Aivan ja Toyotan tunkilla kestää jopa nostaa autoa ilmaan, renkaanvaihdon vuoksi... Errrrrhhhh, siis tosiaan, miksikähän jotkut tekevät tunkkeja sitävarten, että se on vain olemassa, eikä sitä sitten suositella käytettäväksi, kuin äärimmäisessä pakossa...
Näin kerran (viime kesänä) sellaisen suoritteen, jossa erään eurovalmistajan auton tunkilla yritti kaveri vaihtaa farkkuautoonsa takasta, peräkärry perässä ja auto kattoon asti lastattuna tavaraa ja "tunkki" painui kokoon sievästi, hitaasti, mutta vääjäämättömästi.
Mentiin sitten muksujen kanssa auttamaan sitten kaveria ja poika otti meidän laviksesta tunkin valmisteli tunkkia sinne auton ripustuksen alle, muttei mahtunut ja mä nostin koko paskaa sen verran ylös peräkärryn aisasta, että tunkki sitten mahtui auton alle ja saatiin ratas vaihdettua.
Se raskattaren "tunkki" oli kyllä kaunista levytyötä, mutta kun se pelti siinä "tunkinvarressa" oli hädintuskin 1,5 mm.n paksua, niin se vaan ei kestänyt sitä painoa ja taipui mutkalle..
Hauska yksityiskohta oli, että automies oli vahannut tämän "tunkin" ja se oli kyllä timankissa iskussa
Kaikkein järkevintähän olisi hankkia joku kohtuuhintainen hallitunkki ja käyttää sitä mikäli tarve vaatii.
Ja kun puhe on kiinalaisista tuotteista, niin satuin tuossa vilkaisemaan motonettiä! Siellä on kahden tonnin hallitunkki myynnissä kahdella kybällä! En tiedä kestäisikö se tosiaan kahta tonnia, mutta minun auto ei paina kahta tonnia ja yleensä tarkoitus olisi nostaa vain toista päätä.