samana

Mitä nyt olen tehnyt?, olen ollut kunnolla monta, monta kuukausia nytten kun ei ne pojot vanhene.....

Menaatko chattia?......no se on mun ja noskan välillä vähän huumoria, ..ja joskus tulle mosuri mustiksena sinne keskusteluun häiritsemaan meitä.

Mutta eihän se teksti jää sinne, sehän poistuu 5-7 päivan jälkeen ja se oli kauon sitten kun minä ja noskis puhui toisillemme chatissa.

No se on EK:n mielipide, hän voi ajatella samaa monesta muustakin.
 
Tvälups kirjoitti:
Vaientaminen ja pakkosensuuri ei kuulu tähän päivään.

Asioista pitää voida keskustella, äänenpainoja ja sananvalintoja pitää osata käyttää harkitsevaisesti.

No tätä minä olen paljon miettinyt. Ja ei ne kyllä kuulu. Se ei ole kenenkään etu, että suitsitaan keskusteluja yhteiskunnassa ylipäätään. Suomessa on siihen pitkät perinteet, mutta joko olisi aika katkoa siitä hännät?
 
Back
Top