Panssarivaunut

Silloin kun Suomi osti BMP-1 ja BMP-2 niin oli ohjus katossa, käyttikö ne siitä harjoituksessa? (siis se ohjus)
 
No panssarivaunu ketjussa oletan, että niiden sijoitus olisi jotenkin liittynyt panssarivaunuun joko kevyeen tai raskaaseen. Eli olisit vaikka lisännyt panssaritorjuntaohjusjoukkue (CV) :n laukaisin määriä.

Vaikka tämä onkin panssarivaunu -ketju, niin saa täällä silti vertailla eri hankintoja keskenään.
 
Paksua kevyempään en laittaisi APSää, koska 120/125mm nuoli menee läpi siitä huolimatta tai ainakin näin uskoisin. En kyllä myöskään ole eturivissä laittamassa ohjuksia vaunuihin... Paksuihin APS ja jalkaväelle ohjukset. LAHATit ja muut on sinne missä nuolen kantama tai tarkkuus ei riitä.

Onhan tuossa tietenkin jonkinlainen logiikka, mutta eikö APS sopisi myös niihin vaunuihin jotka ovat alttiita jalkaväen PST-aseille? Tarkoitus on kuitenkin vähentää tappioita, ei tehdä vaunuista "tuhoutumattomia". Mutta toki A6 olisi eka ehdokas saaman nuo, kun niiden on tarkoitus mennä etummaisena kovimpaan paikkaan, ja olisi ikävä menettää niitä vain siksi, että joku kerkesi saamaan kessin tms. ampumavalmiiksi.
 
Tuli kuukausi sitten mainittua niistä Leo2 A6. Youtube heitti yllättäen eteen videon, joka on selkeästi samasta letkasta. Mutta tässä ovat vielä tulossa Hämeenlinnaan etelästä. Osaavatko panssarimiehet kertoa, mistä olivat tulossa?

 
Todennäköisimmin Hätilän ampuma-alueelta.

Tulosuunta ainakin täsmäisi.

Kartasta katsoen Hätilä on Hämeenlinnan pohjoispuolella samalla tasalla kuin Parola.

Miksi ne kiertävät Hämeenlinnan eteläpuolelle päästäkseen Parolaan? Sen ymmärtää etteivät halua Hämeenlinnan keskustan läpi ajaa. Mutta eikö Hätilästä pääse pohjoispuolella Tiiriön liittymään? Se olisi se looginen valinta.
 
Jaa, tarkemmin katsellen ei vissiin pääse. Junanrata ja vesistöjä. Ompa melkoinen sumppu.
 
Kartasta katsoen Hätilä on Hämeenlinnan pohjoispuolella samalla tasalla kuin Parola.

Miksi ne kiertävät Hämeenlinnan eteläpuolelle päästäkseen Parolaan? Sen ymmärtää etteivät halua Hämeenlinnan keskustan läpi ajaa. Mutta eikö Hätilästä pääse pohjoispuolella Tiiriön liittymään? Se olisi se looginen valinta.

Vakioreitti Hätilään on moottoritien kautta 10-tielle.
 
Eipä taideta hirveästi muuten lähteä moottoritielle kruisailemaan kun Hätilään tullessa ja mennessä. Jos lähdetään junalle, niin mennään Parolan keskustan ohi Merven teollisuusalueelle.
 
Vakioreitti Hätilään on moottoritien kautta 10-tielle.

Ei ole läheskään niin vaarallinen homma, kun videon osoiteleva musiikki antaa ymmärtää. VT10/VT3 leveä suora tie on nopea ja turvallinen reitti Hätilästä Parolaan. Jokainen panssarikouluttaja osaa kertoa kauhutarinoita aiheesta autoilijoiden liikennekäyttäy-
tyminen panssariajoneuvojen joukossa siloin kun ajetaan kapeampia teitä. Ei tajuta panssariajoneuvon leveyttä vs käytettävissä oleva ajokaista, pyritään väkisin ohi paikassa kun paikassa jne tai ei välitetä tai ei huomata spollien merkkejä. Törmäys henkilöau-
tolla on kuin ajaisi samaa vauhtia betoniseinään.
 
Hieman matskua jenkkitankkien ampumaharjoituksesta Puolasta.



Abramsin turbiinikone kuulostaa välissä ihan kuin joltain pölynimurilta. Leopaardin V12:ssa on paljon miehekkäämmät äänet. :D
 
Hieman matskua jenkkitankkien ampumaharjoituksesta Puolasta.



Abramsin turbiinikone kuulostaa välissä ihan kuin joltain pölynimurilta. Leopaardin V12:ssa on paljon miehekkäämmät äänet. :D

Kaipa jostain etsivä löytäisi kuvaan jenkkien taisteluammunnoista, tuohan on rata-ammuntoja vastaavaa poksauttelua.
 
Isoja kuvia ja lähikuvia :)

http://www.ointres.se/t-72.htm
http://www.ointres.se/t-80u.htm
http://www.ointres.se/t-90.htm
http://www.ointres.se/t-14.htm

t-14-6.jpg
 
Back
Top