Palaute

613713.jpg
 
Ja jos haluaa vähemmän sotaisen näköisen kommentin, voi käyttää tonninseteliä.
 
^Jos yhtään tykkäystä ei ilmesty, kukaan ei ole samaa mieltä kirjoittajan kanssa eli ei tykkää.
Ollessasi jyrkästi eri mieltä jonkun postauksesta, kirjoita perusteltu vastaväittämä tai postaa vaikka tämä::D
859811.jpg
:D Tuon kuvan jälkeen voi olla varma, että tilaisuus ja tantere sanalliseen taistoon opponentin kanssa on varmistettu ja ikään kuin satavarma.
 
Moro. Olen niin nuori palstan jäsen etten tiedä kaikkia vanhoja kuvioita. Kysymys TomTomille kun olet palstan kunkku. Onko koskaan harkittu tuossa Tykkäys-hommassa sellaista kuviota, että vaihtoehtona olisi Ei-tykkää. No, nyt itse lähettänyt muutaman kymmentä viestiä ja saanut suun. saman verran tykkäyksiä, mutta joskus olisi mieli tehnyt reagoida vähän jyrkemmin. Ymmärrän, jos tämä kuvio on jo aiemmin prosessoitu ja voipa jopa johtaa perustavan laatuisiin muutoksiin.
On harkittu ja todettu että ei kannata. Softaan itsestään ei saa suoraan tätä toimintoa, joten homma tyssää jo siihen.

Herkkähipiäisemmeät ulisee jo pelkästään siitä jos sattuu tykkäämään jonkun viestistä, siitähän se ulina vasta alkaisi jos voisi jopa ei-tykätä jostain.
 
On harkittu ja todettu että ei kannata. Softaan itsestään ei saa suoraan tätä toimintoa, joten homma tyssää jo siihen
Herkkähipiäisemmeät uliseu jo pelkästään siitä jos sattuu tykkäämään jonkun viestistä, siitähän se ulina vasta alkaisi jos voisi jopa ei-tykätä jostain.
OK. Tämä selvä, ämmät ulisee, tosimiehet ei. Olen minäkin kerran putkassa ollut. Nuorena ryypäättin kunnolla jollain jatkoilla, kaveri kävi rintaan kiinni ja minä häneen kiinni. Yksi järkkäri ei riittänyt vaan lopussa niitä oli kolme (eivät ihan pärjänneet, panin isonvaihteen päälle mutta sitten tuli poliisi) No, sen jälkeen en ole viinaa maistanut, saunassakin vain vettä. Viina ei sovi itselle olen huomannut.
 
OK. Tämä selvä, ämmät ulisee, tosimiehet ei. Olen minäkin kerran putkassa ollut. Nuorena ryypäättin kunnolla jollain jatkoilla, kaveri kävi rintaan kiinni ja minä häneen kiinni. Yksi järkkäri ei riittänyt vaan lopussa niitä oli kolme (eivät ihan pärjänneet, panin isonvaihteen päälle mutta sitten tuli poliisi) No, sen jälkeen en ole viinaa maistanut, saunassakin vain vettä. Viina ei sovi itselle olen huomannut.

Se on kai se b-tyypin geeni. Mulla on myös se ja Nykäsen Matilla. Mutta minä olen jo vesipoika. Sikarista en luovu ja jos saan sikarin, en käy kenenkään rinnuksiin. Jos en saa, voisin käydäkin!
 
Moro. Olen niin nuori palstan jäsen etten tiedä kaikkia vanhoja kuvioita. Kysymys TomTomille kun olet palstan kunkku. Onko koskaan harkittu tuossa Tykkäys-hommassa sellaista kuviota, että vaihtoehtona olisi Ei-tykkää. No, nyt itse lähettänyt muutaman kymmentä viestiä ja saanut suun. saman verran tykkäyksiä, mutta joskus olisi mieli tehnyt reagoida vähän jyrkemmin. Ymmärrän, jos tämä kuvio on jo aiemmin prosessoitu ja voipa jopa johtaa perustavan laatuisiin muutoksiin.

Kyllä me susta tykätään. Iso hali. :)
 
Anteeksi, jos on väärä ketju. Kysyisin kaikella ystävällisyydellä, että mistä nämä bännit napsahtelee? Myönnän, että kynäni on lennokas, mutta olisi varmaan kaikille hyväksi, että esmes "kielenkäyttö" määriteltäisiin tarkemmin. Eli mikä on sopimatonta tekstiä?

Onko sopimaton teksti se, että arvostelee väärän puolueen ministeriä? Ja jos tai kun näin, niin mitkä puolueet/ministerit ovat arvostelun tahi kommentoinnin yläpuolella? Mistä tämän listan löytää?

Anteeksi, jos kyselen tyhmiä ja jos tämä asia on jossain jo käsitelty, mutta asiaan voinee helposti viitata vaikka linkillä tms?
 
Anteeksi, jos on väärä ketju. Kysyisin kaikella ystävällisyydellä, että mistä nämä bännit napsahtelee? Myönnän, että kynäni on lennokas, mutta olisi varmaan kaikille hyväksi, että esmes "kielenkäyttö" määriteltäisiin tarkemmin. Eli mikä on sopimatonta tekstiä?

Onko sopimaton teksti se, että arvostelee väärän puolueen ministeriä? Ja jos tai kun näin, niin mitkä puolueet/ministerit ovat arvostelun tahi kommentoinnin yläpuolella? Mistä tämän listan löytää?

Anteeksi, jos kyselen tyhmiä ja jos tämä asia on jossain jo käsitelty, mutta asiaan voinee helposti viitata vaikka linkillä tms?

Siirsin tänne, kun tämä oikea paikka kysyä. Minä läpsäisin pisteen, joten lienee asiallista että myös vastaan kysymykseen.

Voinen paljastaa että tapauksestasi on keskusteltu myös modejen kesken, ja vastaan siksi sinulle samoin sanoin.

Minkään puolueen ministerit, tai muutkaan ihmiset, eivät ole erityissuojeluksessa. Sen sijaan kaikki ihmiset ovat normaalien käytöstapojen ja lain suojan piirissä - myös ministerit. Siksi ihmisten nimittely haukkumasanoilla ("lestahöperö", "saatanan kääpiö"), kehotus repiä joltakulta pää irti (tässä tapauksessa pääministeriltä), ja epäilyt onko joku (tässä tapauksessa sisäministeri) edes ihminen, ei näkemykseni mukaan kuulu maanpuolustuksen asiaa ajavalle, vakavasti otettavalle keskustelufoorumille.

Normaalit käytöstavat taas on käsite joka, jos on epäselvä jollekulle, tuskin selittämälä aukeaa.

Selvyyden vuoksi vielä: kritiikkini koskee ilmaisutapaasi, ei sisältöä. Puheet pääministerin pään repimisestä, haukkumasanojen viljely julkisuudessa, tai muu luvalla sanoen tyhmä käytös, eivät edistä maanpuolustuksen asiaa vaan aiheuttavat "tolkun ihmisissä" vastareaktion.

Toki kehotukset repiä nimetyltä henkilöltä pää irti ja solvaukset voivat olla myös rikoksia (Rikoslaki 2. luku 5. pykälä ja Rikoslaki 24. luku 9. pykälä), ei sen puoleen. Tästä syystä me modet pyrimme mm. kitkemään väkivaltafantasiat pois silloin kun tulee vastaan. Mutta rikoksen tunnusmerkit mahdollisesti täyttävien tekstien julkaisu on ko. tekstin kirjoittajan kontolla.

[Sivuhuomautus: Olen tietoinen, että joillakin muilla foorumeilla tilanne kielenkäytön ja retoriikan suhteen voi olla toinen. Kannattaa miettiä, minkä tahon etuja sisäisen riitaisuuden, epäluottamuksen ja eripuran edistäminen Suomessa ajaa (vinkki: se ei ole Suomi). Tietyt muut foorumit ja julkaisut netissä ovatkin rahoituspohjaltaan ja tarkoitusperiltään varsin mielenkiintoisia myös maanpuolustuksen kannalta, mutta se on asia erikseen.]
 
Back
Top