En nyt ihan "kultaa vuole", en lähellekään.. En nyt vaan ole niin rahan perään että miljoonia tarvitsisin.. Varallisuusverokaan ei ole ajankohtainen vuosikymmeneen tätä vauhtia. Sen myönnän että enemmän tulee kuin vaikka hoiva-alanduunareille mutta tuskin kellään syytä kateellinen on olla.. Tällä koulutuksella ja kokemuksella&riskin&lainanotolla voin sanoa että helpompiakin tapoja olisi ollut rahaa tehdä. En ole esim pystynyt turvaamaan ainakaan vielä itselle "edes" lähelle keskivertoeläkettä..Et nähtävästi tunne pienen katteen yritysten arkea. Noista väitteistä jokaiselle löytyy katetta luonnossa, ei tietenkään kaikille kohdille eikä kaikissa yrityksissä mutta mikään ei ole väärin.
Menkää peilin eteen, monella olisi asiaa mutta monet käyvät siellä öisinkin valvoessa kurkistelemassa. Kaikki alat eivät vaan ole sillä tavalla kannattavia, että hyväkään yrittäjä niistä kaksin käsin kultaa vuolisi. Jos itsellä on tällaiset kyvyt ja ala, niin erittäin hieno juttu mutta halveksia tuohon malliin kapeammassa rakosessa toimivia, ei mielestäni ole asiallista.
Yritykset eivät jakaudu yrittäjän kykyjen mukaan kahteen kategoriaan, erittäin kannattaviin viisaiden yrittäjien yrityksiin ja kannattamattomiin kädettömien yrityksiin. On muitakin, ehkäpä suurin osa on näitä muitakin. Itse ilmeisesti kuulut tuohon ensimmäisee kategoriaan, onnittelut siitä.
Pitäisikö tuollaiset alhaisen katteen palveluyritykset sitten lopettaa kokonaan?
Suhteellista tietty mikä on ns kannattavaa ja mikä kannattamatonta. Itse olen vetänyt rajan siihen että omilla satsauksilla ja pitkillä työpäivilläni pitää saada hiukka enempi kuonpalkalkollisena. Muuten siirryn takaisin palkolliseksi tekemään tarvittavan perheelleni ja toki ymmärrän että työnantajanikin lisäarvoa irti ottaisi.
Et ei täs rahassa uida. Ehkä maksan liian reilusti työntekijöilleni?