GTP näytillä Ruotsissa:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hintaluokka on varustuksesta riippuen noin 450 000€ (alv 0%).
Esittelyajoneuvon omapaino on massiiviset 12 tonnia ja kokonaispaino vielä massiivisempi 16,5 tonnia.
Panssarointi on luodinkestävä ja pohjarakenne on luokitettu miinan kestäväksi. STANAG 4569.
Firmalle pitäis syksyllä hommata pari pickuppia. Tuossahan olisi hyvä vaihtoehto.Nyt olis siviilikilpiin saatavilla!
Mielenkiintoiset yksityiskohdat, lisää ilmossa:
Varmaan helpompi myydä ajatus firmalle kuin vaimolle?Firmalle pitäis syksyllä hommata pari pickuppia. Tuossahan olisi hyvä vaihtoehto.
Varmaan helpompi myydä ajatus firmalle kuin vaimolle?
Nyt olis siviilikilpiin saatavilla!
Mielenkiintoiset yksityiskohdat, lisää ilmossa:
Vaihto ja Rahoitus.
499 760 €
(ALV väh.kelp.)
Hintaluokka on varustuksesta riippuen alkaen 399000€ (alv 0%).
Joku luotettava taho (Varusteleka yms) vois pistää keräyksen pystyyn, että ostetaan toi GTP Ukrainaan.
Jää yksikköhinta valitettavasti liian suolaiseksi. Tuolla rahalla saisi kysyttyjä 4-ovisia avolavoja kunnon laivueen.Joku luotettava taho (Varusteleka yms) vois pistää keräyksen pystyyn, että ostetaan toi GTP Ukrainaan.
Mistäs noi hinnat tippui?Näkökulma:
Sisu GTP on väärin suunniteltu. Kuten korkeudesta näkee, se on MRAP, jonka suunnittelussa miinasuojaus on ollut kantava tekijä. Se on partioajoneuvo vain KV-tehtäviin.
Suomalaiseen käyttöön pitäisi olla pienempi, kevyempi ja ennen kaikkea halvempi. Mallia RG-32 tai Iveco LMV.
Miksi ihmeessä Sisun piti tehdä tuollainen laitos, johon täytyy kiivetä kyytiin ja josta laskeutuessa lentää turvalleen, joka vie melkein Pasin verran tilaa ja joka maksaa puolikkaan Patria 6X6:n verran? Partiokohtaisen ajoneuvon pitäisi olla tavoitehinnaltaan 250 k€, maksimihinnaltaan 300 k€.
Itsehän sen sanoit, kansainvälisiin tehtäviin. Rauhan aikana on tragedia jos yksikään sotilas kuolee tai pysyvästi vammautuu. Kenties tässä on jotain perääkin. Sota-aikana täytyy kuolema hyväksyä osana totaalista sotaa. Mutta rauhan ajan kansainvälisiin tehtäviin, miksi luen rauhanturvaustehtävät ja Afghanistanin kaltaiset toimet, on ihan mahdollista pientä joukkoa joka ei aktiivisesti taistele suojata niin hyvin ettei niitä tappioita juurikaan tule.Miksi ihmeessä Sisun piti tehdä tuollainen laitos, johon täytyy kiivetä kyytiin ja josta laskeutuessa lentää turvalleen, joka vie melkein Pasin verran tilaa ja joka maksaa puolikkaan Patria 6X6:n verran? Partiokohtaisen ajoneuvon pitäisi olla tavoitehinnaltaan 250 k€, maksimihinnaltaan 300 k€.
Mistäs noi hinnat tippui?
Kyllä meilläkin tarvitaan miinoja kestävää kalustoa. Nyt kun katsotaan itäisen suurnaapurin toimia itäisessä Ukrainassa, niin aivan kaikki on miinoitettu ja ansoitettu, aivan kaikki!
Talot, tiet, jalkakäytävät, ylikäytävät, sillat, ojat, ojanpenkat, metsiin vedetty tellulinjoja, pellot tulvillaan telamiinoja.... Mihin perustuu käsityksesi, että Suomen köyhällistasavalta ei tarvitse mrapeja?
Itsehän sen sanoit, kansainvälisiin tehtäviin. Rauhan aikana on tragedia jos yksikään sotilas kuolee tai pysyvästi vammautuu. Kenties tässä on jotain perääkin. Sota-aikana täytyy kuolema hyväksyä osana totaalista sotaa. Mutta rauhan ajan kansainvälisiin tehtäviin, miksi luen rauhanturvaustehtävät ja Afghanistanin kaltaiset toimet, on ihan mahdollista pientä joukkoa joka ei aktiivisesti taistele suojata niin hyvin ettei niitä tappioita juurikaan tule.
Muoks: En ota kantaa siihen onko ajoneuvo miten hyödyllinen (lue: rahan arvoinen) sota-ajan tehtävissä. Mutta niin kallis se ei ole etteikö sitä voi kehittää pääsääntöisesti rauhan ajan tehtäviin. Ja eiväthän ne sota-aikana hukkaan mene jos niitä jo löytyy.
No ei niitä halvempia vaan ole.Onhan se tietysti hyvä, että Patria 6X6:lle on edullisempi ja kevyempi kotimainen vaihtoehto, joka sopii myös kv-tehtäviin. Ei siinä mitään. Mutta se olisi voinut olla vielä edullisempi ja kevyempi ajatellen kotimaan puolustuksen tarpeita.
No ei niitä halvempia vaan ole.
Ja kun halvennetaan tarpeeksi, niin sinne sotatantereelle lähtee seuraavaksi Willys tason neliveto.
En kyllä allekirjoita juttuasi ylisuojaamisesta ja samalla kyseenalaistan käsityksesi mitä miina todellisuudessa tekee ajoneuvoille sekä miehistölle!
On 19 January 2008, a 3rd Infantry Division U.S. Army soldier operating as the exposed turret gunner, was killed in a Navistar MaxxPro MRAP vehicle by an ANFO IED estimated at 600 lb (270 kg).[76] It is unknown whether the gunner was killed by the explosion or by the vehicle when it rolled over after the blast. The vehicle's v-hull was not compromised. The crew compartment also appeared to be uncompromised, and the three other crew members inside the vehicle survived; one with a shattered left foot, a broken nose and several broken teeth; one with a fractured foot; and the third physically unharmed.[76][77][78][79]