agentorange
Kersantti
Tämä on repostaus, mutta edelleen tästä saa mikro-orgasmeja.
Tosta motti driftaus-autoon, vääntöä riittävästi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on repostaus, mutta edelleen tästä saa mikro-orgasmeja.
Pilkun viilaamiseksi se menee, mutta muistan lukeneeni sellaista, että vaikka L/44 ja L/55 pystyvät nielemään samaa kranaattia/ammusta niin kuitenkin tuo pituusero tekisi sen verran ballistiikkaan eroa, että noille molemmille olisi ollut omat kranaattinsa, jotka olisi optimoitu kyseistä putken pituutta ajatellen.
Mutta saattaahan tuo olla, että vaikka noin olisi, niin sen ballistisen höytysuhteen laskeminen olisi lähinnä akateemista.
Pilkun viilaamiseksi se menee, mutta muistan lukeneeni sellaista, että vaikka L/44 ja L/55 pystyvät nielemään samaa kranaattia/ammusta niin kuitenkin tuo pituusero tekisi sen verran ballistiikkaan eroa, että noille molemmille olisi ollut omat kranaattinsa, jotka olisi optimoitu kyseistä putken pituutta ajatellen.
Mutta saattaahan tuo olla, että vaikka noin olisi, niin sen ballistisen höytysuhteen laskeminen olisi lähinnä akateemista.
Joko 2A4set on menossa pataan? Kuka päätti että ne pitää ottaa rivistä pois kun uudet vaunut saapuvat palvelukseen? Hyvinhän niillä vielä korkkaa vaikka minkälaista itävaunua jos sille päälle ryhdytään. Tulee taas mieleen t72ten stenaus, ja kuinka moni sanoi että turhuutta oli koko hemmetin käsky.
Jos otat, et aja!
2 milliä tiskiin, niin A4:sen voi päivittää A6:seksi. A7 taasen maksaa hevosia ja lampaita. Kappalehinta on 8-9 milliä.A4 lautasta pidetään kiinni. Osa käytetään pioneeri- ja it-vaunujen alustoiksi, jokunen voi mennä varaosaksi, osa pidetään ihan taisteluvaunuina.
Panssarivaunuja tunnutaan usein siirtävän noin, että pääase osoittaa taaksepäin. Onko näin? Se on varmaan jotenkin tukevampi tai suojaisampi tapa kuin pitää kanuunaa eteenpäin suunnattuna. Vai vie vähemmän tilaa? Mikä on tarkka syy?
Se kerrottiin jo taaenpana stereona.Vie vähemmän tilaa, paino jakautuu rungolle tasaisemmin ja saadaan tykin putki marssikannatukselle takakannella olevaan kannattimeen jolloin suuntauskoneisto ei pääse rasittumaan ja mahdollisesti vaurioitumaan kuljetuksen aikana.
Suomen Sotilas näyttää nielaisseen PR-puheet sellaisenaan ilman pureskelua. Tarkoituksella tai tahattomasti. Onkohan "AK" itse Aleksei Kettunen jonka kalusto-analyysit ovat, noh... Jokainen varmasti arvaa
Ainakin leveys on kriittinen kun vaunua kuljetetaan junalla, tai lavetilla, joten veikkaan, että syy tuon kuljetusa-asennon löytymiseen on tuossa.
Pilkun viilaamiseksi se menee, mutta muistan lukeneeni sellaista, että vaikka L/44 ja L/55 pystyvät nielemään samaa kranaattia/ammusta niin kuitenkin tuo pituusero tekisi sen verran ballistiikkaan eroa, että noille molemmille olisi ollut omat kranaattinsa, jotka olisi optimoitu kyseistä putken pituutta ajatellen.
Mutta saattaahan tuo olla, että vaikka noin olisi, niin sen ballistisen höytysuhteen laskeminen olisi lähinnä akateemista.
Markkinoille on tulossa sitäkin tehokkaampia nuolia jolla päästään vieläkin suurempaan läpäisyyn. Paras ampumatarvike olisi todennäköisesti jenkkien kuolletetusta uraanista tehty nuoli.
L/55 putki tuo lähtönopeuteen noin 10% lisää, mikä kasvattaa tietenkin läpäisyä. L/55:lle on optimoitu DM63 alikaliiperi ampumatarvike joka hyödyntää kasvanutta lähtönopeutta. Markkinoille on tulossa sitäkin tehokkaampia nuolia jolla päästään vieläkin suurempaan läpäisyyn. Paras ampumatarvike olisi todennäköisesti jenkkien kuolletetusta uraanista tehty nuoli.
Ainakin junakuljetuksissa on määritelty tietyt ulkomitat joita ei saa ylittää. Eurooppalaiset standardit raide ja junavaunuleveydestä ovat suomalaisia kapeampia joten kaluston rautatiekuljetettavuus on varmasti otettu huomioon jo suunnittelupöydällä. Oman inttikuva-arkiston mukaan kotimaiset A4:t vietiin junalla Niinisaloon raskaat sivulevyt "normaaliasennossa".
Tuosta syystä noi Leojen sivupanssaritkin taisivat olla käännetty, mikäli niitä on junalla kuljetettu, ennen laivaan lastaamista?Taitaa olla suurin vaikuttava tekijä Keski-Euroopan (Sveitsi jne.) rautatietunnelit, vähänkään vuoristoisemmalla seudulla niitä on paljon ja ovat 1800-luvulta alkaen tietylle leveydelle tehty. Samoin tietenkin Jenkeissä on omat tunnelinsa jne. Muistelen että jo WW2 lopussa tämä oli rajoittava tekijä raskaiden tankkien leveyden suhteen. Joihinkin raskaisiin prototyyppeihin kuten Jenkkien T28 jopa suunniteltiin kahta telaa per puoli vierekkäin, mistä kuljetusta varten uloimmat voitaisiin irrottaa.
Pomppuinen tie voi pakottaa käyttämään automaattilataajaa. Mutta ne on sitten heikompia (lyhyempiä) paukkuja.
Mitä väliä sillä on? Suojalaukaisun välillä on tarpeeksi pitkä viive. Eli kaksi paukkua 10 sekunnin sisällä pitäisi riittää. Laukaisu synnyttää itsessään niin paljon hiekkapölyä ja putoavia oksia, että tarvitaan luppoaika.
Tästä kerrotaan uusimmassa Tom Clancyn kirjassakin.
Leopardeissahan noiden savujen kokonaismäärä on 16, mutta videoissa mitä olen katellut, niin 6 niistäkin kerralla ammutaan.