Panssarivaunut

BTW MT-LB ei ole järjestelmä josta ollaan luopumassa varmastikaan 25v:n. Huhut kertoo että etsinnässä on maailmalta lisääkin näitä jos vaan jostain löytyisi.

Hitto kun oltiin myöhään liikkeellä. Ruotsillahan oli parhaimmillaan 600kpl rivissä ja vissiin 400kpl ( ml 2S1 ) varaosavaunuja siihen päälle. Tuosta mällistä olisi ollut hyvä ammentaa. Nyt naapuri ilmeisesti ehti romuttaa lähes koko satsin.
 
Hitto kun oltiin myöhään liikkeellä. Ruotsillahan oli parhaimmillaan 600kpl rivissä ja vissiin 400kpl ( ml 2S1 ) varaosavaunuja siihen päälle. Tuosta mällistä olisi ollut hyvä ammentaa. Nyt naapuri ilmeisesti ehti romuttaa lähes koko satsin.

Ihmettelen vähän huhuja, miksi juuri nyt olisi aktivoiduttu? Koska on todettu, ettei hilloa uuteen kalustoon ole (milloin sitä on oikeasti ollut, 1944? -Huhta)? Vai kävikö PV:n sisällä sama mikä Ruotsissa poliitikkojen taholta? Eli että rooli ja turvallisuusympäristö on muuttunut pysyvästi, ja sitten todettiin, että ohops, Venäjä on yhä uhka.

Sinällään voisi luulla, että MT-LB:n saatavuus olisi ihan kohtalainen. Sen verran laajalti se on käytössä, monessakin paikassa. Mutta markkinahintahan niistä pitäisi maksaa, Ruotsin kauppojen kaltaista onnenpotkua on turha odottaa.

Valottavatko huhut, mihin käyttöön niitä haluttaisiin? Alueellisten joukkojen kulkupeleiksi? @CV9030FIN
 
MT-LB:ssä ei enimmäkseen ole mitään käyttökelpoista pimeänäköä nykyisellään. Joten sen päivitys tarkoittaa uusien laitteiden hankkimista, ja skaalaetujen vuoksi jokin sama laite kuin uudempiinkin vainuihin tulee tai on jo. Mutta jos MT-LB:t (ja Leo2A4:t) ollaan romuttamassa nopealla aikataululla, niin kuin mainitsemani nimimerkki usein antaa ymmärtää, ei siinä modauksessa ole mitään järkeä vaunujen käytönkään kannalta. Joten ainoaksi mahdolliseksi logiikaksi jää, että nämä MT-LB:lle hankittavat pimeänäkölaitteet on oikeasti tarkoitettu varaosiksi uudemmalle samaa laitetta käyttävälle kalustolle.

Voisikohan olla niin, että CV on ryhtynyt viralliseksi disinformaation levittäjäksi? Tietoa ja osaamista on löytynyt aiemmin, mutta nyt mennään vähän metsään näiden pimeänäkölaitteiden remonttien kanssa.
 
Ihmettelen vähän huhuja, miksi juuri nyt olisi aktivoiduttu? Koska on todettu, ettei hilloa uuteen kalustoon ole (milloin sitä on oikeasti ollut, 1944? -Huhta)? Vai kävikö PV:n sisällä sama mikä Ruotsissa poliitikkojen taholta? Eli että rooli ja turvallisuusympäristö on muuttunut pysyvästi, ja sitten todettiin, että ohops, Venäjä on yhä uhka.

Sinällään voisi luulla, että MT-LB:n saatavuus olisi ihan kohtalainen. Sen verran laajalti se on käytössä, monessakin paikassa. Mutta markkinahintahan niistä pitäisi maksaa, Ruotsin kauppojen kaltaista onnenpotkua on turha odottaa.

Valottavatko huhut, mihin käyttöön niitä haluttaisiin? Alueellisten joukkojen kulkupeleiksi? @CV9030FIN

Bulgaria vissiin omiansa myi Irakiin ja joutui Ukrainaista vielä lisää kunnostamaan kun myi sen 500kpl.
Kumpikaan tuskin on jäljellä olevia ja varaosia myymässä ihan heti.
Hienoa olisi kun jostain löytyisi.
 
No jos PSH 74 patteristoja vapautuu niin voisi vaikka rakentaa kaksi MTTSTOS lisää.

Lisää Leo 1 pohjaista pioneerikalustoakin on varmaan saatavilla jolla voisi näitä varustaa.

Jos nyt kerran ostoksille lähdetään.

122 PSH 74 on poistuvaa kalustoa, ei niitä mistään vapaudu. Kallis remontti pitäisi tehdä, jos niillä haluttaisiin jatkaa. Tietysti voidaan ostaa vaikka lisää K9-panssarihaupitseja, mutta mistä rahat?

En myöskään näe mitään helppoa ratkaisua esimerkiksi viesti- ja ilmatorjuntakaluston puutteisiin. Ai niin, unohdin, eihän moottoroiduilla taisteluosastoilla ole niitä nykyiselläänkään. :(
 
122 PSH 74 on poistuvaa kalustoa, ei niitä mistään vapaudu. Kallis remontti pitäisi tehdä, jos niillä haluttaisiin jatkaa. Tietysti voidaan ostaa vaikka lisää K9-panssarihaupitseja, mutta mistä rahat?

En myöskään näe mitään helppoa ratkaisua esimerkiksi viesti- ja ilmatorjuntakaluston puutteisiin. Ai niin, unohdin, eihän moottoroiduilla taisteluosastoilla ole niitä nykyiselläänkään. :(

MEKTSTOS saa K9 kaluston, siitä vapautuu kaksi patteristoa PSH 74.
Miksi PSH 74 ei jatkaisi niin kauan kun MT-LB kalustokin?
Mikä remontti? Ovatko ne aivan puhki?
Kaikki poistuu jollain aikavälillä, niin mekin, mutta voidaanko joskus elää tätä päivää hetki.
 
Paree käyttää ihan hyvänä APC:nä kuin paskana IFVnä (panssarointikin max 14mm...) ja vielä isohkoin modauskuluin.

Kun en ole moista vehjettä nähnyt livenä kuin ulkopuolelta niin oli ihan yllättävää että sisään mahtuu pienen miehistön lisäksi 11 kuljetettavaa. Aika hyvä kapasiteetti?

WW2:n lopulla ja välittömästi sen jälkeen pohdittiin jääkärijoukkueen vetaviä miehistönkuljetusvaunuja. Neukuilla oli BTR-112 -proto, miehistö 3+25. Alusta näyttäisi olevan samaa perhettä kuin Akatsia- ja Giatsint-S -telatykeissä.

BTR-112 (Object 112)
In 1949, in the city of Sverdlovsk at the Urals plant of transport engineering, an armored personnel carrier based on a tank, or rather, SAU-SU-100P, was developed. The group of Sverdlovsk engineers was led by Lev Izrailevich Gorlitsky, the legendary designer, the creator of SU-85/100/122 machines.



Object 112, Kubinka

BTR was developed and released in a short time - in the same 1949. The machine differed from the "donor" (SU-100P) with an elongated base (6,460 mm + 640 mm = 7,100 mm) and the addition to the rinks - there were 7 instead of 6. The body of the welded, open type, made of 15 mm thick armor steel , Therefore, booking - bulletproof / anti-fragmentation. The layout of the machine was practically unchanged: in the front part of the housing there was a logistics center and a control department. The BTR was driven by a V-shaped B-105-V diesel engine with a maximum output of 400 l / s at 2,000 rpm. The engine allowed a machine weighing 18,200 kg to accelerate to a limit of 65 km / h. Power reserve - 300 km. I could not swim the object, but I surmounted the ford in depths up to a meter.

A huge amphibious compartment occupied the rest of the hull. Crew - 3 people: driver-mechanic, commander of the car, gunner-radio operator. Landing troops - 25 people, landing and landing of which was carried out through a special aft door. It is worth noting that the high capacity of the car was due to one of the test concepts in the development of armored vehicles - the "platoon". That is, each country designing and producing APCs tried to reduce the number of already expensive cars by increasing the capacity.



As a striking example - American M-44 "Doughboy's Friend" for up to 27 people

The Soviet Object 112 was armed with two machine guns - 14.5KPVT in an open turret with a ammunition of 500 rounds and 7.62 SG-43 mounted on a special bracket on the right side of the car and having an ammunition of 500 cartridges.
The only manufactured sample of the machine did not even reach the factory tests. Object 112 is kept in the Armored Museum in Kubinka.

http://armyman.info/bronetehnika/br...bronetransporterov-v-rossii-ot-pervyh-do.html

Alemmassa kuvassa on jenkkien M44, joka olisi ehtinyt maailmansotaan, mutta vaunun 3+24 kuljetuskapasiteetti katsottiin taktisesessa mielessä liian suureksi.

"World War II ended before M44 could see production, however even if the vehicle had been ready for full-scale production before hostilities had ended, it was simply too big to be practical. Doctrine at that time called for a squad-sized personnel carrier, and the 24-troop capacity of M44 was just too large."

http://afvdb.50megs.com/usa/auvm44.html

Operatiiviseen käyttöön asti pääsi ainakin AAV-7, kapasiteetti 3+21. Varsinaisesti maihinnousuvaunu, mutta käytetty kai yleisesti APC:nä, kuten kuvassa Fallujassa.

USMarines_AAV_Iraq_apr_2004_116_hires.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Assault_Amphibious_Vehicle
 
Joukkueen APC? Taistelutaksista taistelubussiin, joukkoliikenne kunniaan, Vihreetkin äänestää jaa :)
 
Hei, vaikka ällissä on telat ja ohut aaltopelti ei se silti kuulu PANSSARIVAUNU-lankaan. Menkää muualle juttelemaan asiasta.

Totta kai kuuluu. Sehän on PV:nkin luokittelemana kuletusPANSSARIVAUNU. Ketjun nimihän ei ole TAISTELUpanssarivaunut.

Että menee vaan muualle ihan keskenäsi ;)
 
Back
Top