Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Se oli sitten siinä...

Pääministeri Sipilä: Hallituskriisi on peruttu. Olen käynyt läpi valtiosääntöoikeudellisen puolen ja hallituksen eroa ei tarvita ja hallitus jatkaa nykyisillä ministereillä.

Soitin läpi paikallisia jäseniä ja mitä he tiesivät toisista, 90% jatkaa puolueessa.
Toki voi olla alueellista eroa mutta kyllä näitä pidetään luopioina, varsinkin jos ovat ajamassa liittovaltiota ja uutta mamusirkusta täksi kesäksi.

Niinistö säilyy Puolustusministerinä, se on hyvä asia, samoin asedirektiivi ei räjähdä silmille, sekin on hyvä asia. Muuta hyvää tästä en sitten löydäkään.

Tän täytyy olla todellita myrkkyä Halla-aholle. Alkuperäisen suunnitelman mukaan he erottautuisivat EU- ja maahanmuutokriittisyydellä. Uudessa kuvassa heidän pitää nostaa kierroksia, koska UV tarjoaa saman vaihtoehdon, mutta etenee silti pieni ihminen ensin-kärjellä, mitä tohtori Halla-aho Eirasta ei kyllä pysty tekemään, ei millään.

Muoks: Sitä saa mitä tilaa ;)

Jää nähtäväksi..

Joka tapauksessa kansa pääsee päättämään asiasta. Siltä pohjalta on helppo tehdä politiikkaa.

Itse olen täysin eri mieltä Halla-Ahon EU/euro näkemyksistä. Mutta olen myös varma ettei hän saa kansalta sellaista tukea että voisi nousta erityisemmin muuttamaan talousasioista..Puhumattakaan että asiat jotenkin lientyisivät Putinin diktatuurin suuntaan.

Pakolaisuuden hoidosta olen H-A:n kanssa täysin samaa mieltä. Juuri siksi olen taipuvainen äänestämään persuja. Mutta tässä on vielä aikaa miettiä suuntaan jos toiseenkin.

Ihanteellinen puolue minulle olisi sellainen joka:
- suhtautuisi mahdollisimman kriittisesti rikollisten/terroristien masinoimaan maahanmuuttoon sekä sosiaaliturvan ammattimaiseen väärinkäyttöön.
- kannattaisi EU:n liittovaltiokehitystä ja koko EU-alueen yhtenäistä verotusta jne. jne.
- ylläpitää maassa omaa asevelvollisuutta sekä NATO:n jäsenyyttä
- kannattaisi myös yhtenäistä ja ehkä hieman nykyistä tiukemman yhtenäisemmän talouskurin omaavaa euroaluetta.
- vastustaisi kaikilla järkevillä keinoilla Venäjän/Putinin diktatuuria
- ajaisi nykyistä vapaampaa markkinataloutta, tasaveroa, vähäisiä kulutusveroja,
- Suomen mallista eläkejärjestelmää, vapaaehtoisen lisäeläkkeen ohella.
- paljon nykyistä vapaampaa sekä myös laaja-alaisempaa jopa työntekijätasolla turvallisempaa/helpompaa yrittäjyyttä
- tiukempaa ja sekä mahdollisesti jopa osin harkinnanvaraista sosiaaliturvaa
- vapaata yhteiskunnan ylläpitämää peruskoulutusta sekä terveydenhuoltoa yksityisen vaihtoehdon rinnalla.
- yhteiskunnan ylläpitämää perusturvattua vanhusten hoitoa yksityisen vaihtoehdon rinnalla

Siis kannatan perusoikeistolaista yhteiskunnallista kokonaisuutta..

Itselleni en näitä enää tarvitse, olen omat systeemini jo luonut. Mutta mielenkiinnolla seuraan mitä näiden asioiden kanssa tapahtuu..

Miettikääpä Persu-puolueen näkökulmasta:
Hetki sitten iso hallituspuolue, sitten lyhyen hetken iso oppositiopuolue - ja sitten pieni oppositiopuolue - ja kuitenkin hallitus jatkaa entisellä kokoonpanollaan!
Kyllä siinä saattaa tosiaan muutamakin henkilö miettiä että mitä hittoa tässä oikein tapahtui.

23 ilmoitettu.

+Veera Ruoho
+Toimi Kankaanniemi

Uusi vaihtoehto -ryhmän koko kasvoi jo 23:een kansanedustajaan, kun Toimi Kankaanniemi ilmoitti asiaa hetken harkittuaan lähtevänsä loikkarien kelkkaan.

Hieman häntä ennen erostaan ehti ilmoittaa Veera Ruoho.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706132200205214_pi.shtml

Niinistö säilyy Puolustusministerinä, se on hyvä asia, samoin asedirektiivi ei räjähdä silmille, sekin on hyvä asia. Muuta hyvää tästä en sitten löydäkään.

Niinistö on monelle iso pettymys, toki miestä voi olla vaikea vääntää pois puolustusministeriöstä vaalikauden jälkeenkin.

No, nyt on sitten medialla ja vasemmistopuolueilla vapaa mandaatti piestä HA:n persuja miten mielivät. Mielenkiintoista nähdä, kuinka suvaitsevaista ja ihmisarvoista tulee retoriikka olemaan.

Tarjoavat jo itse amissioonia tähän tarpeeseen.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201706132200204574_pi.shtml?ref=juurinyt_desktop

Iltalehden toimittaja Olli Waris sanoo Halla-aholle, että Uusi vaihtoehto-ryhmän jäsenet korostivat aamulla SMP:läistä ideologiaa ja pienen ihmisen asialla olemista. Halla-aho vastaa: Otamme kantaa muuhunkin kuin maahanmuuttoon ja EU:hun. Ps on edelleen sellaisen pienen ihmisen asialla, joka ei voi ostaa itseään irti asioista, joita esim. maahanmuutto luo.

Voiko sitä enää selvemmin sanoa, että ovat tästä lähin yhden asian liike ?

Uusi vaihtoehto -ryhmään kuuluva kansanedustaja Simon Elo sanoo, että on mahdollista, että ennen seuraavia vaaleja perustetaan uusi puolue.

Sellaista minäkin vähän epäilen ja epäilen myös että sieltä puolueen johtoryhmästä löytyy Simon Elo :D

Tuota jään odottelemaan erittäin suurella mielenkiinnolla. Persut ne osaavat järjestää mielenkiintosia vaaleja vuodesta toiseen ja miten perkeleen tylsiä ne vaalivalvojaiset vielä hetki sitten olivatkaan.

Soini ja Halla-aho takinkääntökeskustelussa 2019, komediaa..

Back