Panssarivaunut

Aika jännä.
Dreh_Kipp_Plattform_0640.jpg

hw0rl.jpg
 
Nyt herääkin kysymys ja pelko että onko naapurilla panssarivaunu katapultteja? Täällä on monta sivullista väännetty että pääseekö vaunu metsän läpi vai ei nyt sitten peliin lisätään vaunu katapultit joilla vaunut näppärästi lingotaan sen metsän yli... Täytyykin selvitellä onko jo kehitetty ilmapanssarimiinoja... ;)
 
Meinasin kans leukailla, että jos ei voi kahlata, niin pakkohan sitä on jollain tapaa... Mutta taitaa tosiaan kyse olla enempi valmistajamaan pedantista tavasta testata kalustoaan.

Mitä muuten vesistöjen ylityksiin ja alituksiin tulee, niin niihinkin tarvitaan huolellista valmistautumista ja riskejä joita ei aina rauhan aikana haluta ottaa. Esim. kahlaavaan vaunuunhan kiinnitetään vaijerit hyvissä ajoin mailla, joilla sitä voidaan yrittää pelastaa hätätilaneteessa, kaiken muun tilkitsemisen ja valmistelun ohessa.
 
Nyt herääkin kysymys ja pelko että onko naapurilla panssarivaunu katapultteja? Täällä on monta sivullista väännetty että pääseekö vaunu metsän läpi vai ei nyt sitten peliin lisätään vaunu katapultit joilla vaunut näppärästi lingotaan sen metsän yli... Täytyykin selvitellä onko jo kehitetty ilmapanssarimiinoja...

Venäjä (tai siis Neuvostoliitto) on jo kehitellyt lentäviä panssarivaunuja ja eikös Venäjä voi pikatahtiin kehitellä Antonov A-40:nen pohjalta uuden lentävän tankin: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/AntonovA40.jpg

vlad.
 
Jos ymmärsin Saksan kielestä mitään, mitataan tuossa Leopardin tutkaheijastetta. Kippilavalla saa vaihdettua kulman.

Oikein, eikä tässä ole nyt kyse mistään avaruustieteistä. Samanlaisia laitteita löytyy myös Valtiolta, koska asiat tehdään Suomessa KUNNOLLA, eikä tyydytä virpomaan pajukepillä ympäri vaunun ulkokuorta, jonka jälkeen joku vyötärönsä sotilaallisesta otteesta päästänyt 50 tähden kenraali julistaa sen uudeksi jumalan ruoskaksi.
 
Oikein, eikä tässä ole nyt kyse mistään avaruustieteistä. Samanlaisia laitteita löytyy myös Valtiolta, koska asiat tehdään Suomessa KUNNOLLA, eikä tyydytä virpomaan pajukepillä ympäri vaunun ulkokuorta, jonka jälkeen joku vyötärönsä sotilaallisesta otteesta päästänyt 50 tähden kenraali julistaa sen uudeksi jumalan ruoskaksi.
:D
 
Jos ymmärsin Saksan kielestä mitään, mitataan tuossa Leopardin tutkaheijastetta. Kippilavalla saa vaihdettua kulman.

Tota kertokaapa joku insinööreistä...eiks ole helpompi muuttaa sitä tutkaa, kuin kierrellä ja heivata 50t panssarivaunua...?


Siirtää sitä sensoria vaunun päälle? Käännellä sensoria? Tulee tosta kuvasta lähinnä mieleen että MITÄ VITTUA.
 
Tota kertokaapa joku insinööreistä...eiks ole helpompi muuttaa sitä tutkaa, kuin kierrellä ja heivata 50t panssarivaunua...?


Siirtää sitä sensoria vaunun päälle? Käännellä sensoria? Tulee tosta kuvasta lähinnä mieleen että MITÄ VITTUA.

Kuten tuosta kuvasta näet, niin ne sensorit ovat tuolla tornissa, joten asialle ei välttämättä voi tehdä paljoakaan. Arvaisin, että sensorit vaativat hieman etäisyyttä kohteeseen, jotta ne antavat kunnollisen tuloksen. Toki saattaa olla, että nykyaikaisemmat sensorit olisivat pienempiä ja niitä voitaisiin käyttää jotenkin vaikkapa nosturin puomin nokasta, mutta ilmeisesti tuolla on ajateltu, että systeemi ei ole rikki, joten miksi korjata?
 
Jos ymmärsin Saksan kielestä mitään, mitataan tuossa Leopardin tutkaheijastetta. Kippilavalla saa vaihdettua kulman.
Joo. En osaa saksaa, mutta radarsignaturvermessungista voi lahjattomampikin päätellä jotain. Mielenkiintoinen ratkaisu tosiaan, luulisi että olisi helpompi liikutella tutkaa.
 
Milläs ajattelitte tutkaa liikutella? Toki sen voisi laittaa helikopteriin tai teleskooppimastoon. Jos haluttaisiin siirrellä tutkaa (tarkoituksenmukaisesti) jouduttaisiin rakentamaan mastolle/tornille rata mitattavan kohteen ympärille jossa mastoa/tornia liikuteltaisiin. Olisko helpompaa/kustannustehokkaampaa?

Ylöjärveltä löytyy vastaavanlainen laite. Pyörivä taso jonka kallistusta voidaan muuttaa ja yhdestä pisteestä voidaan mitata tutka/NIR/TIR/UV jne. herätteitä.
 
Joo. En osaa saksaa, mutta radarsignaturvermessungista voi lahjattomampikin päätellä jotain. Mielenkiintoinen ratkaisu tosiaan, luulisi että olisi helpompi liikutella tutkaa.

Kyllähän tuollainen parinsadan(tai tuhannen) tonnin torniviritys saadaan liikkuumaan, mutta helpoksi en sitä varmaan kutsuisi ;).
 
Kyllähän tuollainen parinsadan(tai tuhannen) tonnin torniviritys saadaan liikkuumaan, mutta helpoksi en sitä varmaan kutsuisi ;).
Jaa, se on niin raskas. Tuli mieleen enemmän jotain ohjuksen hakupäihin verrattavissa olevia sensoreita.
 
KMW:n ja Nexterin yhdistyminen on edennyt siihen vaiheeseen että Saksan puolustusministeri esittää/toivoo että Leopard 2:n korvaajan kehitystyö alkaisi jo tänävuonna.

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://www.spiegel.de/politik/deutschland/leopard-nachfolger-von-der-leyen-will-neuen-kampfpanzer-entwickeln-a-1035063.html&edit-text=&act=url

Since Ukraine crisis tanks are in demand, even in the army. According to information obtained by SPIEGEL ONLINE Defense Minister von der Leyen wants to even start the development of a successor to the "Leopard" this year.

https://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=de&tl=en&u=http://www.dw.de/deutschland-und-frankreich-entwickeln-neuen-panzer/a-18467915

Between the two neighboring states requirements already had been matched to a successor the 36-year-old "Leopard 2" - for the period after 2030. The useful life of the Leopard 2 end around 2030, said Defense Secretary Markus Grübel in a letter to the military committee of the Bundestag , Therefore, should be examined, such as the ability can be obtained.

Toivottavasti Saksalaiset ja Ranskalaiset hoitavat tämän järkevästi. Fuck-upin potentiaali on läsnä.






Puhuin yleisesti että vaikka jenkit antoivat komiat pelit ja vehkeet niin toiminta on kuitenkin samanlaista kuin vanhoillakin.
Tästä Irakin tapauksesta voisi nokkelampi päätellä että ei AINA ne pelit ja vehkeet vaan se tieto, taito ja koulutus.

Hyvää luettavaa arabien asevoimien toiminnasta yleisesti. Vanha kirjoitus vuodelta 1999 mutta tuskimpa paikallinen kulttuuri on hirveästi muuttunut:

Osa 1: http://www.unc.edu/depts/diplomat/AD_Issues/amdipl_17/articles/deatkine_arabs1.html
Osa2: http://www.unc.edu/depts/diplomat/AD_Issues/amdipl_17/articles/deatkine_arabs2.html


On one occasion, an American mobile training team working with armor in Egypt at long last received the operators’ manuals that had laboriously been translated into Arabic. The American trainers took the newly minted manuals straight to the tank park and distributed them to the tank crews. Right behind them, the company commander, a graduate of the armor school at Fort Knox and specialized courses at the Aberdeen Proving Grounds ordnance school, promptly collected the manuals from those crews. Questioned why he did this, the commander said that there was no point in giving them to the drivers because enlisted men could not read. In point of fact, he did not want enlisted men to have an independent source of knowledge. Being the only person who could explain the fire control instrumentation or bore sight artillery weapons brought prestige and attention.

In military terms this means that very little cross-training is accomplished and that, for instance in a tank crew, the gunners, loaders and drivers might be proficient in their jobs but are not prepared to fill in should one become a casualty. Not understanding one another’s jobs also inhibits a smoothly functioning crew. At a higher level it means that there is no depth in technical proficiency.
 
Back
Top