Palaute

Kyllä kaikesta synti saadaan, kun vaan on halua.


Niin täällä on hirveä halu osoittaa ”toisten syntejä”, oikeiden keskustelijoiden toimesta.
Sen sijaan että keskusteltaisiin asioista:facepalm:

Yleensä nämä ”totuuden torvet” vielä puhuvat ja neuvovat muita kuinka, arvokasta on avoin ja mielipide rikas keskustelu.
Mutta eivät ole valmiita seisomaan omien sanojensa takan.(y)(y)
 
On pakenijoita ja piiloon menijöitä. Jos sodassa vihollinen hyökkää maanpuolustajat käyttäytyvät eri tavoilla. Siviilissä rohkeana esiintynyt ei ole enää samanlainen sodassa. Muulloin hiljainen työläinen tai maanviljelijä saattoi viime sodissa tehdä rohkeita ratkaisuja vihollista vastaan. Tämä on vain sanottu tuntemattoman sotilaan hengessä.

Tällä palstalla vaihdetaan sanoja, kuvia ja videoita. Jos ne ovat hauskoja joskus hyödyllisiä. On yllätyksiä (kiinnostaa) ja samojen asioiden toistoa (ei kiinnosta). Monenlaista tälle foorumille mahtuu.

Oma aseeni on ollut tiedon ja faktan kertominen. Olen saanut myös näin tehdessäni kielteisiä vastauksia, koska asiaa ei ole ymmärretty oikein tai se on väännetty huvin vuoksi nurinperin. Tyhmyys on pahinta. Sitä vastaan on turha taistella.

Esimerkiksi lasten hyväksikäyttö USAssa rajan yli paenneiden perheiden vanhemmistaan erotettujen lasten kohdalla on minulle edelleen tärkeä ja huomioitava asia. Sitä ei tule sallia. Sain siihen yllättävän kielteisen vastauksen tältä foorumilta. Surullista. Ei minulle vaan vastauksen kirjoittajalle.
 
On pakenijoita ja piiloon menijöitä. Jos sodassa vihollinen hyökkää maanpuolustajat käyttäytyvät eri tavoilla. Siviilissä rohkeana esiintynyt ei ole enää samanlainen sodassa. Muulloin hiljainen työläinen tai maanviljelijä saattoi viime sodissa tehdä rohkeita ratkaisuja vihollista vastaan. Tämä on vain sanottu tuntemattoman sotilaan hengessä.

Tällä palstalla vaihdetaan sanoja, kuvia ja videoita. Jos ne ovat hauskoja joskus hyödyllisiä. On yllätyksiä (kiinnostaa) ja samojen asioiden toistoa (ei kiinnosta). Monenlaista tälle foorumille mahtuu.

Oma aseeni on ollut tiedon ja faktan kertominen. Olen saanut myös näin tehdessäni kielteisiä vastauksia, koska asiaa ei ole ymmärretty oikein tai se on väännetty huvin vuoksi nurinperin. Tyhmyys on pahinta. Sitä vastaan on turha taistella.

Esimerkiksi lasten hyväksikäyttö USAssa rajan yli paenneiden perheiden vanhemmistaan erotettujen lasten kohdalla on minulle edelleen tärkeä ja huomioitava asia. Sitä ei tule sallia. Sain siihen yllättävän kielteisen vastauksen tältä foorumilta. Surullista. Ei minulle vaan vastauksen kirjoittajalle.
Ettei tässä nyt syyllistytä siihen tahalliseen väärinymmärtämiseen.
Ei ole pidetty lasten huonoa kohtaloa hyväksyttävänä, vaan todettu vanhempien olevn siihen syyllisiä. Ei niinkän viranomaisten joilla on rajalliset resurssit.
 
Viranomaisten puolustaminen

ja lapsistaan erotettujen vanhempien syyllistäminen oli virhe. Sain tietoja, joiden mukaan henkilökunta
- ei ole tarpeeksi suojellut alaikäisiä muiden taholta tulevalta ahdistelulta ja
- on itse myös syyllistynyt lasten ahdisteluun.

Koska kukaan ei ole toistaiseksi esittänyt olevansa samaa miltä kanssani tällä foorumilla, jää sellainen mielikuva että köyhästä maasta rajan yli (laittomasti) tulleet perheet ovat itse syypäitä on kohtuuton.

Minulla on tiedossa alkuperäinen amerikkalainen raportti, mutta on linkitä sitä tähän. Tämän viestiketjun tarkoitus puhua käytöstavoista foorumilla, ei esittää ulkomaisia raportteja.

Eniten loukkasi se, että vastaaja sai useita puoltajia, minua ei puolustanut kukaan.
 
@soittaja Oli hieman aikaa vievää saada selvää mihin keskusteluun viittaat, helpottaisi jos laitat linkin. Siitä että @kimmo.j vastasi, saattoi arvata että hän on ollut se toinen osapuoli, (haluamatta provosoida kimmo.jiitä, mutta koira&kalikka menetelmähän toimii).

Olen huomannut että olet varsin innostunut sotilasmusiikista ja siihen liittyvä viestintä dominoi persoonaasi täällä. Et ole sotilassoittaja, jos muistan oikein, vaan pianisti. Etkä tämän profiilin osalta ole itseasiassa kovinkaan kaukana minusta, tosin sukurasitteena oma sotilasmusikkimakuni kohdistuu saksalaisiin marsseihin -- ja sattuneesta syystä, ei siitä sen enempää :oops: .

Kävimme tuossa juuri sekalaista mussuttelua -ketjussa (https://maanpuolustus.net/threads/sekalaista-mussuttelua.4566/post-716658) hieman samaan rinnastettavaa keskustelua, jossa kyseessä on lapset - ja heidän vanhempansa. Aihe oli kyllä pykälää mustempi.

Uskoisin että täällä on hyvin harvoja sellaisia keskustelijoita, jotka ovat lapsiin (siis lapsiin, ei nuoriin/murrosikäisiin/..) kodistuvien pakkotoimien ja väkivallan kannattajia. Ihmiskunnan evoluutio, viimeisen parin miljoonan vuoden aikana, on ollut hyvin julma tuon tyyppisen ajattelutavan suhteen.
Kimmo.jiin kanssa meistä monet ovat kyllä samaa mieltä siitä, että omien lasten käyttäminen, hyödyntäminen tai heidän turvallisuudestaan piittaamattomuus on keskeinen syy siihen että pahoja asioita lapsille tapahtuu.

Lopuksi, (odotinkin että veljemme @Ottoville ratsastaa rinnallesi :) keskustelukulttuurikritiikissä ) ehdotan, että jatkat kirjoittamista foorumille, mutta esitettyäsi jonkin näkemyksen, myös jatkat aiheesta ehkä käynnistyvää keskustelua, puolustat kantaasi, tarvittaessa syvennät sitä ja ennenkaikkea iloitset siitä että sait muut kommentoimaan ja miettimään; sait siis aikaan impaktin.
 
Tuo on täällä tapana, on aiheita/mielipiteitä joita ei suvaita (parempien keskustelijoiden toimetta).
He haluavat pitää tämän foorumin omana hiekka laatikkonaan.:facepalm:

Ottovillestä en edelleenkään osaa sanoa onko hän helposti loukkaantuva neiti vaiko trollaa.

Mutta hänen lainaukseen sanoisin; entä sitten vaikka näin onkin kuten hän väittää. Tämä on keskustelufoorumi eikä kaikilla ole sama mielipide asioista. Joskus voi tulla kärkkäästikin vastamielipiteitä mutta entä sitten. Kyllä maailmaan ääntä ja kirjaimia mahtuu. Ikävää jos kaikki olisi samaa mieltä asioista.
Minä ainakin saan välillä myrkyllisiäkin vastauksia väitteisiini mutten lopeta sen tähden.
 
Eniten loukkasi se, että vastaaja sai useita puoltajia, minua ei puolustanut kukaan.
Itse olen ollut monta kertaa altavastaajana keskusteluissa (viimeisimpänä Haagan puukottaja ja poliisin tiedotuslinja -keskustelussa). Välillä tuntuu, että osa porukasta on vahvasti tunteella mukana eivätkä osaa:
- lukea tai hyväksyä esitettyjä faktoja
- erottaa esitettyjä faktoja ja esittäjän henkilökohtaista mielipidettä

Kuitenkin, kun pysyy asialinjalla ja faktat ovat hallussa, niin pysyy torppaamaan tällaisia tunteella kirjoitettuja purkauksia. Toki keskustelun tarkoituksena on keskustelu ja mielipiteiden vaihtaminen, eikä keskustelukumppanin "voittaminen".

Ja jos itse keskustelee enemmän mielipide- kuin faktapohjalta, niin voi hyvinkin saada uusia, varteenotettavia näkökulmia ko aiheeseen

Ei kannata loukkaantua jos toiset eivät tule sivustalta sotkemaan itseään kiivaaseen väittelyyn, mistä ei välttämättä pääse kunnialla irti.
 
Eniten loukkasi se, että vastaaja sai useita puoltajia, minua ei puolustanut kukaan.

Höh. Siitä ei kannata loukkaantua. Ota toki huomioon, että tykkäys-näppylää eivät kaikki edes käytä. Ja sinä olet vielä -uusi-, teitä uusia katsellaan ensin vähän aikaa. Onko se oikein tai väärin, niin se vain on. Uusi jäsen voi kirjoittaa vaikka kuinka hyviä viestejä saamatta minkäänlaista vastakaikua. Eli ihan normaalia suomalaiskansallista lievää katsastelua ensin.....

Mitä tulee itse asiaan, jota viestisi käsitteli. Se on varmasti vähän ja paljonkin niin, että kun -löysäläiset- lähtevät kansainvaellukselle, niin osa heistä ei ole päästä silitettäviä. Osa syyllistyy heikompien oikeuksien poljentaan, käyttää raakasti hyväkseen hädänalaisuutta ja puolustuskyvyttömyyttä. Järjestyneissä oloissa tämä puoli edes yritetään pitää ordningissa.

Meksikosta suuntautuu varmasti Usaan liikettä, joka pitää sisällään ihan laidasta laitaan väkeä. Kehitysmaa-rikas naapuri-asetelma on omiaan tuottamaan myös väärinkäytöksiä. Jos meidän naapurissa olisi iso Bangladesh Venäjän paikalla:cool: ja rajavartiointi jätettäisiin hilux-partioinnin varaan, niin hups. Kummasti pohtisimme aitoja, muureja, kansalliskaartia, ym.
 
Viranomaisten puolustaminen

ja lapsistaan erotettujen vanhempien syyllistäminen oli virhe. Sain tietoja, joiden mukaan henkilökunta
- ei ole tarpeeksi suojellut alaikäisiä muiden taholta tulevalta ahdistelulta ja
- on itse myös syyllistynyt lasten ahdisteluun.

Koska kukaan ei ole toistaiseksi esittänyt olevansa samaa miltä kanssani tällä foorumilla, jää sellainen mielikuva että köyhästä maasta rajan yli (laittomasti) tulleet perheet ovat itse syypäitä on kohtuuton.

Minulla on tiedossa alkuperäinen amerikkalainen raportti, mutta on linkitä sitä tähän. Tämän viestiketjun tarkoitus puhua käytöstavoista foorumilla, ei esittää ulkomaisia raportteja.

Eniten loukkasi se, että vastaaja sai useita puoltajia, minua ei puolustanut kukaan.
Ei kai aitoja mielipiteitä tarvitse muokata sen perusteella, että joku tulee siitä onnelliseksi, että hänen kanssaan ollaan samaa mieltä?
Mielipiteitä mahtuu maailmaan ja tälle forumille paljon ja niille on varmasti tilaa, vaikka asiasta on tosiakin mielipiteitä. Ei kuitenkaan ole perusteltua olettaa, että ihmiset ovata aina samaa mieltä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sinun, tai kenenkään muun tarvitsisi luopua mielipiteistään ja saattat jossain tapauksessa jopa olla oikeassa ja minä väärässä. En siis koe mitään käytöstapoja loukatun kun olen kanssasi erimieltä ja perustelen mielipiteeni.

Mitä tulee lasten turvallisuuteen, olen vankasti sitä mieltä, että heidän hyvinvointinsa ja turvallisuutensa ovat ensisijaisesti vanhempien vastuulla. Viranomaiset tulevat vasta sen jälkeen kaukana. Joten ne perheet ovat siis mielestäni syyllisiä. Sitä paitsi oletko joskus käynyt esim. Meksikossa ja tavannut tavallista kansaa? Pieni visiitti (jossain muualla kuin Cancunissa) saa ymmärtämään miksi maa on niin köyhä kuin se on. Minä olen ja voin sanoa, että kokemus avasi silmät kehitysmaiden suhteen. Sitä paitsi en ole kieltänyt ettei lapsilla olisi ollut kauheita kohtaloita, vaan tuonut esiin mielipiteeni syyllisestä tähän. Toki jos tarkoitus on esittää viranomaiset pahoiksi ja viattomat maahanmuuttajat uhreiksi, ymmärrän miksi mielipiteeni harmittaa sinua.

Jos kukaan ei "puolustanut" sinua, voisiko se johtua siitä, että olet yksin mielipiteinesi. Mielestäni saat kuitenkin olla rauhassa mitä mieltä haluat. Mahdolliset ohjeet kirjoitteluun ja henk.koht. tarvittaviin muutoksiin otan kuitenkin vastaan modeilta.
 
Back
Top