Huikea ketju ERA-teknologiasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rheinmetall tarjoaa siis kokonaan uutta ja uusittiua, täysdigitalisoitua tornia, jossa heidän 120mm L55 kanuuna, ymmärsin. Onko kellään sattunut silmään, onko Rheinmetallin 130mm + autolataajalla vielä erikseen toinen kokonaan uusi torni, vai ovatko molemmat kanuunat saatu saman tornin rakenteisiin?
Ihan noin yleisesti sanoen olis mielettömän hienoa jos jaettuja linkkejä kommentoitaisiin. Ei muuta
Saatoin ymmärtää sinut väärin, joten pahoittelut jos en tajunnut.T-90 Burlak tornilla.
Venäläiset miettivät kovasti miten tornin takaosa hyödynnetään ammustilana.
Olisi ihanteellinen pitkille pyrstövakavoiduille alikaliiberiammuksille eli nuolille käytettävissä olevan pituuden ym vuoksi.
Mutta vaunumiehistöt haluaisivat laittaa HE- ja HEAT-ampumatarvikkeet niin, että ne ovat ei ole miehistön alla.
Tietysti HE-ammuksien asettaminen tornin takatilaan tekee niistä taas alttiimpia vihollisen tulelle, joten APFSDS-ammuksien sijoittaminen sinne olisi järkevää...
Katso liite: 48655
“Object 640” (Black Eagle)
btvt.info
ÐÑÑлак vs ÐÑмаÑа. Ðо Ð¿Ð¾Ð²Ð¾Ð´Ñ "новинки" из ÐмÑка.
ÑовÑеменнÑе Ñанки, ÐÑмаÑа, Т-95, ÐолоÑ, ÐбÑÐµÐºÑ 299, ÐплоÑ, Т-84, ÐТÐТbtvtinfo.blogspot.com
Kuvan perusteella tuossa venäläisessäkin vaunussa on nuo "blowout panelit" olemassa.Länsivaunujen tapaan ammukset voitaisiin sijoittaa tornin takaosaan jossa esim. tilan katto tehtäsiin avautumaa paineesta ylöspäin jos ruuti syttyy. Näin paine ja kuumuus suuntautuu turvalliseen suuntaan ja miehistö jää suhteelliseen turvaan.
Kyllä ja ehkä niiden kautta voidaan ladata automaattilataaja. Kuka tietää.Kuvan perusteella tuossa venäläisessäkin vaunussa on nuo "blowout panelit" olemassa.
Useampi vuosi projektissa meni. Suurin modauksen aihe oli ammunnanhallintajärjestelmä jossa kilpaili Boforsin ja Jugoslavian järjestelmät. Onneksi Bofors voitti kirkkaasti, oli todella erinomainen ammunhallintajärjestelmä, aurinkoakin tarkempi. Koska järjestelmässä oli ampujalla vain valonvahvistin (tosin hyvä sellainen), torniin kiinnitettiin lataajan puolelle ruotsalainen Lyranin valokranaatinheitin, jolla saattoi ampua valoja puoleentoista kilometriin auttamaan valonvahvistimella tähystystä syksy- ja talviaikaan. Lisäksi hankittiin joka vaunuun sveitsiläinen Wildin kohdistuskiikari, jonka avulla tykin ja tähtäimen kohdistus oli huomattavasti tarkempaa kuin vanhalla "ristikkolangat putken suuhun ja tähystetään iskurin reiästä kohdistuspisteeseen". Yllättävän suuri merkitys sille että kohdistus meni laakista kohdalleen.88 tai 89 julkistettiin lopullinen versio. Kehitystyö lienee alkanut jonkun vuoden aiemmin.
Ihan hyvä video. Täytyy tuosta Ällin vesistökäytöstä sanoa, että se ei ole uiva vaunu vaan ylimenokykyinen. Eli ei ole tarkoitettu pitemmille vesistösiirtymisille kuten BTR-60 ja -50, vaan ylittämään kapeita vesistöjä kuten jokia, edellyttäen että veden virtaus on hyvin hidasta. Sitä varten vaunun telakoneiston päälle laitetaan peltiset sivulevyt, jotka saavat telojen pyöriessä pienen virtauksen taaksepäin, joka työntää vaunua eteenpäin.... hitaasti. Ja vaikeasti ohjattava vesiajossa. Ja kuten videossa sanottiin, kulkee syvällä jolloin ajajan keskimmäinen periskooppi korvataan korotetulla periskoopilla niin että näkee vesiajossa eteenpäin kun keula on osin vedenpinnan alapuolella.
Kerran tuli komppaniaan käsky Prikaatin esikunnasta lähettää yksi Älli esittelyyn Lehijärven rantaan. Laitettiin vaunu liikkeelle alikersantin johdolla. Rannalla oli everstiseurue Panssariprikaatin komentajan johdolla, ja kyseinen komentaja ei tiennyt vaunuista yhtään mitään. Komentaja käski Ällin vesiajoon. Alikersantti ja ajaja olivat kyllä saaneet vesiajokoulutuksen, mutta sivupellit eivät olleet mukana kun kukaan ei esikunnasta ollut sanonut että haluttiin vesiajonäytös. Joka olisi edellyttänyt tietenkin turvavenettä jne.Ihan hyvä video. Täytyy tuosta Ällin vesistökäytöstä sanoa, että se ei ole uiva vaunu vaan ylimenokykyinen. Eli ei ole tarkoitettu pitemmille vesistösiirtymisille kuten BTR-60 ja -50, vaan ylittämään kapeita vesistöjä kuten jokia, edellyttäen että veden virtaus on hyvin hidasta. Sitä varten vaunun telakoneiston päälle laitetaan peltiset sivulevyt, jotka saavat telojen pyöriessä pienen virtauksen taaksepäin, joka työntää vaunua eteenpäin.... hitaasti. Ja vaikeasti ohjattava vesiajossa. Ja kuten videossa sanottiin, kulkee syvällä jolloin ajajan keskimmäinen periskooppi korvataan korotetulla periskoopilla niin että näkee vesiajossa eteenpäin kun keula on osin vedenpinnan alapuolella.
Tuosta alareunan levystä.Useampi vuosi projektissa meni. Suurin modauksen aihe oli ammunnanhallintajärjestelmä jossa kilpaili Boforsin ja Jugoslavian järjestelmät. Onneksi Bofors voitti kirkkaasti, oli todella erinomainen ammunhallintajärjestelmä, aurinkoakin tarkempi. Koska järjestelmässä oli ampujalla vain valonvahvistin (tosin hyvä sellainen), torniin kiinnitettiin lataajan puolelle ruotsalainen Lyranin valokranaatinheitin, jolla saattoi ampua valoja puoleentoista kilometriin auttamaan valonvahvistimella tähystystä syksy- ja talviaikaan. Lisäksi hankittiin joka vaunuun sveitsiläinen Wildin kohdistuskiikari, jonka avulla tykin ja tähtäimen kohdistus oli huomattavasti tarkempaa kuin vanhalla "ristikkolangat putken suuhun ja tähystetään iskurin reiästä kohdistuspisteeseen". Yllättävän suuri merkitys sille että kohdistus meni laakista kohdalleen.
Muita parannuksia oli venäläinen NSVT-itkk lataajan luukkuun, saksalaiset Wegmanin suojasavunheittimet, kumiset sivulevyt telakoneiston päälle vähentämään lämpökuvaa ja antamaan suojaa onteloilta sekä belgialainen Mecarin 100 mm:n alikaliiperinuoliammus tykille. Lisäksi asennettiin iso varustelaatikko tornin taakse johon mahtui Lyranin ja itkk;n varusteiden ja ampumatarvikkeiden lisäksi miehistön reput. Todella hyvät laatikot. 3.PsvK:n joukkueenjohtajat suunnitteli ne, yksi ammattitaitoinen varusmies teki rakennepiirrustukset ja Panssarikorjaamo rakensi ja asensi. Samalla tehtiin laatikon oikean kulman alareunaan levy, jonka päällä kouluttaja saattoi seistä ilman että oli pelkoa jäädä puristuksiin kun tornia käännettiin.
Tuloksena oli hyvä paketti, ainoa merkittävä mikä jäi puuttumaan oli suoja. PSPR oli koeampunut T-54 -vaunun kaikilla mahdollisilla panssarintorjuntavälineillä, ja tiesi että kaikki millä vaunua ammuttiin, meni keulasta sisään ja tuli perästä ulos hihastamatta vauhtia matkalla. Peruspanssarointi ei pärjännyt nykyaikaisia ammuksia vastaan. Siihen aikaan meillä oli 74 T-55:Sta, 63 yhden panssariprikaatin kalustona ja loput yhdessä erillisessä vaunukomppaniass. PSPR esitti että modataan 63 vaunua suojalla, mutta Pääesikunnan "asiantuntijat" päätti että kaikki modataan ilman lisäsuojaa. Toki lisäpaino olisi hidastanut jo valmiiksi alitehoisen vaunun menoa, mutta mieluummin olisi menty hitaammin ja saatu kyky ottaa T-72:n alikali etusektorissa nokkaan ilman läpäisyä.
Joukot tietää, Pääesikunta päättää, vanha ongelma.
Totta. Tai itseasiassa se oli teräsverkko, joka oli ympäröity teräskehyksellä. Oli tosiaan hyvä paikka puolijoukkueteltalle tai kamiinalle.Tuosta alareunan levystä.
Meille kerrottiin että levy tuli jälkikäteen koska oli sattunut joku läheltäpiti/vahinko jossa Vääpeli Pohjolan nilkka olisi saatun ns. kipeää. Tiedä oliko juttu totta, tai muistanko oikein. Levyn päälle oli myös myöhemmin hyvä laittaa puolijoukkueteltta.
Ihan hyvä video.
Onneksi mukana oli köysi, jonka alkersantti heitti rantaan, niin että everstiseurue sai kiskottua Ällin niin matalalle että telat sai pidon pohjasta. Harmitti vain itseäni, että en ollut näkemässä kun everstit toimi Volgan lauttureina.
... Alunperin ajattelin laittaa ne koosteeksi videon loppuun, mutta jätin sitten pois kun itsellä ei tosiaan kokemusta kyseisestä kulkupelistä, eli en osaa yhtään edes arvioida voiko tarinoissa olla mitään perää.
muukalaislegioonassa taistellut soturi leikkaa tiensä puukolla teltan läpi, ryntää asemaan ja saa kuntoisuusloman