D
Deleted member 266
Guest
Tietääkseni nykyisellä Sisu Autolla ei ole mitään tekemistä PASIn kehittämisen tai tuotannon kanssa, kaikki tuo on tehty Hämeenlinnassa, missä Patria Land Systems ylläpitää PASI-tuoteperhettä edelleen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tietääkseni nykyisellä Sisu Autolla ei ole mitään tekemistä PASIn kehittämisen tai tuotannon kanssa, kaikki tuo on tehty Hämeenlinnassa, missä Patria Land Systems ylläpitää PASI-tuoteperhettä edelleen.
Sisu Autolla on erittäin paljon tekemistä Pasin kehittämisen ja tuotannon kanssa. Lainaus Wikipediasta: "Pasi (Panssari-Sisu) on suomalaisvalmisteinen pyörävetoinen kuljetuspanssariajoneuvo. Suomen puolustusvoimien aloitettua panssaroitujen kuljetusajoneuvojen suunnittelun 1980-luvun alussa Valmetin traktoritehdas ja Sisun kuorma-autotehdas jättivät tarjouksensa, jonka Sisu voitti. Vaunujen valmistaja vaihtui ennen vuosituhannen vaihdetta Suomen valtion puolustusvälineyritysjärjestelyiden yhteydessä Sisu Defencestä Patria Vehiclesiin.". Kaikissa XA-180 -sarjan vaunuissa XA-186:een saakka on kyljessä valmistajan SISU -logo.Tietääkseni nykyisellä Sisu Autolla ei ole mitään tekemistä PASIn kehittämisen tai tuotannon kanssa, kaikki tuo on tehty Hämeenlinnassa, missä Patria Land Systems ylläpitää PASI-tuoteperhettä edelleen.
Älähän sentään dissaa Nokian nykyisiä kännyköitä, suunnittelija HMD Global on suomalaisfirma, käytännössä entinen Nokian suunnitteluosasto, jos työntekijöitä tarkastelee.Hyvin markkinoitu. Niin hyvin, että valistuneempikin yleisö meni liikaa vipuun
Kotimaisia Nokian kännyköitä, vaikka ne olisi suunniteltu kiinassa ameriikkalaisen käyttöjärjestelmän päälle ja valmistettu unkarissa. Koska kyljessä lukee Nokia.
Eikös silloinen Sisu Defence Oy sisällytetty Patriaan sen perustamisen yhteydessä?
Tietääkseni Sisu axlesin omistaa jenkkiläinen MarmonSisu Axles myytiin jonnekin muualle.
Valitettavasti se vain saattaa tarkoittaa, että PV:n pitää ostaa tätäkin, Misun lisäksi. Tai mistähän sitä tietää, tämä GTP voi olla ihan hyväkin, mutta kalustokirjon laajeneminen ei ole siltikään hyvä juttu, ellei tehdä kunnon kokoisia hankintoja. Jos tehdään, niin se voisikin olla hyvä.Mielenkiintoinen uutuus. Nyt vaan lisää vettä myllyyn, jos kotimainen puolustusteollisuus pääsisi takaisin on top of the game.
Jep. Ja Axlesin koneistusliiketoiminta on on SisuWorxilla, joka on taas kotimainen yritys.Tietääkseni Sisu axlesin omistaa jenkkiläinen Marmon
Valitettavasti se vain saattaa tarkoittaa, että PV:n pitää ostaa tätäkin, Misun lisäksi. Tai mistähän sitä tietää, tämä GTP voi olla ihan hyväkin, mutta kalustokirjon laajeneminen ei ole siltikään hyvä juttu, ellei tehdä kunnon kokoisia hankintoja. Jos tehdään, niin se voisikin olla hyvä.
Ideaalisintahan olisi, että Sisu saisi näitä myytyä ensiasiakkaana jonnekin ulkomaille - eikös jossain ollut, että GTP:tä vähän kehitettiinkin jotain ulkomaanasiakasta silmälläpitäen?
Välttämättä PV ei osta, mutta PLM voi määrätä ostamaan.PV ostaa mitä ostaa. Jos on tarkoitukseensopiva ja hinnaltaan kilpailukykyinen niin siitä vaan. Epäilen, etteivät osta näitä tai MiSua "just because".
Misu vaihtanut nimensä?